Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tuntemasi ihminen joka jättää jälkeensä pantillisia tölkkejä ja pulloja?

Vierailija
01.04.2024 |

Eilen pyörälenkin aikana keräsin niitä tien poskesta enemmän kuin sain mukaani.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan rahapulasta valittavia kehoitetaan keräämään pulloja 😁

Mutta ei niitä saisi siis jättääkkään?

Mut joo, ei nämä pussikaljoittelijat mitään tarkan euron pihistelijöitä ole. Kuka näkee sielunsa silmin remujengin hörppäävän tölkin tyhjäksi, laittavan sen siististi pussiin kaivaessaan täyden tilalle? Sitten tyhjät tölkit kolisten hönössä marketin pullonpalautuspisteelle? Just joo.

Mä muuten en voi tietää millainen ihminen oli jättänyt jälkeensä kaupan pullonpalautusautomaatille pantillisia pulloja. Hetken odottelin, palautin omani ja kun ketään ei kuulunut, lykkäsin myös ne jätetyt masiinan kitaan. Kiitosta vaan, kuka olitkin.

Vierailija
22/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän almuja roskapönttöjen vierelle. Myös puistoon, jos on pullonkerääjiä runsaasti pörräämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan rahapulasta valittavia kehoitetaan keräämään pulloja 😁

Mutta ei niitä saisi siis jättääkkään?

Mut joo, ei nämä pussikaljoittelijat mitään tarkan euron pihistelijöitä ole. Kuka näkee sielunsa silmin remujengin hörppäävän tölkin tyhjäksi, laittavan sen siististi pussiin kaivaessaan täyden tilalle? Sitten tyhjät tölkit kolisten hönössä marketin pullonpalautuspisteelle? Just joo.

Mä muuten en voi tietää millainen ihminen oli jättänyt jälkeensä kaupan pullonpalautusautomaatille pantillisia pulloja. Hetken odottelin, palautin omani ja kun ketään ei kuulunut, lykkäsin myös ne jätetyt masiinan kitaan. Kiitosta vaan, kuka olitkin.

Moni jättää jos palautusautomaatilla on jonoa eikä ehdi jäädä jonottamaan muutaman pullon takia. Jotkut jättävät pullopussin meille myyjille ja pyytävät palauttamaan ja rahat niihin hyväntekeväisyysjuttuihin.

Vierailija
24/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, vien vain kotoa, mutta en heitä luontoon vaan jätän siististi pullonkerääjille. Ja palautuskuitit laitan hyväntekeväisyyslaarikkoon.

Vierailija
25/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari, 58 vuotta. Melko hyvätuloinen. Juo olutta, ostaa sitä pimeästi raksakaverilta, joka tuo Virosta. Heittelee tölkit luontoon. Kuulemma hajoavat luonnossa. Omistaa maata ja metsää sekä mökin, on omien sanojensa mukaan eräjorma ja luonnonläheinen. Muiden metsiin voi tölkkejä kuitenkin humalassa heitellä. Ei ole niin nuukaa.

Vierailija
26/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki minun tuntemani ihmiset lakkasivat nakkomasta pantillisia tölkkejä kun huomasivat että keräilen niitä. Jännä ilmiö tämä että heti alkaa ne omat poisheitetyt rahat kiinnostamaan kun näkee että kaveri hyötyy.

Vierailija
27/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hyväntekijänä. Sen sijaan sellaista tölkinkerääjää, joka ei niitä kerää tarpeeseensa ja jättää vielä pantittomat luontoon, en pidä oikein kunnon ihmisenä edes.

Vierailija
28/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ulkoa keräile, mutta viemme sentään omat pullot ja tölkit palautukseen. Jotkut pistävät metallinkeräysastiaan.

Vierailija
29/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, olen ajatellut, että esimerkiksi semmoinen kuin minä eli liki viisi tonnia kuussa tienaava keski-ikäinen, akateeminen, siisteyttä arvostava nainen, joka on vaikka istunut siinä piknikillä eikä viitsi ottaa tölkkiä kantoon vaan mieluummin jättää sen kerääjälle.

Kerääjiä täällä kyllä riittää, eli ei se tölkki siihen pitkäksi aikaa jää. Olisiko jotenkin parempi, että laitan roskiin? 

Olen pannut merkille, että kaikki kadulla tölkin kanssa kulkevat jättävät sen katukivetyksen reunaan, roskiksen päälle tmv. Olen aina pitänyt tätä huomaavaisuutena.

Mutta kaikesta voi toki valittaa. 

Vierailija
30/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikas.

Asun melko lähellä rikkaitten aluetta, ja nimenomaan tämä alue on todella siisti ja roskaton kun lenkillä käy. Ei ole edes koirankakkoja. Samaa ei voi sanoa alueesta, jossa on kaupungin vuokratalot.

Vierailija
31/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana ajella lava-autolla tai katumaasturilla ympäri kyliä ja juoda tölkkikaupalla tölkkijuomia ajon aikana.

Tyhjän tölkin ruttaan otsaani ja heitän kiekkona kadulle tai ojaan. Eipähän saa panttia ja hyödy taloudellisesti minusta.

T: Kalevi 52

Vierailija
32/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtumissa tölkit usein jätetään kerääjille, jotka kiertävät aluetta. Harvemmin olen nähnyt, että nakattaisiin tienvarsiin tai jätettäisiin luontoon.

Vierailija
33/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka jaksaa helposti kantaa täydet olut/siideritölkit puistoon mutta ei viitsi kantaa niitä enää pois, ehkä johtuen humalatilasta, tyhmyydestä tai koska ei voi heti käydä palauttamassa niitä.

Jos on joku iso tapahtuma menossa ja siellä paljon pullojen kerääjiä, silloin ehkä on ok jättää niitä tölkkejä, mutta nekin voisi laittaa pusseihin.

Muuten tölkien jättäminen luontoon on vaan roskausta.

Vierailija
34/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, olen ajatellut, että esimerkiksi semmoinen kuin minä eli liki viisi tonnia kuussa tienaava keski-ikäinen, akateeminen, siisteyttä arvostava nainen, joka on vaikka istunut siinä piknikillä eikä viitsi ottaa tölkkiä kantoon vaan mieluummin jättää sen kerääjälle.

Kerääjiä täällä kyllä riittää, eli ei se tölkki siihen pitkäksi aikaa jää. Olisiko jotenkin parempi, että laitan roskiin? 

Olen pannut merkille, että kaikki kadulla tölkin kanssa kulkevat jättävät sen katukivetyksen reunaan, roskiksen päälle tmv. Olen aina pitänyt tätä huomaavaisuutena.

Miten huonokuntoinen olet jos et jaksa tyhjää tölkkiä kantaa?

Vierailija
35/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka ajattelee pullonkerääjien parasta. 

Tienposkessa vai? Jos ajattelee pullonkerääjien parasta, niin voi ne tölkit siinä autossa viedä ihmisten ilmoille ja nostaa seuraavassa pysähtymispaikalla johonkin roskiksen päälle!

No ei heitä tienposkeen, kun ei ole edes autoa vaan näkyvälle paikalle  pullonkerääjille, kuten vaikka roskiksen päälle. 

Vierailija
36/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin se pitäisi kantaa?

Eri

Vierailija
37/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nuorisolla on varaa jättää tölkit tienvarteen.

Ei, vaan nuoriso jättää ne maahan, koska niille ei ole opetettu edes peruskäytöstapoja!

Vierailija
38/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka jättää panttirahat ottamatta. Vien itse kotona olevat pullot palautukseen kun niitä kertyy tarpeeksi. Jos tyhjennän pullon ollessani ulkona en kanna sitä mukanani, vaan jätän sen näkyvälle paikalle josta joku halukas voi sen noukkia mukaansa. Harva pullojen kerääjäkään palauttaa yhtä pulloa kerrallaan, vaan kerää useamman pussiin ja palauttaa vasta sitten.

Vierailija
39/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin se pitäisi kantaa?

Eri

Vaikka lähimmän roskiksen luo pienessä pussissa, millä sen saa siihen ripustettua. Jos tölkin jättää roskiksen päälle se saattaa lähteä lentoon siitä tuulen tai lintujen takia.

Vierailija
40/68 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin isommat juhlat ja niitä tölkkejä oli paljon, mutta lähdin reissuun enkä vaan viitsinyt lähteä kaupassa käymään, joten jätin ne pusseissa roskiksen viereen. Kyllä ne siitä oli sitten hävinnyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä