Yksi kouluampumisen uhreista kuollut
Yksi kuollut ampumisessa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010330938.html?post=313617
Kommentit (1807)
Lähipiiristä oli ase ja luvanvarainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka opettaa lapsen käyttämään asetta? Viranomaisten mukaan, lapsi ei osaa itse ladata asetta ilman opastusta.
En tiedä johtuiko geeneistä vai sarjakuvista jne. mutta itse osasin lapsena ladata aseen. ei se niin vaikeaa ole ja olin silloin 8 vuotias.
No poliisisetä sanoi nimen omaan tästä aseesta, ettei sitä lapsi osaa itse ladata ilman opastusta. Älä vänkää.
Et ole sitten Youtubesta kuullut, sieltä löytyy opastusta lähes kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuinka tynnyrissä ihmiset on, että ei vielä tällä vuosituhannella tiedä että pimeistä verkoista saa aseita ostettua kotiovelle, ihan kuka tahansa ja ihan missä tahansa. Tiedän, että tässä ase oli lähisukulaisen luvallinen ase, mutta ihan yleisesti kun monet ihmettelee miten tuon ikäinen saa aseita. Pää pois sieltä p*rseestä ja omista hattarapilvistä
Minua taas ihmetyttää miten pihalla ihmiset on 12 vuotiaan kädellisistä taidoista ettei muka osaa käsi asetta ladata.
Kylläpä ollaan taas maailman onnellisin maa! Millä mittapuulla ja kenelle näitä onnellisuuskyselyjä tehdään? Suomi pääsi taas maailmanmedioitten hampaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7 kyttäpartiota ottamassa 12 vuotiasta pentua kiinni😂
Kuten huomasit, 12-vuotiaskin saa ihmisiä hengiltä, jos hänellä on ase.
Sdiki makasi jo maassa kaksi gorillaa päällään, kun lisäpartiot kaahas paikalle.😂
Ase on kuvien perusteella revolveri. Juttua iltalehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistää vihaksi. Ja tälle pojalle ei käy mitään!!!
Eiköhän se jonnekin hoitolaitokseen joudu, ehkä loppuiäkseen, päässä pakko olla vikaa ja pahasti.
Kuntoutetaan yhteiskuntakelpoiseksi ja annetaan uusi henkilöllisyys.
Parhaassa tapauksessa, todennäköisemmin ei tule yhteiskuntakelpoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni medioiden tulisi kertoa ettei tuo koulu ole tavallinen koulu vaan käytännössä lasten mielisairaala, niin normaalit lapset ymmärtäisivät ettei heidän tarvitse pelätä mennä omaan kouluunsa. Vastaavaa tuskin tapahtuu normaalissa peruskoulussa.
Kuinka tuonne pääsee sisälle aseen kanssa, vaikka siellä on vaarallisia oppilaita?
Koulu on tavallinen. Myös oppilaan luokka tavallinen, koska noin 40 oppilasta, ei siis erityisluokka.
Löytyykö linkkiä? Ketjussa on väitetty niin paljon muuta.
Tuo iltalehden tavoittama vanhempi ihmetyttää. Ensin antaa lausunnon, ettei tunne poikaa ja heti perään, että pojalla on häirikön maine. Kannattaisiko pitää suu supussa, jos ei tiedä? Näin ne huhut lähtee.
Aika siirtyä kotiopetukseen kuten koronan aikana. On hiukkasen turvallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka opettaa lapsen käyttämään asetta? Viranomaisten mukaan, lapsi ei osaa itse ladata asetta ilman opastusta.
En tiedä johtuiko geeneistä vai sarjakuvista jne. mutta itse osasin lapsena ladata aseen. ei se niin vaikeaa ole ja olin silloin 8 vuotias.
No poliisisetä sanoi nimen omaan tästä aseesta, ettei sitä lapsi osaa itse ladata ilman opastusta. Älä vänkää.
Et ole sitten Youtubesta kuullut, sieltä löytyy opastusta lähes kaikkeen.
Usko nyt pälli, kyseessä harvinainen ase.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikähän sinko oli kyseessä kun itse osasin ladata kaikki pistoolit. Älä oleta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsikin osannee käyttää nettiä ja veikkaan, että opastusvideon tuohonkin aiheeseen kyllä löytää halutessaan. Ei sen opastajan silloin tarvitse olla näyttämässä kädestä pitäen vaan tuollaista videota voi hinkata eestaas niin kauan kunnes osaa tehdä haluamansa asian vaikka unissaankin.
Itse siis olen opetellut neulomaan sekä virkkaamaan youtube-videoiden avulla.
Vierailija kirjoitti:
Tuo iltalehden tavoittama vanhempi ihmetyttää. Ensin antaa lausunnon, ettei tunne poikaa ja heti perään, että pojalla on häirikön maine. Kannattaisiko pitää suu supussa, jos ei tiedä? Näin ne huhut lähtee.
Kuinka paljon vanhempi se tuota ampujaa on?
Vierailija kirjoitti:
4 vuotta marinin hallituksen koulussa
Toisaalta Purra on fanttasioinut joukkoampumisella. Marin ei.
Nyky politiikka ja leikkaaminen lasten ja nuorten hyvinvoinnista tulee vaan lisäämään näitä tapauksia. Mutta Purra tuskin sitä suree.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi menehtynyt oli tyttö eikä poika
💪
Sinusta pitää vinkata poliisille.
Jep. Äläkä 1. viestin kirjoittaja luulekaan, ettei poliisi saa henkilöllisyyttäsi selville.
Ja millainenhan on tuon kirjoittajan rikos? 🤣🤣🤣
No mitäs luulisit, typerys?
Olen eri, mutta luulen että mitään rikosta ei tuossa viestissä ollut. Myönnän auliisti, että olen typerys, joten voitko ystävällisesti valistaa minua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni medioiden tulisi kertoa ettei tuo koulu ole tavallinen koulu vaan käytännössä lasten mielisairaala, niin normaalit lapset ymmärtäisivät ettei heidän tarvitse pelätä mennä omaan kouluunsa. Vastaavaa tuskin tapahtuu normaalissa peruskoulussa.
Kuinka tuonne pääsee sisälle aseen kanssa, vaikka siellä on vaarallisia oppilaita?
Koulu on tavallinen. Myös oppilaan luokka tavallinen, koska noin 40 oppilasta, ei siis erityisluokka.
Löytyykö linkkiä? Ketjussa on väitetty niin paljon muuta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c50170a5-86fa-4876-9eba-dc54b46b5708
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuinka tynnyrissä ihmiset on, että ei vielä tällä vuosituhannella tiedä että pimeistä verkoista saa aseita ostettua kotiovelle, ihan kuka tahansa ja ihan missä tahansa. Tiedän, että tässä ase oli lähisukulaisen luvallinen ase, mutta ihan yleisesti kun monet ihmettelee miten tuon ikäinen saa aseita. Pää pois sieltä p*rseestä ja omista hattarapilvistä
Mä ite epäilen että esim helsingissä ihan kaduilla liikkuu aika paljon pyssyjä hämärätyypeillä ja kaiken maailman nuorten katujengeillä myös.
Huumeita ja aseita varmasti helposti saa uudellamaalla hommattua ihan kuka vaan.
Ei tarvitse edes epäillä, ihan faktaa se on.
Itselläni ei ole kylläkään asetta, mutta pojilta kuulin.
Vierailija kirjoitti:
4 vuotta marinin hallituksen koulussa
4 vuoteen ei tapahtunut mitään tällaista mutta nyt jo 3 tapausta. intin käynyt nainen joka suunnitteli iskua, varusmies joka ajoi toisen hengiltä, ja tämä.
Poika kuollut ja kaksi tyttöä loukkaantunut pahasti. Hiljaiseksi vetää.