Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun toinen on hitaasti lämpenevä tapailusuhteessa

Vierailija
04.04.2024 |

Onko kokemuksia tilanteista joissa toiselle on tulleet tunteet kuvioihin huomattavasti nopeammin kuin toisella? Olen tapaillut erästä miestä nyt reilun kuukauden verran ja ollut alusta saakka hänestä kiinnostunut ja tällä hetkellä jo aika ihastunutkin. Mies taas on hyvin hitaasti lämpenevä, ei osaa tällä hetkellä sanoa mitä tuntee. Ihastuminen näin nopeasti on itsellenikin hyvin harvinaista, ihastun todella harvoin eli kyseessä on poikkeuksellinen tilanne.

Ymmärrän, että olemme tapailleet vasta lyhyen ajan ja siksi haluan itsekin ottaa rauhallisesti. Molemmat haluamme vakavan parisuhteen eli kevyesti ei olla liikenteessä. Mies on ollut tässä se aloitteellinen osapuoli, ehdottaa tapaamisia, hakeutuu lähelle. Mutta silti on tunteistaan epävarma. Tästä johtuen itsekin olen varovainen ja olen antanut hänen määritellä tahdin. Pelkään tutustua enemmän jos omat tunteeni vaan kasvavat ja hän ei lopulta ajan myötäkään saa selvyyttä tunteisiinsa. Tiedän omasta kokemuksesta, että äkkirakastuminen ja nopea tunteiden palo ei aina ole hyvä juttu vaan ajan myötä voi kasvaa kestävämpi rakkaus. Silti tilanne on hankala silloin kun itse on se jolla tunne on alusta asti vahvempi ja toinen epäröi. Miehellä petetyksi tulemisen kokemus muutaman vuoden takaisessa suhteessa joten tämäkin varmasti taustalla vaikuttaa.

Kokemuksia, ajatuksia?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuin miehenä jo luettuani tuon tippaleipäaivojen suoltaman ylianalysoivan tajunnanvirran. Kuukausi seurustelua takana ja naisella höyryää jo täysillä pesänrakennusvietti.

Tämän päivän kertakäyttöisen deittailukulttuurin ja miehen negatiiviset aiemmat kokemukset huomioon ottaen en yhtään ihmettele jos ei halua syöksyä kauhealla vauhdilla eteenpäin.

Vierailija
2/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tiiviisti olette tapailleet? Oletko kysynyt mieheltä hänen tunteistaan, vai tuoko hän aktiivisesti esille sitä ettei tiedä mitä tuntee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistuin miehenä jo luettuani tuon tippaleipäaivojen suoltaman ylianalysoivan tajunnanvirran. Kuukausi seurustelua takana ja naisella höyryää jo täysillä pesänrakennusvietti.

Tämän päivän kertakäyttöisen deittailukulttuurin ja miehen negatiiviset aiemmat kokemukset huomioon ottaen en yhtään ihmettele jos ei halua syöksyä kauhealla vauhdilla eteenpäin.

A) Ihastumisella ei ole mitään tekemistä minkään myyttisen pesänrakennusvietin kanssa,

B) Ihastumisen tunteiden ilmeneminen ei tarkoita että pitäisi syöksyä kauhealla vauhdilla eteenpäin.

Vierailija
4/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea, liian pitkä teksti

Vierailija
5/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea, liian pitkä teksti

Sitä se Tiktokin tuijottaminen teettää.

Vierailija
6/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä toista kiinnosta.

Mikä on tapailukaveri?

Vierailija
7/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole normaali. Jotain outoa.

Toi sepustus on syvältä.

Vierailija
8/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin varoo liikaa, eikä uskalla heittäytyä suhteeseen. Toisen täytyisi nyt rohkaistua, vaikka se tarkoittaisi eroa.

Vierailija
9/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan klassinen tilanne jossa olen itsekin ollut monesti. Mies vaikuttaa kiinnostuneelta mutta kuitenkin epäröi. Sitä alkaa itse himmailemaan omia tunteita ja juttu huipuu muutamassa kuukaudessa. 

kokeileppa olla itse aktiivisempi ja määrätietoisempi. Joko mies pelästyy tai sitten hänenkin varmuus alkaa kasvaa. Älä anna miehen tehdä kaikkia alotteita. Sun pitää nyt toimia suhteen eteen. Jos molemmat himmailee niin ei se etene mihinkään. 

Vierailija
10/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää - kuumaa. Mies ei halua kanssasi tapailusuhdetta, ainoastaan seksisuhteen.

Vierailija
11/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole välttämättä hitaasti lämpiävä, voi olla myös ettei ole tarpeeksi kiinnostunut. 

Kuulostat jotenkin epätoivoiselta.

Vierailija
12/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä minkäänlaista pesänrakennusviettiä eikä halua syöksyä vauhdilla eteenpäin. Haluan tapailla rauhassa, minulla on miehen tavoin historiassa huonoja ihmissuhdekokemuksia. Se mikä tässä pelottaa on omien tunteiden nopea syttyminen ja vaara haavoittumisesta sen takia. Ap

Vierailija
13/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kamalaa, jos joutuisin selittämää jollekin tapailumiehelle tunnetilojani ja ruotisimme yhdessä suhteen senhetkistä tilaa. Olen tunneihminen, en puhuja, joten sanoilla ja sanoittamista vaatimalla saisi aika äkkiä tunteeni hiipumaan. Kaikelle ei ole sanoja, kaikkea ei tarvitse samantien avata, jokaisella on oikeus epäröidä jopa 30 vuotta kestäneessä suhteessa, mutta jos se epäröinti nostetaan tämän tästä esille (vaikka ei tarvitse, se on pelkkä tunne, joka menee ohi), niin siitä epävarmuudesta ja pohdinnasta tulee sanoilla isompi juttu kuin se onkaan.

Mies on sillä mielellä mukana, että tästä voi tulla jotain vakavaa ja nainen polkee jalkaa, että tästä täytyy tulla jotain vakavaa, mutta 2 kk riittää, sitten olen valmis seuraavaan suhteeseen.

Vierailija
14/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole välttämättä hitaasti lämpiävä, voi olla myös ettei ole tarpeeksi kiinnostunut. 

Kuulostat jotenkin epätoivoiselta.

No itse olen juuri tuollainen hitaasti lämpenevä ja vaikka olisin hyvinkin kiinnostunut toisesta vaatii aika paljon aikaa, että pystyn antautumaan isommille tunteille. Meitä ihmisiä on niin erilaisia.

Vierailija
15/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä minkäänlaista pesänrakennusviettiä eikä halua syöksyä vauhdilla eteenpäin. Haluan tapailla rauhassa, minulla on miehen tavoin historiassa huonoja ihmissuhdekokemuksia. Se mikä tässä pelottaa on omien tunteiden nopea syttyminen ja vaara haavoittumisesta sen takia. Ap

Taidat valehdella itsellesi.

Haavoittua voit myös, vaikka mies olisi jo täysin rakastunut ja kosinut sinua! Mikään ei ole ikinä varmaa ja voi päättyä jo viikon päästä. Sinulla on selvästi käsittelemättömiä traumoja ja olet ehkä kontrollifriikki ja ylineuroottinen tai pakko-ajatuksiin taipuvainen.

Vierailija
16/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Me tapailimme ainakin vuoden kunnes aloimme varovasti keskustella siitä, ollaanko millä pohjalla. 

Vierailija
17/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi hitaasti lämpenevä kuin sisäänlämpenevä.

Vierailija
18/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Me tapailimme ainakin vuoden kunnes aloimme varovasti keskustella siitä, ollaanko millä pohjalla. 

Mitä ihmettä?

Vierailija
19/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tiiviisti olette tapailleet? Oletko kysynyt mieheltä hänen tunteistaan, vai tuoko hän aktiivisesti esille sitä ettei tiedä mitä tuntee?

Tällä on aika paljon väliä. Jos olette tavanneet vain kerran viikossa ja ap pyörii jo noissa tunnelmissa - ei tulevaisuutta suhteella.

Vierailija
20/49 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä?

Jotkut ovat rennompia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi