Voitat lotossa miljoonan. Miten käytät sen?
Ostat talon, auton, matkoja, kaikea kivaa itselle, jne
Vai sijoitat ja käytät vain tuottoja?
Itse olen tuollainen jälkimmäinen varmistelija. Uuden auton saattaisin ostaa heti, mutta 90% laittaisin johonkin suht riskittömään sijoitukseen ja käyttäisin vain tuotot
Kommentit (47)
Maksaisin asuntolainan, n. 150 000 euroa. Pistäisin 750 000 euroa sijoituksiin, ja jättäisin 100 000 euroa reissaamiseen, kaikenlaiseen kivaan teknologiaan mitä olen haaveillut pitkään mutten vielä raaskinut ostaa, ja muuhun humputteluun.
Vaimon ja itseni yhteiset asuntolainat pois, auto vaihtoon ja kaksi tilalle --> 700.000 euroa. Tähän päälle vuoden sapatti töistä ja matkustelua, budjetoisin nopeasti heitettynä about 200.000 tähän. Loput 100.000 sijoituksiin (ja vuoden sapatin jälkeiset matkarahat myös sijoituksiin).
Vierailija kirjoitti:
Laitan sen mun muitten miljoonien kanssa tileille köllöttämään.
Muista maksaa ulosottovelat ensin pois.
Vierailija kirjoitti:
Viina,laulu ja maksulliset naiset!
Ja loput turhuuksiin.
Millin sijoittaisin lahjoituksiin, omien ja läheisten lainojen maksuun.
Australiasta ostaisin kivan asunnon ja muuttaisin aurinkoon.
Vähän remonttia kotona ja mökillä ja loput tylsiin osinko-osakkeisiin. Mökkilainan voisin myös maksaa pois, kun mies on sitä tähän mennessä maksellut yksin.
Tuo miljoona euroa ei olisi itselle mikään mullistava juttu sen puolesta, että miehellä on sijoituksia noin 1,7 miljoonan euron edestä. Mutta jos itsellänikin olisin rahaa, saisin tietenkin vapaammat kädet tehdä ratkaisuja omilla rahoilla. Meillä on rahaa noihin remontteihin, mutta ei saada aikaiseksi tehdä mitään aloitetta niiden suhteen. Omilla rahoillani palkkaisin heti ensimmäiseksi projektinjohtajan vetämään näitä hankkeita, jotka seisovat meidän saamattomuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Menisin ensin lakimiehen luo. Summan jakaisin neljään osaan, joista kaksi menee lapsille, yksi puolisolle ja yksi minulle. Lakimies kertoo, miten tuon voi tehdä järkevimmin.
Oman osuuden sijoittaisin asunnonvaihtoa ajatellen. Varmaan kummilapset saisivat sen verottoman alle viiden tonnin lahjoituksen.
Hyvä pointti tuo lapset. Itse unohdin lapsen kokonaan. Käyttäisin varmasti osan rahoista siihen, että alkaisin maksaa lapsen jotain säännöllisiä laskuja, jotta hän voisi lyhentää lainojaan reippaammin. Varallisuuden siirto seuraavalle polvelle kannattaa aloittaa ajoissa, jotta voi hyödyntää mahdollisimman paljon näitä verovapaita elatuslahjoja.
Vaihtaisin asunnon isompaan, joku 3-4h jugendtalo Kruunuhaasta, säästöpankin rannasta. Tähän menisi noin 200-300K kun myyn vanhan pois, joka siis myös kantakaupungissa. Autoa en ostaisi, kun olen jo vajaa 10v pärjännyt ilman. Taksi toimii ja reissuille voi vuokrata. Irtisanoutuisin työstäni, tehden toki irtisanoutumisajan kaksi kuukautta vielä töitä. 100K menisi hyväntekeväisyyteen. Joskus luvannut itselleni antavani 10% jos voittaisin. Sijoittaisin noin 300K, lopuilla eläisi mukavasti. M51.
Olen voittanut lotossa 670000 euroa. Se oli kimppa 1/5 lappu jonka ostin kaupasta 12 vuotta sitten. Ostin sillä kesämökin ja vietän siellä paljon aikaa tänäkin vuonna. Vapuksi muutan sinne taas 4 kuukaudeksi. En ole matkustellut kovinkaan paljon. Kävin portugalissa 2 vuotta sitten mutta sen jälkeen olen matkustanut vain suomessa lähinnä rukalla talvella laskettelemassa olen käynyt ja ahvenanmaalla olen käynyt kalastusreissulla pari kertaa kesän aikana.
Moni varmaan ostaisi miljoonan talon ja sitten ihmetteli "tässähän maksaa lämmitys 350e/kk ja sitten jätemaksut ja vesipannun vaihto, räystästyöt ja kiinteistöverot ym päälle" ja rahaa tilillä 10e ja tuet poikki seuraavat 5 vuotta kun katsotaan, että riittävä määrä omaisuutta ja varallisuutta.
Oon 57-vuotias, asunto maksettu jne. Järkevästi suunnitellen ja sijoittaen saisin sitten aikanaan paljon helpotusta eläkepäiviin, oma eläke kun ei erinäisistä syistä tule olemaan suuren suuri. Eli suurin osa sijoituksiin, hiukan hyödyllisiä hankintoja varten.
Alkaisin taiteilijaksi. Tilaisin netistä joltain yhtiöltä canvas tauluja joissa olisin ilman vaatteita ja pitäisin taitenäyttelyn jossain galleriassa. Ihmiset tulisivat sankoin joukoin tauluja katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Menisin ensin lakimiehen luo. Summan jakaisin neljään osaan, joista kaksi menee lapsille, yksi puolisolle ja yksi minulle. Lakimies kertoo, miten tuon voi tehdä järkevimmin.
Oman osuuden sijoittaisin asunnonvaihtoa ajatellen. Varmaan kummilapset saisivat sen verottoman alle viiden tonnin lahjoituksen.
Jos antaa omaisille rahaa, siitä menee lahjaveroa 250000 eurosta menee 29600 euroa verottajalle jos antaa rahaa perheenjäsenelle. Ei siihen mitään lakimiestä tarvita. Perheenjäsen on lahjaveroluokassa 1. Veroluokassa 2 on kaverit ja muut ja veroja menee 30 %