Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin sähköauton vuonna 2014. Kululaskelma.

Vierailija
04.04.2024 |

Nyt 3 menossa. Laskin että olen säästänyt 80 000€ kymmenessä vuodessa vs polttomoottori vastaavaan. 

Työmatkat vaihtelee 50-150km välillä.

Parasta sähköautossa mun mielestä rahan säästämisen lisäksi on mukavuus. 

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Polttikset on junttien vehkeitä.

Vierailija
2/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missäs se sinun laskelma on? Laitapa jakoon, niin nähdään ne säästöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mäkin olen kuullut niiltä ketkä omistaa sähköauton että ne on täysin huoltovapaita, mikään ei kulu🤣🤣🤣🤣 ihan tiedoksi, yksikään auton omistaminen EI tuo säästöä.

Vierailija
4/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mäkin olen kuullut niiltä ketkä omistaa sähköauton että ne on täysin huoltovapaita, mikään ei kulu🤣🤣🤣🤣 ihan tiedoksi, yksikään auton omistaminen EI tuo säästöä.

Eniten säästää aina silloin, jos muuttaa asumaan enintään pyöräilymatkan päähän työpaikalta ja välttämättömistä palveluista. Ajaa pyörällä ja jättää minkä tahansa auton ostamatta. Eikä myöskään käy erityisesti missään.

Vierailija
5/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostohinnan+ huolto+ energian hinta+ renkaat+verot+vakuutus.

- jälleenmyynnistä saatu hinta. 

Eka oli Nissan leaf. Sit model 5 ja nyt model 3.

Verrokkina käytin Nissan Micraa/  bmw520 ja BMW 320. Hain näiden arvonalenemat ja polttoaineen kulutukset. En laskenut näille edes veroja/ vakuutukseen suoraan 500€/v

Model 5 vertailuun olis voinut ottaa 530/535 Benin vertaukseen. Sillä säästö olis noussut jo yli 100 000€. 

Vierailija
6/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä ollut niin kauan

Vierailija
7/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten säästää aina silloin, jos muuttaa asumaan enintään pyöräilymatkan päähän työpaikalta ja välttämättömistä palveluista. Ajaa pyörällä ja jättää minkä tahansa auton ostamatta. Eikä myöskään käy erityisesti missään.

Okei. Mä saan 100 000 ajetusta km tällä sähkön hinnalla voittoa noin 10000-15000€. Kiitos km korvauksen.

Vierailija
8/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama ostaako bensa, diesel, sähkö vai minkä auton uutenea, kyllä siinä menettää noin 15 vuodessa sen koko auton arvon ainakin, jonka on lyhennyksinä maksanut.

Aloittaja on siis ajanut jo 2 uutta sähköautoa loppuun ja 3.menossa, eli noihin 2 varmaan käyttänyt jotain 50-100 tuhatta, arviolta.

Vasta tämän jälkeen voidaan alkaa laskea liikkumiseen ja verotukseen liittyviä kuluja.

Ja osamaksu autossa on sitten aina kallis pakko kasko, jota jossain muutaman tonnin perusautossa ei tarvitse pitää.

Vierailija
9/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on bensa-auton lyhennys 0e kuussa.

Sijoitin autoon 4 vuotta sitten tuhat euroa, luulen, että 1-2 vuoden päästä kun sen myyn, saa siitä sen saman tonnin takaisin.

Korjauksia ei juurikaan ole ollut, yhdet renkaat piti ostaa mutta nekin lähti uutena joltain naiselta eron yhteydessä satasella.

Viime katsastuksessakaan ei tullut ainuttakaan mainintaan mistään ja autoa en ole juuri huoltanut, pissapoikaa lisännyt ja öljyt tarkistanut, öljyjäkään en ole kertaakaan vaihtanut, mitä turhaan.

Vierailija
10/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole millään sellaisella alalla töissä, missä pitää oikeasti laskea. Mulla on ollut toyota nyt 10 vuotta ja bensakulut siltä ajalta noin 40000€ eli ajan enemmän kuin sinä, mutta vaikea tuosta on 80000 säästöihin päästä.

Vierailija
11/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen säästänyt kymmenessä vuodessa 500 000 euroa, kun olen jättänyt Teslan ostamatta joka vuosi.

Vierailija
12/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää ostin uuden TDI dieselin 2008 hintaan 24 000.

Huollot parin vuoden välein.

Ihmeesti luulet voivasi säästää enemmän kuin kuluja.

Hiukan on väärät oletukset sun laskuissa.

Ja patterilelut pitää vaihtaa usein ettei patterien vaihto osu kohdalle?

Nyt säätyneillä rahoilla (verrattuna kalliiseen sähköleluun) ostin E-mersun, dieselin.

Vierailija
13/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelijoilla on ollut näitä taika-autoja aina. Siis ennen patteriautojen uutta puumiakin.

Siis ei koskaan mitään kuluja, bensa lisääntyi tankissa...

Vierailija
14/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mä saan 100 000 ajetusta km tällä sähkön hinnalla voittoa noin 10000-15000€. Kiitos km korvauksen.

Kilometri vero 0,10€/km korjaa tuon rikkaiden tukemisen.

Vierailija
15/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hintavia nuo sähköautot.Aika kauan pystyt alle tuhannen euron auton romulla ajamaan ennen kuin tulet tasoihin tuon sähköauton alkuhankinta kustannuksien kanssa.

Vierailija
16/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ole millään sellaisella alalla töissä, missä pitää oikeasti laskea. Mulla on ollut toyota nyt 10 vuotta ja bensakulut siltä ajalta noin 40000€ eli ajan enemmän kuin sinä, mutta vaikea tuosta on 80000 säästöihin päästä.

+60-70tulee vuodessa kaikista perheen ajoista .

100 000km ero pelkästään käyttövoimassa on nyt jtn luokkaa 14.500€.

Vierailija
17/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton perin enolta, sähkön varastan naapurilta, ja auton arvohan vaan nousee. Siinä on myös se mullistava akku jota ei tarvi ladata kuin kerran vuodessa ja on ikuinen. Korjaukset teetän varvitaksalla, 

Vierailija
18/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että olet "säästänyt" kymmeniä tuhansia, kun et laske oikeita kuluja 😁

Itsellä mennyt samassa ajassa dieselillä autoiluun n. 25 000€ polttoaineineen. 

Oikeasti et siis ole säästänyt senttiäkään, vaan sulla on ollut autoilusta aivan järkyttävät kulut. Jos olisi ajanut koko ajan polttiksella ja säästänyt sähköautoihisi käytetyt rahat, sinulla olisi ainakin se 80 000€ enemmän rahaa, sijoittamalla sen järkevästi vielä paljon enemmänkin.

Vierailija
19/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kyllä pätevä kululaskelma ja laskijakin oikein huippusuorittaja :D :D

Vierailija
20/50 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on kyllä pätevä kululaskelma ja laskijakin oikein huippusuorittaja :D :D

Hieno kommentti. Yritä vähän. Kerro mikä laskelmissa on vialla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme