Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Mitä mulla kasvaa alapäässä?

Vierailija
02.02.2011 |

Kävin tänään vessassa ja jotenkin kutitti pimppiä ja sormeni osui sellaiseen lärpäkkeeseen. Sitten katsoin sinne peilillä ja herranen aika siellä ihan reiän ympärillä, joka on limakalvoa on varmaan viisi kuusi nahka lärpäkettä, vähän eri muotoisia ovat. Onko mulla jotain kasvaimia vai mitä ne ovat? Mielestäni se osa on aina ollut sileää limakalvoa ja nyt siinä kasvaa sellaisia ulokkeita.

Mä olen vähän paniikissa, kun ei minulla kyllä tällaisia ennen ole ollut. :(

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suulla ollut aina 2 säännöllistä nahkajuttua, ikäänkuin ruusunnuppu. Joku täällä tiesi nimenkin, en muista sitä, ikäänkuin miniminihäpyhuulet. Gyne myös kertoi sen nimen, en muista. Kondylooma ei minulla siis ole. Ap:sta en tiedä, kun niitä lärpäkkeitä on niin paljon.

Vierailija
22/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nämä ulokkeet ovat vain nahkaa, miten mä kuvailisin. Tosi vaikeaa. Ne on vaan ihoa, sellaisia ulokkeita. Ääh.

Ja kondylooma on. Eli ihan oman ihon värisiä pieniä ulokkeita/luomia tai sellasia jänniä ja täysin kivuttomia.

Mies sanoo, ettei ole käynyt vieraissa, hänellä ei mitään oireita. Minä en ole käynyt vieraissa. Yhdessä oltu 9 vuotta. Mulla saattaa olla teinivuosilta mielikuva, että mulle lääkäri puhui kondyloomasta papan perusteella, mutta ei mulla mitään ulokkeita/syyliä ollut. Jos mulla ollut silloin, niin voiko se nyt uusiutua tai jotain?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nämä eivät ole siellä niin syvällä, vaan ihan siinä suun ympärillä, limakalvolla kasvavia.

ap

Vierailija
24/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

googleen kondylooma kuva tai kondylooma image. Siltä ne näyttää...

Vierailija
25/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ruusunnuppu" kyseessä. Ehdotan gynelle menoa.

11

Vierailija
26/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sille varmaan tuntuu. Jos on kondylooma, ne poistetaan ja sitten pidetään peukkuja etteivät tule takaisin. Virus säilyy kuitenkin elimistössä. Yleensä ulkoiset kondyloomat eivät aiheuta kohdunkaulansyöpää, mutta papassa saatat joutua vähän tiheämmin juoksemaan. Mutta kysymys kuuluu, että mistä ne oikein yhtä-äkkiä kehiin hyppäsi...jos siis sama partneri on ollut jo kahden lapsen teon aikana.

Vierailija
27/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ne kyllä sellaisilta näytä. Mutta mä varaan heti huomenna gynelle ajan, onhan tästä saatava selvyys. En olekaan käynyt gynellä ehkä kolmeen vuoteen (yksi raskaus tässä välissä).

Tulen sitten raportoimaan. :)

ap

Vierailija
28/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sille varmaan tuntuu. Jos on kondylooma, ne poistetaan ja sitten pidetään peukkuja etteivät tule takaisin. Virus säilyy kuitenkin elimistössä. Yleensä ulkoiset kondyloomat eivät aiheuta kohdunkaulansyöpää, mutta papassa saatat joutua vähän tiheämmin juoksemaan. Mutta kysymys kuuluu, että mistä ne oikein yhtä-äkkiä kehiin hyppäsi...jos siis sama partneri on ollut jo kahden lapsen teon aikana.

että on välillä aktiivinen ja välillä ei, koskaan ei häviä elimistöstä. Nyt jostain syystä sitten ap:lle taas puhjennut, vaikka ensimmäinen tartunta olisi tullut aikoja sitten.

Vierailija
29/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

googleen kondylooma kuva tai kondylooma image. Siltä ne näyttää...

mulla ainakaan ei näytä siltä mitä netin kuvissa, mut silti olivat kondyloomia. Mun kondyloomat on just sellasia kuin ap:n kuvailemat "lärpäkkeet".

Vierailija
30/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nämä ulokkeet ovat vain nahkaa, miten mä kuvailisin. Tosi vaikeaa. Ne on vaan ihoa, sellaisia ulokkeita. Ääh.

Ja kondylooma on. Eli ihan oman ihon värisiä pieniä ulokkeita/luomia tai sellasia jänniä ja täysin kivuttomia.

Mies sanoo, ettei ole käynyt vieraissa, hänellä ei mitään oireita. Minä en ole käynyt vieraissa. Yhdessä oltu 9 vuotta. Mulla saattaa olla teinivuosilta mielikuva, että mulle lääkäri puhui kondyloomasta papan perusteella, mutta ei mulla mitään ulokkeita/syyliä ollut. Jos mulla ollut silloin, niin voiko se nyt uusiutua tai jotain? ap

Eli jos sulla on teini-iässä todettu, niin voipi olla nyt sitten uusiutunut.

Vierailija
31/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alapää neulottu niin, että sinne jäänyt jotain lärpäkkeitä. Tosin luulisi, että olisit asian huomannut.

Vierailija
32/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut kondylooma aikanaa ja se voi uusiutua, koska ei se virus lähde mihinkään. Kondylooma on visvasyyä eikä se syylävirus lähde mihinkään. Tuon takia pitää käydä kontrollissa. Mulla oli muutokset soluasteella (onneksi), ja ne huomattiin papa-kontrollissa.

Tosi outoa, että sulla on niin isot lärpäkkeet ja noin yhtäkkiä huomaat... Googlaa kuvia sanalla "condyloma" niin saat niiden ulkonäöstä vähän osviittaa.

Vierailija
33/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut kondylooma aikanaa ja se voi uusiutua, koska ei se virus lähde mihinkään. Kondylooma on visvasyyä eikä se syylävirus lähde mihinkään. Tuon takia pitää käydä kontrollissa. Mulla oli muutokset soluasteella (onneksi), ja ne huomattiin papa-kontrollissa.

Tosi outoa, että sulla on niin isot lärpäkkeet ja noin yhtäkkiä huomaat... Googlaa kuvia sanalla "condyloma" niin saat niiden ulkonäöstä vähän osviittaa.

Ja jos mulla olisi kondylooma (ollut ilmeisesti vajaa 20 vuotta), niin eikö se näkyisi papassa? Papoja on otettu viimeisen 10 vuoden aikana ainakin viisi kertaa!

Vierailija
34/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin emättimen takaseinän aukon suulla (siis sisällä) pari sellaista muhkuraa, jotka tuntuu koittaessa. Synnytyksestä 4 vuotta ja nyt vasta huomasin. Gynen mukaan synnytyksestä jäänyt, repesin aika pahasti ja arpikudos muutenkin pullottaa.

Vierailija
35/42 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli joku lärpäke, vaan yksi ja ihonvärinen, ja nykäisin sitä pinseteillä ja se irtosi eikä edes sattunut! eikä tullut takas!

Vierailija
36/42 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin kondylooma paiseet ei tosiaan ollu kivuttomia. Ja sit ku sitä liuosta piti laittaa joka pv ni jumalaut sitä kivun määrää... Vieläkään en tiedä keneltä oon sen saanu koska näppylät tuli siinä vaiheessa kun olin ollut vuoden selibaatissa =D

Vierailija
37/42 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

38/42 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä puhkesi kondylooma raskaana ollessani ja synnytyksen jänlkeen penslasin pois sen. Näytti juur sellasilta ihon värisiltä pitkuloilta mik oli yhes rykelmäs.

Vierailija
39/42 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin kondylooma todettu vuosi sitten, pientä syylämäistä syheröä oli, lärpäkkeiksikin kai niitä pystyi kutsumaan eli voi vähän kuulostaa siltä. Tartunnan olin saanut muutama vuosi sitten. Tosiaan virus muhi elimistössä yli vuoden ennenkuin paukkasi syylät alapäähän. Perus muhimisaika viruksella 7kk ennenkuin tulee mitään näkyvää. Ja tämän takia hankala selvittää keneltä mahdollisesti tarttunut jo kuluneen ajankin takia. Ja se virus tosiaan jää elimistöön, gynekologi sanoi että saattaa ilman mitään syytä uusiutua syylät vaikka 5 tai 10 vuoden päästä. Miehillä kondylooma jää tartunnasta huolimatta usein huomaamatta koska miehille tulee harvoin syyliä, vaikka itse olisivatkin tartuttajia. Mieheni kanssa olen ollut yhdynnässä myös viruksen aktiivisena aikana, eikä hänelle syyliä tullut. Syylät katosivat minulta itsestään 1kk kuluessa.

Vierailija
40/42 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun gyne on aika kuistilla, jos tuollaisia väitti vielä tuolla vuosilukemalla.. Kondylooma häviää kyllä elimistöstä 1-2 vuoden sisällä.. eli jos sulla on 10- vuoden kuluttua kukkakaalia hanurissa niin sulla on kyllä uus tartunta 😀