Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiran ottaminen yli 60-vuotiaana, kokemuksia?

Vierailija
03.04.2024 |

Ketään?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika poistua keskustelusta jossa ollaan sitä mieltä että kyllä russeli on ihan kiva sohvaperunakaveri yli kuusikymppisille 😂

Vierailija
62/77 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan eläkepäiviksi ihan pienen koiran, jonka saa mukaan vaikka lentokoneeseenkin sitten. Nykyinen koira painaa 10 kg ja joudun jättämään sen hoitolaan, jos lähden reissuun lentokoneella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ei ole este. En tiedä millaista koiraa olet miettinyt ja onko aiempaa kokemusta, mutta sen verran kommentoin, että mieti tarkkaan ennen kuin otat koiran. Pentuvaihe on pahimmillaan todella työläs ja koira rajoittaa elämää monella tapaa.

Vierailija
64/77 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä mitään jos jaksaa oikeasti kouluttaa koiran. Liian paljon näkee ikäihmisillä koiria, joihin ei ole mitään kontrollia, jotka räkyttävät kaikille vastaantulijoille ja mummeli piipittää, että "Älä rekku, älä. Ei se mitään tee se on ihan kiltti."

Nuoremmat on ihan kaikki kouluttanut hyvin ja ihan kaikki kerää paskatkin pihoilta ja katujen varsilta.  Yli 60v ei yksikään.

Nuori tyttö koiransa kanssa paskoo joka paikan alueella missä asun.Puisto vieressä, ,mutta ei vaan jaksa viedä sinne . Noin 100 metriä matkaa. Ei kun täytyy jättää kakut jalkakäytävälle. 

Harvoin edes kerkiää viedä koiraa ulos, kännykkä tärkeämpi, koira paskoo sisälle.

Vierailija
65/77 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu koiran rodusta, sen kuuskymppisen fyysisestä kunnosta ja aiemmasta koirakokemuksesta.

Vierailija
66/77 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kuitenkin esim. sote alalla eläkeikä paljon yli 60. Aika raskasta työtä, jopa vuorotyötä tekee moni yli 60v. Kaikki vastuullista koiran ottajat  miettii olosuhteisiin sopivan koiran ja sille varajohtajan, kun elämässä tulee yllätyksiä sekö matkojen ajaksi, joille ei ole koiraa järkevä ottaa mukaan. Nykyään voi ostaa myös koiralle päivähoidosta alkaen kaikkea palvelua, jos rahat antaa myöten. 

Vierailija
67/77 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika poistua keskustelusta jossa ollaan sitä mieltä että kyllä russeli on ihan kiva sohvaperunakaveri yli kuusikymppisille 😂

Tsekkaappa viimeisin Koiramme 😀

Vierailija
68/77 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukoirat elää sitten pitempään kuin isot. Omat havannat on kohta 12v ja toisella ei ole mitään vaivoja, eli varmaan elää tosi pitkään.

Vierailija
69/77 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60+. Käytän koirani 3 x päivässä lenkillä, 2 -4 tuntia päivässä. Alueellamme asuu paljon koiria. Täällä näyttää siltä, että juuri eläkeläiset niitä koiria ulkoiluttavat. Työssä käyvät käyttävät aamulla hätäisesti 5 min ja illalla 20 min. Koulutettu on: koiran pitää keskittyä kakkimiseen, toisia koiria ei saa tervehtiä eikä ympäristöä haistella. Pahimmassa tapauksessa hihnan päässä on 40- kiloinen lapsi ja toisessa päässä 35-kiloinen koira. Ja sitten vastaan tulee se iso, musta rotikka, jota on todella koulutettu ( käymään päälle ja hyppimään aitojen yli). 

Olen huomannut, että nuorilla voi olla hyvin yksisilmäinen näkemys asioista. Vain he tietävät ja osaavat. Löysätkää sitä pipoa.

Vierailija
70/77 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että olen vanha 😂

Vierailija
71/77 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60++ ja tulin juuri tunnin lenkiltä toopen (dobermanni, dopsu) kanssa. Tänään luvassa myös raunioharkat muiden ulkoilujen lisäksi. Kotona myös vanhus tervueren jonka kanssa vain köpöttelyä ja rapsuttelua. Vanhemmillani on bokseri ja itseni ikäisellä vanhalla ukolla suurnautseri. Kaikki aktiivisia ja koulutettuja, ihmiset ja koirat. 

Vierailija
72/77 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään että olen vanha 😂

En mäkään ennen kuin vilkaisin peiliin. 

Vierailija
73/77 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 hyvin koulutettua snautseria terv. ikäloppu 66

Vierailija
74/77 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 72v kun otin koiran. Tiedän että saatan sairastua tai kuolla ennen koiraani, mutta eihän täältä ikäjärjestyksessä lähdetä. Sovin lapsenlapseni kanssa että hän huolehtii koirastani jos minä en pysty. Nyt 10 vuotta myöhemmin olemme kumpikin virkeitä vanhuksia, minä ja irlanninterrieri. 

Vierailija
75/77 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on hyvä, kun eläkepäivillä on aikaa lenkkeillä ja kunto pysyy hyvänä. 

60-vuotiaalla on vielä moooooonta vuotta eläkkeeseen.

Vierailija
76/77 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään eläkkeelle parin vuoden päästä jos eläkeikä ei nouse. Hankin koiran ja harkinnassa joku keskikokoinen rotu kuten lagotto, villakoira tai cockeri. 

Vierailija
77/77 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 60 vuotias EI VOI TEHDÄ HIHNALENKKEJÄ 3 KRT PÄIVÄSSÄ!? Hoopoko olet? Ikä ei päätä sitä.Kakskymppinen vetelys voi tehdä niinkö? Minulla kaksi koiraa ja hyvin innistuu, olen kohta 70 v. Pidän kunnosta huolta enkä rassaa vaan puhelinta, niinkuin nuoret koiralenkillä!!! 3