Voitat lotossa miljoonan. Miten käytät sen?
Ostat talon, auton, matkoja, kaikea kivaa itselle, jne
Vai sijoitat ja käytät vain tuottoja?
Itse olen tuollainen jälkimmäinen varmistelija. Uuden auton saattaisin ostaa heti, mutta 90% laittaisin johonkin suht riskittömään sijoitukseen ja käyttäisin vain tuotot
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisin ensin lakimiehen luo. Summan jakaisin neljään osaan, joista kaksi menee lapsille, yksi puolisolle ja yksi minulle. Lakimies kertoo, miten tuon voi tehdä järkevimmin.
Oman osuuden sijoittaisin asunnonvaihtoa ajatellen. Varmaan kummilapset saisivat sen verottoman alle viiden tonnin lahjoituksen.
Jos antaa omaisille rahaa, siitä menee lahjaveroa 250000 eurosta menee 29600 euroa verottajalle jos antaa rahaa perheenjäsenelle. Ei siihen mitään lakimiestä tarvita. Perheenjäsen on lahjaveroluokassa 1. Veroluokassa 2 on kaverit ja muut ja veroja menee 30 %
Tuon tiesin itsekin, mutta lakimies tietää paremmin verosuunnittelun.
Puolet kämppään, nykyinen kämppä vuokralle, siitä tulisi ehkä 1200e/kk tuloja.
Kesämökkiin ehkä noin 200 tuhatta, 100 tuhatta menisi jakoon muutamille sukulaisille ja tutuille noin 5-10 tuhatta per talous vaikka joutuisivatkin niistä verot maksamaan.
100 saattaisin vielä käyttää harrastetiloihin ja laitteisiin ja 100 tonnia jäisi vielä säästöön/kuluihin, toki vuokratuloja tulisi 1200e/kk (miinus verot) ja töissä saattaisin jatkaa, koska teen super helppoa ja leppoisaa työtä 4 tuntia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Moni varmaan ostaisi miljoonan talon ja sitten ihmetteli "tässähän maksaa lämmitys 350e/kk ja sitten jätemaksut ja vesipannun vaihto, räystästyöt ja kiinteistöverot ym päälle" ja rahaa tilillä 10e ja tuet poikki seuraavat 5 vuotta kun katsotaan, että riittävä määrä omaisuutta ja varallisuutta.
Eiköhän miljoonan talossa voi olla enemmänkin lämmitys kuukaudessa koska tuolla rahalla saa ison talon.
Ei, en itse käyttäisi koko rahaa taloon. Kerroin jo tuolla aiemmin, että ostaisin sen talon missä asutaan nyt mun lapsen kanssa vuokralla. Ostosumma olisi n.70 000€. Ei, ei ole mikään mätä talo. Vanha kyllä, mutta pidetty hyvässä kunnossa. Sijainti muuttotappiokunnassa. Taloon remonttia esim. ikkunat, ulko-ovi, ulkovuoraus, terassin teettäisin sekä ulkosaunan.
Ai niin lämmitys voi tässä talossa olla yli 300€/kk talviaikaan. Lämmitysmuoto on kaukolämpö. Mitään tukia en saa koska olen ihan kokopäiväisessä työssä.
En kyllä ymmärrä mikä sun happaman viestin tarkoitus oli tässä hauskassa mielikuvitusleikissä. Eihän tässä kukaan ollut mitään miljoonan taloa ostamassa vaan sä siitä aloit kitistä.
Maksaisin nuoremman pojan osamaksut kerralla pois ja toiselle antaisin samanverran rahana, Ostaisin paremman asunnon, uusiin huonekalut. . Nauttisin elämästä, en sijoittaisi mihinkään.
Ostaisin pienen helppohoitoisen ja edullisella vastikkeella olevan kerrostalo tai rivitaloasunnon, jostain hyvien kulkuyhteyksien ja palveluiden läheltä. max. 250 000€
Ostaisin kesämökin järven rannalta ja edullisen auton että pääsen kulkemaan sinne. max. 100 000€
Ostaisin talviasunnon ulkomailta max. 250 000€
Sijoittaisin loput.
Asuntolaina pois ja kevyt pintaremppa kämppään. Jatkaisin töissä, ei tuon summan tuotoilla eläisi.
Sijoittaisin nopeisiin naisiin ja hitaisiin hevosiin.