Ruokakaupat ovat ihan psykoottisia paikkoja nykyään
Minua ainakin on alkanut kyllästyttää jatkuva TUOTTEIDEN vyöry. Vaaleaa leipää on sataa eri sorttia ja jatkuvasti uusia innovaatioita tunkee hyllyyn. Metrikaupalla samoja asioita eri paketissa. Kuulun varmaan johonkin toiseen aikakauteen.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Marketeissa keksejä, sipsejä, limuja silmän kantamattomiin. Persiit levinnyt jo kaikilla, terveys menee ennen pitkää.
Ei niihin ole ostopakkoa vai etkö hallitse käyttäytymistäsi
Samaa olen itsekseni päivitellyt oikeastaan siitä saakka, kun muutin pois lapsuudenkodista ja aloin tehdä kaikki ruokaostokseni itse. Kymmeniä hyllymetrejä maitojalosteita, lihajalosteita, leipiä, keksejä... eri valmistajilta, erilaisissa pakkauksissa. Suurin osa näistä kaikista on likimain syömäkelvotonta lisäainemakeutusainevehnäsokerisontaa.
Nykyään käyn lähes pelkästään L-kirjaimella alkavassa päivittäistavarakaupassa, jossa on sentään joku tolkku vaihtoehtojen määrässä. Ostan aina samat tuotteet: vihanneksia, juureksia ja hedelmiä, tietyn merkkistä ruisleipää, yhtä lajia leikkelettä, salaattijuustoa ja joskus muuta juustoa, jos tekee mieli tai tarvitsen johonkin ruokaan, levitettä, maustamattomia lihatuotteita ja joskus kalaa, maustamatonta jugurttia, maitoa, munia, tomaattimurskaa, riisiä, pastaa, kaurahiutaleita ym. tarpeen mukaan, leivontatarvikkeita tarpeen mukaan, samoin mausteita, oliiviöljyä, kahvia ym. pidempään riittävää. Joskus jotain herkkua, jäätelöä tai suklaata, harvoin sipsejä, mutta siinäpä se. Marjat kerään itse kesällä metsästä ja puutarhasta.
Kuulostaa ehkä yksipuoliselta, mutta mieluummin syön simppelimmin kuin täytän mahani tyhjillä kaloreilla ja tuhannella eri e-koodilla. Väitän, että samaan siirtyminen tekisi hyvää monelle muullekin. Ihminen ei oikeasti tarvitse mihinkään suurinta osaa siitä hötöstä, mitä länsimaissa nykyään myydään ruokana. Ja hirvittää ajatellakin, miten paljon kaupoista menee myymätöntä ruokaa roskiin, koska oikeasti, kuka muka ostaa esimerkiksi kaikki ne maustetut rahkat, jugurttirahkat, proteiinivanukkaat, jugurtit ym., joita isoissa marketeissa on varmasti satoja erilaisia tarjolla?
Mikä on kaikkien tuotteiden hävikki, olipa kyse kosmetiikasta, pesuaineista, ruokatarvikkeista tms.
Kauhistuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Marketeissa keksejä, sipsejä, limuja silmän kantamattomiin. Persiit levinnyt jo kaikilla, terveys menee ennen pitkää.
No älä kuule osta mutta anna muiden valita
Kyllä on pienet murheet, jos kaupan valikoimat häiritsee. Hanki elämä hyvä ihminen
Älä asioi Prismoissa. Käy vähän pienemmissä kaupoissa.
Psykoottisuutta vasta pääsinkin todistamaan myyjänä, kun ihmiset tappelivat korona-aikaan vessapaperista sun muusta typerästä. Itse istuin maskittomana kassalla ja ihmettelin ja naureskelin ihmisten idiotismia. :D
Noh ei sitä roskaruokaa ole mikään pakko ostaa. Itse suosin hevi-osastoa ja täysjyväviljatuotteita (Oululaisen Reilu täysjyväviipaleilla on Sydänmerkki, on varmaan ainoita leipiä, josta tuo merkki löytyy) ja marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niihin ole ostopakkoa vai etkö hallitse käyttäytymistäsi
Juuri luin kirjan aiheesta, pienikin stressi arjessa heikentää ihmisen etuaivokuoren toimintaa jolloin tulee mahdottomaksi vastustaa näitä impulsseja. Eli jos niitä osta osta mainoksia, tarjouksia, herkkuja jne ei olisi koko ajan näkyvillä, pystyisimme tekemään järkevämpiä ratkaisuja.
Minulla on puolestaan se ongelma että kun menen itähelsingissä kaupan kassalle, joku stanan sekaisin oleva pirivieteri (eri henkilö joka kerralla) on aina siinä perässä sönköttämässä jotain sekojaan niin että ei pysty maksamaan ostoksiaan rauhassa, ja kassana on joku teinipimu joka ei puutu häiriköintitilanteeseen mitenkään, töllistelee vaan siinä kuin joku v***n aivoton nukke.
Tämän vuoksi käyn useimmiten tuossa lähi s-marketissa. Jos tarvitsen tuotetta, jota sieltä ei saa,menen Prismaan. Lähikauppa on hintatasoltaan sama Prisman kanssa. Jos se olisi kalliimpi, olisi pakko käydä muualla.
Ostan jokatapauksessa aina ne samat tuotteet, en kokeile uutuuksia. Ostan sen mukaan, mikä on edullista ja minkä tiedän olevan hyvää. Joten aina ostoskorissa on ne samat leivät, voi, kinkku ym.
En enää oikein jaksaisi kauan käydä missään isossa marketissa, menee hirveästi aikaakin
Minua naurattaa aina, kun näen Prismassa näitä voimaantuneita rillipäisiä kehopositiivisia ihralöllyköitä nutturoineen mättämässä ostoskärryään täyteen pizzoilla, sipseillä, pullilla, karkeilla, jätskillä... ja myös toki nuo pyylevät pullapojat naurattaa XD
Ihan kuin tekisivät tarkoituksella hidasta itsaria. Usein sanotaan, että kyllä lihavat tietävät, miten pitää syödä terveellisesti, mutta tosimaailmassa taitaa olla toisin päin, esim. täällä palstalla idiootit kysyy: "Ovatko siemenet ja pähkinät laihduttajalle no-no?"
Minua alkaa naurattaa aina, kun näen Prismassa näitä voimaantuneita rillipäisiä kehopositiivisia ihralöllyköitä nutturoineen mättämässä ostoskärryään täyteen pizzoilla, sipseillä, pullilla, karkeilla, jätskillä... ja myös toki nuo pyylevät pullapojat naurattaa XD
Ihan kuin tekisivät tarkoituksella hidasta itsaria. Usein sanotaan, että kyllä lihavat tietävät, miten pitää syödä terveellisesti, mutta tosimaailmassa taitaa olla toisin päin, esim. täällä palstalla idiootit kysyy: "Ovatko siemenet ja pähkinät laihduttajalle no-no?"
Minua alkaa naurattaa aina, kun näen Prismassa näitä voimaantuneita rillipäisiä kehopositiivisia ihralöllyköitä nutturoineen mättämässä ostoskärryään täyteen pizzoilla, sipseillä, pullilla, karkeilla, jätskillä... ja myös toki nuo pyylevät pullapojat naurattaa XD
Vierailija kirjoitti:
Jossain Prisman maitohyllyllä menee hyvä tovi löytää tavis laktoositon rasvaton maito. Muuten on ihan kiva että tuotteita ympäri maailmaa löytyy nykyään.
Rasvaton maito on tonkanpesuvettä.
"WÖÖ PITÄIS OLLA VAAN YHTÄ VAALEAA JA YHTÄ TUMMAA LEIPÄÄ"
Tapa ittes juntti
Vierailija kirjoitti:
"WÖÖ PITÄIS OLLA VAAN YHTÄ VAALEAA JA YHTÄ TUMMAA LEIPÄÄ"
Tapa ittes juntti
Sellaisia ne kommarit on. Vihataan innovaatioita ja kehitystä. Kaikkien tulisi vaan elää samalla tavalla jossain 70-luvun neukkukuutiossa mahdollisimman yksinkertaista työtä tehden.
Vierailija kirjoitti:
Ja samaa sontaa ne ainelistat.
Whaat!? Ostan kaupasta aina paikallisen leipomon rusileipää ja siinä on tosi lyhyt ainelista.
tuorehiivaa
vettä
siirappia
suolaa
ruisjauhoja
Kinuskikissan ohjeilla saa tehdyksi hyväsämpylöitä. Vehnäjauhon sekaan voi laittaa kauraryynejä, ruisjauhoja, leseitä, porkkanaraastetta, pähkinöitä, siemeniä ym ym.