Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Mitä mulla kasvaa alapäässä?

Vierailija
02.02.2011 |

Kävin tänään vessassa ja jotenkin kutitti pimppiä ja sormeni osui sellaiseen lärpäkkeeseen. Sitten katsoin sinne peilillä ja herranen aika siellä ihan reiän ympärillä, joka on limakalvoa on varmaan viisi kuusi nahka lärpäkettä, vähän eri muotoisia ovat. Onko mulla jotain kasvaimia vai mitä ne ovat? Mielestäni se osa on aina ollut sileää limakalvoa ja nyt siinä kasvaa sellaisia ulokkeita.

Mä olen vähän paniikissa, kun ei minulla kyllä tällaisia ennen ole ollut. :(

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyl sun varmaan on mentävä piikille kun noin paljon ahistaa!!

Vierailija
2/42 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2011 klo 20:59"]

Eli nämä ulokkeet ovat vain nahkaa, miten mä kuvailisin. Tosi vaikeaa. Ne on vaan ihoa, sellaisia ulokkeita. Ääh.

Ja kondylooma on. Eli ihan oman ihon värisiä pieniä ulokkeita/luomia tai sellasia jänniä ja täysin kivuttomia.

Mies sanoo, ettei ole käynyt vieraissa, hänellä ei mitään oireita. Minä en ole käynyt vieraissa. Yhdessä oltu 9 vuotta. Mulla saattaa olla teinivuosilta mielikuva, että mulle lääkäri puhui kondyloomasta papan perusteella, mutta ei mulla mitään ulokkeita/syyliä ollut. Jos mulla ollut silloin, niin voiko se nyt uusiutua tai jotain?

ap

voi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2011 klo 20:59"]

Eli nämä ulokkeet ovat vain nahkaa, miten mä kuvailisin. Tosi vaikeaa. Ne on vaan ihoa, sellaisia ulokkeita. Ääh.

Ja kondylooma on. Eli ihan oman ihon värisiä pieniä ulokkeita/luomia tai sellasia jänniä ja täysin kivuttomia.

Mies sanoo, ettei ole käynyt vieraissa, hänellä ei mitään oireita. Minä en ole käynyt vieraissa. Yhdessä oltu 9 vuotta. Mulla saattaa olla teinivuosilta mielikuva, että mulle lääkäri puhui kondyloomasta papan perusteella, mutta ei mulla mitään ulokkeita/syyliä ollut. Jos mulla ollut silloin, niin voiko se nyt uusiutua tai jotain?

ap

voi

Vierailija
4/42 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lärpäkkeet oli ok, selitti myös jotain immenkalvoon liittyvää, mutta...

Teki ultralla rutiinitutkimuksen ja löysi oikeasta munasarjasta kaksi kirkaskaikuista aluetta. Sanoi, ettei pitäsi olla mitään vakavaa, eikä tarvitse huolehtia, mutta kontrolliultraan pitää mennä 2 kk päästä. Sanoi, että voi olla jotain ovulaation jäämää (verta?), kun ovis kai oli nyt viikonloppuna.

Olin kertonut vauvahaaveistamme ja hän sanoi, että suosittelee käyttämään ehkäisyä niin kauan, että kontrolliultrassa selviää onko siellä jotain.

Mitähän kaikkee kamalaa tämä voi olla? Tai ei niin kamalaa? Jos se olisi vaikka syöpäkasvain, niin oisiko gyne sen nähnyt? Kävin yksityisellä.

Huoh. :(

ap

Vierailija
5/42 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus niitä tulee ja erilaisia, pienellä osalla liittyy endometrioosiin. Ei välttämättä mitään vaarallista siis, joskus puhjetessa voi tulla tulehdus tai hyvänlaatuinen kasvain kasvaa liian isoksi munasarjaan nähden. Älä stressaa liikoja ap!

Vierailija
6/42 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikeen osaa sanoa jos ei ite nää...oisko kuvaa laittaa?

Vierailija
7/42 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Etsin tietoa itse vastaavasta ja näin tän viestiketjun..Itsellä ollut joskus vuosia sitten kondylooma ja silloin hoidettu, ei ole uusinut tms....Papassa ollut joskus muutoksia, mutta kaikki ok..Uusin juttu nyt on tosiaan noin vuoden verran muutaman kertaa tullut tuollaisia "lärpäkkeitä", ei kivuliaita, eivät tunnu..ihon värisiä pieniä "ihopoimuja"..Ensi kerran kutisi kovin ja sitten huomasin että jotain ylimääräistä nyt on emättimen suulla..olin reissun päällä joten en mennyt näyttämään, kun kotiuduttua jo itsekseen kadonnut??? Meni pitkä tovi, kun taas alkoi kutinalla ja huomasin uudelleen samanlaisen ilmestyneen, hieman eri paikkaan alapäätä..Menin ripeästi gynelle (sama jolla aina käynyt kaikki vaivat, myös silloisin kondylooman) ja hän totesi, ettei hätiä, on vain ihopoimu, kuulemma normaalia..Jos vaivaa jotenkin, eikä itsekseen häviä, voidaan leikata helposti. Silloinkin katosi noin vkossa. Nyt tuli taas, oikein kaksin kappaleina toinen on kummallinen "pitkä" tapaus...HYH!!! Ja se syyhytys...ärsyttävää lähinnä. Toivotaan että taas katoaa itsekseen..(työskentelen vanhusten parissa ja tovi sitten bongasin yhdeltä mummulta samanmoisen alapesuja tehdessä, joten kait se on sitten normaalia ja vaaratonta..) Mutta ehkä kävisin kuitenkin vilauttamassa varuiksi..

Vierailija
8/42 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

polyyppeja, siis vaarattomia ihokasvaimia. Itsellänikin oli sellainen, n. 20-vuotiaana huomasin yhdynnän jälkeen (pientä vuotoa) ja jeesus että säikähdin! Itkun kanssa lääkäriin, joka poisti sen, that's it. Ei olisi tarvinnut edes poistaa, mutta vaivasi mua niin. Miksei niitä voisi olla enemmänkin.

Kaikilla alapään limakalvot eivät muutenkaan ole sileitä, vaan onhan siellä vaikka mitä poimua ja "lärpäkettä", jotka kuuluvat asiaan, eikä tarvitse olla mitään kondyloomaa. :) Varsinkin synnytyksen jälkeen alapää muuttuu kovastikin, eikä muutoksia välttämättä huomaa heti.

Oletko törmännyt AV:n alapääkuvaketjuun? Sielläkin ihan todenmukaisia kuvia synnytyksen jälkeisistä alapäistä, kyllä sieltä tosiaan monenlaista ihopoimua voi pullottaa, jotka normaalisti asettuvat sinne sisään, eikä niitä nyt ole tarkoituskaan sen kummemmin sieltä revitellä esiin...

Mutta tosiaan, kondyloomailmentymiäkin on erilaisia. Esiintymättömässä vaiheessa virus ei näy papassa, eikä sitä oletusarvoisesti edes testata normaalien sukupuolitautitestien yhteydessä. Se on tosiaan pysyvä virus, jota kantaa huomattavan suuri prosenttimäärä suomalaisista! Enimmäkseen se on kuitenkin piilevänä, mutta saattaa esim. stressin yhteydessä puhjeta "kukkaansa" (heh), ilman mitään pettämistäkään.

Mutta hyvä että olet ripeä ja varailet aikaa lääkäriin, mitä näitä vaivoja turhaan päässään pyörittämään kun ne voi helpolla selvittääkin. Ilmoittelehan mistä oli kysymys, tsemppii! :)

Vierailija
9/42 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa ihan normaalilta pimpiltä? :) Harvoin se suu ihan sileä on. Muuttuu myös iän mukana, "rupsahtaa" kuten muukin vartalo. :D

Vierailija
10/42 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, maanantaina on aika gynelle. Mä muistelen, että vielä kakkosen syntymän jälkeen toi alapää näytti erilaiselle, mutta voinhan mä muistaa väärinkin. Aika usvassa tässä on menty pari vuotta lapsen ja äidin univaikeuksien vuoksi. Tulen sitten raportoimaan, että mitä gyne sano. :)

ap

Vierailija
11/42 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin veikannut myös sitä polyyppiä.

Vierailija
12/42 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkaan en tunnistanut niitä noista googlen kuvista. Usein pihutaan kukkakaalin näköisitä, ei mulla kyllä ollut. Oli lärpäkkeita!

Ne tuli 10v seurustelun jälkeen ja oli perua 15v takaa. Papa on kunnossa niin kauan kun ei iske kiinni kohdunkaulaan.

Vierailija
13/42 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin nimittäin gyneltä kerran emättimen suulla olevista vaaleanpunaisista "lärpäkkeistä". Mielestäni niitä ei ennen ollut.

Gyne naurahti, että kyllä ne ovat siellä olleet ensimmäisestä yhdynnästä saakka. Revenneen immenkalvon jäänteet.

Vierailija
14/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, täytyy googlettaa. Ne eivät ole mitenkään vaivanneet ja papassa olen käynyt vajaa puoli vuotta sitten. Ja isoin niistä lärpäkkeistä on varmaan pituudeltaan vajaan sentin.

ap

Vierailija
15/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE HETI LÄÄKÄRIIN

Vierailija
16/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

revenneitä lärpäkkeitä,jota et oo aiemmin huomannut,jos et ole peilillä tarkastellut.

Vierailija
17/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, täytyy googlettaa. Ne eivät ole mitenkään vaivanneet ja papassa olen käynyt vajaa puoli vuotta sitten. Ja isoin niistä lärpäkkeistä on varmaan pituudeltaan vajaan sentin.

ap

Mut kondyloomalle kuulostaa. Käy gynellä tarkistuttamassa, mut aika varmasti kondylooma.

Vierailija
19/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt en ihan äsken.. Ja tosiaan huomasin sen yhden kun sormella kokeilin pimppiä pöntöllä istuessani. Se niin kun tuli hieman ulos sieltä suulta. Voi elämän kevät. Ja just kun on kolmosen yritys alotettu. :(

ap

Vierailija
20/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset