Miten voit asua muualla kuin Helsingissä?
Helsingissä on ELÄMÄÄ. Täällä on paljon mielenkiintoisia ihmisiä, eniten kulttuuririentoja, eniten mahdollisuuksia töiden ja opiskelujen saralla. Täällä tuntee oikeasti elävänsä,toisin kuin jossain pienemmässä kaupungissa, jossa joka toinen vastaantuleva on tuttu ja vuoden kohokohta on kesän festarit.
Tuntuu, että muualla asuvat jäävät paitsi monesta asiasta, jota elämällä voisi olla tarjottavana kun asuvat pienellä paikkakunnalla.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä on viimeisin asia, minkä olet tehnyt, mitä et voisi tehdä Turussa, Tampereella, Kuopiossa tai Oulussa.
No esimerkiksi mennyt sporalla vartissa joogasalille, käynyt laadukkaassa aasialaisessa spa-hieronnassa ja allas seapoolilla uimassa ja saunassa.
Onko spora kohokohta? Vai seapool? Kaikki muut löytyvät pikkukaupungeistakin. Tai no altaita ja saunoja löytyy joka paikasta, tästä keittiön ikkunasta katselen naapurin ulkouima-allasta. Tässä kadun päässä on 6 taloa ja 8 saunaa eli saunoistakaan ei ole pulaa.
Vierailija kirjoitti:
En asu Suomessa. Mutta jos asuisin ei ykkösvalintani kuitenkaan olisi Helsinki.
Olen asunut neljässä eri kaupungissa ja Helsinki on niistä pienin. Kahdessa kaupungissa oli enemmän asukkaita kuin Suomessa. Harkitsen jälleen muuttoa etelämmäksi. Suomessa en todellakaan voisi kuvitella asuvani missään muualla kuin Helsingissä.
Joo, Helsingissä on mahdollista ulkoilla mutta muualta löytyy monipuolisempia paikkoja ja merta sekä saaria on kaikkialla rannikolla, sisämaassa sitten järviä. Helsinki omaa jonkin verran tätä mahdollisuutta, turha ylenpalttisesti hehkuttaa asiaa keskustelusta toiseen.
Jotain harrastusmahdollisuuksia on ja osaa ei taida kaikkialta muualta löytyä, mutta osaa on helpompi harrastaa muualla. Riippuu ihan harrastuksesta. Uusia ihmisiä tapaa kaikkialla, harva paikkakunta tai harrastajaryhmä pysyy samanlaisena. On tosi junttia kuvitella että vain Helsingissä näin tapahtuu.
Olen asunut Helsingissä, pienessä kaupungissa, keskellä korpea maaseudun ytimessä sekä Helsinkiä suuremmassa kaupungissa.
Kaikissa on puolensa. Helsingissä ihmiset ovat huono puoli, jotenkin tympeää porukkaa on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
>> Helsingissä on ELÄMÄÄ. Täällä on paljon mielenkiintoisia ihmisiä, eniten kulttuuririentoja, eniten mahdollisuuksia töiden ja opiskelujen saralla. Täällä tuntee oikeasti elävänsä,toisin kuin jossain pienemmässä kaupungissa, jossa joka toinen vastaantuleva on tuttu ja vuoden kohokohta on kesän festarit. <<
Siis miten muka jotkut riennot on elämää? Elämähän on suurimmaksi osaksi tavallista arkea, johon lisäksi kuuluu jotain rientoja. Se tavallinen arki määrittää sen, onko paikkakunnalla elämää. Rientojen perässä harva muuttaa. Sen muun hyvän elämän perässä kyllä muutetaan. Riennot tulevat siinä sivutuotteena, joko runsaina tai vähemmän runsaina.
Osa ihmisistä ei edes ole kiinnostunut jostain kulttuurista tai festareista, vaan vaikkapa siitä, että kodin ikkunoista avautuu hyvät maisemat ja lähistöltä vehreät polut. Tms.
Taidat nyt vähän paisutella. Kuka muka "jatkuvasti" esim. uusiin ihmisiin "tutustuu"? Onko sulla olevinaan sadoittain ystäviä? Tuskin sentään, vaan jotain sellaisia kait enin osa ihmisistä on, joiden kanssa on lähinnä naama tuttu ja tulee jotain ehkä puheltuakin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kävelee Helsingissä kauheeta vauhtia. Miten niillä on aina niin kiire.
Lähiöissä asuvilla on kiire ehtiä bussiin. Julkinen liikenne, ja lyhyet vaihtovälit metroon, raitiovaunuun, junaan jne.
Ei Helsingissä edes kävellä kauheeta vauhtia vaan pikkukylissä löntystellään ja mielellään vielä tukitaan koko jalkakäytävä, ettei varmasti pääse ohi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki paikat joissa viihtyy on hyviä asua.
Mulle tällainen pikkukaupunki on just hyvä, kaikki löytyy mitä tarvitsee ja mukavan rauhallista.
Niin ja edullista ja laadukasta asumista helsingin yksiön hinnalla.
Helsinki ei ole iso kaupunki millään mittarilla
Vierailija kirjoitti:
Voin elää missä tahansa muualla kuin Helsingissä.
Samoin mielummin muualla, mutta Suomessa Helsinki on ainoa edes jollain tavalla siedettävä paikka
Liikaa kebabeja ja muuta etnistä värinää.
Vierailija kirjoitti:
Joo, Helsingissä on mahdollista ulkoilla mutta muualta löytyy monipuolisempia paikkoja ja merta sekä saaria on kaikkialla rannikolla, sisämaassa sitten järviä. Helsinki omaa jonkin verran tätä mahdollisuutta, turha ylenpalttisesti hehkuttaa asiaa keskustelusta toiseen.
Jotain harrastusmahdollisuuksia on ja osaa ei taida kaikkialta muualta löytyä, mutta osaa on helpompi harrastaa muualla. Riippuu ihan harrastuksesta. Uusia ihmisiä tapaa kaikkialla, harva paikkakunta tai harrastajaryhmä pysyy samanlaisena. On tosi junttia kuvitella että vain Helsingissä näin tapahtuu.
Niin. Järvi-Suomessa on järviä, ulkoilupaikkoja on monessa paikassa, yhdessä paikassa voi harrastaa yhtä juttua ja toisessa toista. Sen verran paljon olen ympäri Suomen tehnyt keikkatyötä, etten keksi Helsingin ja Tampereen lisäksi paikkakuntia, joissa voi harrastaa yhtä monipuolisesti ja tutustua ihmisiin yhtä luontevasti liikkumatta yli 20km pidemmälle. Tähän päälle vielä kulttuuritarjonta. Eli pointtina on, että tämä kaikki löytyy samasta paikasta, jolloin kynnys tekemiselle on hyvin pieni.
Mä en ymmärrä mitä ihmeellistä tässä Suomen syrjäisessä rantakaupungissa on ettei muka muuallakin voisi asua. Pikkuinen mukava kaupunki joka ei juuri poikkea muusta Suomesta. Olen asunut ympäriinsä Suomessa ja vähän ulkomaillakin ja monta mukavaa paikka tullut nähtyä. Kaikissa on niin hyviä kuin huonojakin puolia ja kaikista voisi jotain hehkuttaa. Ja ihan kaikkiin voi muutamassa vuodessa kyllästyä.
Vierailija kirjoitti:
Tampereelta löytyy kattavat palvelut, kulttuuria ja toimiva joukkoliikenne vaivattomassa paketissa. En ole kokenut tarvetta muuttaa Helsinkiin, mutta kiva siellä on käydä.
Tampere on sisämaassa ja aika tylsä kun siellä viime vuonna kävin tapahtumassa
On jotenkin surullista kun monet ajattelevat että vain se ihmispaljous on elämää. Maaseudullakin on paljon elämää, paljon monipuolisempaa kuin kaupungissa,koska täällä on paljon erilaisia eläimiä. Tämä on mielestäni jotenkin aidompaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Käyn Helsingissä noin 1-2 kertaa vuodessa ja menen sinne aina mielelläni.
Mutta vielä onnellisempi olen lähtiessäni pois sieltä. Ihmismassat, liikenne, töykeät ihmiset, melu ja pelkkää harmaata betonia joka puolella - kiitos ei.
Mieluummin lähden lähes suoraan ovesta vehreään metsään tai kuljen nukkavierun kotikuntani pieniä pyöräteitä koiria lenkittäen.
Minä kävelen Helsingissä meren rantaan viidessä minuutissa, jossa voin hypätä veneeseen ja mennä nauttimaan merestä ja luonnosta.
Mun kohdalla kysymys on, miten vtussa pystyn asumaan Helsingissä. Muutama vuosi vielä pitäisi sietää ja jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta vielä onnellisempi olen lähtiessäni pois sieltä. Ihmismassat, liikenne, töykeät ihmiset, melu ja pelkkää harmaata betonia joka puolella - kiitos ei.
Mieluummin lähden lähes suoraan ovesta vehreään metsään tai kuljen nukkavierun kotikuntani pieniä pyöräteitä koiria lenkittäen.Minä kävelen Helsingissä meren rantaan viidessä minuutissa, jossa voin hypätä veneeseen ja mennä nauttimaan merestä ja luonnosta.
Saman voi tehdä monessa muussakin merenrantakaupungissa. Joten ei siinä ole mitään ainutlaatuista.
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin surullista kun monet ajattelevat että vain se ihmispaljous on elämää. Maaseudullakin on paljon elämää, paljon monipuolisempaa kuin kaupungissa,koska täällä on paljon erilaisia eläimiä. Tämä on mielestäni jotenkin aidompaa elämää.
Olen syntynyt maanviljelijäperheeseen, ja olen täysin eri mieltä. Elämäni alkoi vasta kun pääsin muuttamaan kaupunkiin ja tutustumaan mielenkiintoisiin ihmisiin. Kun retkeilen luonnossa, retkeilen ihan oikeassa luonnossa enkä jossain pellon tai teollisuusmetsän laidalla, jota maaseutu käytännössä on.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kävelee Helsingissä kauheeta vauhtia. Miten niillä on aina niin kiire.
Ei kävele verrattuna suurkaupunkiin. Helsingin tahti on varsin verkkainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin lähden lähes suoraan ovesta vehreään metsään tai kuljen nukkavierun kotikuntani pieniä pyöräteitä koiria lenkittäen.Minä kävelen Helsingissä meren rantaan viidessä minuutissa, jossa voin hypätä veneeseen ja mennä nauttimaan merestä ja luonnosta.
Saman voi tehdä monessa muussakin merenrantakaupungissa. Joten ei siinä ole mitään ainutlaatuista.
Voi, mutta niissä ei ole Helsingin muuta tarjontaa. Helsingissä sekä kaupunki, että luonto ovat koko ajan läsnä. Metsä ei ole ainoa oikea luontoympäristö
Kyllähän Helsingissä voi käydä vaikka siellä ei asuisi? Mitä ihmettä taas.