Kotoisa 2024
Uusi kausi alkoi tänään. Kiva ohjelma muuten paitsi taas turhaa naureskelua varsinkin tuon Viljan osalta.
Katso lähetysajat : Kotoisa - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (296)
Vau, tulipa Niko Saarisen asunnosta hieno korjausten jälkeen! Nikon kaikki toiveet täytettiin ja asunnosta tuli koti. Niko ei halunnut kirkkaita värejä ja Seijan suunnittelemassa värimaailmassa sielu lepää ja ihminen voi rauhoittua. Erityisesti se valaistu hylly ja valaistu kaappi työhuoneessa ovat hienot ja tunnelmaa voi vaihtaa lämpimästä valosta kylmään tai vaihtamalla esineitä työhuoneen kaappiin. Muutenkin valoa tuli eri suunnista juuri niin kuin Niko halusi. Ja Niko sai toivomaansa säilytystilaa mahdollisimman paljon, työhuoneeseen ja kylpyhuoneeseen. Hauska nähdä, miten innoissaan Niko oli ja halusi näyttää asunnon samalla tavoin silmät kiinni yllätyksineen kuten itse sen koki.
En ole juurikaan seurannut sarjaa, mutta tuo Nikon asunto on aivan upea muutoksen jälkeen. Säilytystilaakin tuli lisää ja miten selkeä ja tyylikäs kokonaisuus.
Vierailija kirjoitti:
En ole juurikaan seurannut sarjaa, mutta tuo Nikon asunto on aivan upea muutoksen jälkeen. Säilytystilaakin tuli lisää ja miten selkeä ja tyylikäs kokonaisuus.
Lattian olisin vaihtanut ensimmäisenä!
Nikolla ei ole makuuhuonetta, sohvallako nukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näihin remppaohjelmiin AINA ostetaan kalleimmista liikkeistä tarvikkeet? Keittiön koneet, tasot, laatat etc.etc vievät budjetista ison osan. Eikö K-rauta, Sotka, tmv kelpaa, jäisi paljon enemmän rahaa uudistuksiin.
Nämä sisustusohjelmat ovat remppaliikkeiden mainoskanavia ja sisustussuunnittelijat siis esittelijöitä tuotteille. Kaiken tarkoitus on myynnin kasvattaminen ja sitä pönkitetään kiihkeällä trendien vaihtumisella jota sitten kansa sokeasti ja orjallisesti seuraa ollakseen ajan hengessä mukana. Ja rahaa virtaa remppaliikkeille ja tekijöille. Ekologisuudesta viis kun uusi sisustus pitää saada vähintään parin vuoden välein.
Sen verran olen näitä ohjelmia seurannut että en ikinä missään nimessä antaisi minkään suunnittelijan tulla kotiani pilaamaan. Minun kotini on juuri sellainen kuin itse olen halunnut ja siksi sinne ei ole yhdelläkään suunnittelijalla tulemista.
279
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en yleensä ärsyynny kenestäkään tv-henkilöistä, niin tämä Kotoisan puutarhatäti ärsyttää tälläkin kaudella. En voi käsittää, että kun asiakas pyytää, että kukkia saa laittaa vain ruukkuihin ja mitään pensaita tms. ei pihalle saa laittaa eikä keltaisia kukkia, niin tietenkin tämä ilkimys laittaa pihalle sekä pensaita että puita ja lisäksi maljakkoon keltaisia kukkia.
Niin toivoin, ettei Helga-neiti enää olisi sarjassa tällä kaudella. No toivottavasti hän ei ole enää seuraavalla kaudella.
Juuri näin ! Täysin samaa mieltä monesta muustakin sisustusohjelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vau, tulipa Niko Saarisen asunnosta hieno korjausten jälkeen! Nikon kaikki toiveet täytettiin ja asunnosta tuli koti. Niko ei halunnut kirkkaita värejä ja Seijan suunnittelemassa värimaailmassa sielu lepää ja ihminen voi rauhoittua. Erityisesti se valaistu hylly ja valaistu kaappi työhuoneessa ovat hienot ja tunnelmaa voi vaihtaa lämpimästä valosta kylmään tai vaihtamalla esineitä työhuoneen kaappiin. Muutenkin valoa tuli eri suunnista juuri niin kuin Niko halusi. Ja Niko sai toivomaansa säilytystilaa mahdollisimman paljon, työhuoneeseen ja kylpyhuoneeseen. Hauska nähdä, miten innoissaan Niko oli ja halusi näyttää asunnon samalla tavoin silmät kiinni yllätyksineen kuten itse sen koki.
Kaunis vanhemman henkilön mieleinen asunto siitä tuli, ei mikään sinkkumiehen boksi.
Vierailija kirjoitti:
Asunto on kolmio, jossa on kaksi makuuhuonetta. Molemmat makuuhuoneet on vierekkäin siinä olohuoneen päädyssä, jostain syystä makuuhuonetta ei näytetty. Siihen ei sanottu syytä, mutta ehkä Niko ei halunnut paljastaa makuuhuonetta julkisuudessa ym.
Vierailija kirjoitti:
Ruokapöytä hävitettiin Niko Saarisen asunnosta ja tilalle aivan liian suuri saarreke. No, Nikohan toivoi saarreketta, mutta saarekkeen koossa pitää ottaa huomioon tilan koko, mihin saarreke tulee. Nuoret vissiin tykkään kivuta noiden baarijakkaroiden nokkaan istumaan, kun syövät. Minulle ruokapöytä normaalein tuolein on ehdoton. Mutta nythän ei suunniteltu minulle.
SaaRReke?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis vanhemman henkilön mieleinen asunto siitä tuli, ei mikään sinkkumiehen boksi.
Mitä väliä meidän mielipiteillämme on, Niko sai juuri sitä mitä halusi. Olohuoneeseen saarekkeen ja tyhjälle seinälle hyllyn. Työhuoneeseen kaapin, johon voi laittaa asusteita ja kenkiä ja muita tavaroita laajasta kokoelmastaan. Kummassakin tyylikkäät valot. Niko näytti myös selvästi, että hänen oma värimaailmassa on rauhallinen ja halusi, että korjauksen jälkeenkin värimaailma olisi rauhallinen.
Törkeen makee tuli Nikon kämpästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lattian olisin vaihtanut ensimmäisenä!
Varmaan budjettikysymys. Uusi lattia ton kokoiseen kämppään vähintään 5-10.000e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunto on kolmio, jossa on kaksi makuuhuonetta. Molemmat makuuhuoneet on vierekkäin siinä olohuoneen päädyssä, jostain syystä makuuhuonetta ei näytetty. Siihen ei sanottu syytä, mutta ehkä Niko ei halunnut paljastaa makuuhuonetta julkisuudessa ym.
Eikä ollut tarvetta, kun mitään muutosta kys huoneelle ei tehty.
Vierailija kirjoitti:
Näinköhän? Ehkä Niko ei sitten tiennyt mitä halusi, kun puhui niistä ambientvaloista. Hän halusi ne telkkarin taakse. Se onkin lisäefekti telkkarin katsomiseen, kuten äänentoistojärjestelmä yms. Sen sijaan suunnittelja laittoi ledvalot hyllystöön jollain sovelluksen kierrolla. Eipä niistä ole mitään iloa telkkarin katsomisessa.
Voi olla, että kuulin väärin, enkä jaksa katsoa uudestaan, kun oli niin tylsä muutos. Mun silmiini yksi seinä maalattiin ja sohva vaihdettiin rumempaan. Toki moni muukin asia muuttui, muttei ei idea. Samaa tylsää bulkkia oli tämäkin versio.
Pettymys koko muutos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinköhän? Ehkä Niko ei sitten tiennyt mitä halusi, kun puhui niistä ambientvaloista. Hän halusi ne telkkarin taakse. Se onkin lisäefekti telkkarin katsomiseen, kuten äänentoi
Siis ne valothan hänellä on itse telkkarissa, voi käyttää tai olla käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinköhän? Ehkä Niko ei sitten tiennyt mitä halusi, kun puhui niistä ambientvaloista. Hän halusi ne telkkarin taakse. Se onkin
Kiitos, kuuntelin sitten todella surkeesti. Kuulin vaan että ambivalot ja telkkarin. Ihmettlein toki, että kai se vaihtaa tv:n. No, joo. :D
Vierailija kirjoitti:
Törkeen makee tuli Nikon kämpästä.
Katsoi juuri. Muuten ihan kiva mutta olonurkkaus tosiaankin mummumainen. Lisäksi Niko rääkäisi kun Seija kertoi harkinneensa vieläkin isompaa saareketta. Tuli selkeästi esiin että tuokin saareke oli Nikon mielestä liian suuri. Pöytähän ei mahdu nyt minnekään.
Villi veikkaus on että Niko on jo poistanut mummuverhot ja maalannut olonurkkauksen beigen värin piiloon muulla värillä.
Jakso 6 katsottu. Vantaan rivarin sisustus ennen muutosta, aivan järkyttävä. Joillain ei vain ole tippaakaan sisustussilmää. Muutos suht ok, itse en tosin pidä ruosteenpunaisesta väristä keittiössä enkä noin modernista. Olkkariin olisi voinut laittaa isomman maton sohvan kanssa ja ruokailutilaan myös maton ja pöytä olisi voinut olla rouheaa puuta, ei kliinisen valkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Jakso 6 katsottu. Vantaan rivarin sisustus ennen muutosta, aivan järkyttävä. Joillain ei vain ole tippaakaan sisustussilmää. Muutos suht ok, itse en tosin pidä ruosteenpunaisesta väristä keittiössä enkä noin modernista. Olkkariin olisi voinut laittaa isomman maton sohvan kanssa ja ruokailutilaan myös maton ja pöytä olisi voinut olla rouheaa puuta, ei kliinisen valkoinen.
Eniten ihmettelin tässä jaksossa, eiköhän ne menneisyyden haamut olisi pitänyt häätää yläkerrasta, eli makkarista. Ja niitähän ei näytetty laisinkaan.
Tässä näky selvästi kun ei osata karsia tavaraa, se jää pöydille lojumaan. Keittiön osalta remppa oli ok.
Saarisen asunnosta tuli mummokämppä.
Mumma asuu melkein identtisessä asunnossa jossa väreinä ruskea ja beige ja melki saman näköistä tuli Saarisellekin verhoja myöten. Hän itsekään ei oikein sulattanut näkemäänsä, taivasteli saarekkeen kokoakin mutta hyvin näytteli lopussa kuinka muka piti asunnostaan. Tuskinpa.