Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voit asua muualla kuin Helsingissä?

Vierailija
04.04.2024 |

Helsingissä on ELÄMÄÄ. Täällä on paljon mielenkiintoisia ihmisiä, eniten kulttuuririentoja, eniten mahdollisuuksia töiden ja opiskelujen saralla. Täällä tuntee oikeasti elävänsä,toisin kuin jossain pienemmässä kaupungissa, jossa joka toinen vastaantuleva on tuttu ja vuoden kohokohta on kesän festarit.

Tuntuu, että muualla asuvat jäävät paitsi monesta asiasta, jota elämällä voisi olla tarjottavana kun asuvat pienellä paikkakunnalla.

Kommentit (172)

Vierailija
141/172 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin lyhyen aikaa pääkaupunkiseudulla (Espoossa noin 1 km päässä Helsingin rajasta, eli en ihan Stadissa, mutta mielestäni riittävän lähellä) ja tuon ihmiskeskittymän maantieteellinen laajuus oli vain liikaa mun päälleni. Taloja, pöpelikköä, taloja, pöpelikköä, taloja, pöpelikköä... Niin kauas, että veisi useamman päivän kävellä sen päästä päähän. Joo ei, mä tarvin pienemmän, hahmotettavan kokonaisuuden. En mitään pikkukylää, mutta sellaisen, että tiedän, missä "erämaa" alkaa. Eli sellainen metsä, josta ei näe läpi.

Vierailija
142/172 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi tapahtumien ja ravintoloiden takia pitäisi Helsingissä asua? Käyn mieluummin ostoksilla, teatterissa ja konserteissa mm. Lontoossa, oopperassa Milanossa, baletissa Pariisissa ja syömässä Berliinissä. Asun mieluiten meren äärellä kaukana muista tunnin päässä lentokentästä. Työt voin tehdä mistä vain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/172 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kallis ja ruuhkainen

Vierailija
144/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on omakotitalo Helsingissä ja käyn pienemmässä kaupungissa töissä. En kuitenkaan sinne haluaisi muuttaa. Minusta Helsingin keskustan ihmispaljous, kiire ja tietty kaoottisuus ovat juuri sitä erityisyyttä mitä ei muualla Suomessa juuri koe. Itse olen valkoinen kristitty, mutta eivät toisrotuiset ja muunuskoiset kyllä minua häiritse.

Vierailija
145/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oisin oikein rikas, voisin haluta kakkosasunnon hesasta. Yleensä nautin rauhasta ja hiljaisuudesta. Asun ihan Jumalan selän takana. 

Missä on hesa?

Vierailija
146/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂

Vierailija
147/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on kaamea paikka niin miksi asuisin siellä.

Vierailija
148/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole duunaripalkoilla mitään hinkua hankkiutua Helsinkiin. Sitten voisin kuvitella, jos olisin töissä, joissa palkasta jää käteen kolmosella alkava summa. 

Tai jos olisin oikein rikas, hankkisin jostain kantakaupungin vanhasta talosta arvoasunnon ihan muuten vain. Helsingissä on omat kauniit puolensa, mutta elämää on muuallakin. 

Vierailija
149/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla on hyvä olla. Kaikki lähellä.

Vierailija
150/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä miksi tapahtumien ja ravintoloiden takia pitäisi Helsingissä asua? Käyn mieluummin ostoksilla, teatterissa ja konserteissa mm. Lontoossa, oopperassa Milanossa, baletissa Pariisissa ja syömässä Berliinissä. Asun mieluiten meren äärellä kaukana muista tunnin päässä lentokentästä. Työt voin tehdä mistä vain. 

Kuka lähtee kerran viikossa lentokoneella konserttiin, oopperaan tai balettiin? Tai välillä jopa pari kertaa viikossa.

Vierailija
151/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereelta löytyy kattavat palvelut, kulttuuria ja toimiva joukkoliikenne vaivattomassa paketissa. En ole kokenut tarvetta muuttaa Helsinkiin, mutta kiva siellä on käydä.

Ja Nokia Areena. Tampereella on kaikki, mitä ihminen tarvitsee. Ja kun haluaa käydä Helsingissä, niin junalla menee 1,5 tuntia. 

Vierailija
152/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on omakin elämä. En tarvitse kaupungin elämää.

Mutta miten joku, joka asuu Helsingissä, missä on sitä elämää, josta me maalaiset jäämme niin kamalasti paitsi, voi keretä edes käymään vauva.fi -sivustolla ikinä ollenkaan? Kun ei me maalla asuvatkaan usein keretä täällä käymään, kun on niin paljon kaikkea elämää.

Vierailija
153/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi saakeli en niitten negruuujeen kans sinne muuttais ja kerrostalo luukussa asuis.varmaa kiva asuu helsingis kalliissa kerrostalo luukussa.asun järvenrannalla keskisuomessa  huomenna vene veteen .nauttikaa getto elämästä.

Vierailija
154/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä miks siellä helsingissä pitäis asua. Lähijunalla sinne pääsee. Ja vaihteeks on kiva käydä tukholmassa, tallinnassa tai köpiksessä. Ei se helsinki ainoo pääkaupunki ole.

Vierailija
155/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on myös paljon kiusaamista, vainoamista, maalittamista, kateutta, katkeruutta, vahingoniloa, ilkeyttä lähes joka asiassa.

Vierailija
156/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en mitenkään voisi kuvitella asuvani Helsingissä.

Vierailija
157/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsinki getto olkaa ylpeitä .yök yök

Vierailija
158/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oisin oikein rikas, voisin haluta kakkosasunnon hesasta. Yleensä nautin rauhasta ja hiljaisuudesta. Asun ihan Jumalan selän takana. 

Missä on hesa?

se monikulttuurinen perse siel etelä suomes.

Vierailija
159/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua edes pääkaupunkiseudulle. Se väen määrä kun suurin osa suomalaisista ahtautunut sinne. Ja niitten ma mujen kanssa on aika levotonta. Itse asun hämeenlinnassa, eli ihan kaupungissa joka on kivasti paljon rauhallisempi kuin helsinki.

Vierailija
160/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin Helsingistä, mutta nykyisin asun ympäryskunnassa. Täällä on paremmat palvelut kävelyetäisyydellä ja Hgin keskustaan ajallisesti sama matka kuin lähiössä asuessa. Olen myös asunut ulkomailla oikeassa suurkaupungissa, ja siihen verrattuna Helsinki on aika idyllinen pikkukaupunki, ei todellakaan mikään maailmanluokan menomesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan