Hyvä jos sunnuntaikorvaukset ja iltälisät poistetaan
Ja saikkupäivät palkattomaksi. Ei meille akateemisillekaan mitään lisiä makseta, ei tarvi maksaa duunareillekaan.
Kommentit (114)
Kyllä mm. lääkäreille, diplomi-insinööreille, kasvatustieteen maistereille maksetaan lisät ihan samalla tavalla kuin duunareillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä varmasti esim Filippiineiltä riittää motivoituneempia työntekijöitä siaraanhoitajiksi vaikka ilman lisiä. Suomalaiset hoitsut vaan vuodesta toiseen valittaa miten kaikki on niin huonosti. Vahtakaa jo alaa.
No sielläpä sitten arvot antaako hoitaja 100mg vai 100g lääkettä, koskaa hoono soomi mina ei ymmarra.
No kai ne voi käydä kielikurssit ennen töitä. ja ei se suomihoitajakaan itse päätä paljonko lääkettä annetaan, lääkäri sen määrää.
No mitäpä lottoot voivatko, kun eivät ne nytkään käy? :D Ja kukas ne työt sillä aikaa tekee, kun ulkkarit ovat kielikurssilla?
Kuka tekee ne työt kun ulkkrit toteaa ettei kannatta tänne jäädä? Koska tätähän on kokeiltu jo vaikka kuinka monta kertaa ja aina ne lähtee pois.
Lisäksi paljonko olette lukeneet kitinää siitä kun tarjoilija ei puhu suomea? Sitä halutaan siis lisää, muistakaa olla valittamatta sitten tai jos valitatte niin itse vaan ne työt tekemään sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli palataan -80/-90 luvun aikaan kun lauantaina auki max. klo.18 ja sunnuntaina vain kioskit ja huoltoasemat auki
Aherramme arkena lepäämme sunnuntaina. Lepopäivä tulisi pyhittää Jumalalle.
Pidäpä sitten jatkossa huoli siitä ettet vahingossakaan saa sairauskohtausta tai muuten sairastu vakavasti illalla, viikonloppuna tai arkipyhänä, toisin sanoen kaikkina virka-ajan ulkupuolisina aikoina.
Käännyn silloin Jumalan puoleen.
Hyvä. Sitten virastoaikaa noudattavat kahteen vuoroon, että ehtii duunarit asioille. Pankki, lääkäri, hammaslääkäri, vakuutusyhtiöt, kela ja verotoimistot auki 10-22.
Sunnuntaisin ei kannata harrastaa edes liikuntaa, koska siitä ei saa tuplahyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Sitten virastoaikaa noudattavat kahteen vuoroon, että ehtii duunarit asioille. Pankki, lääkäri, hammaslääkäri, vakuutusyhtiöt, kela ja verotoimistot auki 10-22.
Pankkia lukuunottamatta nuo ovat jo auki iltaisinkin. Kela ja verotoimisto 24/7 netissä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mm. lääkäreille, diplomi-insinööreille, kasvatustieteen maistereille maksetaan lisät ihan samalla tavalla kuin duunareillekin.
Mistä lähtien kasvatustieteen maisterit ovat työskennelleet sunnuntaisin? Hehän ovat pääsääntöisesti töissä kouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele!
t. luokanopettaja eli kasvatustieteen maisteri, jolle ei ole koskaan maksettu mitään lisiä
Lauantaille ja sunnuntaille 50 % lisät.
Juhlapyhille 100 %.
Sunnuntain tuplapalkalle ei ole vuonna 2024 mitään perustetta.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaisin ei kannata harrastaa edes liikuntaa, koska siitä ei saa tuplahyötyä.
Näin on. Meillä ei harrasteta edes seksiä, koska sunnuntaisin ei saa tuplaorkkua yhden hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Juhlapyhille 100 %.
Ihan samat perusteet sille on kuin vuonna 2023kin. Kutsutaan nimellä työehtosopimus.
Olisi kiva tietää, että kuka hoitaa ap:n ja hänen lähimmäiset jos satuuvat sairastumaan virka-ajan ulkopuolella. Hoitohenkilökuntaa ei paljon sairaaloissa näy pyhäisin, jos lisät poistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli palataan -80/-90 luvun aikaan kun lauantaina auki max. klo.18 ja sunnuntaina vain kioskit ja huoltoasemat auki
Aherramme arkena lepäämme sunnuntaina. Lepopäivä tulisi pyhittää Jumalalle.
Pidäpä sitten jatkossa huoli siitä ettet vahingossakaan saa sairauskohtausta tai muuten sairastu vakavasti illalla, viikonloppuna tai arkipyhänä, toisin sanoen kaikkina virka-ajan ulkupuolisina aikoina.
Käännyn silloin Jumalan puoleen.
Jaa sä uskot ilmeisesti kaikkeen muuhunkin huuhaaseen. Eipä se ennenkään ole kenenkään henkeä konkreettisesti pelastanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos lisät poistetaan. Ulkomaalaiset työntekijät ottavat mielellään työn vastaan vaikka ei saisikaan sunnuntailisää.
Hyvä jos sinua ei haittaa, että tuleva hoitajasi ei ymmärrä, mitä puhut etkä sinä ymmärrä, mitä hän puhuu. Mummollani kävi hoitaja, joka ei ymmärtänyt sanaa kenkä. Että onnea vaan tulevaisuuteen ulkomaalaisten hoidettavana.
Eikö mummosi osaa englantia? Tätä ongelmaa ei ole kun itse vanhenen
Kyllä on. Kun vanhenet ja sairastut muistisairauteen, niin et osaa puhua muuta kuin äidinkieltäsi, etkä sitäkään kovin kauan. Tsemiä.
Vierailija kirjoitti:
Näin tehdään. Ei palkkaa, ei tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan ole töissä joka päivä aamuvuorossa, joten ehdin ihan hyvin virastoihin, jos on tarvetta. En tosin edes muista koska olisin viimeksi käynyt Kelassa tai verotoimistossa. Ehkä joskus 1990-luvun puolella, kun ei ollut sähköisiä palveluita.
t. duunari
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää, että kuka hoitaa ap:n ja hänen lähimmäiset jos satuuvat sairastumaan virka-ajan ulkopuolella. Hoitohenkilökuntaa ei paljon sairaaloissa näy pyhäisin, jos lisät poistetaan.
Eli hoitajat on juuri niin moraalittomia kuin ajattelenkin, jos MINÄ; MINÄ; MINÄ en saa LISIÄ, niin en tee mitään. Akateemiset puurtaa sunnuntaisin ja iltaisin ilman korvausta ja pyörittää tätä maata, koska ovat vastuuntuntoisia. Kaikki lisät pois ja heti. Etsikää sitten joku uusi työ, vaikka mopinvarresta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlapyhille 100 %.
Ihan samat perusteet sille on kuin vuonna 2023kin. Kutsutaan nimellä työehtosopimus.
Niitä voi tarvittaessa muuttaa. Sunnuntain tuplapalkka perustuu ajatukseen, että kaikki haluavat käydä kirkossa sunnuntaisin, ei siihen, että sunnuntai olisi perheiden yhteistä aikaa, sillä jos siitä olisi kyse, lisät koskisivat myös lauantaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hoitajat on juuri niin moraalittomia kuin ajattelenkin, jos MINÄ; MINÄ; MINÄ en saa LISIÄ, niin en tee mitään. Akateemiset puurtaa sunnuntaisin ja iltaisin ilman korvausta ja pyörittää tätä maata, koska ovat vastuuntuntoisia. Kaikki lisät pois ja heti. Etsikää sitten joku uusi työ, vaikka mopinvarresta.
Montako tuntia SINÄ olet tehnyt sunnuntaitöitä ilman lisäkorvausta? Ainiin, mutta ethän sä edes ole työelämässä. Kunhan trollaat.
P.s. Aika monella muullakin alalla loppuu pyhätyöt, jos lisät poistetaan. Esim. kaupan ala, kuljetusala jne. jne.
Ei sinun ole mikään pakko maksaa. Sen kun rupeat työttömäksi ja kustannat hoitosi yksityisellä. Ei tule kukaan estämään.