Miten voit asua muualla kuin Helsingissä?
Helsingissä on ELÄMÄÄ. Täällä on paljon mielenkiintoisia ihmisiä, eniten kulttuuririentoja, eniten mahdollisuuksia töiden ja opiskelujen saralla. Täällä tuntee oikeasti elävänsä,toisin kuin jossain pienemmässä kaupungissa, jossa joka toinen vastaantuleva on tuttu ja vuoden kohokohta on kesän festarit.
Tuntuu, että muualla asuvat jäävät paitsi monesta asiasta, jota elämällä voisi olla tarjottavana kun asuvat pienellä paikkakunnalla.
Kommentit (172)
No minä muutan täältä hitokselle, kun kaupungin huippuvirkayksilöt ovat aloittaneet yhteiskuntarakenteen tiivistämisen suunnittelun.
Minnehän sitä muuttaisi?
Voin elää missä tahansa muualla kuin Helsingissä.
Tampereelta löytyy kattavat palvelut, kulttuuria ja toimiva joukkoliikenne vaivattomassa paketissa. En ole kokenut tarvetta muuttaa Helsinkiin, mutta kiva siellä on käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsen Helsinkiin helposti aina kun haluan, aina vain harvemmin nykyään. Festarit ovat suorastaan naurettava peruste. Suomi on pullollaan loistavia festareita.
Mutta kunnon ooppera on vain Töölössä.
Niin? Onko vikaa älyssä, ymmärryksessä vai molemmissa?
Mä haluan elää paikassa, jossa ei ole ihmisiä ja betonia joka puolella, vaan jossa on oikeasti _elämää_. Mua ei kiinnosta ihmiset paskan vertaa, festarit ja museot on ainoa kulttuuririento minkä vuoksi jaksan liikkua ihmisten ilmoilla. Työskentelen 100 % etänä, joten työni on just siellä, missä minäkin. Opiskelut kävin tekemässä vähän isommassa ja nimekkäämmässä yliopistossa kun mitä Suomessa on tarjolla.
Mun elämäni muodostuu paljon muusta kun julkisella liikenteellä aamulla työpaikalle raahautumisesta, aivottomasta shoppailusta ja viininlipituksestä mukamaailmanparantajien kanssa ja käsitykseni luonnonläheisyydestä ja luontoarvoiltaan merkittävistä alueista on ihan muuta kuin Keskuspuisto. Kaikella kunnioituksella, keskuspuistossakin on hienoa arvolajistoa paikoin.
Helsinki, tuo köyhien kalastajien niemenkärki joka saa kittää kasvustaan vain ja ainoastaan imperialistista itsevaltaista venäläistä tsaaria. Perinteisesti venäjämielisten ja kommunistien tyyssija, katuslanginsakin pohjautuu enimmäkseen venäläisiin lainasanoihin. Nähtävyyksistä maineikkain on Uspeskin katedraali keskeisellä paraatipaikalla.
Joudun välillä käymään Helsingissä töiden puolesta ja joka kerta koko kroppa on stressitilassa. En pidä hälinästä, kaoottisesta liikenteestä enkä pakokaasun hajusta.
Asun maaseudulla. Lähimpään isompaan kaupunkiin (ei helsinki) matkaa n. 40km.
Helsingissä en vieraile mielelläni. Ei siellä ole mitään, mitä ei löytyisi muualtakin.
Ap, mikä on viimeisin asia, minkä olet tehnyt, mitä et voisi tehdä Turussa, Tampereella, Kuopiossa tai Oulussa.
Koska tää Espoo on parempi paikka mulle.
Tuuppa Tampereelle niin et enää Stadiin kaipaa. Täällä on paljon enemmän elämää. Olen syntynyt stadissa, asunut viimeist 10 vuotta Tampereella ja tänä aikana on rakennettu rantatunneli, ratikka, Nokia areena, Tammelan futisstadion ja mitähän vielä... kulttuuria on monta teatteria, kesäteatteri, museoita, Vapriikkia... vaikka mitä. Plus tietysti kahden järven välissä oleva keskusta, ihana kesäkaupunki. Paljon opiskelijoita eli katukuva on nuorekas. Sanoisin, että Tampere on jopa suvaitsevaisempi kaupunki ja ihmiset juttelee toisilleen kuin pikkukaupungissa.
Itäkeskus varsinkin on hieno paikka. Melkein kuin somalia.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsen Helsinkiin helposti aina kun haluan, aina vain harvemmin nykyään. Festarit ovat suorastaan naurettava peruste. Suomi on pullollaan loistavia festareita.
Mutta kunnon ooppera on vain Töölössä.
Savonlinnassa on parasta oopperaa kerran kesässä. Ja muuallakin kuin Helsingissä on oopperaa tarjolla. Oopperatalo ja Suomen kansallisooppera ja -baletti tietty Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Helsingissä on paljon työttömiä jos muka sieltä saa töitä?
huumeet
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä siis teet arjessasi, miten saat ajan kulumaan? Mistä saat mukavia kokemuksia?
ap
No jos säkin roikut koko päivän Vauvassa, etkä niissä kulttuuririennoissasi tai töissäsi, niin miksi sen takia pitää asua Hesassa? Yhtä hyvin tänne kirjoittaa Utsjoelta tai Timbuktusta.
-winner-
Helposti koska vihaan tiivistä rakentamista, suuria ihmisjoukkoja, joukkoliikennettä(erityisesti raitiovaunuja). Ei kiinnosta kulttuurit, festarit. Tykkään pienistä kaupungeista enemmän kuin suurista kaupungeista. Tykkään yksityisautoilusta, moottoripyöristä joten minulla ei ole mitään syytä koskaan muuttaa Helsinkiin. Minun on järkevämpää välttää Helsinkiin menemistä kuin ruttoa.
Käyn Helsingissä noin 1-2 kertaa vuodessa ja menen sinne aina mielelläni.
Mutta vielä onnellisempi olen lähtiessäni pois sieltä. Ihmismassat, liikenne, töykeät ihmiset, melu ja pelkkää harmaata betonia joka puolella - kiitos ei.
Mieluummin lähden lähes suoraan ovesta vehreään metsään tai kuljen nukkavierun kotikuntani pieniä pyöräteitä koiria lenkittäen.
Helsinki on aika nopsaan nähty ja ihan yhtä hyvin voi asua siellä tai muualla. Kulttuuririennot kun ei ole rajattu pelkästään helsinkiläisille vaan sinne pääsee matkustamaan ja käymään niissä aika monilla erilaisilla kulkupeleillä. Ei siellä niiden takia tarvitse asua, mutta ehkä et vaan ole kuullut että moisilla pääsee Helsinkiin ja sieltä myös pois.
Asun Porvoossa ja minulla menee 45 minuuttia autolla Helsinkiin. Käyn siellä noin 3 kertaa vuodessa ja se riittää. Mieluummin käyn Loviisassa Kotkassa tai Lahdessa . Suomi on täynnä mukavampia kaupunkeja kuin Helsinki. Helsingissä on hieno ranta, kuin katsoo merelle eikä kaupunkiin.