Millainen on tuntemasi ihminen joka jättää jälkeensä pantillisia tölkkejä ja pulloja?
Eilen pyörälenkin aikana keräsin niitä tien poskesta enemmän kuin sain mukaani.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, olen ajatellut, että esimerkiksi semmoinen kuin minä eli liki viisi tonnia kuussa tienaava keski-ikäinen, akateeminen, siisteyttä arvostava nainen, joka on vaikka istunut siinä piknikillä eikä viitsi ottaa tölkkiä kantoon vaan mieluummin jättää sen kerääjälle.
Kerääjiä täällä kyllä riittää, eli ei se tölkki siihen pitkäksi aikaa jää. Olisiko jotenkin parempi, että laitan roskiin?
Olen pannut merkille, että kaikki kadulla tölkin kanssa kulkevat jättävät sen katukivetyksen reunaan, roskiksen päälle tmv. Olen aina pitänyt tätä huomaavaisuutena.
Mutta kaikesta voi toki valittaa.
Miten huonokuntoinen olet jos et jaksa tyhjää tölkkiä kantaa?
Mihin se pitäisi kantaa?
Vaikka lähimmän roskiksen luo pienessä pussissa, millä sen saa siihen ripustettua. Jos tölkin jättää roskiksen päälle se saattaa lähteä lentoon siitä tuulen tai lintujen takia.
Käynkö ostamassa pussin johon pullon saa laitettua? Kertakäyttökulttuuria parhaimmillaan vaikka pussi olisikin mukana. Pussi heitetään kerääjän toimesta kuitenkin roskikseen (tai luontoon).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, olen ajatellut, että esimerkiksi semmoinen kuin minä eli liki viisi tonnia kuussa tienaava keski-ikäinen, akateeminen, siisteyttä arvostava nainen, joka on vaikka istunut siinä piknikillä eikä viitsi ottaa tölkkiä kantoon vaan mieluummin jättää sen kerääjälle.
Kerääjiä täällä kyllä riittää, eli ei se tölkki siihen pitkäksi aikaa jää. Olisiko jotenkin parempi, että laitan roskiin?
Olen pannut merkille, että kaikki kadulla tölkin kanssa kulkevat jättävät sen katukivetyksen reunaan, roskiksen päälle tmv. Olen aina pitänyt tätä huomaavaisuutena.
Käynkö ostamassa pussin johon pullon saa laitettua? Kertakäyttökulttuuria parhaimmillaan vaikka pussi olisikin mukana. Pussi heitetään kerääjän toimesta kuitenkin roskikseen (tai luontoon).
Miten huonokuntoinen olet jos et jaksa tyhjää tölkkiä kantaa
Mihin se pitäisi kantaa?
Eri
Vaikka lähimmän roskiksen luo pienessä pussissa, millä sen saa siihen ripustettua. Jos tölkin jättää roskiksen päälle se saattaa lähteä lentoon siitä tuulen tai lintujen takia.
Käynkö ostamassa pussin johon pullon saa laitettua? Kertakäyttökulttuuria parhaimmillaan vaikka pussi olisikin mukana. Pussi heitetään kerääjän toimesta kuitenkin roskikseen (tai luontoon)
En heittäisi maahan panttipulloja tai tölkkejä, mutta ainakin täällä pääkaupunkiseudulla saatan jättää esim. ostarien roskisten päälle tyhjän pullon, koska tiedän ihmisten kaivelevan roskiksia, jotta löytäisivät pantillisia pulloja ja tölkkejä. Yleensä ne napataan siitä heti, ei ehdi suurinpiirtein kävellä poiskaan paikalta.
Vituttaa ne tyypit jotka ruttaavat pantilliset tölkit palauskelvottomaksi.
Erityisesti vituttaa ne jotka tuhoavat viivakoodin lyömällä siihen (avaimilla,tms) reiän ja jättävät tölkin muuten ehjäksi
"Käynkö ostamassa pussin johon pullon saa laitettua? Kertakäyttökulttuuria parhaimmillaan vaikka pussi olisikin mukana. Pussi heitetään kerääjän toimesta kuitenkin roskikseen (tai luontoon)."
Miksi sun uusi pussi pitäisi ostaa? Jossain sä sen tölkkisi sun muut ruuat sait sinne kannettuakin.
Se tölkki on SUN roskasi, josta SINÄ olet vastuussa. Et sä jätä banaaninkuortakaan varmaan roskiksen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Rikas.
Minä olen rikas, mutta ei mieleeni tulisi roskata luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sen täyden on kantanut vaikka käsilaukussaan, ei sitä ole kiva laittaa avattuna sinne takaisin valumaan ja haisemaan. Toki jos ei ole kerääjiä liikenteessä niin sitten kannan kädessä roskikseen. -Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua vaivaa? Jos en ole menossa heti kotiin ja jos ei ole erillistä muovipussia mukana, niin en halua kanniskella jotain tölkkejä ympäriinsä. Minä en sen pantin tarpeessa ole yhtä paljon kuin joku muu, joka ilahtuu, kun löytyy tölkkini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua vaivaa? Jos en ole menossa heti kotiin ja jos ei ole erillistä muovipussia mukana, niin en halua kanniskella jotain tölkkejä ympäriinsä. Minä en sen pantin tarpeessa ole yhtä paljon kuin joku muu, joka ilahtuu, kun löytyy tölkkini.
Viitsit kantaa kyllä täytenä mukanasi mutta et tyhjänä roskikselle? Ei sun sitä kotiin asti tarvi viedä. Tiedät varmasti etukäteen, oletko menossa kotiin vai et ja voit varautua pussilla.
Tämä on tätä samaa sarjaa kun että jaksetaan kantaa ruuat metsään mutta ei roskia mukana roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Kivoja tyyppejä kun jättävät minulle rahanarvoista keräiltävää.
Aivan samaa mieltä. Odotan innolla että alkaa lämpimät pyöräily ilmat. Se tietää minulle leivän päälle muutakin kuin pelkän ylähuulen.
Vierailija kirjoitti:
"Käynkö ostamassa pussin johon pullon saa laitettua? Kertakäyttökulttuuria parhaimmillaan vaikka pussi olisikin mukana. Pussi heitetään kerääjän toimesta kuitenkin roskikseen (tai luontoon)."
Miksi sun uusi pussi pitäisi ostaa? Jossain sä sen tölkkisi sun muut ruuat sait sinne kannettuakin.
Se tölkki on SUN roskasi, josta SINÄ olet vastuussa. Et sä jätä banaaninkuortakaan varmaan roskiksen päälle.
Ei se tölkki ole roska, joka jäisi luontoon. Joku pullo kerääjä kerää ja palauttaa sen.
Sellainen, joka tietää, ettei ne pantilliset tölkit jää luontoa roskaamaan, vaan joku kerää ja palauttaa ne kyllä. Ei siis ole mitenkään verrannollista roskaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikas.
Minä olen rikas, mutta ei mieleeni tulisi roskata luontoa.
Pantillisen tällin jättäminen jonkun pullonkerääjän palautettavaksi ei ole luonnon roskaamista 🙄
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tapana ajella lava-autolla tai katumaasturilla ympäri kyliä ja juoda tölkkikaupalla tölkkijuomia ajon aikana.
Tyhjän tölkin ruttaan otsaani ja heitän kiekkona kadulle tai ojaan. Eipähän saa panttia ja hyödy taloudellisesti minusta.
T: Kalevi 52
Työkaveri oikoo noita rutattuja tölkkejä, kyllä niistä pantin saa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tölkki ole roska, joka jäisi luontoon. Joku pullo kerääjä kerää ja palauttaa sen.
On se silti roska.
Kerätäänhän muitakin ihmisten jättämiä roskia pois luonnosta, jotkut tekee sitä jopa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä ruuan tähän keksit? Tölkin kannan kädessä jos sellaisen satun matkalla ostamaan. Tölkki ei ole roska vaan kierrätettävä esine josta saa rahaa pantin muodossa. Banaaninkuori on roska, kierrätettävä kyllä, mutta roska josta ei saa rahaa vaikka sen palauttaisikin kauppaan.
Hän on sellainen henkilö, joka tuntee huolta kovaosaisten, mutta ahkerien henkilöiden toimeentulosta. Kaiken lisäksi hän antaa avustuksia myös suoraan hyväntekeväisyysjärjestöille.
Meillähän on "ammattikunta", joka saa vähäiset ansionsa keräämällä pantillisia pulloja ja elättää sillä itsensä, jotkut jopa perheensäkin.
Sellainen, joka välittää pullomummoista ja -papoista ja jättää heille kerättävää.
Ja en siis halunnut jättää niitä kotiin haisemaan.