Juhlitteko lapsettomien lauantaita?
Millaiset tarjoilut? Itse tilasin voileipäkakun ja makean kakun ja kutsuin ystäväni kylään.
Kommentit (38)
Noilla nyt on vapaata joka elämän päivä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sellainen?
Lapsettomien lauantaita on vietetty vuodesta 1994 alkaen ja Lapsettomien Simpukka-viikkoa vuodesta 2008 alkaen.
Lapsettomien lauantai ja Lapsettomien Simpukka-viikko 5.11.5.2025: Vertaistuki auttaa tahattoman lapsettomuuden kriisistä selviytymisessä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomien lauantai ja Lapsettomien Simpukka-viikko 5.11.5.2025: Vertaistuki auttaa tahattoman lapsettomuuden kriisistä selviytymisessä.
Juhliiko siis tahattomasti lapsettomat silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhliiko siis tahattomasti lapsettomat silloin?
Tuskin juhlivat, viettävät sitä.
Aika outo aika viettää lapsettomien päivää. Eikö siinä tule paha mieli kun seuraavana päivänä on äitienpäivä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin
Tahattomasti lapsettomien takia. Juu, en juhli, olen lapseton mutta tahallani, voin juhlia vaikka joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Noilla nyt on vapaata joka elämän päivä.
Katkera? Mitäs levitit.
Vierailija kirjoitti:
Aika outo aika viettää lapsettomien päivää. Eikö siinä tule paha mieli kun seuraavana päivänä on äitienpäivä?
Minusta on kiva, että molemmat saavat juhlapäivänsä.
No minä jo innostuin mutta kyse onkin tahattomasti lapsettomien päivästä.
Eiköhän me miehen kanssa juhlita silti, ihan muuten vaan.
En ymmärrä miksi nykyään melkein raivo-spämmätään sitä kuinka elämä on nii paljon parempaa lapsettomana. Ihme todistelun tarve itselleen ja muille ilmeisesti, ja nykyisen polarisaatiokulttuurin tuote että aina pitää jolla jotain vastaan (lapsen omaavat) ja nostaa omaa paremmuutta muiden kustannuksella.
(en ota kantaa tähän lapsettomien päivään mitenkään, siitä minulla ei mitään mielipidettä.. Kuten kaikesta ei tarvitse ollakaan niin radikaalisti puolesta tai vastaan)
Miks pitää jotain juhlia, jonninjoutavia.
En juhli, En vietä myöskään erityistä surupäivää, vaikka siihen olsi "sosiaalinen tlilaisuus". - Olen haaveillut ja unelmoinut ja toivonut saada oman lapsen vuosia tai oikeammin vuosikymmeniä mutta olen myös pikkuhiljaa alkanut hyväksyä sen. että lapsettomaksi todennäkösiesti tulen jäämään. Mutta haavesta, että löytäisin vielä joskus oman rakkaani ja eritysieni, jonka kanssa voisin mm, vanheta yhdessä toinen tositamme tukien en ole suostu (vielä) luopumaan vaikka sinkkunakin olen ja olen ollut jo useamman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että tahattomasti lapsettomat juhlii yhtään mitään, se kun tuskin juhlalta tuntuu. Käyttäisitte vähän edes niitä aivojanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ok. Onko se siis juhlan arvoinen päivä että ei ole lasta?
Ja tässä kai tarkoitettiin kai, että ei niille pareille, jotka olisivat halunneet äitienpäivän läheisyys ole välttämättä mitenkään kivaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi nykyään melkein raivo-spämmätään sitä kuinka elämä on nii paljon parempaa lapsettomana. Ihme todistelun tarve itselleen ja muille ilmeisesti, ja nykyisen polarisaatiokulttuurin tuote että aina pitää jolla jotain vastaan (lapsen omaavat) ja nostaa omaa paremmuutta muiden kustannuksella.
(en ota kantaa tähän lapsettomien päivään mitenkään, siitä minulla ei mitään mielipidettä.. Kuten kaikesta ei tarvitse ollakaan niin radikaalisti puolesta tai vastaan)
Kun säännöllisesti kuulet ystäviltä, sukulaisilta, puolison sukulaisilta, tuttavilta, työkavereilta ja somesta miten elämä ei ole yhtään mitään ellei lisäänny, tulee tarve sanoa ääneen että nautin elämästäni juuri tällaisena. Lapsettomana.
Juhlin!