Purra sanoi, ettei valtion pitäisi aina olla jakamassa rahaa.
"Tarkoitukseni ei ole aktiivisesti hakea somekohuja. Mutta kyllä minä haluan ravistella talouden narratiivia ja politiikan kulttuuria. Sitä, jossa ajatellaan, että poliitikon peruskoodistoon kuuluu aina rahan jakaminen ja sen lupaaminen."
Kumma juttu, minun mielestä valtio on kansalaisia varten eikä toisinpäin. Meidän veronmaksajien rahoja nekin ovat joita jaetaan. Ja sitäkin voidaan miettiä miksi sitä rahaa sitten voidaan jakaa rikkaille ja suuryrityksille, mutta ei köyhille?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis me kaikki maksetaan yhteiseen pottiin jotain josta on tarkoitus sitten jakaa kaikille, että me selvitään täällä. Toisin kuin Riikka luulee niin sitä rahaa ei kerätä hänen luiselle ahneelle perseelleen ja suuryrityksille vaan meille kansalaisille tasaisemmin jaettavaksi että pidetään toisistamme huolta. Se on valtion tarkoitus. Valtion on tarkoitus tukea ja pitää meidät elossa, meidän tarkoitus ei ole lihottaa rikkainta 1% ja yrityksiä samalla itse kärsien. Ne yritykset hylkää meidät heti kun tilanne on sopiva ja rikkaat siirtää varansa muualle missä ei tarvitse osallistua mitenkään sen jälkeen kun se oma hyvinvointi on työntekijän selkänahasta revitty.
Siis mitä? Valtion ydintehtävä ei todellakaan ole jakaa rahaa ympäriinsä, vaan pitää huolta ulkoisesta ja sisäisestä turvallisuudesta. Myös oikeuslaitos on tärk
"Se olet sinä joka voit sitten painua ulos täältä, koska se on suomalaisuuden ydin, että täällä osallistutaan ja pidetään huoli toisistaan. Sillä me on tähänkin asti pärjätty. Sinun ideologiat on jostain jenkeistä eikä ole millään tavalla suomalaisuutta."
Ironista, että näillä palstoilla jatkuvasti toivotetaan nettomaksajia poistumaan maasta. Eikö toivotusten pitäisi olla aivan päinvastaisia, mikäli halutaan turvata yhteiskunnan toimintojen jatkuvuus tulevaisuudessakin?
On se tyhmä. Valtion tehtävä on jakaa rahaa, että yhteiskunta pyörii. Poliitikkojen tärkein tehtävä on nimenomaan rahan jakaminen oikein. Ja tämän hallituksen kohdalla on huomattu ettei sekään onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin on lisää rahaa tulossa kun ilmeisesti Purran mielestä tarvin sitä, tienaan 60k vuodessa. Kiitti kun jaatte mulle lisää, köyhistä viis vai mitä Riikka.
Mitä nousevaa tukea nostat valtiolta noilla tuloilla?
Vierailija kirjoitti:
On se tyhmä. Valtion tehtävä on jakaa rahaa, että yhteiskunta pyörii. Poliitikkojen tärkein tehtävä on nimenomaan rahan jakaminen oikein. Ja tämän hallituksen kohdalla on huomattu ettei sekään onnistu.
Tällaisista kommenteista ymmärtää, että sosialismi on edennyt aivan liian pitkälle Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin on lisää rahaa tulossa kun ilmeisesti Purran mielestä tarvin sitä, tienaan 60k vuodessa. Kiitti kun jaatte mulle lisää, köyhistä viis vai mitä Riikka.
Tienaan suurin piirtein tuon verran vuodessa itse. Ei minulle ainakaan olla jakamassa lisää yhtään mitään. Maksuliikenne välillä minä - valtio on edelleen valtion suuntaan, kuten se on ollutkin.
Veronkevennyksen myötä maksan rahtusen vähemmän valtiolle kuin aiemmin, mutta suunta on tosiaan sama. Olen joskin sitä mieltä, että aika tuloveron kevennykselle ei ollut oikea, vaikea taloustilanne huomioiden.
Vierailija kirjoitti:
Ukraina ja NATO ovat luonnollisesti ok tunkea loputtomasti rahaa puolueesta riippumatta.
Nämä maksut vievät valtiot perikatoon. Ihan tarpeeton Naton jäsenyys esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan suurin piirtein tuon verran vuodessa itse. Ei minulle ainakaan olla jakamassa lisää yhtään mitään. Maksuliikenne välillä minä - valtio on edelleen valtion suuntaan, kuten se on ollutkin.
Veronkevennyksen myötä maksan rahtusen vähemmän valtiolle kuin aiemmin, mutta suunta on tosiaan sama. Olen joskin sitä mieltä, että aika tuloveron kevennykselle ei ollut oikea, vaikea taloustilanne huomioiden.
Minä tienaan hieman enemmän kuin sinä. En minä ainakaan saanut mitään veronkevennystä, ainoastaan työttömyysvakuutusmaksua alennettiin kaikilta palkansaajilta, koska työttömyysvakuutuskassan koko on kasvanut siihen rajaan jonka jälkeen maksua tulee lain mukaan alentaa.
Sen sijaan työn ja kodin välisen matkakulun omavastuuta nostettiin, jonka seurauksena ennakonpidätysprosenttini säilyy tasan ennallaan em maksun alennuksesta huolimatta.
Pienituloisten verotusta lasketaan tämän hallituksen budjetissa, ja väliaikaisen solidaarisuusveron (n 2%) tulorajaa on nostettu aiemmasta n 7500 euron kuukausituloista johonkin kymppitonniin, muistaakseni.
Vierailija kirjoitti:
Kahden kerroksen väkeä
Orpon hallituksen hissi ei vaan koskaan mene yläkertaan saakka, vaikka sinne laitettaisiin ne kaikki Turun junan rahat.
-winner-
Suomi on maailman kommunistisin valtio, olematta virallisesti kommunistinen valtio. Rahaa on jaettu ja jaetaan edelleen hyvin leväperäisesti. Sen takiahan me olemme tilanteessa jossa nyt olemme. Suuntaa ei tietenkään voi vaihtaa ihan vain yön yli, vaan se vie enemmän aikaa. Ensimmäiset säästöt ja leikkaukset on nyt tehty ja lisää tässä odotellaan. Ei nämä vielä riitä oikein kunnolla edes alkuun.
Valtio on ihmisiä varten, ei toisin päin.
Purralta pois lapset kun suojaosa poistettiin! Jokaiselta jotakin pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden kerroksen väkeä
Orpon hallituksen hissi ei vaan koskaan mene yläkertaan saakka, vaikka sinne laitettaisiin ne kaikki Turun junan rahat.
-winner-
Orpon hissi menee vain alas, ei koskaan ylös.
Eikö Purra ole vielä ymmärtänyt, että liikkeessä oleva raha tuottaa lisää rahaa.
Pitäskö Purran mukaan valtion seisottaa rahojaan jollain tilillä?
Vierailija kirjoitti:
Valtio on ihmisiä varten, ei toisin päin.
Minä en ole Orpoa ja Purraa varten vaan Orpo ja Purra on minua varten. Minähän heidän palkatkin maksan!
Rahan jakaminen pitää priorisoida oikein. Terveys, koulutus, infrastruktuuri, köyhät, näistä ei saa leikata. Muut voidaan arvioida paremmin. Toki optimointia varojen käytössä voi olla, jottei tärväänny miljoonat esim korruptioon. Yrittäminen pitää olla mahdollista kohtuu pienellä riskillä ja kynnyksellä. Verotus pitää olla solidaarinen, joten ne joilla on pelinappulaa, maksaa eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisista kommenteista ymmärtää, että sosialismi on edennyt aivan liian pitkälle Suomessa.
Eikä ole. Yritystukia jaetaan edelleen miljarditolkulla ilman mitään kontrollia. Eli ääri kaåi talismissa ollaan tukevasti
Suomen valtio on jakanut miljardeja euroopan mafiahallituksille kuten italiaan, unkariin ja ukrianaan nyt alkuun viimeisen parin vuoden aikana. Mikä pahinta niin eussa niitä rikollisia piisaa ja sinne menee myös paljon rahaa ilman että ne hyödyttävät veronmaksajia vaan ne hyödyttää niitä virkaloisia siellä.
Marinin hallitusta kritisoitiin oppositiosta koronan aikaan, kun eivät anna tarpeeksi koronatukia yrityksille. Nyt sitten samat ratsastaa "edellinen tuhlaajahallitus" -potaskalla vaalivoittoon. Lyhyt on äänestäjän muisti.