Hyvä jos sunnuntaikorvaukset ja iltälisät poistetaan
Ja saikkupäivät palkattomaksi. Ei meille akateemisillekaan mitään lisiä makseta, ei tarvi maksaa duunareillekaan.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kelpaa palkka näin hoitajana, kun 4 päivän työputkesta kilahtaa 8 päivän palkka <3 ihanat pyhäpäivät!
Duunarille kilahti 2 viikon palkka.
Kyllä akateemisetkin saa sunnuntai- ja iltalisiä. Olen saanut kokotyöuran ajan. Itsellä loppui taas hälytystyöntekeminen, koska työnantaja tiputti hälytysrahaa ja ihan yksipuolisella ilmoituksella. Työnantaja tehnyt tätä aikaisemminkin ja nostanut sitä sitten taas myöhemmin alkuperäistä korkeammaksi, koska yllättäen ei ole ollut tekijöitä.
Kaupat ovat sunnuntaisin auki koska niitä kannattaa pitää lisistä huolimatta auki.
Ei kaupat tappiollista toimintaa halua harrastaa. Lisien poiston jälkeen se kannattaa vielä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen aivopieru sieltä sitten. Mä lopetan sitten työt hoitajana jos viedään lisät.
Sitten myös toimistot yms aloittaa tekemään töitä iltaisin,öisin, viikonloppuisin ja juhlapyhinä😝
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauantaille ja sunnuntaille 50 % lisät.
Juhlapyhille 100 %.
Sunnuntain tuplapalkalle ei ole vuonna 2024 mitään perustetta.
Täysin sama peruste kuin ennenkin. Meillä on itse asiassa triplapalkka sunnuntaisin ja niin pitää ollakin. Viikonloppuja ei näin pilata aivan kevyin perustein.
Eli mikä peruste?
TES. Kysy äidiltäsi, mitä se tarkoittaa.
Tes romutetaan nyt ja liitot tapetaan.
... kaiken maailman sekoomushörhöjä taas.
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä hyvältä sunnuntailisien kohtalo, kun meillä on Satonen työministerinä ja enemmistöhallitus äänestämällä kyllää kaikessa mitä EK haluaa.
"Miksi sunnuntaisin ei pääse ravintolaan? Kansanedustaja poistaisi tuplapalkan
Arto Satosen mukaan sunnuntailisä pitäisi jakaa tuntipalkkoihin. "
https://www.verkkouutiset.fi/a/miksi-sunnuntaisin-ei-paase-ravintolaan-…
Kuulostaa aika ihmeelliseltä silmänkääntötempulta, jolla mukamas palkka jakautuisi jotenkin maagisesti paremmin eri tuntien välille, ja "paikallisesti sovittaisiin" isommasta palkasta ilman sunnuntailisiä. Kunnes ei enää sovittaisikaan, kun vakiintuisi käytäntö että ei ole olemassa mitään sunnuntailisiä.
No, heillä on "kansan mandaatti", joten eiköhän sunnuntailisätkin ole tämän hallituskauden jälkeen taputeltu.
Ollaan eletty yli varojemme, joten täytyy säästää työntekijöiden palkoissa. Rikkaimmille verokevennykset, koska mitä rikkaampi ihminen on, sen ahkerampi hän on myös. Eihän hän muuten olisi koskaan rikastunut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä akateemisetkin saa sunnuntai- ja iltalisiä. Olen saanut kokotyöuran ajan. Itsellä loppui taas hälytystyöntekeminen, koska työnantaja tiputti hälytysrahaa ja ihan yksipuolisella ilmoituksella. Työnantaja tehnyt tätä aikaisemminkin ja nostanut sitä sitten taas myöhemmin alkuperäistä korkeammaksi, koska yllättäen ei ole ollut tekijöitä.
Aika monta tehdasta on laitettu pyörimään öisin ja pyhäpäivinä. Saan siitä luonnollisesti hälyrahat ja ylityöt. Muuten en viitsisi yöllä herätä jonkun random tehtaan takia. Työnantajani kirjoittaa noista keikoista aina jonkun tonnin laskun, katetta minun työlle luokkaa 1000%. Eiköhän se riitä.
Vierailija kirjoitti:
Teillä akateemisilla taitaa olla hiukka isommat palkat kuin duunareilla?;)
on pikkusen enemmän käyty koulujakin ja vastuullisemmat hommat..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä akateemisilla taitaa olla hiukka isommat palkat kuin duunareilla?;)
on pikkusen enemmän käyty koulujakin ja vastuullisemmat hommat..
No en nyt kyllä vastuulliseksi sanoisi kovinkaan montaa työtä mitä esim meidän firmassa tehdään. Itsekin kaivelen kynnenaluksia suurimman osan aikaa vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli palataan -80/-90 luvun aikaan kun lauantaina auki max. klo.18 ja sunnuntaina vain kioskit ja huoltoasemat auki
Aherramme arkena lepäämme sunnuntaina. Lepopäivä tulisi pyhittää Jumalalle.
Kas kun ei Joulupukille :D
t. parin viikon palkan tässä pääsiäisen pyhinä tienannut
Voi voi. Ainut arvokas tässä elämässä on aika. Säälittää ihmiset, jotka on aivopesty kuluttamaan rahaa niin paljon, että pitää olla koko ajan töissä.
Millähän ihmiset ostaisi enää kaupasta mitään kun lisät vietäisiin pois? Kuinka monta miljardia kaupat menettäisi laskevana myyntinä?
Kyllä minulle, akateemiselle, makaetaan ylitöistä ja sunnuntaina tehtävästä työstä tulee 100% lisä
Ketkä loisijat?