Miten voit asua muualla kuin Helsingissä?
Helsingissä on ELÄMÄÄ. Täällä on paljon mielenkiintoisia ihmisiä, eniten kulttuuririentoja, eniten mahdollisuuksia töiden ja opiskelujen saralla. Täällä tuntee oikeasti elävänsä,toisin kuin jossain pienemmässä kaupungissa, jossa joka toinen vastaantuleva on tuttu ja vuoden kohokohta on kesän festarit.
Tuntuu, että muualla asuvat jäävät paitsi monesta asiasta, jota elämällä voisi olla tarjottavana kun asuvat pienellä paikkakunnalla.
Kommentit (172)
Asuin siellä 15 vuotta. Lähdin esikoisen synnyttyä ja muutin aika lailla metsään. Elämäni parhaimpia päätöksiä hypätä pois siitä oravanpyörästä.
Vierailija kirjoitti:
Mua stressaa aina kun käyn Helsingissä. Ihmisillä kauhea kiire, joka paikassa paljon ihmisiä, ihmiset ynseitä. En tykkää isoista ostoskeskuksista enkä muutenkaan isoista rakennuksista.
No älä jää sinne Rautatientorin ja Forumin kupeeseen pällistelemään, Helsinki on paljon laajempi alue eikä varmasti ole ynseitä ihmisiä siellä missä paikalliset viettävät aikaa.
Helsinki...huh. No kyllä eräät ystävät asuvat kaupungin laitamilla ihan suht. mukavilla alueilla. Heillä poiketaan silloin tällöin. Muuten mennään Tallinnaan vuokrakämpille, siellä on vieläkin mukavampaa.
Helsinki on yksi iso rakennustyömaa, katutyömaa, villitaksiviidakko. Ei kiitos.
Miten voit asua muualla kuin Helsingissä?
Mitenkö? Vastentahtoisesti. Toisinaan kumminkin ihan hyvilläkin mielin.
Pikkukaupungissa ja -paikkakunnilla on myös etuja Helsinkiin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Todella helppoa, osaan elää omaa elämääni en siihen muiden elämää tarvitse. Sen mitä olen Helsingissä käynyt niin en viihtynyt.
Olen käynyt aika monen maan pääkaupungissa ja Helsinki on kyllä mielestäni vähiten viihtyisä.
Ihan sen takia oli muutettava Helsingistä landelle kun te junantuomat ja muut stadin miehittäneet olette siellä....
Asun Lontoossa, Helsinki on mulle liian pieni ja hiljainen suuren osan vuodesta, kesällä toki aivan ihana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsen Helsinkiin helposti aina kun haluan, aina vain harvemmin nykyään. Festarit ovat suorastaan naurettava peruste. Suomi on pullollaan loistavia festareita.
Mutta kunnon ooppera on vain Töölössä.
Mä käyn mieluummin vaikka Veronan tai Milanon oopperassa. En ole paikkaan sidottu
No juu, mutta ne ei ole Suomessa, asun täällä mielelläni, ja on kiva, kun kotikaupungissa on ooppera. :)
Huomasin tämän kun muutin Tampereelle Helsingistä. Luulin, että samantyylinen kuin Helsinki. Tämä on vain pieni kylä, missä näkyy samat naamat joka päivä ja junttius kukoistaa. Helsinki on ainoa oikea kaupunki Suomessa, muut on kyliä
>> Helsingissä on ELÄMÄÄ. Täällä on paljon mielenkiintoisia ihmisiä, eniten kulttuuririentoja, eniten mahdollisuuksia töiden ja opiskelujen saralla. Täällä tuntee oikeasti elävänsä,toisin kuin jossain pienemmässä kaupungissa, jossa joka toinen vastaantuleva on tuttu ja vuoden kohokohta on kesän festarit. <<
Siis miten muka jotkut riennot on elämää? Elämähän on suurimmaksi osaksi tavallista arkea, johon lisäksi kuuluu jotain rientoja. Se tavallinen arki määrittää sen, onko paikkakunnalla elämää. Rientojen perässä harva muuttaa. Sen muun hyvän elämän perässä kyllä muutetaan. Riennot tulevat siinä sivutuotteena, joko runsaina tai vähemmän runsaina.
Osa ihmisistä ei edes ole kiinnostunut jostain kulttuurista tai festareista, vaan vaikkapa siitä, että kodin ikkunoista avautuu hyvät maisemat ja lähistöltä vehreät polut. Tms.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin tämän kun muutin Tampereelle Helsingistä. Luulin, että samantyylinen kuin Helsinki. Tämä on vain pieni kylä, missä näkyy samat naamat joka päivä ja junttius kukoistaa. Helsinki on ainoa oikea kaupunki Suomessa, muut on kyliä
Täysin sama kokemus. Kööpenhamina, Göteborg ja Tukholma ovat Helsingin lisäksi ainoat elävät kaupungit koko Pohjoismaissa. Helsinki tosin voisi panostaa kulttuuriin ja tapahtumiin enemmän myös talviaikana.
Kesällä Helsinki on aivan huikea paikka, kunhan tietää missä on hyvät meiningit. Tampere on ok paikka asua, mutta tylsäksi käy pidemmän päälle.
Helsinki oli minulle 10 vuoden väliaikaisratkaisu, ennen kuin pääsin muuttamaan paremmin itselleni sopivaan paikkaan. Kyllä siellä kaikenlaista tapahtumaa oli, mutta ei mitään mahdollisuuksia elää millään muulla, kuin helsinkitavalla. Kalliit kulut tarkoittivat tiiviimpää oravanpyörää, jatkuvaa kilpailua ja sopeutumista ja kummallista kiirettä juosta parin minuutin välein kulkevaan metroon. Ihan ok kaupunki, mutta ei sopinut minulle.
Vierailija kirjoitti:
>> Helsingissä on ELÄMÄÄ. Täällä on paljon mielenkiintoisia ihmisiä, eniten kulttuuririentoja, eniten mahdollisuuksia töiden ja opiskelujen saralla. Täällä tuntee oikeasti elävänsä,toisin kuin jossain pienemmässä kaupungissa, jossa joka toinen vastaantuleva on tuttu ja vuoden kohokohta on kesän festarit. <<
Siis miten muka jotkut riennot on elämää? Elämähän on suurimmaksi osaksi tavallista arkea, johon lisäksi kuuluu jotain rientoja. Se tavallinen arki määrittää sen, onko paikkakunnalla elämää. Rientojen perässä harva muuttaa. Sen muun hyvän elämän perässä kyllä muutetaan. Riennot tulevat siinä sivutuotteena, joko runsaina tai vähemmän runsaina.
Osa ihmisistä ei edes ole kiinnostunut jostain kulttuurista tai festareista, vaan vaikkapa siitä, että kodin ikkunoista avautuu hyvät maisemat ja lähistöltä vehreät polut. Tms.
Ei pelkästään riennot, vaan harrastusmahdollisuudet ja mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiin. Arkiset ihmiset elävät just sitä pelkkää arkea, johon ei mahdu uudet ihmiset eikä harrastuskokeilut. Mulle ihmiset ja aktiviteetit ovat todella tärkeä vastapaino arjen harmauteen.
Ja mitä tulee vehreisiin polkuihin ja ulkoilumahdollisuuksiin, niin Helsinkihän on niitä täynnä saaristoa myöten.
Ihmiset kävelee Helsingissä kauheeta vauhtia. Miten niillä on aina niin kiire.
Luuleeko ap olevansa jotenkin parempi ja valaistuneempi ihminen, kun asuu Helsingissä? Pitääkö meidän kaikkien suomalaisten nyt muuttaa Helsinkiin, että saatais elämästä kaikki irti ja koettais jotakin taivaallista? XD
Helposti. Asun mieluusti muualla kuin Helsingissä. En ikinä muuttaisi sinne.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oma asunto Stadissa, mutta pääasiassa asun maalla. On kuitenkin kiva välillä käydä kotikaupungissa välillä, näin yhdistyvät molempien hyvät puolet.
En voisi kuvitella asuvani missään muussa kaupungissa Suomessa kuin Stadissa.
Minä opiskelin 6 vuotta Helsingissä, valmistuttuani halusin ehdottomasti muualle töihin. Hesa on varsin söhröinen kaupunki; ihmiset juoksevat tukka putkella, toiset lojuvat talojen seinustoilla, kapakoissa tapellaan, taskuvarkaat valloillaan, taksia ei uskalla käyttää ja joka helvatan paikkaan kilometrin jono. En voisi kuvitella palaavani Helsinkiin ikinä.
Olen maaseudulta kotoisin ja maalla viihdyn parhaiten. En osaisi asua Helsingissä. En viihdy kaupungeissa.
Helsingissä kannattaa asua kantakaupungissa, niin ei tarvitse autoa eikä edes julkisia.