Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18 ja äiti yrittää vieläkin määrätä elämääni

Vierailija
04.04.2024 |

Mitä pitäisi tehdä kun olen täyttämässä 19 ja äiti kokee että voi edelleen päättää mun asioista. Esimerkiksi kun ilmoitin haluavani ottaa  nenälävistyksen, äiti ilmoitti että ei anna minun ottaa ja suuttui kun sanoin miksi ja että oon aikuinen . Siis äiti on mulle tärkee, mut ärsyttävää kun pitää suuttua jostain vastaavista pienistä asioista ja kokea huonoa omaatuntoa kun äiti ei haluaisi minun tekevän jotain, vaikka olen aikuinen ihminen ja ei joku esim yllämainittu asia liittyen ulkonäköön pitäis olla niin iso juttu. Samanlaisia reaktioita tulee kun oon esittänyt haaveita jostain ammatista tai muutosta yms. Mitä pitäis tehä, äiti kuitenkin tärkee, mutta ois kiva tuntea olevansa ite päätettävissä omista asioista ilman syyllisyyttä vääristä valinnoista.

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko vielä äitisi kanssa ja maksaako äitisi kulusi? Jos kyllä niin äidilläsi on sanavaltaa juttuihisi.

Vierailija
2/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jso asut vielä kotona, niin ei kannata purra ruokkivaa kättä. Ehkä joissain asioissa kannattaa kuunnella äitiä, koska 20 vuoden kuluttua olet samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti päätät lukion tai ammattikoulun nyt keväällä. Etsi työpaikka tai opiskelupaikka tarpeeksi kaukaa, niin pääset viimeistään syksyllä muuttamaan omillesi. Sen jälkeen saat päättää omista asioistasi ihan itse.

Vierailija
4/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko vielä äitisi kanssa ja maksaako äitisi kulusi? Jos kyllä niin äidilläsi on sanavaltaa juttuihisi.

Joo, mutta lukion jälkeen muutan ja muutenkin sanomani kyseiset jutut ei liity mitenkään hänen kustantamiin yms kodin sisäisiin asioihin, joissa toki kunnioitan hänen mielipiteitään. t. Ap

Vierailija
5/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun asut saman katon alla joudut noudattamaan äitisi sääntöjä. Toki nyt jotkut ulkonäköjutut ei kuulu niihin. Sinänsä äitisi on oikeassa, älä ota nenälävistystä, se reikä on pysyvä etkä välttämättä 10 vuoden päästä enää haluaisi sitä. 

Vierailija
6/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tupa, oma lupa.

Vierailija
7/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ilmoita etukäteen :D 

Vierailija
8/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten pyytele rahaa jos ei saa puuttua. Tule toimeen omillas.

Vierailija
9/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa selvää niistä ammateista, joista haaveilet, ja miettiä sopisivatko ne sinulle. Äidiltäkin voi kysyä, että miksi ne eivät hänen mielestään sopisi sinulle.

Vierailija
10/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, jos äiti lyttää ja syyllistää eikä kunnollista keskustelua synny. Mutta tuskin hän ilkeyttään sitä tekee. Itsekin 19v nuoren naisen vanhempana sitä toivoo, ettei hän tee elämässään samoja virheitä kuin minä vaan olisi järkevämpi. En tosin suuttuisi jostain nenälävistyksestä, vaikka en pitäisikään siitä, jos lapseni sellaisen menisi ottamaan. Enkä suoralta kädeltä torjuisi lapsen pohdintoja ammatinvalinnasta yms.

Vierailija
11/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57 ja minun äitini yrittää puuttua vieläkin asioihini.

Vierailija
12/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla on nuorten horinat ja sellaiset korjaa yleensä aika.

Teet kuten itse haluat, mutta kannattaa kysyä äidiltäsi että miksi hän on jotain mieltä.

Vierailija
13/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kannattaa irtisanoa nettiliittymäsi ja muistuttaa, että aikuinen vastaa itse päätöksistään ja elannostaan. Jos ei kodin säännöt kelpaa, voi aina lähteä, tuossa on ovi.

Vierailija
14/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta lukion jälkeen muutan ja muutenkin sanomani kyseiset jutut ei liity mitenkään hänen kustantamiin yms kodin sisäisiin asioihin, joissa toki kunnioitan hänen mielipiteitään. t. Ap

Eli mutsin tehtävä on maksaa elämäsi, mutta hänellä ei ole siihen mitään sananvaltaa? Aha?

Vierailija
15/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin jo yläasteiässä äidilleni asioistani puhumisen, koska hän paheksui kaikkea.

Olen 45v ja edelleen olen sitä mieltä, että äiti oli väärässä niin monesta asiasta. 

Vierailija
16/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi tulehtua. Siitä varmaan huolehtii.

Vierailija
17/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kuulostat lapselliselta teiniltä. Aikuisuus ei välttämättä liity tiettyyn ikään, vaan siihen, miten ihminen pystyy hoitamaan omat taloudellliset ja muut asiansa itsenäisesti.

Vierailija
18/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pilaat nenäsi jollain ylimääräisellä tulehtuvalla reiällä. Ei siinä ole järkeä. Muutto ja ala on oma juttu. On äitejä jotka yrittävät määrätä 40 vuotiaitakin ellei laita rajoja. Mutta järki voi olla päätöksissä.

Vierailija
19/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs kieroutunut juttu tuo on? Taloudellinen väkivalta on mielestäsi ok? Rahalla kiristäminen on mielestäsi ok?

Vierailija
20/116 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ei ilmoita äidille että hankkii lävistyksen.  Hän hankkii sen ja äiti saa sitten joskus huomata asian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi