Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin sähköauton vuonna 2014. Kululaskelma.

Vierailija
04.04.2024 |

Nyt 3 menossa. Laskin että olen säästänyt 80 000€ kymmenessä vuodessa vs polttomoottori vastaavaan. 

Työmatkat vaihtelee 50-150km välillä.

Parasta sähköautossa mun mielestä rahan säästämisen lisäksi on mukavuus. 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mäkin olen kuullut niiltä ketkä omistaa sähköauton että ne on täysin huoltovapaita, mikään ei kulu🤣🤣🤣🤣 ihan tiedoksi, yksikään auton omistaminen EI tuo säästöä.

Jos apukoululainen osaisi lukea, niin se olisi varmaan huomannut että yllä lukee säästöä syntyneen verrattuna polttikseen. Ei kukaan ole puhunut absoluuttisesta säästämisestä, paitsi sinä sen nostit virheellisesti esiin.

Vierailija
22/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis.

Jos ap on ajanut 10v 700tkm. Ja vertaa tuota 8km keskikulutus bensa/ diesel autoon polttomoottorisen polttoaine kulut on olleet 112000€ tuona ajanjaksona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. Ilmoitettu ylläpitöön, jäähylle-suosituksella.

Vierailija
24/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuule niin ammattimainen kululaskelma että huh huh.

Koitan pistää paremmaksi!

Mulla on vanha Corolla ja olen säästänyt jo 10000000 euroa! Kun vertaa suihkukoneeseen!

Vierailija
25/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vanha Corolla ja olen säästänyt jo 10000000 euroa! Kun vertaa suihkukoneeseen!

Oletko ajatellut koskaan olevasi todella tyhmä ihminen?

Vierailija
26/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Jos ap on ajanut 10v 700tkm. Ja vertaa tuota 8km keskikulutus bensa/ diesel autoon polttomoottorisen polttoaine kulut on olleet 112000€ tuona ajanjaksona.

Hurjaa..  itselläni tuli 1m ajettua km täyteen viime vuonna. Tuota kun miettii niin olen tankannut omakotitalon verran autoa.

Vierailija
27/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Alkuaikojen hinnoilla olisi ollut 35 000€.

Sitten verotus nosti polttoaine hinnan tuplaksi. Dieselit menee 5/100km kulutuksella matka-ajossa , monet.

Vierailija
28/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ymmärtäisit edes jonkinlaisia vihjauksia, olisit jo laittanut sen lupaamasi kululaskelman sen sijaan, että sorrut ad hominem -argumentointiin tarjoamatta lainkaan mitään konkreettista argumenttia sähköauton todelliseen rahansäästöön.

Vierailija
29/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Sitten verotus nosti polttoaine hinnan tuplaksi. Dieselit menee 5/100km kulutuksella matka-ajossa , monet.

On tainnut ostovoimakin vähän nousta tuona ajanjaksona? Dieseleissä on myös isot verot 

Vierailija
30/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ole millään sellaisella alalla töissä, missä pitää oikeasti laskea. Mulla on ollut toyota nyt 10 vuotta ja bensakulut siltä ajalta noin 40000€ eli ajan enemmän kuin sinä, mutta vaikea tuosta on 80000 säästöihin päästä.

Jos olettaa, että ap ajaa keskimäärin 20 000 vuodessa, niin 7 l keskikulutuksella bensa-auto  ehkä 25 000e /viimeiset 10 vuotta, nykyhinnalla alle 30 000e, keskimääräinen työmatka taisi olla 13 000 km vuodessa.

Vierailija
31/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ymmärtäisit edes jonkinlaisia vihjauksia, olisit jo laittanut sen lupaamasi kululaskelman sen sijaan, että sorrut ad hominem -argumentointiin tarjoamatta lainkaan mitään konkreettista argumenttia sähköauton todelliseen rahansäästöön.

Eipä ole € määräisiä laskelmia mukana. Eikä varmaan ole enää edes tallessa. 

Olen tässä kertonut faktat jokainen varmasti osaa itsekkin jollain tasolla laskea. 

Käytin polttoaineen hinta laskuria km laitoin 10v 700 000km polttoaineen hinnaksi merkitsin 1.65€/l.  Tankkauksen hinnaksi tuolla ajanjaksolla olisi tullut muistaakseni 85000€.

Lisäetua tai säästöä sähkärille toi myös huoltokulut. Jotka olivat sähkäreissä ihan mitättömiä vs polttomoottoriset

Autojen arvonalenamat kaivoin Googlella. Omien autojen arvonalenamat otin ihan puhtaasti kauppakirjoista.  Sekin vaikutti positiivisesti että sain S todella hyvän hinnan, kiitos fomo / trendi ilmiön. 

Vierailija
32/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos joku auto joppari ja koitat saada muutkin ostamaan noita kalliita leluja.Vartoos kun viat alkavat niin sinun 80 000 tuhattasi ei riitä mihinkään.

Vierailija
33/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ole millään sellaisella alalla töissä, missä pitää oikeasti laskea. Mulla on ollut toyota nyt 10 vuotta ja bensakulut siltä ajalta noin 40000€ eli ajan enemmän kuin sinä, mutta vaikea tuosta on 80000 säästöihin päästä.

Jos olettaa, että ap ajaa keskimäärin 20 000 vuodessa, niin 7 l keskikulutuksella bensa-auto  ehkä 25 000e /viimeiset 10 vuotta, nykyhinnalla alle 30 000e, keskimääräinen työmatka taisi olla 13 000 km vuodessa.

Hyvin oletettu. Kun tuolla lukee että vuodessa tulee km 60-80tkm.

Vierailija
34/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

On tainnut ostovoimakin vähän nousta tuona ajanjaksona? Dieseleissä on myös isot verot 

Kellä, kellä ei.

Suomen BKT ei ole noussut, vaikka pelkkä hintojen nousun olisi pitänyt tuplata.

Käytännössä ihmisten ostovoiman olisi pitänyt pudota.

Velalla eletty paljon?

Palkkoja nostettu vailla tuottavuuden nousua?

Sari sairaanhoitajat ja muut veroilla rahoitetut saaneet isoja palkankorotuksia.

Nyt taitaa soitto loppua...

Vierailija
35/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole € määräisiä laskelmia mukana. Eikä varmaan ole enää edes tallessa. 

Olen tässä kertonut faktat jokainen varmasti osaa itsekkin jollain tasolla laskea. 

Käytin

Kertoisitko vielä että paljonko nämä sinun 3 sähköautoasi maksoivat? Ymmärtääkseni ne ovat kymmeniä tuhansia per kappale? Corollani oli muutaman tonnin.

Vierailija
36/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin sähköauton vuonna 2014. Kululaskelma.  

Paljonko olet maksanut noista sähköautoista?

Paljonko on tullut kilometrejä?

Missä ajassa?

Vierailija
37/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkos joku auto joppari ja koitat saada muutkin ostamaan noita kalliita leluja.Vartoos kun viat alkavat niin sinun 80 000 tuhattasi ei riitä mihinkään.

No en ole jobbari.. mut ihmettelen kovasti miksi sä sanot noita leluiksi?

Mä ajan sen 60 000 km vuodessa ilman ongelmia/ usea.työkaveri ajelee samanlaisia km.. miten noi on leluja? 

Eikös auton tehtävä ole viedä ihmisiä paikasta a paikkaan b. Siinä nuo onnistuu hienosti.

Vierailija
38/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60tkm vuodessa, eli ajallisesti joku kuukauden verran joka vuosi istuu autossa. Melko paljon.

Vierailija
39/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

35/37 miten sun kusinen Corolla liittyy mihinkään? 

Jos en olisi ostanut sähköautoja olisin ostanut uudet polttomoottori autot. Koska en tosiaankaan olisi ajanut viimeisen 10v aikana 700tkm jollain 1000€ Corollalla.

Vierailija
40/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60tkm vuodessa, eli ajallisesti joku kuukauden verran joka vuosi istuu autossa. Melko paljon.

Ja jotkut ajaa 150-200tkm vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi