Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voit asua muualla kuin Helsingissä?

Vierailija
04.04.2024 |

Helsingissä on ELÄMÄÄ. Täällä on paljon mielenkiintoisia ihmisiä, eniten kulttuuririentoja, eniten mahdollisuuksia töiden ja opiskelujen saralla. Täällä tuntee oikeasti elävänsä,toisin kuin jossain pienemmässä kaupungissa, jossa joka toinen vastaantuleva on tuttu ja vuoden kohokohta on kesän festarit.

Tuntuu, että muualla asuvat jäävät paitsi monesta asiasta, jota elämällä voisi olla tarjottavana kun asuvat pienellä paikkakunnalla.

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaipaan omaa rauhaa, tilavan talon, ison pihan ja hiljaisuutta, jonka vain mustarastaiden keväinen laulu rikkoo. Tämä yhtälö vastisi Helsingissä miljoonaomaisuuden. Lisäksi asuin aiemmin Helsingissä ja kyllästyin siihen, että kaikkien asioiden hoitaminen kestää hirveän kauan. Joka paikkaan pitää jonottaa, sietää ruuhkaa ja odottelua. Pienellä paikkakunnalla kaikki on muutaman minuutin matkan päässä. Myös Helsingin keskustaan pääsen halutessani täältä alle tunnissa. Myös Turkuun, joka on vielä kivempi.

Vierailija
162/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua edes pääkaupunkiseudulle. Se väen määrä kun suurin osa suomalaisista ahtautunut sinne. Ja niitten ma mujen kanssa on aika levotonta. Itse asun hämeenlinnassa, eli ihan kaupungissa joka on kivasti paljon rauhallisempi kuin helsinki.

mä kans asun hämeenlinnassa.mut nuorena asuin helsingis ja sinne slummiin en enää halua.porukkaki ruskettunu iholtaan tummaks ni ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt noin 15 vuotta ulkomailla,asuen hyvin erilaisissa paikoissa:muutamissa maailman isoimmista kaupungeista,kuten myös pikku kylissä.Olen asunut myös Helsingissä.Helsinki on Suomen ainut suurkaupunki.Ja pidän Helsingistä.Mutta mielestäni Turku on hinta/laatu suhteeltaan parempi.Tarpeeksi iso ja kaupunkimainen mihin voi kadota jos haluaa.Ja toisaalta, Helsinki on lähellä jos sellainen olo tulee,kuten myös Tukholma, mikä on kyllä todella hieno kaupunki.

Vierailija
164/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin voin asua muualla. Been there, done that, olen asunut joitain vuosia Helsingissä elämässäni, kolmeen otteeseen, ihan riittävästi.

Vierailija
165/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Asun Tampereella ja täällä on noi kaikki myös.

Vierailija
166/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt noin 15 vuotta ulkomailla,asuen hyvin erilaisissa paikoissa:muutamissa maailman isoimmista kaupungeista,kuten myös pikku kylissä.Olen asunut myös Helsingissä.Helsinki on Suomen ainut suurkaupunki.Ja pidän Helsingistä.Mutta mielestäni Turku on hinta/laatu suhteeltaan parempi.Tarpeeksi iso ja kaupunkimainen mihin voi kadota jos haluaa.Ja toisaalta, Helsinki on lähellä jos sellainen olo tulee,kuten myös Tukholma, mikä on kyllä todella hieno kaupunki.

jutuista päätellen maailman suurin kaupunki sitten tokio city.mun siskokin ylpee kusipää kun vuoden asunu helsingissä.

Vierailija
167/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on kaksi hyvää asiaa, moottoritie ja rautatie kohti pohjoista. Ihan kiva paikka vierailla, mutta että asumaan. Kiitos ei. 

Vierailija
168/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on kaksi hyvää asiaa, moottoritie ja rautatie kohti pohjoista. Ihan kiva paikka vierailla, mutta että asumaan. Kiitos ei. 

jep sama.

Vierailija
169/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 5 v ja siinä oli ihan tarpeeksi. 🤮

Vierailija
170/172 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaipaan omaa rauhaa, tilavan talon, ison pihan ja hiljaisuutta, jonka vain mustarastaiden keväinen laulu rikkoo. Tämä yhtälö vastisi Helsingissä miljoonaomaisuuden. Lisäksi asuin aiemmin Helsingissä ja kyllästyin siihen, että kaikkien asioiden hoitaminen kestää hirveän kauan. Joka paikkaan pitää jonottaa, sietää ruuhkaa ja odottelua. Pienellä paikkakunnalla kaikki on muutaman minuutin matkan päässä. Myös Helsingin keskustaan pääsen halutessani täältä alle tunnissa. Myös Turkuun, joka on vielä kivempi.

Tietyt asiat voi hoitaa vaikka mökkipaikkakunnalla, riippuen tietty onkosiellä edes mitään palveluja vai pitääkö lähteä isompaan kaupunkiin hoitamaan asioita. Kerrostalossakin voi asua tilavasti ja ei se välttis mitään miljoonia ole tullut maksamaan. Mulle siis on samaa "Helsinkiä" koko pääkaupunkiseutu eli Helsinki, Vantaa, Espoo. En edes haluaisi asua omakotitalossa.

Vierailija
171/172 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun etelä-karjalassa, nuorempana käytiin Hesassa lomalla tätin luona joka kesä,  se oli kivaa lapsena ja aikuisena,  eri kohteissa esim, linnanmäki, korkeasaari, urheilumuseo, Kekkosen koti ym. Tätin hautajaisissa olen viimeksi käynyt.

Vierailija
172/172 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienellä paikkakunnalla. Ei velkaa, on oma talo ja tontti. Rauhallista on aina. Hesassa asuu kaikki hullut ja vornasia jotka kantaa asetta kadulla joten voi tulla ammutuksi koska tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme