Säästövinkki: Vaihda pehmeä leipä hapankorppuihin
Rahaa säästyy ja paljon, kun hapankorput maistuu hyviltä ilman mitään päällisiä.
Kommentit (64)
Pehmeässä leivässä on enemmän suolaa.
Ei ole. Olen juuri aamupalapöydässä: vaalea leipä 1g/100g ja hapari 1,4g/100g.
Vastaako 100 grammaa hapankorppua 100 grammaa vaaleaa leipää, kun päätät kuinka paljon leipää syöt tullaksesi täyteen tai saadaksesi yhtä paljon kaloreita?
Suolastahan nyt oli puhe eikä kaloreista.
Vierailija kirjoitti:
Leipää voi itse tehdä. Ei ole kallista. 👍
Jos laskee ajalleen arvoa, ei siinä kovin hyville "tuntipalkoille" pääse. Etenkään jos tahtoo syödä terveellistä ja kuitupitoista leipää eikä pelkkää vehnähöttöä. Ainakin mulle jää enemmän rahaa käteen, jos käytän leipomiseen kuluvan ajan tekemällä vähän sivutöitä ja ostan valmiit hapankorput kaupasta.
Se on tietysti eri asia, jos nauttii leipomisesta.
Ja pitää syödä puoli pakettia kerralla. Ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaako 100 grammaa hapankorppua 100 grammaa vaaleaa leipää, kun päätät kuinka paljon leipää syöt tullaksesi täyteen tai saadaksesi yhtä paljon kaloreita?
Hapareita jos syö tarpeeksi nälän karkoittamiseksi niin närästys on valtava.
Ei kai kukaan mitään leipää eikä korppuja syö tullakseen kylläiseksi? Hirmu epäterveellistä ravintoa molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta suolapitoisuutta ei ole mielekästä verrata tuolla tavalla, kun 100 grammaa hapankorppuja ja 100 grammaa vaalea leipää ei vastaa käytännössä toisiaan.
Syömismääristähän se riippuu, jos syö 10 hapankorppua, jossa on suolaista levitettä tai voita päällä tai sen sijasta yhden ruisvoileivän, niin suolamäärä on ehkä pienempi kokonaisuutena.
Huono tuote, huono vinkki.
Parempi: älä syö leipää äläkä korppuja.
Niin, mutta suolapitoisuutta ei ole mielekästä verrata tuolla tavalla, kun 100 grammaa hapankorppuja ja 100 grammaa vaalea leipää ei vastaa käytännössä toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laskee ajalleen arvoa, ei siinä kovin hyville "tuntipalkoille" pääse. Etenkään jos tahtoo syödä terveellistä ja kuitupitoista leipää eikä pelkkää vehnähöttöä. Ainakin mulle jää enemmän rahaa käteen, jos käytän leipomiseen kuluvan ajan tekemällä vähän sivutöitä ja ostan valmiit hapankorput kaupasta.
Paljonko tienaat tällä palstalla norkoomisella?
Tässähän taas älyvapaa aloitus...
Kyllä kuivat hapakorput jotain päälystettä tarvitsevat, käytän enimmäkseen Oivariinia.
Vierailija kirjoitti:
Ja pitää syödä puoli pakettia kerralla. Ei kannata.
Mulle riittää pari palaa kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Huono tuote, huono vinkki.
Parempi: älä syö leipää äläkä korppuja.
Kyllä syön, rakastan leipää.-eri
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Tälläkin palstalla on valitettu ties kuinka monta kertaa, kuinka kallista leivän syönti on - etenkin kun sitä ei (mukamas) voi syödä ilman että päälle laittaa vähintään juustoa, kinkkua tai jotain vielä kalliimpaa. Kyllä siinä säästää helposti pitkän pennin jos vaihtaa pehmeän leivän päällisineen hapankorppuihin.
Kyllä leivän pitää olla ruisleipää. Hapankorpuista en ole tykännyt koskaan. Ja vaikka tykkäisinkin, niin nykyisin olen niin huonohampainen, ettei niiden syöminen onnistu.
Halvimmaksi tulee kun ei syö leipää ollenkaan. Ei sitä kukaan tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tienaat tällä palstalla norkoomisella?
Yli 20 €/h silloin kun töissä on luppoaikaa, jonka voi käyttää palstailuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Tälläkin palstalla on valitettu ties kuinka monta kertaa, kuinka kallista leivän syönti on - etenkin kun sitä ei (mukamas) voi syödä ilman että päälle laittaa vähintään juustoa, kinkkua tai jotain vielä kalliimpaa. Kyllä siinä säästää helposti pitkän pennin jos vaihtaa pehmeän leivän päällisineen hapankorppuihin.
Kyllä leivän päällä pitää muutakin olla, kuin ylähuuli. Ruisleivän kanssa syön juustoa ja kevytlauantaimakkaraa. Jos niitä ei ole, niin en syö leipääkään.
Jos on huonot legot niin korppuja ei voi syödä.
No kasta kahviin.
Minun aamupalapöydässä ruispalat ohut herkku ja täysjyvä kaurapaahto ohut, molemmissa suolaa 0,2 g siivu.