Työnantajan tarjoama etuseteli jota kaikki ei saanut
Työnantaja ilmoitti, että kulttuuriseteleitä sai vakituiset työntekijät, mutta ei määräaikaiset. Meneekö ihan oikein?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään estettä vaikka työnantaja antaisi vain yhdelle työntekijälle etuseteleitä.
Ei ole mitään pakottavaa velvollisuutta olla tasapuolinen kaikkia kohtaan.
Tämä vain siinä tapauksessa, että työnantajan linjaus on esim. että vain vakituiset työntekijät saavat liikunta/kulttuuriedun (ja osa-aikaiset eivät) ja firmassa on vain 1 vakituinen työntekijä. Ei voi pättää, että 1 vakituinen saa edut mutta muut vakituiset eivät.
Tähänhän oli jo linkattu selvitys aiemmin ketjussa.
Minulle sanottiin töissä asiaan liittyen, että olisivat sopineet, että kun on ollut vuoden töissä saa nuo edut. Kuitenkin kävi ilmi, että eräs työntekijä joka aloitti viime syyskuussa, on saanut edun syksyllä ja sai myös tänään.
Itse olemme erään kanssa olleet puoli vuotta firmassa ja meille perusteltiin, että me emme saa koska olemme jonkun toisen paikalla sijaisena.
Jos määräaikaisista osa saa ja osa ei niin ei taida mennä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niillä kulttuuriseteleillä edes tekee. Tai no ehkä ne vois myydä jollekin.
Niillä voi maksaa vaikka hierojan yms. Itse maksoin kuntosalin. Mä sain edellisessä määräaikaisessa kun se oli vuoden. Nykyään työnantaja voi katkaista sähköisen passin voimassaolon kun työsuhde loppuu.
Haluan pitää kiinni omista oikeuksistani, joten olisi kiva tietää miksi toinen määräaikainen saa ja minä ja eräs muu ei.
No onhan tuo ihan merkittävä etu nykyään. Sillä voi maksaa vaikka salijäsenyyden, hieronnan ym. Jopa elokuvalippuja voi ostaa
Vierailija kirjoitti:
https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/62486/henkilok…
Niin minkä kohdan haluat tästä nostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä niillä kulttuuriseteleillä edes tekee. Tai no ehkä ne vois myydä jollekin.
Niillä voi maksaa vaikka hierojan yms. Itse maksoin kuntosalin. Mä sain edellisessä määräaikaisessa kun se oli vuoden. Nykyään työnantaja voi katkaista sähköisen passin voimassaolon kun työsuhde loppuu.
Hierojalle nuo kelpaavat maksuksi vain, jos siihen liittyy hierontaetu. Esim mulla on vain kulttuuri ja liikunta...
Kaikille se kuuluu jos joku muukin sai
Näin on!!!