Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ampuja oli koulukiusattu!

Vierailija
03.04.2024 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4566319b-8320-4f29-8728-c31c9301b6c9

No nii! Ampuja oli koulukiusattu kuten aina ennenkin. Turha on kiusaajien nyt porata kun saivat mitä tilasivat.

Vai oletko kiusaajien puolustelija sitä mieltä, että heillä oli joku todella hyvä syy kiusata.

Ironistahan tässä on se, että jos Atso olisi ampunut omat kiusaajansa ennen kidutusmurhaa niin täällä syyllistetäisiin Atsoa:D Nyt huudetaan kiusaajille naama punaisena rangaistusta kun nämä ehtivät tappaa ensin.

Kommentit (3048)

Vierailija
121/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kaikki menee tämän taakse, mutta kun kiusattiin. Se että on kiusattu ,ei oikeuta tekemään murhaa. Murhaaja on silti itse vastuussa tekemisistään. Toivottavasti myös vanhempansa saavat tuomion.

Vierailija
122/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllätä yhtään, t. pitkään koulukiusattu.

Itse tosin 11-vuotiaana haaveilin itseni enkä muiden tap pa misesta, en tiedä kumpi on häiriintyneempää, haluta tap p aa syylliset vai 11-vuotiaana itsensä kun ei halua kärsiä enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on nykyään koulukiusattuja. Ai vähänkö tapoin sen, no mä oon koulukiusattu. Pahoinpitelin sen koska kiusattiin. Tähän ei empatiat riitä.q0

Vierailija
124/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lasta on kiusattu vuosia ja hänen itsetuntonsa on murennettu, voi hän kokea, että elämällä ei ole hänelle mitään annettavaa. Ampuminen voi olla hetken mielijohde. Kiusaamiseen ja syrjimiseen ei puututa tehokkaasti, koska se tapahtuu opettajien ulottumattomissa, netissä, koulumatkalla, ei kutsuta luokan WhatsApp-ryhmiin jne. Hirveää sanoa, mutta ymmärrän jollain lailla tätä epätoivoista ampujaa, jos hänet on kiusattu hajalle, en toki hyväksy hänen tekoaan. 

Minä en. Ei se silti oikeutta ketään satuttamaan tai tekemään toiselle ihmisille mitään pahaa. Se ei ole oikein, eikä oikeuta tekoon. Tuo millään lailla hyväksyttävää. Täysim käsittämätöntä että jos asiaan ei puututa niin oman käden oikeus ei ole mikään ratkaisu.

He ajattelevat, että heillä on oikeus satutta muita, koska helmkin ovat satuttaneet minua. 

Vierailija
125/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No no, mites nyt näin... johan koulun edustajat kerkesivät tuoda julki että henkilökunnan toimesta ei ole havaittu mitään yhteyttä uhrien ja ampujan välillä ja että ihan "puskista tuli"...

Se kyllä edesauttaisi tällaisten välttämistä jos k3rsat ei kiusaisi toisiaan sekopäisiksi siellä kouluissa.

Missäänhän ei ainakaan vielä ole sanottu, että nimenomaan uhrit olisivat niitä kiusaajia. 

On uutisoitu että oli koulukiusattu koulussaan, eli enää ei, eli kiusaaja on kuollut.

Vierailija
126/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä siihen että kiusaamiseen ei haluta puututa voi olla se, että ei haluta että koulun maine ei kärsii.

Vierailija
127/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Luukas kiusasi Rikua??

Vierailija
128/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi todennäköisesti tapahtunut hänen kohdallaan joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin, kun vastaan olisi tullut ongelmia, kuten elämässä tulee. Vain pahasti häiriintynyt ihminen toimii noin.

totta. On ihmisiä, joita ei kannata ärsyttää. Ei edes nuorena

Sääli, ettei näitä saada eristettyä esim. Mielisairaalaan riittävän ajoissa.

Vierailija
129/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murha ja 2 murhan yritystä. 

Vierailija
130/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ns. 'kiusatut' pitäisi siirtää erityisopetukseen jossa opeteltaisiin ihmissuhdetaitoja. Tosiasiallisesti 'kiusauksen' syy on 'kiusatun' puutteelliset sosiaaliset taidot eikä ne monet muut ja normaalit lapset.

Ai nyt nousi verenpaine!!! Kivasti syyllistetään, että se on kiusatun syy, että kiusataan. Itse olin tosi empaattinen ja halusin olla heikompien puolella siksi jouduin kiusatuksi. Olisiko minulle kenties pitänyt opettaa toisenlaisia arvoja. Olin rankasti kiusattu, mutta minulla oli paljon kavereita, etenkin omasta pihapiiristä. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.

Todennäköisesti tuo kiusattuja syyllistävä on itse kiusaaja tai kiusaajan vanhempi. He kun eivät näe syytä itsessään tai omissa pershedelmissään.

Vierailija
131/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lasta on kiusattu vuosia ja hänen itsetuntonsa on murennettu, voi hän kokea, että elämällä ei ole hänelle mitään annettavaa. Ampuminen voi olla hetken mielijohde. Kiusaamiseen ja syrjimiseen ei puututa tehokkaasti, koska se tapahtuu opettajien ulottumattomissa, netissä, koulumatkalla, ei kutsuta luokan WhatsApp-ryhmiin jne. Hirveää sanoa, mutta ymmärrän jollain lailla tätä epätoivoista ampujaa, jos hänet on kiusattu hajalle, en toki hyväksy hänen tekoaan. 

Nöyryytyksen kokeminen on selvästi enemmän miessukupuoleen liittyvää. Se voi olla yhtä hyvin ulkopuolisuuden kokemusta tai vuorovaikutuksen ja oikean sosiaalisen yhteyden puutetta, läheisyyden sietämisen vaikeutta. Tunnetta, ettei pääse muiden joukkoon, vaikka muut eivät hyljeksisikään. Silloin helposti kiepsauttaa tilanteen toisin päin: muut eivät ansaitse minua, he ovat tyhmiä, alempiarvoisia.

Olisi hyvä painottaa ettei kyse ole myöskään biologisesta piirteestä vaan kulttuurillisesta. Kaikki miehet eivät syyllisty väkivaltaan, mutta mieskulttuuri tarjoaa sitä hyväksyttävänä, miehekkäänä ratkaisukeinona.

Vierailija
132/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KivaKoulu -hankekin aivan hölynpölyä. On niin kivaa ja lakaistaan vaan kiusaaminen maton alle eikä nähdä mitään. Just hesarin haastattelussa nuoret Vantaalla sanoi että opettajat istuu pullakahvilla eivätkä kuule eikä nää mitään kiusaamista. Toisaalta, opettajien tehtävä on opettaa. Yhteisöpedagogeja yms pitäisi olla paljon enemmän kouluissa. Mutta mitä teet kun kaikesta hallitus leikannut ja leikkaa lisää.

Vierailija
133/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No no, mites nyt näin... johan koulun edustajat kerkesivät tuoda julki että henkilökunnan toimesta ei ole havaittu mitään yhteyttä uhrien ja ampujan välillä ja että ihan "puskista tuli"...

Se kyllä edesauttaisi tällaisten välttämistä jos k3rsat ei kiusaisi toisiaan sekopäisiksi siellä kouluissa.

Missäänhän ei ainakaan vielä ole sanottu, että nimenomaan uhrit olisivat niitä kiusaajia. 

On uutisoitu että oli koulukiusattu koulussaan, eli enää ei, eli kiusaaja on kuollut.

Bääähhh! Juuri näin. Loistavaa bäöh  pohdintaa

Vierailija
134/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Ei se silti oikeutta ketään satuttamaan tai tekemään toiselle ihmisille mitään pahaa. Se ei ole oikein, eikä oikeuta tekoon. Tuo millään lailla hyväksyttävää. Täysim käsittämätöntä että jos asiaan ei puututa niin oman käden oikeus ei ole mikään ratkaisu.

Joka päivähän sitä toitotetaan, että pitää ottaa vastuu elämästään, muut ei ole vastuussa toisista. 

Ei oikeuta tietenkään murhaan, mutta ymmärrän kyllä että jos on pahasti kiusattu, ei näe muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
135/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi todennäköisesti tapahtunut hänen kohdallaan joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin, kun vastaan olisi tullut ongelmia, kuten elämässä tulee. Vain pahasti häiriintynyt ihminen toimii noin.

totta. On ihmisiä, joita ei kannata ärsyttää. Ei edes nuorena

Juu. Nämä tyypit istuvat sitten linnassa enemmän tai vähemmän koko aikuisikänsä.

Vierailija
136/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nöyryytyksen kokeminen on selvästi enemmän miessukupuoleen liittyvää. Se voi olla yhtä hyvin ulkopuolisuuden kokemusta tai vuorovaikutuksen ja oikean sosiaalisen yhteyden puutetta, läheisyyden sietämisen vaikeutta. Tunnetta, ettei pääse muiden joukkoon, vaikka muut eivät hyljeksisikään. Silloin helposti kiepsauttaa tilanteen toisin päin: muut eivät ansaitse min

ja temperamentista

Vierailija
137/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ns. 'kiusatut' pitäisi siirtää erityisopetukseen jossa opeteltaisiin ihmissuhdetaitoja. Tosiasiallisesti 'kiusauksen' syy on 'kiusatun' puutteelliset sosiaaliset taidot eikä ne monet muut ja normaalit lapset.

Ai nyt nousi verenpaine!!! Kivasti syyllistetään, että se on kiusatun syy, että kiusataan. Itse olin tosi empaattinen ja halusin olla heikompien puolella siksi jouduin kiusatuksi. Olisiko minulle kenties pitänyt opettaa toisenlaisia arvoja. Olin rankasti kiusattu, mutta minulla oli paljon kavereita, etenkin omasta pihapiiristä. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.

Kyllähän se suurimmassa osassa tapauksia on juuri näin - eli 'kiusatun' oma syy. Jos 'kiusattu' omaisi normaalit sosiaaliset taidot ei häntä kiusattaisi. Ei se syy aina voi olla niissä muissa lapsissa.

Vierailija
138/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minuakin kiusattu juuri tuossa iässä, mutta en kyllä olisi ikimaailmassa pystynyt tappamaan ketään. Ja miten edes parin kuukauden jälkeen muka on niin kiusattu että alkaa riehumaan aseen kanssa? Ei ole normaalia käytöstä tällä ampujalla. 

Vierailija
139/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kyllä luki, että tämä ampuja oli ITSE häirikkö.

Vierailija
140/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä silloin kun kiusaamisen syy on ulkonäköön liittyvä seikka? Oletpa typerä ihminen, niitä on nyt liikkeellä

Ketju on lukittu.