Mikä on, kun koiranomistajat pisuttavat koiransa sisäänkäyntimme molemmin puolin, kas
kummaa kun ei kynnykselle.
Olen sanonut aiheesta, jos näen jonkun itse teossa, mutta aina ystävällisesti. Toisessa ovenpielessä on kukkaruukku kanervineen - ajattelin ettei koirat sitten pääse pisulle - MUTTA koirat pissaavatkin sen kukkaruukun päälle.... eikä omistaja nykäise pois...
Minä en oikeasti voi ymmärtää minkä takia antaa koiransa pissata jonkun kukkaruukun päälle, josta selvästi näkee että joku niitä kukkia hoitaakin.
Laitoimme siistit kyltit aidanpieliin jossa kielletään koiran ulkoiluttaminen siihen, auttoi vähäksi aikaa, muttei enää.
Laitoin koirankarkoitetta, sellaista bergamotintuoksuista, muttei auta.
Hyvät koranomistajat, miten teidät saa nykäisemään koiranne kauemmaksi pissimään?
Ihan rehellisesti, mieleni tekee kaataa siihen jotain karamelliväriä tai vaikka rotanmyrkkyä, jotta pissittävälle koiranomistajalle tulisi oikea hätä ja riesa.
Tuntuu, ettei mikään auta.
Kommentit (11)
oheeseen lappu, jossa ystävällisesti kerrotaan kuvien menevän suoraan poliisille.
tai jos asutte pikkupaikkakunnalla, niin kirjoita vaikka, että tulet itse kusemaan kuvasta tunnistettujaen portinpieliin.
Meillä vähän samantapainen tilanne. Välillä oon joutunut paskojakin noukkimaan meidän terassiaidan takaa.
Mä en oikeesti ymmärrä? Itselläni on myös koira, mutta kyllä mä nyt vähän katon mihin annan sen nostaa jalkaa tai tehdä sen isomman hädän.
Asumme omakotitalossa, ja koirat ovat pissineet talon ulkoseinät märiksi jo pitkään. Samoin jotkut valopäät antavat koiransa kakkia keskelle jalkakäytävää, pihamme sisäänkäynnin eteen. Kivaahan sellainenkin on lapsiperheelle! Samoin tonttimme reunassa on aidan toisellakin puolella pieni kaistale nurmikkoa, jonka haravointi kuuluu meille. Sieltä on tosi kiva haravoida ja nostella lehtikasoja kottikärryyn, kun lehtien seassa on pökäleitä!
Olenkin lapsillemme suoraan sanonut, että ei pidä moittia koiria, vaan koirien omistajia. Jotkut omistajat vaan ovat niin hölmöjä, että antavat koirien kakkia minne vain, eivätkä korjaa kakkoja pois.
Kyllä on raivostuttanut kun joskus on nähnyt noita kusettajia, ja silti olen yrittänyt sanoa ystävällisesti, vaika tekisi mieli tarttua rakin hihnan ja roikottaa.
Nyt rupeaa tuntumaan siltä, että olisin valmis riitelemään asiasta.
Minulla kolme poikaa, ja viime vuonna ties kuinka monta kertaa ryntäsivät ulos talosta ja suoraan mahalleen tai polvilleen siihen pissalumeen....
ap
Myydään varmaan ihan kaupoissa.
Itse koiranomistajana yritän tietenkin estää koiraani kusemasta portinpieliin ja etenkin omakotitalojen portinpieliin, mutta välillä koira tekee sen niin nopeasti, että ei ehdi reagoida ajoissa, kun kuitenkin kaupungissa on niin paljon taloja. Mutta kyllä nuo kyltit yleensä laittavat reagoimaan ja ovat kuitenkin kohteliaita.
Meidän taloa kiertää puuaita ja kävelytie, jossa kulkee paljon koiria. Asetin suurehkot " kusikivet" jokaiseen kulmaan. Nyt ei lahoa aidankulma pissista vaan kivet " keräävät" pissat.
Tiedän, mitä on poikakoiran ulkoiluttaminen...yhtä jalannostoa : )
ruksi koirankuvan päällä.
Kyllä kai koiran tekee mieli merkata, mutta kyllä minä peräänkuulutin omistajan vastuuta, nimenomaan että miksi omistajat eivät vahdi koiransa perään.
Meidän vastuullamme on kuitenkin jalkakäytävän puhtaanapito, ja koska sitä on 50m matkaa (ok-talo kyseessä) siinä kertyy kyllä kaikenlaista moskaa, mutta siis just tämä että ovenpieleen annetaan pissata....
ap
kontollamme. Portin pieleen pissataan - no, oma koirammekin ymmärrettävästi merkkaa aina siihen reviirinsä merkkipisut ulos mennessään. Sille en ole hirveästi tehnyt mitään. Kadunvarresta olen tasan kerran kerännyt kakat pois. Sen sijaan pihallemme heitelllään kaksimetrisen aidan yli roskia ja pulloja - sitä on vielä mahdottomampi käsittää! Kun kuitenkin kamoistamme näkee, että lapsia asuu talossa.
Itse kerään aina kakat ja pissata saa vain tarpeeksi kauas ja olen kyllä myös huomauttanut muille koiranomistajille kakoista. En tykkää siitä, että lapset kaatuilee kakkoihin tai kävelee niihin.
Mä sanon nykyään hyvin suoraan asiasta, musta on kuvottavaa, että koiran kusta ja paskaa on joka puolella. Välillä kysyn, että mikäs se sun osoite on, että tiedän tulla oikeaan osoitteeseen paskalle!
Tai sitten mulkoilen koiran ulkoiluttajaa siihen malliin, että ymmärtää kiskoa Rekkunsa muualle kuseksimaan.
mutta käsittämättömämpää minustakin on, että miltei joka päivä kotiin tullessani löydän ovemme edestä tupakantumppeja, karkkipapereita ja muovipusseja!
Matkaa ovelta kävelytielle 2 m ja kenelläkään ei voi olla epäselvyyttä, että heittää roskansa toisen ihmisen kotiovelle.
Koirat seuraavat nenäänsä, mitä ihmiset tässä tapauksessa? En vaan ymmärrä.
Koirilla vaan on tapana käyttää niitä portinpieliä " ilmoitustauluina" tyyliin " Turre kävi täällä" .
Jos on ihan ulko-ovi, niin en kyllä ymmärrä, miten joku siihen antaa pissata, mutta kyllä meidänkin katuportin vierus on tällainen pissapylväs.