Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voit asua muualla kuin Helsingissä?

Vierailija
04.04.2024 |

Helsingissä on ELÄMÄÄ. Täällä on paljon mielenkiintoisia ihmisiä, eniten kulttuuririentoja, eniten mahdollisuuksia töiden ja opiskelujen saralla. Täällä tuntee oikeasti elävänsä,toisin kuin jossain pienemmässä kaupungissa, jossa joka toinen vastaantuleva on tuttu ja vuoden kohokohta on kesän festarit.

Tuntuu, että muualla asuvat jäävät paitsi monesta asiasta, jota elämällä voisi olla tarjottavana kun asuvat pienellä paikkakunnalla.

Kommentit (172)

Vierailija
121/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä sekä luonto että kaupunki ovat koko ajan läsnä - no tää on yhtä huttua kuin nykysuomalaisten tärkeä metsäsuhde. Helsingissä on jotain luontoa ja sinne pääsee muttei se ihan koko aikaa ole läsnä. Ei ainakaan mun mielestä vaikka täällä asunkin, riippuu varmaan asuinpaikasta.

Vierailija
122/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä sekä luonto että kaupunki ovat koko ajan läsnä - no tää on yhtä huttua kuin nykysuomalaisten tärkeä metsäsuhde. Helsingissä on jotain luontoa ja sinne pääsee muttei se ihan koko aikaa ole läsnä. Ei ainakaan mun mielestä vaikka täällä asunkin, riippuu varmaan asuinpaikasta.

Niin. Maaseudulla kasvaneena voin sanoa, ettei luontoa aina maaseudullakaan ole, jos sattuu päätyvmään alueelle jossa on runsaasti pelkkiä peltoja ja pieniä metsäkaistaleita jätetty näön vuoksi. Ei eläimet elele sellaisilla alueilla. Laajojen peltojen luontoarvo on täysi nolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

H:fors är tyvärr helt hopplöst juntigt, färglöst och fult. Detta gäller både utomhus och inomhus. Lyckligtvis behöver man inte längre vara där och speciellt inte i Finland. I och med EU har det blivit lätt att välja och att trivas.

Vierailija
124/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakin on puolensa ja puutteensa: Maaseudulla on rauhallisempaa muttei ihmispaljoutta ja aika pitkälti harrastukset tulevat halvemmiksi.

Välimatkat taittuvat huomattavasti nopeammin mutta julkiset eivät enää juuri kulje.

Ruokatarjonta alkaa olla jo lähimmissä kaupungeissa nykyään aika hyvä ja niihin suunnistaa keskimäärin tunnissa jos asuu n.80km säteellä. Toki niissä lähimmät yökerhotkin mut jollei ole niiden suurkuluttaja voi sinne mennä taksilla tai ottaa hotellihuoneen.

Omaisuutta voi säilyttää pienemmällä rahalla eikä parkkipaikoista ei ole pulaa. Helsingissä esim. moottoripyörän talvisäilytyksestä pyydetään pienen yksiön verran vuokraa.

Jos on omakotitalo hieman etäällä muista ja  pitää vaikka bileitä ei virkavalta ole hiljentämässä niitä.

Olen käynyt Helsingissäkin ja onhan siellä suht hyvä atmosfääri ja hyvä kesäkaupunki käydä  mutten voisi kuvitella asuvani kerrostalossa  melussa ja kiireessä. Kovasti siellä on kaikilla kiire kotiin?

Vierailija
125/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ihmispaljoudesta, ruuhkista ja stressaantuneet ihmiset vaikuttavat itseenikin negatiivisesti. Asun tunnin päässä Helsingistä, täälä on parempi ilmapiiri ja pk-seudullekin pääsee, jos haluaa.

Vierailija
126/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä viihdyn espoossa. Olen kotoisin helsingistä.

Vierailija
127/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt Helsingissä ja enyt siellä 30-vuotiaaksi. Nyt on vierähtänyt 43 vuotta Vantaalla ja taitaa täällä mennä arkkuun muuttoon saakka.

Vierailija
128/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin opiskeluvuodet Helsingissä. Olihan se hienoa, kun oli bileitä joka kulman takana, mutta nyt aikuisiällä nautin pariskuntaelämästä upeassa pikkukaupungissa meren äärellä. Asumiskulut ovat ehkä kolmasosa siitä mitä Helsingissä olisi, ja kyllähän sinnekin aina pääsee jos tulee tarve. Kovin usein ei tule. 

Vierailija
129/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä ihan kivasti väriä ja monenlaista tapahtumaa, mutta ei kiitos.

Vierailija
130/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pillua saan, lähden vaikka Hervantaan.

Vierailija
131/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit asua Helsingissä? Käyn siellä kerran kymmenessä vuodessa ja sekin on liikaa.

Vierailija
132/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn Helsingissä noin 1-2 kertaa vuodessa ja menen sinne aina mielelläni.

Mutta vielä onnellisempi olen lähtiessäni pois sieltä. Ihmismassat, liikenne, töykeät ihmiset, melu ja pelkkää harmaata betonia joka puolella - kiitos ei.

Mieluummin lähden lähes suoraan ovesta vehreään metsään tai kuljen nukkavierun kotikuntani pieniä pyöräteitä koiria lenkittäen. 

Minä kävelen Helsingissä meren rantaan viidessä minuutissa, jossa voin hypätä veneeseen ja mennä nauttimaan merestä ja luonnosta.

Minä teen saman toisessa merenrantakaupungissa, sillä erotuksella että se vene on myös omani.

Vierailija
133/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliimpi kuin mikään muu paikka eikä juurikaan enempää tekemistä. Vaikka olisikin, ei ole varaa. Ihmiset tympeitä.

Kohta joudun piipahtamaan sielläkin perslävessä, v*tuttaa jo valmiiksi.

Vierailija
134/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko Helsingissä hypätä rantasaunasta alasti järveen -ilman paheksuntaa. Naapureita ei 5km säteellä, koirat juosta vapaana pihamaalla, talo luonnon ympäröimänä. Ei meluhaittaa. Jos tämä kaikki toteutuisi niin ok sitten. 

Vierailija
135/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit asuinkustannukset, ruuhkat, eipä juuri mitään tekemistä. 

Olen asunut paljon suuremmassa kaupungissa jossa vuokrat olivat Helsingin tasosta kolmasosa, hyvät ja nopeat kulkuyhteydet ja halpaa tekemistä ja ruokaa vaikka millä mitalla. Helsinki on kuoleva kaupunki ihan syystä.

Vierailija
136/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneenko tilaisuuteen olet osallistunut viimeisen kuluneen vuoden aikana. Mun kaveri aina sanoi samaa kuin sinä nyt. Pyysin sit kertomaan missä kaikkialla oli ollu. Kerran oli ollut 15 minsaa jossakin ilmaiskonsertissa. Minä, kun kultturia haluan, tai me koko perhe, menemme yleensä Lontooseen tai Köpikseen tai Tukholmaan. nopsaan laskien vuoden aikaan on ollu kahdeksan viikonloppua kulttuurin merkeissä, oikeat lomat, joita kesä,joulu, pääsiäisen, talvi ja syysloma, tietysti päälle. 

Meillä on rahaa kun asuminen on jo halpaa, iso velaton talo järven rannalla, mökit Hangossa ja Ylläksellä, vanhemmillani mökki Levillä ja Turun saaristossa. Miehen vanhemmilla ränsistynyt ihana talo Italiassa. 

Vierailija
137/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Maaseudulla kasvaneena voin sanoa, ettei luontoa aina maaseudullakaan ole, jos sattuu päätyvmään alueelle jossa on runsaasti pelkkiä peltoja ja pieniä metsäkaistaleita jätetty näön vuoksi. Ei eläimet elele sellaisilla alueilla. Laajojen peltojen luontoarvo on täysi nolla. 

Jos nyt olet maaseudulla kasvanut, niin tiedät vallan hyvin kuinka paljon eläimiä on pelloilla ja noilla metsäkaistaleilla. Ja niitä pyörii siellä paljon jos olet yhtään ollut asiasta kiinnostunut. Mutta jatka vaan angstiasi ihan vapaasti luonnon keskellä Helsingissä, minusta sitä nyt vaan ei kaikkialla Helsingissä ole, on tuossa tietty pieni puisto lähietäisyydellä mutta ei se ole luontoa vaan istutuksia sekä nurmikkoa. Kyllähän luontoa Helsingistä löytyy jostain, mutta sitä on edelleen ihan turha hehkuttaa, koska sitä löytyy täällä Suomessa ihan kaikkialta ja vielä enemmän kuin Helsingistä. 

Vierailija
138/172 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eniten kulttuuririentoja"

XD

just siitä haluan pysyä kaukana

Vierailija
139/172 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin viime vuonna Helsingistä Järvi-Suomen alle 80 000 asukkaan kaupunkiin. Syynä muuttoon:

- järkyttävän hintainen asuminen, erityisesti jos haluaa asua rivi- tai omakotitalossa, tai muualla kuin huonolla alueella

- segregaatio, jengiytyminen ym ongelmat jotka tuttuja esim Ruotsista

- kunnon, rauhallisen luonnon vähäinen määrä, ja senkin jatkuva pois nakertaminen

- pitkähköt välimatkat erityisesti ajallisesti

- liikaa ihmisiä ja ruuhkia 

- yleinen kiireinen ja "kylmä" tunnelma, ihmiset myös tälläisiä

- tykkään enemmän järvistä kuin merestä

- muutenkin halutaan perhettä perustaa jossain pienemmässä ja rauhallisemmassa paikassa

Mitä palveluita ei tavalliseen elämään löydä 30 000-80 000 asukkaan kaupungista? Kaikki isoimmat kaupat ym  löytyy. Jos joskus museoissa haluaa käydä, en sen takia tarvitse Helsingissä asua. 

Vierailija
140/172 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ankea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä