Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästövinkki: Vaihda pehmeä leipä hapankorppuihin

Vierailija
01.04.2024 |

Rahaa säästyy ja paljon, kun hapankorput maistuu hyviltä ilman mitään päällisiä.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kalliiksi tulee. 

Ei tule, kun ottaa täyttävyyden huomioon. Kilohintoja ei kannata tuijottaa liikaa, kun toinen leivistä on kuiva ja toinen sisältää paljon vettä.

Nimenomaan kun ottaa täyttävyyden huomioon. Se tuore leipä on paljon täyttävämpää, ainakaan minä en syö koskaan kun korkeintaan kaksi sämpylää (siis neljä puolikasta) tai neljä siivua leipää. Hapankorppuja voi syödä vaikka koko paketillisen kerralla, eikä tunnu täyttäneen vatsaa vähääkään. 

Vierailija
42/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan syö leipää vatsaa täyttääkseen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää ostakaan muuta kuin näkkileipää tai hapankorppua. Pehmeät leivät aina homehtuivat. 

Minä pidän leivät jääkaapissa. Muutama tunti ennen syömistä otan tarvittavan määrän huoneenlämpöön. Yhtään kertaa ei ole leipä päässyt homehtumaan, vaikka saattaa mennä melkein kymmenen päivää, ennen kuin olen pussillisen syönyt. Ja jo aloittaessa saattaa olla niin, että parasta ennen päiväys on samana päivänä.

Vierailija
44/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pehmeässä leivässä on enemmän suolaa.

Ei ole. Olen juuri aamupalapöydässä: vaalea leipä 1g/100g ja hapari 1,4g/100g.

Niin, eli hapankorpussa on melki puolet enempi suolaa. On toki kuituakin, 20%.

Itsellä ei ole varaa ostaa hapankorppuja. Ostan alennuksista halpoja leipiä. Hapankorppuja ei alennettuun hintaan saa koskaan. 

Hapakorput kalliita?

Rainbow Hapankorppu 300g ~1,39 € , 4,63 e/kg

Pirkka hapankorppu 400g 1,99 e, 4,98 e/kg

Lidlin hintaa en muista mutta oletettavasti vielä halvempi.

Jos nälkäänsä syö leipää, niin menee esim  reissumiestä (kilohinta samaa luokkaa 4-5 euroa) 4 siivua, eli n. 120 g, hinta n. 40 senttiä. Vaikka söisi koko tuon Rainbown 300 g paketin, niin nälkä ei katoa yhtään mihinkään  

Vierailija
45/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hapankorpuissa on karsea määrä suolaa. Ei tää ainakaan terveysvinkki ole.

Aika paljon pitää hapankorppuja syödä, että saa yliannoksen suolaa!

Vierailija
46/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minkä takia sitten leipää syödään jollei täyttääkseen vatsaa ja päästäkseen nälästä?

Vierailija
47/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalaksi voi syödä kaurapuuroa.

Minä syön ruiskaurapuuroa. Kaurapuuro on liian ykstoikkoista!

Vierailija
48/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa saa toisinaan aamuisin leipäkasseja pilkkahintaan. Laitan pakastimeen. Lisäksi leivän tekeminen on todella helppoa ja halpaa. Melko paljon saa hapankorppuja nakertaa, ennen kuin vatsa täyttyy. Mahakin tulee kipeäksi.

Vierailija
49/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin leivän näkkileipään, kun siitäkin on ohuempi versio kaupoissa. H*lvetilliset vatsakivut alkoi sen jälkeen. No on se parempaa ku ruisleipä ja mitään vehnämössöleipää en syö muutenkaan.

Vierailija
50/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää vaihtaa? Itse syön leipomaani ruisleipää ja sen lisäksi myös hapankorppua ja näkkileipää. Syön usein hapankorppuja "herkkuna" ja näkkileipää iltapalaksi. 

Vierailija
51/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkä takia sitten leipää syödään jollei täyttääkseen vatsaa ja päästäkseen nälästä?

Aika hiilaripitoista vatsan täyttämistä. Ei ihme että suomalaiset ovat ylipainoisia. Itse syön leipää maltilla. Vaikkapa aamiaisella.

Vierailija
52/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hiilaripitoista vatsan täyttämistä. Ei ihme että suomalaiset ovat ylipainoisia. Itse syön leipää maltilla. Vaikkapa aamiaisella.

Rasvaako sitten pitäisi mättää, jotta saa päivän kaloritarpeen täytettyä? 100 grammaa hapankorppuja sisältää 23 g kuitua. Ei mitään höttöhiilareita siis, ei todellakaan.

Vierailija
53/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ja kyse siis Oululaisen hapankorpuista.

Vierailija
54/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaako sitten pitäisi mättää, jotta saa päivän kaloritarpeen täytettyä? 100 grammaa hapankorppuja sisältää 23 g kuitua. Ei mitään höttöhiilareita siis, ei todellakaan.

Eivät hapankorput olekaan hiilarihöttöä. Mutta montako korppua syöt saadaksesi vatsan täyteen?

Vierailija
55/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät hapankorput olekaan hiilarihöttöä. Mutta montako korppua syöt saadaksesi vatsan täyteen?

Vatsaa ei ole tarkoitus täyttää pelkillä hapankorpuilla. Ainakaan jatkuvasti.

Vierailija
56/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa, hapankorppuja leikkeen ja juustosiivun kanssa nam.

Vierailija
57/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kumpaakaan, leivon itse leipäni. 

Vierailija
58/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen gluteeniton ja en ole bongannut gluteenittomia hapankorppuja.

Vierailija
59/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömismääristähän se riippuu, jos syö 10 hapankorppua, jossa on suolaista levitettä tai voita päällä tai sen sijasta yhden ruisvoileivän, niin suolamäärä on ehkä pienempi kokonaisuutena.

Oho! Minä syön nälkäisenä Oululaisen hapankorppuja 3-4 ja sulatejuustoa päällä ja olen aivan ähky. Enkä ole mikään pieni ihminen. Nainen kylläkin. Vinkkinä hapankorppujen pehmentämiseksi juuri mikä tahansa normaalirasvainen sulatejuusto reunasta reunaan levitettynä ja hetken odottelua niin pehmeitä ovat.

Vierailija
60/64 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole laskenut. Riippuu miten paljon tulen liikkumaan syömisen jälkeen tai miten olen sitä ennen liikkunut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi