Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, ärsyttääkö sinua laittautuva ja kaunis nainen?

Vierailija
03.04.2024 |

Haluan kuulla tähän vastauksen tähän kysymykseen, johon ehkä alitajuisesti tiedänkin jo vastauksen. Koen itse omalla ulkonäölläni triggeröiväni usein ihmisiä ja niin pitkään kun koin tarvetta kuulua naislaumaan, se jollain lailla häiritsi ja harmittikin. Monesti yritin pienentää itseäni ja olla vaatimattomampi muiden edessä, en kehdannut laittaa korkokenkiä, mekkoa ja kihartaa pitkää tukkaani tavalla jolla olisin halunnut laittautua. 

Sitten yhtenä vuonna tapahtui useampia ihmissuhdemuutoksia ystävyyssuhteissa ja useita kaveruuksia katkesi minusta riippumattomista syistä. Olin paljon yksin, tein asioita yksin, tutustuin uusiin ihmisiin ja jollain lailla vahvistuin. Myös oma naiseuteni vahvistui, koska sille ei ollut enää vertailukohtaa tai ketään joka olisi sitä rajoittanut. Pukeuduin niinkuin halusin, korkokengät, mekot, kiharat ja huulipunat. Juuri sellainen tyyli, joka sai itseni hehkumaan ja loistamaan. Nyt huomaan, että osa naisista katsoo minua kuin myrkkynuolilla ampuen. En saisi olla tällainen, mutta silti olen. 

Olen kuitenkin kaikille kohtelias, mukava ja ystävällinen. Mutta silti ulkonäköni on monille naisille valtava ärsytys. Se tulee esille eniten käytöksessä, joka on nuivaa ja jopa vihamielistä. Samaan aikaan miehet taas ovat kohteliaita ja ystävällisiä, sekä kohtelevat asiallisesti. Naiset, miksi näin? Mikä laittautuneissa naisissa niin paljon ärsyttää? Jos kuitenkin ihminen on luonteeltaan ihan mukava, onko se ulkonäkö niin iso tekijä, että oma käytös muuttuu vihamieliseksi?  

Kommentit (381)

Vierailija
361/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen kirjoittamaan oman kokemukseni. Olen noin 4 vuotta sitten muuttanut kumppanin luokse toiselta paikkakunnalta ja olen alusta lähtien yrittänyt ujona ihmisenä päästä täällä naisporukkaan, olen porukan pienikokoisin ja hoikka, meikkaan ja pukeudun näyttävästi melkein aina kun tavataan yhdessä kumppanin kanssa niitä muita mutta olen ollut aina ujo ja arka, naiset ovat käyttäytyneet minua kohtaan passiivis-agressiivisesti koko tämän neljän vuoden ajan illanistujaisissa, baarissa yks katsoi mua todella nuivasti kerran ja oli niin hämmentävä tilanne kun kuitenkin juteltiin ihan mukavia mutta aistin herkästi nämä katseet (olin laittautunut ja pukeutunut näyttävästi) on myös ollut selän takana puhumista, pahimmillaan jopa omilla synttäreilläni kuiskuttelua ja päästävarpaisiin katsomista, houkuttelin heitä siis tarjoilun ja bileiden avulla paikalle, ei niitä varsinaisesti kiinnostanut minun seura, ovat siis minun ja miehen yhteisiä kavereita. Nyt yr

Voi, onpa surullinen tarina :( Ja ymmärrän hyvin, miltä susta tuntuu! Ei ole helppoa yrittää päästä mukaan porukkaan, jos vastaanotto on tuollaista suorastaan syrjivää ja kiusaamista. Kuulostaa todella ikävältä. Naiset voivat käyttäytyä tuolla tavalla, ja kyllä tuo mun korvaan kuulostaa siltä, että kadehtivat sinua ja ehkä tosiaan luulevat sinun olevan jotenkin ylpeä, jos olet hiljaisempi etkä niin sosiaalinen. Tulkitsevat sinut väärin, kun eivät edes vaivaudu tutustumaan :(

Vierailija
362/381 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä osaa olla kovin luonteva tosi laittautuneen kanssa, jos hän on kovin erilainen kuin minä. 

Lisäksi tulee mieleen, että arvostaako tuo ihminen visuaalisia asioita eikä sisäisiä. Itse arvostan ihmisiä sen mukaan, miten he käyttäytyvät toisia kohtaan esim. tervehtivät, kysyvät kuulumisia, lohduttavat, tukevat heikompia.

Laittautuneesta tulee mieleen, että käyttääkö hän kotona aikansa peilin edessä että eikö järkevämpään voisi aikaansa käyttää. Minulla on kyllä ystävinä kaikenlaisia, että ei se tosiystävyyteen vaikuta mitenkään. Lähinnä puolituttujen kanssa on helpompi olla, jos he ovat samankaltaisia kuin itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/381 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut että hoikkana naiset inhosivat minua, nyt kun olen pullea, niin samat tyypit mielin kielin. Surullista 😐

Minä olen hoikka ja hyväkroppainen mutta todella ruma kasvoista. Törmään toisinaan naisiin, jotka samanaikaisesti halveksivat, inhoavat ja ehkä myös vähän kadehtivat minua. Mahtaa heitä v-tuttaa se, että rumakasvoisen naisen kroppa herättää heissä kateuden tunteita. Kognitiivisen dissonanssin kanssa on raskasta elää. 

Vierailija
364/381 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että kaikkia kohdeltaisiin tasapuolisesti ja edes ystävällisesti ilman ennakkoluuloja, ei vedettäisi ulkonäön perusteella heti mitään oletuksia mutta se on vain toiveunta. Kateutta ei sanota koskaan suoraan tai myönnetä, minusta myös moni yrittää ikäänkuin ''etsiä'' siitä hyvännäköisestä jotain vikoja että voi porukalla kyräillä/syrjiä, kohdella kuin ilmaa. En tiedä riippuuko se myös siitä missä asut, itse satun asumaan siellä missä on melko pienet piirit, ehkä isommalla paikalla ois vähän helpompaa. Kyllä joudun tekemään aika paljon töitä sen eteen ja näyttää jatkuvasti ystävällisyyttä ja hyväntahtosuutta vaikkei ole sieltä sosiaalisimmasta päästä, kokoajan olla varpaillaan ja miettiä ettei itse ole vahingossa töykeä jos ei puhu. Olen myös saanut outoja kommentteja, satuin esimerkiksi someen laittamaan itsestäni jotain kuvaa ja puhuin missä olin käynyt laittamassa hiuksia yhellä vasta alkaneella yrittäjällä niin yhdeltä naiselta lyhyt vastaus ''joo mä näin sen sun kuvas'' ja perään nuiva ilme että ei jäänyt huomaamatta se inhoreaktio.

Vierailija
365/381 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut että hoikkana naiset inhosivat minua, nyt kun olen pullea, niin samat tyypit mielin kielin. Surullista 😐

Minä olen hoikka ja hyväkroppainen mutta todella ruma kasvoista. Törmään toisinaan naisiin, jotka samanaikaisesti halveksivat, inhoavat ja ehkä myös vähän kadehtivat minua. Mahtaa heitä v-tuttaa se, että rumakasvoisen naisen kroppa herättää heissä kateuden tunteita. Kognitiivisen dissonanssin kanssa on raskasta elää. 

Joo, pahimpia kiusaajia aikuisten kesken  ovat monesti sellaiset ylipainoiset "entiset kaunottaret", joiden huippuvuodet olivat yläasteella. 

Vierailija
366/381 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Niin kovin yksinkertaista.

Vierailija
367/381 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, minusta on kiva jos ihmiset näkevät hiukan vaivaa ulkoasunsa eteen. Se on kohteliasta muita kohtaan, eikä vaadi paljoa. 

Vierailija
368/381 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, miksi ärsyttäisi. Itsekin laittaudun tietyssä määrin, että siistit vaatteet ja kevyt meikki. Mekkoja tai korkokenkiä en itse tykkää käyttää. Ja olen ihan nätti itsekin 🙂

Vierailija
369/381 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vähän ja joskus paljonkin, jos kyse siis "perinteisen naisellisesti" laittautuvasta naisesta, koska se on miehen määrittelemää se kauneus ja naisellisuus. Kyllä välillä vtuttaa, että naiset vapaaehtoisesti alistuvat patriarkaatille. Tulee sellainen olo, että ei tämä maailma prkl koskaan muutu, jos naiset vain jatkuvasti pienentävät itsensä. 

Vierailija
370/381 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laihana kauniina naisena olen saanut aina mielistellä muita naisia päästäkseni joukkoon. Enää ei ole tarvetta kuulua mihinkään kanalaumaan. Se hyväpuoli tässä on että miehistä saa seuraa aina ja se on paljon palkitsevampaa.

Minulla oli kanssa tällaisia käsityksiä: että naiset on surkeita ja tyhmiä, paitsi minä, poikkeusyksilö.

Totuus oli, että olin sisäistänyt käsityksen, että mies on naista arvokkaampi. Oikeastaan halveksin myös itseäni kaikilta muilta osin kuin niiltä, jotka olivat miesten mielestä ihailtavia.

Olet yksi hyvä esimerkki. Vähättelet kokemustani naisena. Olen aina ollut luonnollisen laiha ja kaunis. Pitäisikö lihoa että kelpaisin kaltaisillesi?

Asenteesi naisa kohtaan

Tämä on juuri sellaisen itseään kauniimpia kiusaavan ja syrjivän kommentti. "Jos sinua syrjitään, vika on sinussa!" Niinhän ne koulukiusaajatkin sanovat.

Lylleröt syrjivät kauniita ja hoikkia ja päässään selittävät sen niin, että kauniit ovat ylimielisiä.

Vierailija
371/381 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa aikaa ja rahaa koristautumiseen laittaa miksi se minua ärsyttäisi?

Vierailija
372/381 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain on suuret luulot itsestään... ketään ei kiinnosta vartalosi tai naamasi.

Vierailija
373/381 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin että kaikkia kohdeltaisiin tasapuolisesti ja edes ystävällisesti ilman ennakkoluuloja, ei vedettäisi ulkonäön perusteella heti mitään oletuksia mutta se on vain toiveunta. Kateutta ei sanota koskaan suoraan tai myönnetä, minusta myös moni yrittää ikäänkuin ''etsiä'' siitä hyvännäköisestä jotain vikoja että voi porukalla kyräillä/syrjiä, kohdella kuin ilmaa. En tiedä riippuuko se myös siitä missä asut, itse satun asumaan siellä missä on melko pienet piirit, ehkä isommalla paikalla ois vähän helpompaa. Kyllä joudun tekemään aika paljon töitä sen eteen ja näyttää jatkuvasti ystävällisyyttä ja hyväntahtosuutta vaikkei ole sieltä sosiaalisimmasta päästä, kokoajan olla varpaillaan ja miettiä ettei itse ole vahingossa töykeä jos ei puhu. Olen myös saanut outoja kommentteja, satuin esimerkiksi someen laittamaan itsestäni jotain kuvaa ja puhuin missä olin käynyt laittamassa hiuksia yhellä vasta alkaneella yrittäjällä niin

kyllähän ihmiset laittautuu ,koska kuvittelevat sen olevan heilla eduksi. Miksi siis se ei myöskin vaikuittasi negatiivisesti niiden mielestä, jotka eivät ulkonäön puunaamista arvosta?

Vierailija
374/381 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä säälittää, että joku viitsii käyttää aikaa , vaivaa ja rahaa täysin turhaan. Toki tämä on heidän oma asiansa, että sikäli ei kiinnosta tällaiset ihmiset.

Vierailija
375/381 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittautuminen on vähän 1920. Luonnollisuus viehättää itseäni paljon enemmän.

Vierailija
376/381 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suominainenhan on keskiverrroin kuin suonsilmästä ryöminyt pullukka,vaatteet näyttää roskalaatikosta kaivetuilta.

Vierailija
377/381 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, mutta ärsyttääkö laittautuvaa naista se, että kaikki eivät suhtaudu ulkonäköönsä yhtä vakavasti?

Vierailija
378/381 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä, mutta ärsyttääkö laittautuvaa naista se, että kaikki eivät suhtaudu ulkonäköönsä yhtä vakavasti?

no ainakin ne on tässä monta kymmentä sivua kitisseet..

Vierailija
379/381 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
380/381 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain on suuret luulot itsestään... ketään ei kiinnosta vartalosi tai naamasi.

No en tiedä suurista luuloista, mutta olen samaa mieltä siitä, ettei muiden naisten vartalot kiinnosta heteronaista. Ei minua ainakaan. 

Se taitaa olla yleistäkin, että luullaan toisten kiinnittävän valtavasti huomiota itseen. Jostain syystä tunnen useammankin hoikan naisen, jotka korostavat kovasti painoaan eri tilanteissa. Siitä kyllä tulee vähän hassu vaikutelma ihmisestä.