Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni lapset ovat AINA hoidossa

Vierailija
20.01.2007 |

Ystäväni lapset, tyttö 3vuotta ja poika 10 kuukautta ovat kohtuuttoman paljon hoidossa. Päivähoidossa saattaa vierähtää jopa kymmenen tuntia, vaikka vanhemmat siis tekevät 7-8 tuntia päivässä töitä. Lisäksi lapset ovat usein viikonloppuja mummuloissa (joka on ihan ok), mutta tämän lisäksi myös lapsille vieraammilla, joskin luotettavilla tutuilla. Vanhempi lapsi oirehtii mielestäni selvästi, hän on kovin ärtyisä ja hymyilee hirvittävän vähän.

Haluaisin puhua asiasta, mutta ystäväni ei oikein kestä kritiikkiä. Pelkään, että asian esiin nostaminen olisi hänelle liikaa. Hän kyllä tietää, mitä mieltä itse olen kotihoidon merkityksestä ( olen lastentarhanopettaja) ja siitä, että pienten lasten olisi syytä saada olla kotona ainakin illat ja viikonloput jos päivät ovat hoidossa...

Omiani en ikimaailmassa vie hoitoon noin pienenä, mutta ymmärrän etteivät kaikki halua olla ktona. Silti tuntuu kohtuuttomalta, että hoidossa ollaan usein myös illat ja viikonloput. Mitä' mieltä te muut olette?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rassua kun pitää oikein lasten takia viikonloppunakin nousta...

Yök, mikä äiti.

Vierailija
22/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turha syyllistää ihmistä, jonka työaika on sellainen, että lapset joutuvat heräämään aikaisin. Kyse on siitä, mitä tehdään illalla ja viikonloppuisin. Yritettäiskö pitää keskustelu asiassa, pliis.

T:8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rumasti sanottu. Onko sulla noin vaikee olla kotona kun tarttee olla ilkeä? Käykö arki raskaaksi?

Sanoinko että lapset ei tykkää olla kanssani? En, sanoin että tykkää olla kummilassa, mummolassa ja hoitopaikkakin on ihana lapsien mielestä.

Musta lapset nauttii olostaan kun niillä on hyviä paikkoja olla. Ei tartte nyhjätä kotona, ei tartte olla tumput ojossa hoidossa. Niillä on hauskaa niin kotona kuin toisaalla!

Musta on ihana katsella lasten riemua kun ne pääsee hoitoon ja ihana hakea ne kotio kun ne juoksee halaan ja lähetään pois hoidosta.

Mummola on kamalan rakas paikka ja siitä olen erityisen kiitollinen ja ilonen!

Muistan oman mummolan ja mulle on tärkeetä että lapset kasvaa mummoon ja vaariin kiinni ja saa muistoja kasoittain. Itsekin toivon että musta tulisi aikanaan lapsenlapsilleni mummo josta jää paljon lämpimiä muistoja..

5

Vierailija
24/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ajatus ole oikeastaan vähän sairas?

Vierailija
25/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siinä mun mielestä kuultanut läpi itsekäs omaan napaan tuijottelu vaan ihan arkinen toteaminen omasta tilanteesta. Olin jopa haistavinani pientä huumoria sieltä rivienvälistä....

t. Kotiäiti jo toiselle " sarjalle"

Vierailija
26/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin!

Mulle on tärkeintä että LAPSILLA on asiat hyvin. Toki oma jaksaminen on tärkeää. Ilosena ja virkeenä jaksan leikkiä ja puuhata enempi!

Eikä me oteta matsia miehen kanssa kumpi " joutuu" herään lapsia katsomaan viikonloppuna vaan kumpi nyt saa nukkua pidempään kun ne herää rutiinin mukaan aikasempaan aamulla kuin mitä me itte herättäisiin ilman herätyskelloa. Meistä on ihan kiva että molemmat saa nukkua viikonloppuna pidempään! :D

En käsitä miksi tämä on lapsille huono että pääsee leikkimään hoitoon tai mummolaan. Sitten jos aletaan raahaamaan väkisin eikä lapsi viihdy on eri asia ja pitää tehdä muutoksia, mutta me ainakin pidetään huoli että lapset tykkää.

On helppo viedä hoitoon kun sinne lapset haluaa! Vielä ei oo tarttenu raahata lapsia kotiokaan itkusina.. :D

5

Vierailija
27/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkotit varmaan 18. n?

Inhoat mua? Koska haluan että lapseni viihtyy monessa paikassa?

5

Vierailija
28/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä sanonut että lapsen kanssa pitäisi olla sairaalassa koska se on lapselle tärkeää mutta äiti on sitä mieltä että koska sairaalassa oleminen on rasittavaa ja tylsää niin se ei viitsi olla siellä koko aikaa. Silloin kun lapsi on sairaalassa niin tämä äiti käy elokuvissa ja ulkona syömässä ja nukkuu aamuisin pitkään ja on lomalla lapsestaan. Kehuskeli jollakin sähköpostilistalla sillä että käy elokuvissa kun lapsi on tehoosastolla :O

Minun on turha yrittää selittää enään mitään, kun jo kaksi vuotta olen sanonut että pienen lapsen tarpeitten pitäisi mennä äidin edelle. Minä olen melkein valmis lastenhoitaja joten luulen tietäväni lapsen kehityksestä sen verran että sille lapselle ei ole hyvä asia että äitiä ei yhtään kiinnosta ja todellakin käy sääliksi lasta mutta en voi asialle mitään. En ymmärrä miten joku voi olla niin itsekäs.

Vierailija
29/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti teidän mielestä on oikein, että lapsilla on pitkiä päiviä, viikonloput mummoloissa ja vielä vierailla hoidossa.

Voi aikoja, voi tapoja.

Vierailija
30/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei meillä lapset oo joka viikko sielä mummolassa yötä.. ! :)

Vissiin kerran kuussa vois olla käymiset. Mutta siis ymmärrän kyllä jos lapset käy mummolassa, sitä mää vaan.

Onhan moni eronnutkin kun lapset on pieniä ja silloinkin musta on hyvä kun lapsi tapaa usein isää joka jää miltei aina etävanhemmaksi.

5

Vierailija
31/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa oireileeko lapsi vai onko kärttysä uhma päällä..

Kun ei itse tiedä tässä tapausta niin en menisi luottamaan yhteen mielipiteeseen.

Varsinkin kun oma henk. kohtanen mielipide ap. lla on ettei itse veisi lapsiaan hoitoon -siis tekee itse johtopäätöksiä perheen tilasta.

Voihan ne olla ihan oikeita, silloin voisi miettiä miten vaikka jäljellä olevan ajan viettää lapsensa kanssa.

Oma tapa toimia (hieno tapa esim. eilisessä Nannyssä) voi olla ratkasevampi kuin se miten monta tuntia päivästä on kotona. Sitä voisi olla kotona 247 ja lapset kärsiä kamalasti, tai muutaman tunnin mutta silti jos asiat järjestetty lapsen kannalta hyvin niin lapsi saattaakin saada siitä kaikkea hyvää..

5

Vierailija
32/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen kyllä sanonut että lapsen kanssa pitäisi olla sairaalassa koska se on lapselle tärkeää mutta äiti on sitä mieltä että koska sairaalassa oleminen on rasittavaa ja tylsää niin se ei viitsi olla siellä koko aikaa. Silloin kun lapsi on sairaalassa niin tämä äiti käy elokuvissa ja ulkona syömässä ja nukkuu aamuisin pitkään ja on lomalla lapsestaan. Kehuskeli jollakin sähköpostilistalla sillä että käy elokuvissa kun lapsi on tehoosastolla :O

Minun on turha yrittää selittää enään mitään, kun jo kaksi vuotta olen sanonut että pienen lapsen tarpeitten pitäisi mennä äidin edelle. Minä olen melkein valmis lastenhoitaja joten luulen tietäväni lapsen kehityksestä sen verran että sille lapselle ei ole hyvä asia että äitiä ei yhtään kiinnosta ja todellakin käy sääliksi lasta mutta en voi asialle mitään. En ymmärrä miten joku voi olla niin itsekäs.

Vierailija
33/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanhemmat raskaan työviikon jälkeen saa lapset mummolaan ja levätä perjantain ja lauantain, he jaksavat antaa laatuaikaa sunnuntaina lapsille ennen kuin tulee uusi raskas viikko.

Kummaa kadehtimista jos jollain on mahdollisuus antaa lapselle mahdollisuus levänneisiin vanhempiin.

Vierailija
34/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Työni antaa minulle kovasti enrgiaa, vaikkei se ollutkaan syy lasten hoitoon viemiseen vaan rahapula. Jokatapauksessa, työpäivän jälkeen olen huomattavasti kärsivällisempi ja jaksan tehdä lasten kanssa vaikka mitä, samoin viikonloppuina. Katsonkin, että mun oma aikani on tällä hetkellä työaika, muu aika kuuluu lapsille.

Vierailija
35/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät kaipaa " laatuaikaa" vaan tavallista tylsää arkea vanhempien kanssa.

Vierailija
36/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä päivä viikossa omien lasten kanssa ja siinä se. Viikolla pari tuntia illassa väsyneen lapsen kanssa, lauantaiksi pois jaloista ja sunnuntaina sitten ruhtinaallisesti yksi päivä yhdessä. Ei ihme että lapset oireilevat kuten ap kertoi.

Vierailija
37/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun vanhemmat raskaan työviikon jälkeen saa lapset mummolaan ja levätä perjantain ja lauantain, he jaksavat antaa laatuaikaa sunnuntaina lapsille ennen kuin tulee uusi raskas viikko.

Kummaa kadehtimista jos jollain on mahdollisuus antaa lapselle mahdollisuus levänneisiin vanhempiin.

Vierailija
38/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei paljon viitsinyt sairaalassa käydä ja kertoa lapsestaan. Mutta tarkkaan kertoi, kuinka he sinä aikana saivat harrastaa seksiä rauhassa.

Mieleeni jäi se kun nainen kertoi miehensä ehdottaneen seksiä saunan eteisessä pyörittelemällä heppiä ympäri:D

Jotenkin näin se juttu meni. Isommat lapset oli jatkuvasti naapurissa hoidossa tai mummolassa.

Sairaalassa olivat maininneet,että olisi kiva jos vanhemmat olisi vauvan tykönä enemmän. Tämä äiti siitä loukkaantui ja kaikki perheklubilaiset antoi myötätuntoa päiväkirjaan, kuinka vanhemmat tarvitsee omaa aikaa ja kuinka hienoa on kun sitä aikaa sai niin, että vauva on sairaalassa ja muut lapset naapurissa.

Niin ihqua niin ihqua

Vierailija
39/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kuunnella kuinka hän kertoo kehuskellen miten on ollut elokuvissa kun lapsi oli tehohoidossa. Jokainen normaali ihminen olisi sen lapsen kanssa siellä sairaalassa eikä huvittelemassa.

Vierailija
40/90 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parempi palkka kuin miehelläni, joten kotonaoloni oli taloudellinen katastrofi meille. Miestäni taas ei työnantaja päästä hoitovapaalle. Meillä on iso asuntolaina, jonka otimme ENNEN lapsia.

T:8

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi