Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopetit imetyksen, jos taapero oli todella halukas jatkamaan ja se oli hänelle tärkeää?

Vierailija
31.03.2024 |

Miten lopetus onnistui? Koitko että lopettaminen oli hankalaa? 

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän imetyksen n. 1,5v. asti. Siitä eteenpäin on jotain mitä äiti haluaa.

Sen ikäiset syö jo ihan samaa ruokaa kuin muutkin perheenjäsenet. Ei tarvitse äidin maitoa enää. Toki ei myöskään lehmän maitoa. 

Itse totutin lapseni juomaan vettä. Kalsium tulee juustoista ja muista maitotuotteista. Maitoa eivät ole koskaan ruokajuomana juoneet.

Vierailija
62/70 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin imetyksen kun lapsi oli 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin imetyksen kun lapsi oli 

Jäi ikä pois jostain syystä, eli 8v.

Vierailija
64/70 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhistuksen kanahäkki, että 2-3-vuotiasta imettäisi. Muistan, kun kuopusta vauvana imetin, ja juuri 3 vuotta täyttänyt roikkui vieressä ja seurasi silmä kovana mitä tapahtuu. Kysyin sitten, että tekisikö sunkin vielä mieli tissiä, niin hän oikein huudahti että ei, oleksä hullu 😂

Vierailija
65/70 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ennalta fiksu ja lopetin imettämiseen kun vauva oli 6kk, juuri siitä syystä, että en halunnut alkaa väittelemään taaperon kanssa siitä, kumman ne tissit on, mun vai sen? Katsoin vierestä kun ystäväni suurinpiirtein väänsi kättä ja paini poikansa kanssa, joka piti äitinsä tissejä omana omaisuutenaan, joista se määräsi. Repi vaatteita äitinsä päältä, missä vaan, ja huusi ja raivosi, sekä löi saadakseen tahtonsa läpi. Juu, ei kiitos!

Vierailija
66/70 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän imetyksen n. 1,5v. asti. Siitä eteenpäin on jotain mitä äiti haluaa.

Sen ikäiset syö jo ihan samaa ruokaa kuin muutkin perheenjäsenet. Ei tarvitse äidin maitoa enää. Toki ei myöskään lehmän maitoa. 

Itse totutin lapseni juomaan vettä. Kalsium tulee juustoista ja muista maitotuotteista. Maitoa eivät ole koskaan ruokajuomana juoneet.

Onhan ne juustot, jogurtit jne maitotuotteita, maidosta tehtyjä. 

Vierailija
67/70 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5v, 2v ja 2.5v jokainen lopetti tavallaan itse. vähensivät kertoja itsestään ja kun maito väheni eikä tullut enää niin helposti niin imetys loppui luonnostaan. 2v kehui aikoinaan että hän on juonut äidin tissit loppuun.

Vierailija
68/70 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
69/70 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olis lopettanut millään. Neuvolan tyhmääkin tyhmemmät huudattamisneuvot oli ihan turhia. Olis huutanut vaikka koko yön.

Selitin sille että tissi muuttuu pahanmakuiseksi kun vauva kasvaa. Salaa hieroin lapsen inhoamaa elintarviketta tissiin. Maistoi ja loppu kerrasta.

Vierailija
70/70 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli vähän pakko lopettaa, kun lapsi meni päiväkotiin 1,5-vuotiaana (ei ollut taloudellisesti mahdollista olla pidempään kotiäitinä). Vierotus tehtiin toki hyvissä ajoin ennen hoidon alkua. 

Miten päiväkodissa käyminen estää imetyksen? Tietty imetysvälit pitenee, mutta ei sitä lopettaa tarvitse, jos ei halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän