Kotoisa 2024
Uusi kausi alkoi tänään. Kiva ohjelma muuten paitsi taas turhaa naureskelua varsinkin tuon Viljan osalta.
Katso lähetysajat : Kotoisa - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (296)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Kotoisa on paras sisustusohjelma. Lämminhenkinen, kivat asiantuntijat, tosi kiintoisaa seurata muutosta ja nähdä asukkaiden ilmeet silmät avattuaan. Tulisipa jatkuvasti kerta viikkoon tämä :).
Samaa mieltä, en katso mitään muita remppaohjelmia, tässä on parasta, ettei ole yhtäkään julkkista mukana ja remppaajat&suunnittelijat ovat mielettömän ammattitaitoisia. Ollapa ammatissa, jossa kädenjälki näkyy aina!
Ei yhtään julkkista mukana? Mikäs se Tapani Alanen sitten on?
Minä en ole ikinä nähnyt enkä kuullut Tapani Alasesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoinko oikein IS:n sivuilta, että vantaalaisperheen pihaan tehtiin kunnon monitoiminurkkaus, jossa "grilli" on periaatteessa lapsen hiekkalaatikossa? Ymmärrän idean palamattomasta hiekka-alustasta, mutta itse äitinä ajattelen kauhulla tuota yhdistelmää, jossa lapsen leikkipaikka on potenttiaalisen polttavan esineen vieressä. Lisäksi tuhkan leviäminen hiekkaan ja siitä vaatteisiin.
No eihän siinä ollut mitään grilliä. grilli oli ihan eri paikassa. Se pieni nuotiopaikka mikä siinä oli hiekkalaatikon lähellä oli, on ihan ok ja siinä on mukava vanhempien istuskella ja seurata lapsen leikkiä. Ei siitä mitään tuhkaa leviä hiekalle, miksi leviäisi? Ja ei niitä lapsia tarvii ihan punpulissa kasvattaa, kyllä lapsen on oikein hyvä oppia varomaan esim tulta. Tuossahan ei ole mitään vaaraa, koska tuon ikäistä nyt pitää muutenkin vahtia koko ajan,
Itse ainakin omasta pihasta haluaisin mahdollisimman helpon ja stressittömän lasten kannalta. Tuon ikäisiä vahditaan kyllä, mutta tarvitseeko sen nuotiopaikan olla ihan siinä leikkipaikassa kiinni. Se, että ei halua sitä nuotiopaikkaa lapsen leikkialueelle ei tarkoita, että kasvattaisi lapsia pumpulissa. Nuotio/grillipaikka voi olla toisessa kohtaa pihaa ja lapsi voi olla mukana puuhassa sielläkin.
Omassa kodissa/pihassa yrittää vain minimoida sen, ettei siinä lapsessa tarvitse olla ihan kiinni koko ajan ja voi vahtiessa puuhailla myös omia pihatöitä, joten potentiaaliset vaaran aiheuttajat olisi siksi omasta mielestäni järkevämpiä olla erillään lapsen leikkialueesta. Tämä vain oma mielipiteeni, toiset tehköön, miten heille paremmin sopii. Meiltä löytyy niin puuhellaa, takkaa kuin nuotiopaikkaakin ja lasten kanssa puuhataan näidenkin parissa ja opetetaan turvallista käyttäytymistä niiden läheisyydessä. Leikkipaikka pidetään leikkipaikkana, jossa ei tarvitse olla koko ajan varpaillaan ja varoittelemassa, vaan lapset saavat purkaa energiaa ja leikkiä.
Pariskunta kertoi Helgalle, että pihan viereen on tulossa myöhemmin bussipysäkki. He halusivat aidan, josta saisi mahdollisimman hyvän näkösuojan. No mitä Helga taas tapansa mukaan päätti? Hän päätti laittaa harvan aidan, joka on ilmavan näköinen. Eikö olisi voinut laittaa sellaisen aidan, mitä he toivoivat, eli että saavat kunnollisen näkösuojan?
Ei ollut kovin kaunista, kun raja-aidassa oli kahta väriä ja terassin aita oli sitten kolmannen värinen. Parempi olisi ollut, jos kaikki aidat olisivat olleet esim. valkoisia tai harmaita.
Et voi touhuta omia pihatöitä, jos sinulla on puolitoista vuotias lapsi vahdittavana. Lapsi on nopea jaloistaan ja hetkessä se on jo paikassa jossa ei saisi. Kyllä sitä pitää vaan vahtia silmä kovana kokoajan. Siinä kun olet puuhannut "omia pihatöitä", saadaan sitten lukea miten lapsi on hukkunut vesisaaviin :D
Tai tuossa tapuksessa livahtanut jostakin raosta sinne tielle.
Vierailija kirjoitti:
Mielettömän hyvin onnistunut piha ok-taloon 👍 Hintalappu kyllä kiinnostaa, haaveilen itse juuri tuollaisesta muutoksesta mutta kannattaako edes miettiä kun ei tiedä budjettia 🤔
Kyllä, tykkäsin myös koko pihan uudelleen järjestämisestä. Vaikka piha pieneni, se vaikutti jotenkin suuremmalta kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Katsoinko oikein IS:n sivuilta, että vantaalaisperheen pihaan tehtiin kunnon monitoiminurkkaus, jossa "grilli" on periaatteessa lapsen hiekkalaatikossa? Ymmärrän idean palamattomasta hiekka-alustasta, mutta itse äitinä ajattelen kauhulla tuota yhdistelmää, jossa lapsen leikkipaikka on potenttiaalisen polttavan esineen vieressä. Lisäksi tuhkan leviäminen hiekkaan ja siitä vaatteisiin.
Minusta tämä taas oli kiva ratkaisu. Jos piha olisi meidän, niin voisin kuvitella meidät miehen kanssa istumassa tulipesän äärellä (itkuhälyttimen kanssa) sen jälkeen kun lapsi on mennyt nukkumaan.
Meillä on myös vastaavanlainen tulisija pihalla muutaman betonilaatan päällä, eikä siitä ole tippunut tuhkaa edes alustalle?
Taas Niko ruudussa. Miksi tämänkin ohjelman yksi jakso haaskataan häneen?
Pidän Nikosta tosi paljon... mut miten tai miks ostaa kämpän mihin on jo heti tyytymätön 🤦koska rahaa pelissä paljon kuitenkin😅
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään julkkista mukana? Mikäs se Tapani Alanen sitten on?
Esim mulla ei kyllä ole tietoakaan, kuka ukkeli hän on. Hauska ja iloinen veitikka.
Vai oikein julkkis, kappas vaan.
Onko urheilija vai radiopersoona, kirjailija, vloggaaja, bloggaaja mikä?
Vierailija kirjoitti:
Hassua ettei nikon makkaria näytetty.
niko alkaa nyt remppaa sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anssin ja Tapanin kodinhoito huone oli ihana. Varsinkin minusta joka pyykkään kerrostalon yhteisessä käytössä olevassa pesutuvassa.
Eikä sinulla raukalla ole astianpesukonettakaan, johtuen muista syistä kuin itsestäsi.
Mitäs toi tommonen vitt*ilu on! Hyi häpene!
Ei mullakaan ole tiskikonetta, ensinnäkään en halua, toisekseen on pikkuruinen tiskipöytä, ei mahdu.
Voisit mennä itseesi ja....ajatella ennenkuin avaudut!
Vierailija kirjoitti:
Pidän Nikosta tosi paljon... mut miten tai miks ostaa kämpän mihin on jo heti tyytymätön 🤦koska rahaa pelissä paljon kuitenkin😅
Hän tykkäsi asunnosta, mutta omasta mielestään puuttui se "koti", siksi hän palkkasi voi remppaamaan.
Sanoi ettei itse osaa!
Niin mä tein kun muutin. Huonekalut olivat hyvät ja valaisimet, mutta verhot ja matot, voivoi.
Suunnittelija peliin ja tuli hieno!
Eikä ollut kallista.
Itsellä ei niin leveä kukkaro, että asuntokaupan jälkeen heti vielä rahaa remppaan 😅861
Ruokapöytä hävitettiin Niko Saarisen asunnosta ja tilalle aivan liian suuri saarreke. No, Nikohan toivoi saarreketta, mutta saarekkeen koossa pitää ottaa huomioon tilan koko, mihin saarreke tulee. Nuoret vissiin tykkään kivuta noiden baarijakkaroiden nokkaan istumaan, kun syövät. Minulle ruokapöytä normaalein tuolein on ehdoton. Mutta nythän ei suunniteltu minulle.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas mietin niin päin, että eipä siinä tulipaikalla taideta paljon tulia pidellä, kun lapsonen kuitenkin jossain vaiheessa keksii alkaa lapioida sinne hiekkaa. Onhan tavallisilla hiekkalaatikoillakin usein hiekkakakut reunuksilla eikä laatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Okt pihasta tuli kiva! Kasveista ei kuitenkaan ollut juuri mitään juttua, aidasta senkin enemmän. Olikohan asukkaat pyytäneet ettei paljoa kasveja? Pihalla olisi ollut enemmänkin tilaa kasvillisuudelle.
Ei mua äitinä tuo hiekkalaatikko-grillipaikka hirvittänyt. Ihanaa, kun vois kerätä lelut pois ja aikuisille jää oma tila. Hiekkalaatikko jäisi muuten ihan turhaksi hetken päästä, aika lyhyt aika kuitenkin.
Sitten kun olette illalla grillanneet viettekö tuhkat ym.pois jotta lapsi voi aamulla leikkiä? Vai annatteko materiaaliksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas mietin niin päin, että eipä siinä tulipaikalla taideta paljon tulia pidellä, kun lapsonen kuitenkin jossain vaiheessa keksii alkaa lapioida sinne hiekkaa. Onhan tavallisilla hiekkalaatikoillakin usein hiekkakakut reunuksilla eikä laatikossa.
Se on kanssa toinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Et voi touhuta omia pihatöitä, jos sinulla on puolitoista vuotias lapsi vahdittavana. Lapsi on nopea jaloistaan ja hetkessä se on jo paikassa jossa ei saisi. Kyllä sitä pitää vaan vahtia silmä kovana kokoajan. Siinä kun olet puuhannut "omia pihatöitä", saadaan sitten lukea miten lapsi on hukkunut vesisaaviin :D
Tai tuossa tapuksessa livahtanut jostakin raosta sinne tielle.
Ihan hyvin voi touhuta pihatöitä lapsenkin kanssa, esim. haravoida pihaa lapsen lähettyvillä ja ottaa lapsen mukaan hommaan tai istuttaa yhdessä kasveja. Siksipä juuri omasta pihasta minimoidaan kaikki potenttiaaliset vaarat, jotka olisivat leikkialueen läheisyydessä. Ja lasta voi hyvin vahtia ja samalla puuhailla pientä siinä vieressä. En nyt ajatellut, että alkaisin esim. ruohoa leikata peltoorit korvilla tai muuta, jossa en olisi lapsen lähellä ja näkemisen lisäksi myös kuulisi, mitä ympärillä tapahtuu. Mutta ei sitä lasta tarvitse tumput suorinakaan tuijottaa, vaan puuhailla hänen kansaan. Tai, jos sisarukset yhdessä leikkivät, niin läheisyydssä voi tosiaan puuhata jotain pientä, jonka parista näkee lapset ja ehtii nopeasti paikalle,jos tarvetta on.
Lapsellle toivottii leikkipaikkaa ettei aina puistoon tarvi lähtee ja pienen hiakkakäsan saivat.