Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ampuja oli koulukiusattu!

Vierailija
03.04.2024 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4566319b-8320-4f29-8728-c31c9301b6c9

No nii! Ampuja oli koulukiusattu kuten aina ennenkin. Turha on kiusaajien nyt porata kun saivat mitä tilasivat.

Vai oletko kiusaajien puolustelija sitä mieltä, että heillä oli joku todella hyvä syy kiusata.

Ironistahan tässä on se, että jos Atso olisi ampunut omat kiusaajansa ennen kidutusmurhaa niin täällä syyllistetäisiin Atsoa:D Nyt huudetaan kiusaajille naama punaisena rangaistusta kun nämä ehtivät tappaa ensin.

Kommentit (3048)

Vierailija
461/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut kiusattu ja kiusaaja. Varmaan jossain kohtaa olin myös häirikkö. Asiat ovat monimutkaisia. Ulkopuolisuuden tunne epätoivoineen voi olla musertava. En viittaa millään tapaa tähän tapaukseen. Vaan puhun yleisesti. Olen erittäin surullinen tästä tapahtuneesta. Tuollaista ei saisi koskaan tapahtua. Kiusaaminen on myös asia johon oikeasti pitäisi saada tiukka ote. Muistan itsekin miten minua väännettiin lattiaan kiusaajien toimesta koulun liikuntasalissa erään koko koulun liikuntatapahtuman aikaan. Vieressä istui useita opettajia ja olivat kun eivät huomaisikaan. Yritin raahata itseäni kohti opettajia, jostain syystä en päästänyt ääntä, koska tilanne oli niin ahdistava ja pelottava. Opettajat eivät koko 3 vuoden yläasteaikana puuttuneet kiusaamisiin mitenkään. Voitte kuvitella minkälainen luottamus minulle syntyi aikuisia ja yhteiskuntaa kohtaan. En ole koskaan luottanut juuri kehenkään. 

Vierailija
462/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on jotain jo lähtökohtaisesti pahasti vialla, jos päätyy tappamaan ihmisiä.

T: Kiusattu

No olihan tuossa paljonkin vialla, äärirajoille kiusattu lapsi. Kaikilla meillä on raja jonka yli kun mennään, ei ole enää mitään väliä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ollut rankkaa, vuosia kestänyttä kiusaamista, niin pidän ampumista oikeudenmukaisena, sillä koulu ei ole kyennyt tai halunnut auttaa. En silti suosittelee kiusaajansa ampumista kellekään, totean vain että se ei ainakaan ole väärin.

Mitä? Aikuinen ihminen sanoo näin ja lähes 30 on tykännyt? Uskomatonta! Mihin tämä yhteiskunta on menossa...

Noinhan sitä reagoi, jos on elänyt pumpulissa eikä ole itse kokenut kouluväkivaltaa. Jos olisit kokenut, ymmärtäisit ehkä tuonkin näkökulman. 

Vierailija
464/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on ihan rähmällään alaikäisten tekemien murhien edessä. Kuinka moni kiusattu 12v nytkin seuraa näitä juttuja ja toteaa, että nyt löytyi keino päästä kiusaajista eroon. Ampumisesta ei käytännössä tule oikein mitään seurauksia. Vanhemmat vähän toruu. Koulusta saa lomaa. Netissä pääsee melkein sankarin asemaan. Edessä voi olla kylmä kevät!

Osa voi myös keksiä tästä pakoväylän huonosta perheestä kun saa uudelleensijoituksen ampumisen myötä. Tiedän tapauksia missä lapset ei ole viihtyneet vanhemmillaan ja halunneet uuden perheen 

Vierailija
465/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain tässä pitäisi syyttää niin näille kiusaajien vanhemmille elinkautinen. Oppisivat kasvattamaan pentunsa. 

Vierailija
466/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien vika. Aina kun on lapset. 

Turha tässä lapsia syyttää. 

Kuka kylmäsydäminen vanhempi antaa lastansa kiusata? Kuka rakastava vanhempi saa aikaiseksi kiusaajan? 

"Antaa kiusata". Oletpa lapsellinen. Ihan kuin vanhemmat voisivat estää, jos lapsi päättää harjoittaa kouluväkivaltaa. Ei siihen vanhempien lupia tarvita. 

Miten et voi estää? Eikö lapsi kerro sinulle? 

Vierailija
467/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on jotain jo lähtökohtaisesti pahasti vialla, jos päätyy tappamaan ihmisiä.

T: Kiusattu

Kyllä on pahasti vialla, nimittä se, että kiusaamista ei estetä eikä siihen puututa.

Menepä kouluun estämään. 

Totuus on, ettei sitä ikinä saada kokonaan estettyä, ei vaikka mitä tekisit. Sekä lapset että aikuiset kiusaa aina toisiaan. Jos ei julkisesti, niin piilossa. 

Koulussa on mahdotonta puuttua kiusaamiseen, jos oppilas ei kerro aikuisille kiusaamisesta. Eikä kaikki oppilaan kokemat kiusaamiset ole oikeasti kiusaamista. Kouluissa puututaan kiusaamiseen, joka tulee ilmi. Muuten on mahdotonta puuttua. Jos koulu ei puutu, pitää tehdä rikosilmoitus, koska koulun tulee puuttua. Keinoja löytyy kyllä, mutta asiasta on ensin ilmoitettava. 

Ampuminen ei ole ikinä hyväksyttyä kiusaamisen vuoksi!!! Ei ikinä. 

Vierailija
468/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä käyn ampumassa pari ärsyttävää naapuria ja sanon sitten, että kiusasivat minua, ja asia ok, vai mitä? 

Vierailija
469/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ampuja on ajatuksissani...mitä pieni on mahtanutkaan kärsiä? Olen nähnyt kuinka kiusaaminen alkaa jo päiväkodissa...kiusaaja sai käydä moksimassa aamutuimaan päiväkotiin tulijat....sitten tää häirikkö n.3v.vietiin pianoa soittamaan..vaihdoimme päiväkotia tämän vuoksi...

Pieni murhaaja. En tunne häntä kohtaan myötätuntoa.

Anteeksi mielipiteeni!

Taidat olla alinta kastia yhteiskunnassa...siellä juuri näin ajatellaan...saat anteeksi

Vierailija
470/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on oikea kiusaamistapaus, ja uhrit kiusaajia eivätkä ketä sattuu, en ole enää kauhean järkyttynyt. Kiusatulla on oikeus nousta rääkkääjiään vastaan.

Vierailija
471/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 12-vuotias tytär ja todellakin sen ikäisen täytyy olla aivan päästään vialla ja häiriintynyt pölliäkseen aseen ja lähteäkseen tappamaan luokkakavereitaan. Oma tytär totesi, että poika on ollut varmaan joku häirikkö. Ei mikään todellinen tai oletettu kiusaaminen aiheuta tuollaista vaan häiriintynyt mieli. 

No juuri siksihän hän onkin syyntakeeton. Hän on myls syyntakeeton ikänsä takia.

Ei tuon ikäinen lapsi osaa ajatella tekonsa pitkäaikaisia vaikutuksia, eikä käsitä asiaa kokonaisuutena.

Aivot kehittyy ihmisellä ainakin 18 vuotiaaksi asti. Ja ylikin.

Vierailija
472/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin pahasti koulussa. Mikäli puheena olevan teon tekijää on kiusattu samaan tapaan kuin minua, niin ymmärrän oikein hyvin hänen tekonsa. En tarkoita, että hyväksyn sen, mutta helppo on ymmärtää.

Vierailija
473/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ampuja on tullut kouluun tämän vuoden alusta alkaen.

Niin, sehän sanottiinkin jo eilen,  että tullut kouluun muutama kuukausi sitten.

Muutama on kolme kuukautta, eli ollut koulussa tammi-helmi-masliskuun.

Jos ois ollut vasta kaksi kuukautta, ois sanottu tullut pari kuukautta sitten.

Muutama on aina enemmän kuin kaksi.

8. päivä tammikuuta poika aloittanut uuden koulun. Käynyt siellä 11 viikkoa.  Koulussa ei mitään tietoa kiusaamisesta... sanottiin juuri tiedotustilaisuudessa. 

Vierailija
474/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 12-vuotias tytär ja todellakin sen ikäisen täytyy olla aivan päästään vialla ja häiriintynyt pölliäkseen aseen ja lähteäkseen tappamaan luokkakavereitaan. Oma tytär totesi, että poika on ollut varmaan joku häirikkö. Ei mikään todellinen tai oletettu kiusaaminen aiheuta tuollaista vaan häiriintynyt mieli. 

Mitäs mieltä tyttäresi ja sinä olette lapsesta, joka pahoinpitelee koulukaveriaan henkisesti ja fyysisesti joka päivä sanotaan nyt vaikka 6 vuoden ajan? Onko se mielestänne ihan ok, jos vaan ei käytä asetta? Oletteko sitä mieltä, että kiusata saa, kunhan jättää aseen kotiin? 

Vierailija
475/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on ihan rähmällään alaikäisten tekemien murhien edessä. Kuinka moni kiusattu 12v nytkin seuraa näitä juttuja ja toteaa, että nyt löytyi keino päästä kiusaajista eroon. Ampumisesta ei käytännössä tule oikein mitään seurauksia. Vanhemmat vähän toruu. Koulusta saa lomaa. Netissä pääsee melkein sankarin asemaan. Edessä voi olla kylmä kevät!

Osa voi myös keksiä tästä pakoväylän huonosta perheestä kun saa uudelleensijoituksen ampumisen myötä. Tiedän tapauksia missä lapset ei ole viihtyneet vanhemmillaan ja halunneet uuden perheen 

Ei ampujaa mikään perhe ota. Laitokseen se joutuu. Ja siellä ei ole kivaa. 

Vierailija
476/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sorsittiin koulussa. Ei ollut toisten lasten vika. Vanhempien vika se oli. Kylmä totuus. 

En itsekään pitänyt itsestäni. Miksi muiden olisi pitänyt pitää minusta? 

Vierailija
477/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on oikea kiusaamistapaus, ja uhrit kiusaajia eivätkä ketä sattuu, en ole enää kauhean järkyttynyt. Kiusatulla on oikeus nousta rääkkääjiään vastaan.

Yhdelläkään kiusatulla ei ole oikeutta ampua kiusaajaansa.

Vierailija
478/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tiedotettiin, että muuttanut toiselta paikkakunnalta ja ollut siis 11 vk koulussa Vantaalla. Oisko siis Helsingistä muuttanut ja tämä kiusaaminen tapahtunut siellä?

Vierailija
479/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takokaa nyt jumalauta niiden lastenne päihin että KETÄÄN ei kiusata ellei halua tulla ammutuksi. Näin tänä päivänä.

Vierailija
480/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain tässä pitäisi syyttää niin näille kiusaajien vanhemmille elinkautinen. Oppisivat kasvattamaan pentunsa. 

Niin samaa mieltä...myös opettajat, rehtorit ym vastuuseen...vaikkapa maksamaan uhreille korvauksia

Ketju on lukittu.