Miten lopetit imetyksen, jos taapero oli todella halukas jatkamaan ja se oli hänelle tärkeää?
Miten lopetus onnistui? Koitko että lopettaminen oli hankalaa?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Lopetin imetyksen kun lapsi oli
Jäi ikä pois jostain syystä, eli 8v.
Voi kauhistuksen kanahäkki, että 2-3-vuotiasta imettäisi. Muistan, kun kuopusta vauvana imetin, ja juuri 3 vuotta täyttänyt roikkui vieressä ja seurasi silmä kovana mitä tapahtuu. Kysyin sitten, että tekisikö sunkin vielä mieli tissiä, niin hän oikein huudahti että ei, oleksä hullu 😂
Mä olin ennalta fiksu ja lopetin imettämiseen kun vauva oli 6kk, juuri siitä syystä, että en halunnut alkaa väittelemään taaperon kanssa siitä, kumman ne tissit on, mun vai sen? Katsoin vierestä kun ystäväni suurinpiirtein väänsi kättä ja paini poikansa kanssa, joka piti äitinsä tissejä omana omaisuutenaan, joista se määräsi. Repi vaatteita äitinsä päältä, missä vaan, ja huusi ja raivosi, sekä löi saadakseen tahtonsa läpi. Juu, ei kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän imetyksen n. 1,5v. asti. Siitä eteenpäin on jotain mitä äiti haluaa.
Sen ikäiset syö jo ihan samaa ruokaa kuin muutkin perheenjäsenet. Ei tarvitse äidin maitoa enää. Toki ei myöskään lehmän maitoa.
Itse totutin lapseni juomaan vettä. Kalsium tulee juustoista ja muista maitotuotteista. Maitoa eivät ole koskaan ruokajuomana juoneet.
Onhan ne juustot, jogurtit jne maitotuotteita, maidosta tehtyjä.
1.5v, 2v ja 2.5v jokainen lopetti tavallaan itse. vähensivät kertoja itsestään ja kun maito väheni eikä tullut enää niin helposti niin imetys loppui luonnostaan. 2v kehui aikoinaan että hän on juonut äidin tissit loppuun.
Ei olis lopettanut millään. Neuvolan tyhmääkin tyhmemmät huudattamisneuvot oli ihan turhia. Olis huutanut vaikka koko yön.
Selitin sille että tissi muuttuu pahanmakuiseksi kun vauva kasvaa. Salaa hieroin lapsen inhoamaa elintarviketta tissiin. Maistoi ja loppu kerrasta.
Vierailija kirjoitti:
Oli vähän pakko lopettaa, kun lapsi meni päiväkotiin 1,5-vuotiaana (ei ollut taloudellisesti mahdollista olla pidempään kotiäitinä). Vierotus tehtiin toki hyvissä ajoin ennen hoidon alkua.
Miten päiväkodissa käyminen estää imetyksen? Tietty imetysvälit pitenee, mutta ei sitä lopettaa tarvitse, jos ei halua.
Ymmärrän imetyksen n. 1,5v. asti. Siitä eteenpäin on jotain mitä äiti haluaa.
Sen ikäiset syö jo ihan samaa ruokaa kuin muutkin perheenjäsenet. Ei tarvitse äidin maitoa enää. Toki ei myöskään lehmän maitoa.
Itse totutin lapseni juomaan vettä. Kalsium tulee juustoista ja muista maitotuotteista. Maitoa eivät ole koskaan ruokajuomana juoneet.