Miten ihmiset jaksaa elää kauhean tavaramäärän keskellä?
Olen katsellut myytäviä ja vuokrattavia asuntoja. Välillä myyntikuvia katsoessa on ensimmäinen ajatus ollut "miksi ei ole viitsitty siivota?". Kuitenkin lähempi tarkastelu on paljastanut, että asunto on todella siivottu, mutta niin tupaten täynnä tavaraa, että se näyttää siivottunakin sekaiselta. Esim. Keittiön tasot täynnä kippoa, purnukkaa, veitsitukkia, laitteita jne. Lavuaarin reunalla meikkisuteja, hiusharjoja, purkkeja, saippuoita.
Luulisi ihmisen stressaantuvan tuollaisessa ympäristössä.
Kommentit (350)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut ennen tätä kenestäkään joka nostelisi leivänpaahdinta jonnekin laatikkoon käytön jälkeen. 😆
No nyt olet. En käytä sitä joka päivä, pöytätilaa on todella vähän, tykkään pitää asunnon siistinä ja varsinkin keittiön tasot siinä kuosissa, ettei tarvitse erikseen raivata tilaa leivontaa tai ruoanvalmistusta varten. Ainoat mitkä saa olla jatkuvasti esillä on vedenkeitin, käsisaippua ja keittiöpyyhe, koska niitä käytän päivän aikana useamman kerran.
Ap
Kivat sulle. Kuulostat raskaalta.
Ai siksi kun haluan päästä kodin askareissa mahdollisimman helpolla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut ennen tätä kenestäkään joka nostelisi leivänpaahdinta jonnekin laatikkoon käytön jälkeen. 😆
Minä nostelen, koska käytän paahdinta ehkä 5 kertaa vuodessa. Ja minulla on sen verran vähän laskutasoa keittiössä, etten koe järkeväksi pitää paahdinta pöydällä pyörimässä.
Ehkä siinä tapauksessa kannattaisi harkita siitä paahtimesta luopumista kokonaan, eikä hillota sitä kaapissa siksi että voi paahtaa leivät 5 kertaa vuodessa. 🙄
Miksi sinulle on noin suuri ongelma, että joku säilyttää leivänpaahdinta kaapissa? Tuskin vaikuttaa sinun elämääsi mitenkään.
Miksi ap:lle on ongelma ihmiset jotka elää normaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään mun tavaroista ja tarvitsen niitä. Ei se nyt mun mielestä ole kauhea määrä jos keittiön tasoilla on työvälineitä esillä. Roskaa ja roinaa en säilytä.
Juuri katson kuvaa, jossa tasolla on 10 maustepurkkia, 4 kippoa, 2 kattilaa, 2 kahvipannua/kannua, vedenkeitin, 4 pannunalusta, pöytätabletti, 2 juomalasia, saippua, 2 tiskiharjaa, tiskirätti, siivouskäsineet, 3 tarjotinta, leivänpaahdin, talouspaperi, 2 pastapurkkia, radio, kori, veitsitukki, aterinteline, pullo, leikkuulautoja, muistilappuja, papereita, käsidesiä, 2 lautasta ja vielä muutama tunnistamaton esine.
Ap
Niin. Kotikokkaaja käyttää niitä kaikkia ja ajattelee ,että näyttää kodikkaalta eikä kliinisen laboratorion puhdastilalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt olet. En käytä sitä joka päivä, pöytätilaa on todella vähän, tykkään pitää asunnon siistinä ja varsinkin keittiön tasot siinä kuosissa, ettei tarvitse erikseen raivata tilaa leivontaa tai ruoanvalmistusta varten. Ainoat mitkä saa olla jatkuvasti esillä on vedenkeitin, käsisaippua ja keittiöpyyhe, koska niitä käytän päivän aikana useamman kerran.
Ap
Kivat sulle. Kuulostat raskaalta.
Ai siksi kun haluan päästä kodin askareissa mahdollisimman helpolla?
Ap
Ei taida ulottua vain sun omaan kotiin kun oot täällä arvostelemassa muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ap:n kauhistuksen kohteena oleva esine oli leivänpaahdin. Ja myöhemmin hän kyseli, että miten voi olla niin iso vaiva laittaa kaikki käyttämänsä tavarat koneeseen käytön jälkeen. Nyt mietin että mihin ihmeen koneeseen se leivänpaahdin pitäisi laittaa. En keksi kuin kummallisia ja vaarallisia vaihtoehtoja.
Mistä ihmeen koneesta puhut? Itse laitan leivänpaahtimen keittiön laatikkoon käytön jälkeen.
Ap
Eikö se laatikko ole hirveässä sotkussa? Ainahan leivänpaahtimesta lähtee muruja, jos sitä nostelee ja kallistelee.
Ei ole sotkussa, kun puhdistan paahtimen säännöllisesti, en kallistele sitä tarpeettomasti ja imuroin laatikon samalla kertaa kuin muunkin asunnon.
Ap
Toivottavasti sinulla on oma suulake keittiönkaapeille...
En jaksaisi ikinä olla ap:n kaltaisen kaveri. Ei sen kodissa saa edes istua kun menee istuintyynyt ryttyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä nostelen, koska käytän paahdinta ehkä 5 kertaa vuodessa. Ja minulla on sen verran vähän laskutasoa keittiössä, etten koe järkeväksi pitää paahdinta pöydällä pyörimässä.
Ehkä siinä tapauksessa kannattaisi harkita siitä paahtimesta luopumista kokonaan, eikä hillota sitä kaapissa siksi että voi paahtaa leivät 5 kertaa vuodessa. 🙄
Miksi sinulle on noin suuri ongelma, että joku säilyttää leivänpaahdinta kaapissa? Tuskin vaikuttaa sinun elämääsi mitenkään.
Miksi ap:lle on ongelma ihmiset jotka elää normaalis
Normaali ei ole sama asia kuin "elää täsmälleen niin kuin sinä". Jokaisella meistä on oma normaalimme. Eikä tässä mielestäni mitään ongelmaa ole. Kunhan keskustellaan erilaisista siisteyskäsityksistä. (vaikka osa yrittääkin tahallaan haastaa riitaa)
t. ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri. Mutta tämä keskustelu sai alkunsa sitä, että aloittaja ei voinut ymmärtää sitä leivänpaahdinta ja muita tavaroita tuntemattoman ihmisen keittiössä asuntoilmoitusta katsellessaan.
Minulla on itselläni keittiön tasoilla yhtä sun toista tavaraa. Ei minua silti yhtään haittaa, jos joku myy asuntoa, josta tavarat on tyhjennetty näkymättömiin. En vaivaa päätäni sillä, kuinka hän pärjää niin vähillä tavaroilla tai onko hän erityisesti vienyt tavaroita pois kuvausta varten. Se on hänen asiansa. Olen vain tyytyväinen jos kuvat ovat selkeät ja niistä näkee pintojen kunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ap:n kauhistuksen kohteena oleva esine oli leivänpaahdin. Ja myöhemmin hän kyseli, että miten voi olla niin iso vaiva laittaa kaikki käyttämänsä tavarat koneeseen käytön jälkeen. Nyt mietin että mihin ihmeen koneeseen se leivänpaahdin pitäisi laittaa. En keksi kuin kummallisia ja vaarallisia vaihtoehtoja.
Mistä ihmeen koneesta puhut? Itse laitan leivänpaahtimen keittiön laatikkoon käytön jälkeen.
Ap
Eikö se laatikko ole hirveässä sotkussa? Ainahan leivänpaahtimesta lähtee muruja, jos sitä nostelee ja kallistelee.
Ei ole sotkussa, kun puhdistan paahtimen säännöllisesti, en kallistele sitä tarpeettomasti ja imuroin laatikon samalla kertaa kuin muunkin asunnon.&nb
Miksi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän, mitä ap ehkä tarkoittaa, mutta jokaisella on oma käsityksensä siitä mikä on liikaa tavaraa. Siinäkin on eroja, miten haluaa tavaransa säilytettävän. Minä haluan, että vedenkeitin, veitsitukki ja eniten käytetyt ruoanlaittovälineet (omassa purkissaan) ym. ovat pöytätasoilla, koska ne ovat päivittäin käytössä enkä jaksaisi siirrellä niitä kaappiin ja kaapista pois vain koska tasot saadaan pidettyä siistinä. Samoin haluan, että saippua on jossain tasolla hetin hanan vieressä, eikä kaapissa piilossa. Sekin ratkaisee paljon, millaiset säilytystilat asuntoon on rakennettu. Itselläni ei esim. ole vessassa peilikaappia, joten purkit ja hammasharjat ym. säilytän lavuaarin reunalla.
Heikosti menee, jos vedenkeittimen nostaminen on niin työläs asia, ettei JAKSA tehdä sitä.
No jos keitän vettä 2-5 krt päivässä niin en kai minä nyt ala sitä vedenkeitintä kaappiin tunkemaan. Eri asia, jos se olisi ihan satunnaisessa käytössä.
Hämmentävä ketju. Hirveä tappelu aiheesta, jossa ei ole yhtä ja oikeaa tapaa toimia. On ihan yhtä oikein pitää se helvetin paahdin kaapissa kuin pitää se tasolla. RAUHA!
181 jatkaa vielä. Olen kolme kuolinpesää tyhjentänyt ja voin sanoa, etten samaa savottaa toivo omille lapsille. Meillä siis karsitaan tavaraa aktiivisesti useamman kerran vuodessa, eikä osteta uusia "villityksiä" juuri koskaan. Kyllä viisikymppisenä on jo kaikkea tarpeellista olemassa. Eikä jemmoja tai yllätyksiä löydy vaan tietää, mitä omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän, mitä ap ehkä tarkoittaa, mutta jokaisella on oma käsityksensä siitä mikä on liikaa tavaraa. Siinäkin on eroja, miten haluaa tavaransa säilytettävän. Minä haluan, että vedenkeitin, veitsitukki ja eniten käytetyt ruoanlaittovälineet (omassa purkissaan) ym. ovat pöytätasoilla, koska ne ovat päivittäin käytössä enkä jaksaisi siirrellä niitä kaappiin ja kaapista pois vain koska tasot saadaan pidettyä siistinä. Samoin haluan, että saippua on jossain tasolla hetin hanan vieressä, eikä kaapissa piilossa. Sekin ratkaisee paljon, millaiset säilytystilat asuntoon on rakennettu. Itselläni ei esim. ole vessassa peilikaappia, joten purkit ja hammasharjat ym. säilytän lavuaarin reunalla.
Heikosti menee, jos vedenkeittimen nostaminen on niin työläs asia, ettei JAKSA tehdä sitä.
No jo
Tuohan on ihan eri asia kuin se, ettei jotain JAKSA tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Ap
Koska on epähygieenistä imuroida samalla suulakkeella lattioita tai vastaavaa ja sen jälkeen kaappeja missä säilytetään ruokailuvälineitä tai ruoantekolaitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään mun tavaroista ja tarvitsen niitä. Ei se nyt mun mielestä ole kauhea määrä jos keittiön tasoilla on työvälineitä esillä. Roskaa ja roinaa en säilytä.
Juuri katson kuvaa, jossa tasolla on 10 maustepurkkia, 4 kippoa, 2 kattilaa, 2 kahvipannua/kannua, vedenkeitin, 4 pannunalusta, pöytätabletti, 2 juomalasia, saippua, 2 tiskiharjaa, tiskirätti, siivouskäsineet, 3 tarjotinta, leivänpaahdin, talouspaperi, 2 pastapurkkia, radio, kori, veitsitukki, aterinteline, pullo, leikkuulautoja, muistilappuja, papereita, käsidesiä, 2 lautasta ja vielä muutama tunnistamaton esine.
Ap
Niin. Kotikokkaaja käyttää niitä kaikkia ja ajattelee ,että näyttää kodikkaalta eikä kliinisen laboratorion puhdastilalta
Oma pannu teelle ja kahville, huomaavaista. Oma tiskiharja kahvipannulle ja muille tiskeille, siistiä. Rätti ja hanskat helposti saatavilla, käytännöllistä. Kymmenen purkkia mausteita, hyviä ruokia. Kuulostaa käytännöllisellä kulinaristilta.
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi ikinä olla ap:n kaltaisen kaveri. Ei sen kodissa saa edes istua kun menee istuintyynyt ryttyyn.
No tuskinpa sillä on ap:lle mitään merkitystä jaksaisitko vai et. Hän tuskin on sinua kaverikseen edes haluamassa.
Keittiön tasot ovat täynnä, koska tavarat ja ruoat eivät mahdu kaappeihin! Kun keittokomerossa on tiskipöydän yläpuolella olevan kuivauskaapin ja kolmen 34 cm leveän laatikon lisäksi vain kuusi 2636 cm leveää kaappia, on kaikkea tarvittavaa vaikea sijoittaa kaapinoven taakse. Tiskialtaan alapuolella olevassa kaapissa on kierrätysastioita ja pesuaineita. Padat ja paistinpannut säilytetään lieden sisäpuolella. Minne sijoittaa kattilat, siivilät, vuoat, kulhot, kannut, pakastus- ja säilytysrasiat, leivinpaperi- ja foliorullat, kaupasta ostetut leivät, pullat, banaanit ja tomaatit? Kahvinkeitin, vedenkeitin, leivänpaahdin ja tehosekoitin ovat yleisiä keittiökoneita, jotka vievät tilaa tasoilta. Säilykkeet, jauhot, kaurahiutaleet ja muu kotivara vaativat nekin tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oma pannu teelle ja kahville, huomaavaista. Oma tiskiharja kahvipannulle ja muille tiskeille, siistiä. Rätti ja hanskat helposti saatavilla, käytännöllistä. Kymmenen purkkia mausteita, hyviä ruokia. Kuulostaa käytännöllisellä kulinaristilta.
Ja sottaiselta, kun hellan vieressä olevien tarvikkeiden ja mausteiden päälle roiskuu rasvaa.
Koska on epähygieenistä imuroida samalla suulakkeella lattioita tai vastaavaa ja sen jälkeen kaappeja missä säilytetään ruokailuvälineitä tai ruoantekolaitteita.
Miten paskaiset lattiat sinulla on, jos et pysty edes leivänpaahtimen säilytyslaatikkoa samalla suulakkeella imuroimaan? Eihän siihen laatikkoon osu paahtimesta kuin pohja. Vai tungetko sen suulakkeen sinne leipäaukkoonkin?
Miten jonkun asunnon myyjän tottumukset liittyvät siihen, että joku pitää leivänpaahdinta kaapissa?
t. eri