Yläselkä rutisee joka askeleella
Mikähän voi olla kyseessä, kun yläselkä/selkäranka ilmeisesti rutisee/naksuu joka askeleella? Etenkin kovalla liikkuessa ja portaissa. Ei kipua. Olen huonossa fyysisessä kunnossa oleva sohvaperuna, joten itse epäilen että saattaisi aiheutua ainakin osin siitä. Niska rutisee myös kun päätä kääntelee. Olen nainen, melkein 60.
Kommentit (14)
"Olen huonossa fyysisessä kunnossa oleva sohvaperuna". Siinäpä tärkein aiheuttaja. Ei tarvitse olla erikoislääkäri diagnoosiin.
Vierailija kirjoitti:
"Olen huonossa fyysisessä kunnossa oleva sohvaperuna". Siinäpä tärkein aiheuttaja. Ei tarvitse olla erikoislääkäri diagnoosiin.
Tiedän kyllä sen, mutta mikä se tuota ruksahtelua aiheuttaa? Ja kun kipuja ei ole yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä sen, mutta mikä se tuota ruksahtelua aiheuttaa? Ja kun kipuja ei ole yhtään.
Liikunnan/venyttelyn puute. Mutta voi olla jo myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä pelkään, että on jo liian myöhäistä. t. ap
On se nyt saatana, minunko tässä pitää koko homma tehdä... Yritä nyt sinäkin alaselkä jotain, eihän sulla oo edes hiki... Tähän perhanan savottaan kantamaan tuon kropan painoa... Mitä tekin jalat siellä lusmuatte, pankaa liikettä nyt sinne, tana...
T.rutiseva yläselkä
Älä liiku niin kovaa, saattaa vaikka selkäranka murtua. Mitä harrastat?
Ei rangan ratina ole vaarallista. Sen ympärillä olevien kudosten kireys sen aiheuttaa. Rupea vähitellen liikuttelemaan runkoasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei rangan ratina ole vaarallista. Sen ympärillä olevien kudosten kireys sen aiheuttaa. Rupea vähitellen liikuttelemaan runkoasi.
Kiitos, tämä huojensi. Täytyy alkaa nyt tekemään jotain ennenkuin oikeasti on liian myöhäistä. Nuorena olin huvin aktiivinen liikkuja, mutta jostain syystä kääntynyt viime vuosina ihan toiseen suuntaan tuo aktiivisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venyttelystä ei ole yhtään mitään hyötyä. Heikkoja lihaksia pitää vahvistaa eikä venyttää.
Vierailija kirjoitti:
Älä liiku niin kovaa, saattaa vaikka selkäranka murtua. Mitä harrastat?
Harrastan mm. pimpulan hypistelyä.
Up! Täällä edelleen Ap, joka alkanut liikkumaan mutta rutina edelleen aika kova. Joka askeleella melkeinpä tuntuu. Ei kipuja. Kaipa tämä normaalia?
up