Kristian Heiskari ei aio pyytää anteeksi naispuheitaan
Mimmeillä saa olla isoja standardeja, mutta en saa sanoa, etten halua toisen olevan läski. Onko se pahasti sanottu? Ei minulla ole mitään läskejä vastaan, mutta en halua, että puolisoni on mikään ryhävalas, Heiskari totesi
Kommentit (1229)
Vierailija kirjoitti:
Tuohan se juuri on, että lihavuus on ihmiselle itselleen usein todella arka paikka ja juuri sellainen koko yhteiskunnan puolesta tuomittu. Edes miehen lyhyys ei ole niin stigmatisoiva.
Siksi lihavuuden vuoksi nimittely onkin niin alhaista, kun se on sellainen stigma eikä sille valitettavasti oikein aina mitään voi. Jos laihdutus olisi helppoa, ei lihavia juuri olisi. Lihavat kyllä kärsivät nimittelystä, mutta kiusaajathan vain nauttivat kärsimyksen aiheuttamisesta.
Toki Kristian oli mulle niin tuntematon, että piti ihan goolata kuka hän on, ettei hänen käyttämänsä nimitys ryhävalas oikein osunut. Pointti olikin vain siinä, että hän halusikin loukata ja osoittaa olevansa parempi kuin lihavat ihmiset. Hän ei varmasti ole sellainen alfa, että naiset juoksisivat hänen perässään ja siksi hän varmasti halusikin asettaa itsensä edes yhden ihmisryhmän, lihavien, yläpuolelle.
Ehkä tuo just vois olla hänen arka paikkansa, ett
Entäs tämän palstan inceliksi ja pienimunaiseksi haukkuminen. Kummastakohan on vaikeampi päästä eroon: läskeistä vai pienestä?
Ehkä Heiskari halusi välttyä yhteydeottojen tulvalta. Ja määritteli etukäteen ehtonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan se juuri on, että lihavuus on ihmiselle itselleen usein todella arka paikka ja juuri sellainen koko yhteiskunnan puolesta tuomittu. Edes miehen lyhyys ei ole niin stigmatisoiva.
Siksi lihavuuden vuoksi nimittely onkin niin alhaista, kun se on sellainen stigma eikä sille valitettavasti oikein aina mitään voi. Jos laihdutus olisi helppoa, ei lihavia juuri olisi. Lihavat kyllä kärsivät nimittelystä, mutta kiusaajathan vain nauttivat kärsimyksen aiheuttamisesta.
Toki Kristian oli mulle niin tuntematon, että piti ihan goolata kuka hän on, ettei hänen käyttämänsä nimitys ryhävalas oikein osunut. Pointti olikin vain siinä, että hän halusikin loukata ja osoittaa olevansa parempi kuin lihavat ihmiset. Hän ei varmasti ole sellainen alfa, että naiset juoksisivat hänen perässään ja siksi hän varmasti halusikin asettaa itsensä edes yhden ihmisryhmän, lihavien, yläpuolelle.
Sano yksikin paikka missä olisi kielletty tai edes jollain tasolla rajoitettu miesten haukkuminen ja arvostelu?
On siinä kyllä parivaljakko - toisesta näkyy kilometrin päähän miten huonoitsetuntoinen on ja toinen vaikuttaa olevan muuten vaan tilannetajuton. Enpä antaisi kummankaan mielipiteille naismaustaan kovinkaan paljon painoarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Heiskari halusi välttyä yhteydeottojen tulvalta. Ja määritteli etukäteen ehtonsa.
Yhteydenottojen tulvalta 🤣🤣🤣
Onko incel haukkumanimi? Mut joo, itse en harrasta pienimunaiseksi haukkumista enkä pidä sitä fiksuna muiltakaan.
Ihan yhtä lailla tällä palstalla tulee kommenttia/vastalausetta niin miesten kuin naistenkin haukkumisesta.
Tuo on kyllä kinkkinen kysymys, että saako haukkua takaisin? Jos joku haukkuis mua läskiksi, saisinko sanoa takaisin että itse olet hintelä? Vajoaako sitä samalle tasolle?
Tuo Kristianin ryhävalas-kommentti on mielestäni edelleen kiusaaja-tasoinen, koska ei häntä tai ketään ole tietääkseni kielletty valitsemasta seuraansa. Sehän on päivänselvä asia. Jos olisi edes sanonut, että tykkää hoikista niin ei mitään ongelmaa mulle.
Jos itse sanoisin, että haluan sivistyneen miehen, se olisi ok, mutta jos jatkaisin, etten halua "duunariapinaa" niin se ois vähän samanlainen moka.
Kiusaamista siitä tekee se, että nostetaan itsensä jonkun ihmisryhmän yläpuolella niin, että pitää jo termitkin ottaa eläinkunnan puolelta. Tätähän kiusaajat koulussakin tekivät, nostivat itsensä jonkun tai joidenkin yläpuolelle ja katsoivat oikeudekseen nimitellä. Sitten tuli eristäminen eli uhrien kaveri ei voinut olla kukaan muukaan yms. Podcastissa ei kukaan puuttunut kristianin kielenkäyttöön, se oli ihan ok heille.
Jankkaan tätä nyt vähän siksi, että nyt kun joka paikassa huudetaan, että koulukiusaaminen on saatava loppumaan niin miten sen saa, kun aikuiset näyttävät mallia? Toki aikuisten maailmassa kristian sai nyt takaisin samalla mitalla, mutta lasten keskuudessa niin ei välttämättä käy. Joku käy koulunsa loppuun ysiluokan kevätjuhlaan asti kantaen samaa haukkumanimeä ja yksinäisyyttä.
"Täällä nämä miehet ovat sitä mieltä, että ei ole haukkumista, jos ei henkilökohtaisesti haukuta ketään . Eli saa huudella ja haukkua , kunhan haukkuu noin yleisesti kaikki"
Heidän logiikallaan voi haukkua tummaihoisiakin varmaan neeekereiksi mutta se ole haukkkumista eikä rasismia, kun ei mennä henkilöön.
Taitaa haluta ammattijulkimoksi tämä(kin) tapaus. Siinä on vaan se huono puoli että Suomen viralliset valtakunnanjuntitkin joutuvat ansaitsemaan elantoa muullakin kuin möykkäämällä :D
Voihan vee teitä suomalaisia. Joku 80-luvun setämieheltä näyttävä juntti rumilus sanoo jotakin ja kaikki ovat pahoittaneet mielensä. Kyseinen herrasmies ja hänen naismakunsa on minulle niin yhdentekevä, että voi puolestani tykätä vaikka kolmisilmäisestä avaruusoliosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihra nyt vaan on rumaa.
Niin on kaljamaha ja miestissitkin.
No shit. Eihän täällä läskit miehet asiasta valitakaan. Kyllä lihava mies tietää mitä on. Läskit naiset ne täällä itkee.
Ei kyllä tiedä. Miehet puhuu , että heillä on vaan lihaksia. Joo, saattaa olla, mutta niiden päällä tuppaa hyvinkin monella olemaan paksu läskikerros.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mä kutsun Kristianin kaltaisia pieniä miehiä puutarhatontuiksi, on mun mielestä ihan ok, että se kutsuu mun kaltaisia lihavia naisia ryhävalaiksi. Molemmat termit on ihan arkipäiväisiä, eikä mitenkään erityisen loukkaavia.
Paitsi että lihavuus on oma valintasi, lyhyyteen taas kukaan ei pysty itse vaikuttamaan. Ymmärrätkö?
Vaikka lyhyyteen ei voikaan itse vaikuttaa, kriteeri se silti on. Ei naisten tarvitse hyväksyä lyhyitä miehiä , jolleivät halua.
Vierailija kirjoitti:
Turhaan te lihavat naiset uhriudutte. Paras kosto miehille ja maailmalle on se, että laihdutatte ja treenaatte itsenne hemmetin hyvännäköisiksi ja sitten pidätte housut jalassa ja elätte sinkkuina maailman loppuun asti. Ai niin, mutta ettehän te pysty mihinkään noista erikseen saati yhdessä.
Mitä ihmettä varten pitäisi miesten takia laihduttaa? Tai maailmaa varten? Ihan älytön ajatus. Laihduttaa kannattaa itsensä takia, jos pitää sitä tärkeänä .
Voi hyvänen aika. Minua saa vapaasti sanoa vaikka jokinorsuksi, tosin en kyllä mitenkään kaveri halua sellaisen nimityksen antajan kanssa olla. Saattaisin kyllä kysyä, että mistäs meni herne nenuun.
Kyse on nyt siitä, miten julkisuuden henkilön on sopivaa puhua toisista ihmisistä ja miten hänen annetaan puhua noin podcastissa. Jankkaan edelleen tuosta kiusaamisesta että älkää unta nähkö että se loppuisi lasten keskuudessa, jos tuo on teidän mielestänne sopivaa käytöstä mediassa.
Ja tuo on juuri kiusaajien kasvattajien puhetta, että "Miten sitä nyt kaikesta niin loukkaannutaan?" Kyllä lihavat ovat tottuneet aika värikkääseen nimittelyyn, ei ole ensimmäinen kerta kun on eläinkuntakin mukana. Vaan tuo vihamielisyys ja se, että asetutaan jonkin ihmisryhmän yläpuolelle on se, mihin pitää puuttua.
Ymmärrätte (ehkä) sitten, kun oma lapsenne suljetaan pois koko luokkayhteisöstä eikä hänellä ole siellä edes nimeä, vaan se haukkumanimi.
Pahoittelen jankkaamistani, mutta itse olen ollut kiusaamisen uhri, kiusaamisen ja syrjimisen sivustakatsoja ja nyt pyrin vähän avaamaan mitä se koulukiusaaminen oikeasti on. Ei se ole sitä, että joku joskus vähän härnää tai nimittelee tai tappelee. Kunnon koulukiusaaminen on sitä, että kyseenalaistat oman ihmisarvosikin, koska kukaan ei kohtele sinua kuin koulutoveria. Pahimmassa tapauksessa olet koko koulun hylkiö, jota kaikki pitävät alempiarvosena. Hieman paremmassa tapauksessa olet vain luokan hylkiö. Itse olin tuo luokan hylkiö, mutta näin myös mitä oli olla koko koulun hylkiö.
Miten tämä liittyy Kristianiin? No siten, että hänen sanomisiaan puolustellaan, kehutaan häntä suoraksi ja todetaan että läskistähän pääsee kyllä eroon. Hänen tapauksensa on oikeastaan hieno esimerkki empatiakyvyttömästä aikuisesta. Se, ettet halua seurustella tietynkokoisen ihmisen kanssa on täysin eri asia kuin se, että mollaat heitä julkisesti ja annat huonoa esimerkkiä nuorille.
Pointti ei ole nyt se, että haluaisin näpäyttää Kristiania tai ketään muutakaan laihduttamalla ja muuttumalla hiton hyvännäköiseksi. Vaan pointti on se, että ihmistä kohdellaan kuten ihmistä, vaikka tämä olisi minkäkokoinen.
Mun maailma ei siitä parane, että saisin esitellä treenattua perääni jollekin kiusaajalle, vaan että tässä maailmassa ei näytettäisi nuorille koulukiusaamisen ja empatiakyvyttömyyden mallia ihan luvan kanssa.
Kiusaajat muuten löytävät uuden aiheen, vaikka kohde laihtuisikin.
Mun haukkumanimenä oli yläasteella ihan väännös mun sukunimestä, ei liity painoon mitenkään. Se sanottiin aina samalla tavalla halveksuen ja kaikki tiesivät kenestä on kyse, vähän niinku Tuksu eräästä julkkiksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikarilla saa aivan vapaasti olla omat mieltymyksensä ihan kuten meillä kaikilla. Asioita voi kuitenkin ilmaista eri tavoilla.
Miksi ei voinut yksinkertaisesti sanoa "En halua että puolisoni on lihava" tai "En halua että puolisoni on pahasti ylipainoinen"? Miksi on pakko käyttää rumaa ja kiusaavaa termiä? Puhutaan kuitenkin ihmisistä.
Tämä maailma olisi paljon parempi paikka jos olisimme edes hieman kiltimpiä toisillemme.
Uskon että kyseinen Podcast on ideana sellanen että siellä jutellaan "guy talkia" eli sellasta locker room juttua. Ehkä naisille tulee yllätyksenä kuinka rumasti miehet puhuvat esimerkiksi lihavista naisist?. itellä jokus nuorena teininä puhuin viimeksi rumasti lihavista naisista, laitan iän piikkiin. Nyt vanhempana en sorru moiseen.
Samalla en halua edes tietää miten naiset puhuvat esim. lyhyistä miehistä :D vo
Ei niissä tyttöjen illoissa ole puhuttu rumasti lyhyistä miehistä, joissa itse olen ollut.
Vierailija kirjoitti:
On siinä kyllä parivaljakko - toisesta näkyy kilometrin päähän miten huonoitsetuntoinen on ja toinen vaikuttaa olevan muuten vaan tilannetajuton. Enpä antaisi kummankaan mielipiteille naismaustaan kovinkaan paljon painoarvoa.
Ethän sinäkään kauniisti näistä janttereista puhu eli tasoissa olette. Miksi hiillyttää. Ja jokainen varmaan saa haaveilla vaikka kuusta taivaalla vaikka ei sitä saa kuitenkaan kun on niin semmoinen ja tämmöinen.
Mutta kun se ei ollut pukuhuonepuhetta, joka jäisi niiden seinien sisäpuolelle, vaan se oli podcast, jota sai kuunnella kuka tahansa. Siinä on ero.
Ja tuo miesten lyhyys: en ole ikinä kuullut yhdenkään kaverini tai ylipäänsä naisen haukkuvan miehen lyhyyttä. Sen täytyy olla joku nettikeskustelujen juttu, jolla pyritään iskemään miestä heikkoon kohtaan. Toki varmasti pitkä mies monen naisen toiveissa on, mutta siinäpä olkoot. Nuo toiveet eivät minua häiritse, ei edes se, että naiselta toivotaan hoikkuutta, vaan se, miten ihmisistä puhutaan.
Kyllä aikuiselta mieheltä pitäisi voida odottaa edes vähän käytöstapoja. Todella surullista , että hyvin monen mielestä on näköjään ihan ok, että ihmisryhmiä haukutaan ja nimitellään ilkeästi juklisesti. Varmaan kaikki meistä (?) on sitä mieltä, että koulukiusaaminen ja kiusaaminen työpaikoilla pitäisi saada loppumaan, mutta silti osan mielestä on ihan oikein, että ihmisiä nimitellään ja halveksitaan keskustelussa, joka on jokaisen saatavilla ja kuunneltavissa. Juuri nämä ovat niitä esimerkkejä. josita lapset ja nuoret ottaa oppia. Mitä aikuset edelle sitä pienet perässä.
Todella moni on sitä mieltä, että saa sanoa mitä haluaa, jos kerran on sitä mieltä. Miettikääpä vielä uudestaan onko se oikeasti fiksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään väärää sanoa, että ei halua ylipainoista naista. Läski ei ole seksikästä. En minäkään halua lihavaa miestä.
Aivan oikein. En minäkään halua ylipainoista miestä missään nimessä. Itse olen ylipainoinen nainen enkä odota, että ihmiset puolustelevat lihavuutta, kun ei siinä ole mitään puolusteltavaa. Lihavuudelle kun yleensä ottaen voi tehdä jotakin. Jos käyttää lääkkeitä, jotka lihottavat niin kai jokainen järkevä ihminen tajuaa, että se on eri juttu. Eihän sitä kenellekään tarvitse mennä nokan alle jurputtamaan, että läski läski. Jos joku nyt sanoo, ettei haluaisi puolisokseen lihavaa niin entäpä sitten. On lukemattomia syitä millaista puolisoa joku ei halua. Esim. juoppoa, peliriippuvaista, köyhää, maalaista, kaupunkilaista, kouluttamatonta, lyhyttä, liian pitkää, junttia, koppanokkaa, kermapersettä, änkyttäjää, huonohampaista, ha
Siis edelleen. Saa haluta laihan kumppanin, sitä ei kukaan kiellä ja sen saa sanoa ääneen, mutta ei tarvitse haukkua ketään ryhävalaaksi. Siinä se ero fikun ja ei fiksun ihmisen välillä. Vaikka kuinka hauluasian itselleni hoikan kumppanin, ei silti tulisi mieleenkään mennä haukkumaan toisia ihmisiä noin. Miksi pitää haukkua???
Aivan oikein. En minäkään halua ylipainoista miestä missään nimessä. Itse olen ylipainoinen nainen enkä odota, että ihmiset puolustelevat lihavuutta, kun ei siinä ole mitään puolusteltavaa. Lihavuudelle kun yleensä ottaen voi tehdä jotakin. Jos käyttää lääkkeitä, jotka lihottavat niin kai jokainen järkevä ihminen tajuaa, että se on eri juttu. Eihän sitä kenellekään tarvitse mennä nokan alle jurputtamaan, että läski läski. Jos joku nyt sanoo, ettei haluaisi puolisokseen lihavaa niin entäpä sitten. On lukemattomia syitä millaista puolisoa joku ei halua. Esim. juoppoa, peliriippuvaista, köyhää, maalaista, kaupunkilaista, kouluttamatonta, lyhyttä, liian pitkää, junttia, koppanokkaa, kermapersettä, änkyttäjää, huonohampaista, haisulia, karvaista tms. Olisiko nämä kaikki haukkumasanoja, kun ne sanotaan ääneen. Tässä on montakin, jota itse en voisi ottaa tai haluaisi puolisoksi, MUTTA kun en käytä noita termejä kehenkään erityisesti niin ei niistä tarvi nyt koko yhteiskunnan loukkaantua. Itsekin nämä Jutat ja muut valitsevat seuransa hyvin tarkkaan, mutta teeskentelevät, että kyllä sitä kaksisataakiloista PirjoPekkaa pitää kehua julkisuudessa kehopositiivisuuden nimissä. Liiottelu iskee vaan läpi ihmisten puheissa, kun on julkisuudesta kysymys ja pisteiden keruusta. Ollaan niiiiin pöyristyneitä. Uskon, että se joka tykkää lihavista varmaan löytää sen lihavan kumppanin eikä välitä siitä mitä joku toinen sanoo. Ja samoin muutkin mainitut löytävät omiin tarpeisiinsa sopivan.