Hyvä jos sunnuntaikorvaukset ja iltälisät poistetaan
Ja saikkupäivät palkattomaksi. Ei meille akateemisillekaan mitään lisiä makseta, ei tarvi maksaa duunareillekaan.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Lauantaille ja sunnuntaille 50 % lisät.
Juhlapyhille 100 %.
Sunnuntain tuplapalkalle ei ole vuonna 2024 mitään perustetta.
Täysin sama peruste kuin ennenkin. Meillä on itse asiassa triplapalkka sunnuntaisin ja niin pitää ollakin. Viikonloppuja ei näin pilata aivan kevyin perustein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Sitten virastoaikaa noudattavat kahteen vuoroon, että ehtii duunarit asioille. Pankki, lääkäri, hammaslääkäri, vakuutusyhtiöt, kela ja verotoimistot auki 10-22.
En mä ainakaan ole töissä joka päivä aamuvuorossa, joten ehdin ihan hyvin virastoihin, jos on tarvetta. En tosin edes muista koska olisin viimeksi käynyt Kelassa tai verotoimistossa. Ehkä joskus 1990-luvun puolella, kun ei ollut sähköisiä palveluita.
t. duunari
Peruskoulutkin iltavuoroon ja amis. Amkit onkin jo. Parempi oppilaillekin kun ei tarvi herätä aikaisin ja ovat illalla koulussa poissa pahanteosta. Harrastukset aamuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää, että kuka hoitaa ap:n ja hänen lähimmäiset jos satuuvat sairastumaan virka-ajan ulkopuolella. Hoitohenkilökuntaa ei paljon sairaaloissa näy pyhäisin, jos lisät poistetaan.
Eli hoitajat on juuri niin moraalittomia kuin ajattelenkin, jos MINÄ; MINÄ; MINÄ en saa LISIÄ, niin en tee mitään. Akateemiset puurtaa sunnuntaisin ja iltaisin ilman korvausta ja pyörittää tätä maata, koska ovat vastuuntuntoisia. Kaikki lisät pois ja heti. Etsikää sitten joku uusi työ, vaikka mopinvarresta.
Hullu paljon ilmaistyötä tekee, viisas puurtaa pyhänä vain jos saa siitä lisäkorvauksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää, että kuka hoitaa ap:n ja hänen lähimmäiset jos satuuvat sairastumaan virka-ajan ulkopuolella. Hoitohenkilökuntaa ei paljon sairaaloissa näy pyhäisin, jos lisät poistetaan.
Eli hoitajat on juuri niin moraalittomia kuin ajattelenkin, jos MINÄ; MINÄ; MINÄ en saa LISIÄ, niin en tee mitään. Akateemiset puurtaa sunnuntaisin ja iltaisin ilman korvausta ja pyörittää tätä maata, koska ovat vastuuntuntoisia. Kaikki lisät pois ja heti. Etsikää sitten joku uusi työ, vaikka mopinvarresta.
Montako tuntia SINÄ olet tehnyt sunnuntaitöitä ilman lisäkorvausta? Ainiin, mutta ethän sä edes ole työelämässä. Kunhan trollaat.
P.s. Aika monella muullakin alalla loppuu pyhätyöt, jos lisät poistetaan. Esim. kaupan ala, kuljetusala jne. jne.
Senkun lopetatte hommat. Työkkärokorvauksetkin pois niin kyllä alkaa pian työtkin maistua, jopa ilman niitä lisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlapyhille 100 %.
Täysin sama peruste kuin ennenkin. Meillä on itse asiassa triplapalkka sunnuntaisin ja niin pitää ollakin. Viikonloppuja ei näin pilata aivan kevyin perustein.
Eli mikä peruste?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen aivopieru sieltä sitten. Mä lopetan sitten työt hoitajana jos viedään lisät.
Samoin olen päättänyt. Minulle obnviime vuosina tarjottukin töitä toisaalta, mutta olen halunnut jatkaa hoitoalalla. Voin kyllä iloita juhlapyhien töiden loppumisesta. Tai no onhan meillä suvussa vielä kotona hoidettavia vanhuksia, mutta yhtään työvuoroa en tee. Lakiinkaan ei voi tehdä muutosta, mikä pakottaisi siihen.
Te asuntovelalliset teette juuri niinkuin sanotaan.
Kaikki lisät tullaan poistamaan. Ota tai jätä.
Maksa sitten sossurahoilla se kurja slummikämppäsi. T:Me kokoomuslaiset.
Vierailija kirjoitti:
Joo, onhan se kiva että teille hoitajille tulee lisä ja ollaan koko ajan vaatimassa lisää. Mutta kun ne teidän lisät tulee meidän veronmaksajien taskusta ja minä en enää halua maksaa. Siksi Perussuomalaiset!
Ne lisät saa ihan yksityiselläkin. Niin pitkään kuin niitä yleensä saa. Ei pörriäisten hoitajien palkkoja makseta verovaroista. Miten sä olet noin pöljä.
Ihmettelen vaan mistä pörriäinen haalii tulevaisuudessa hoitajat. No sieltä kehitysmaista. Yksityisten asiakkaat ovat vaan kärkkäämmin valittamassa huonosta palvelusta.
Tämä oikeasti poikii vielä hyvää. On vain jämähdetty agraariyhteiskunnan työaikoihin. Pakotetaan ihmiset luonnottomiin työaikoihin vaikka useimmille sopii myöhemmät vuorot parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä lapsi. Minä en ainakaan puurra sunnuntaisin. En ole työnarkomaani, vaan teen töitä ainoastaan työajalla. Ja minulla työaika on ma-pe 9-16.30.
t. akateeminen
Näistä kommenteista näkee miten suomalaisia on hellitty veronmaksajien rahoilla, lisillä ja tuilla. Kaikki tuet pois, katsotaan miten suu sitten pannaan kun nälkä kurnii vatsassa.
Senkun lopetatte hommat. Työkkärokorvauksetkin pois niin kyllä alkaa pian työtkin maistua, jopa ilman niitä lisiä.
Höpö höpö. Sua nyt ei kukaan suostu hoitamaan ellei saa vähintään 500% korvausta. Kuole keskenäsi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos lisät poistetaan. Ulkomaalaiset työntekijät ottavat mielellään työn vastaan vaikka ei saisikaan sunnuntailisää.
Mistä näin päättelet ja miten se ylipäätään olisi mahdollista? Kyllä esim. sairaalamaailmassa, poliisissa ja pelastuslaitoksella on pätevyysvaatimukset, joten tuosta vaan ei remmiin hyppää kielitaidoton tyyppi.
Ap, kokeile ensin perheellisenä tehdä vklp ja pyhätöitä, kun muu perhe lomailee. Kokeile myös tehdä iltavuoroja kun koululaiset, puolisosi ja kaverisi ovat vapaalla.
Kokeile tehdä +30 vuotiaana 3-vuorotyötä huonoine yöunineen.
Tule tämän kokeilun jälkeen kertomaan meille uudestaan onko näille lisille perusteita vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlapyhille 100 %.
Eli mikä peruste?
TES. Kysy äidiltäsi, mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla ennemminkin tyhmä kun teet ilmaiseksi pyhätöitä tai sitten sinulla on hyvä kokonaispalkka.
-DI
Kaikki lisät voidaan laskea myös mukaan tuntipalkkaan valmiiksi. Näin jokaisesta samanmittaisesta työvuorosta saa saman palkan. Onko tämä sitten reilua työntekijöille, kun on esimerkiksi pelkästään osa-aikaisesti viikonloppuna työskenteleviä tai vain yövuoroja tekeviä...
Vierailija kirjoitti:
Te asuntovelalliset teette juuri niinkuin sanotaan.
Kaikki lisät tullaan poistamaan. Ota tai jätä.
Maksa sitten sossurahoilla se kurja slummikämppäsi. T:Me kokoomuslaiset.
Söpöä kun pikku-trolli uhoaa <3 Täällä aikuisten maailmassa asunnon voi myydä pois, jos ei ole varaa lyhennyksiä maksaa. Sitten voi vapaasti loisia yhteiskunnan varoilla vuokrakämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlapyhille 100 %.
Eli mikä peruste?
TES. Kysy äidiltäsi, mitä se tarkoittaa.
Sulla on väärä perustekin :D Sunnuntaikorvaus on työaikalaissa.
Olisi entistä vaikeampaa saada työntekijöitä esim sosiaali-ja terveysalalle, koska iso osa palkasta koostuu erilaisista lisistä. Myös keikkailjoita saadaan vklp vuoroihin juuri lisien takia, ilman niitä tuskin saadaan.