A-kortin suorittaneita naisia
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain sen automaattisesti B-kortin mukana, syksyllä syntynyt kaveri ei enää saanut. Auton 80-lätkä lähti kakkosvaiheen jälkeen ja moottoripyörästä automaattisesti vuodessa... Eli sellasen puolisen vuotta olisin saanut ajella moottoripyörällä kovempaa kuin autolla.
Teinin skootteria kokeilin nyt viiskymppisenä, muita kaksipyöräisiä moottoriajoneuvoja en ole edes kokeillut.
Te olette ihan eri porukkaa :)
Siitä hölmö homma kun vanha AB kortti, niin saa heti suoraan hypätä Hayabusan satulaan, nollasta sataan alle kolme sekuntia, huippunopeus 300km/h.
Jep, oon samaa mieltä. Näin -83 ei ole vaihtoehtoja ;)
Ei juuri ajokokemusta muulla kuin pappatuntsalla lapsena. Käsittelykoe meni perseelleen. Jännitin ja mokailin. Inssissä täydellinen suoritus ja kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko ajokoe vaikea? Kaatuuko se pyörä kun taittaa ohjaustankoa?
Vaikein osuus mun mielestä hidas ajo kun piti pujotella niitä tötteröitä. Ja kyllähän sen kaatumaan saa jos liikaa taittaa. Mutta moottoripyörää ohjataan maantienopeuksissa kallistelemalla.
Moni sanoo, että se hidas ajo on vaikein, mutta kokemattoman silmään se 50km/h väistö näyttää aika pahalta. Ja kun siinä ei tosiaan vain kallistamalla selviä.
Ei ole vaikein osuus tuo, vaan helpoin. Sitten kun opit vähän enemmän pyörästä, niin huomaat kyllä sen. Hidasajo, ei myöskään ole vaativaa, kunhan vaan malttaa oikeasti opetella. Itse ajan aina liikennevaloihin hidasajolla, en laita jalkoja maahan, jos ei ole pakko. Tein näin jo ajokoulun aikana, joten kehityin siinä hyväksi.
T: se, joka sai loppujen lopuksi kehuja käsittelystä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi, joka ajoi nuorena, mutta ei aikaisempaa kokemusta ajosta mopolla ollut. Minulla meni kauemmin oppia pyörän käsittely kuin muilla, mutta sen opittua olikin sen niin hyvin, että käsittelykokeen valvoja sanoi, ettei ole aikoihin nähnyt niin taitavaa käsittelyä. Eli jos mietit sitä oppiiko sen, vaikka ei ole aikaisemmin ajanut, niin oppii.
Kevarikortti oli helppo ajaa inssissä. Vanhempi nainen ajoi perässä inssiä, sain ajo ohjeet lähtiessä. Perillä konttorin pihassa inssi vaan tuumasi "näköjään osaat liikennesäännöt kun tänne osasit". Ei nähnyt koko matkalla kun ajoin rajoitusten mukaan ja nainen körötteli hissukseen. Sai kyllä kortin sekin.
Kiitos tästä! Oppiiko sen pyörän tuntemaan siinä samaan tapaan kuin oikean kätensä kohtuu lyhyessä ajassa?
Olen aika fyysinen ja fisiikkaan ja liikkeeseen liittyvät jutut opin yleensä nopeasti.