Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kalliita vaatteita ostatte.

Vierailija
31.03.2024 |

Käytättekö merkkivaatteita vai ihan perusmarket vaatteita.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman edullisesti mutta laatua. Merkillä ei väliä.

Mikä tämä juttu on kun suomalaiset luulee että halvalla saa laatua, outoa.

On hyvin hölmöä uskoa jtai puhdasta tietämättömyyttä ajatella, että ainoastaan vaatteen hinta kertoisi sen, onko vaate laadukas vai vähemmän laadukas. Vaatteessa saattaa maksaa usein enempi kallis ja tunnettu merkki kuin vaatteen laadukkuus.

Uskovainen mies

Vierailija
22/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta ja hinta - laatusuhde on tärkeä, samoin luonnonmateriaalit. Ostaisin kotimaista, mutta kun ne ovat hävyttömän kalliita, vaikka teettävät pääosin Kiinassa (Marimekko kai eu:ssa, mutta laatu ja hinta ei kohtaa.) En pidä räväköistä kaavuista muutenkaan. 

Marketeista ostan harvoin, koska tuotteet ovat yleensä seitinohutta polyesteria tai viskoosia.Ei kestä käytössä. 

Jokainen vaate on jotain merkkiä, ostaa mistä vaan. Nuorison suosimia vaatteita tai kenkiä en osta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä merkkivaatteita,koska minulle sillä ei ole väliä. Ostan vaatteni kaupoista tai tilaan netin kautta (esim painatus omasta kuvasta tai wish)

Vierailija
24/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan käyttötarkoitukseen, merkillä ei ole mitään merkitystä. Todellakaan en suostu maksamaan jostakin logosta, todella typerää.

Vierailija
25/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi T-paidasta en juuri kymppiä enempää suostu maksamaan. Housut maksimi alkaa olemaan kaksikymppiä. Takeista viitisenkymppiä. Kengissä ehkä kolmekymppiä. Erilaisia urheilumerkkejä käytän. Regatta, Karrimore, Gelert, Firetrap, Lonsdale, Hot Tuna, Everlast, Ocean Pacific...

Vierailija
26/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt on merkkivaate ja kallis? Itse käytän pääasiassa keskihintaisi, mos moshia, levistä, second femalea, ganttia jne. Työvaatteissa tigeria ja bossia. Oleskeluvaatteet kuten t-paidat ja verkkarit on yleensä hm kamaa.

Vierailija
27/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaatteita erittäin harvoin, vain muutaman vuodessa, ja aina pelkästään tarpeeseen. Pyrin hankkimaan mahdollisimman kestäviä ja tyyliltään aikaa sietäviä vaatteita, ja olen valmis maksamaan niistä enemmän. Korjautan myös rikki menneet vaatteet, jos se suinkin on mahdollista. Jos löydän kirpputorilta sopivia laadukkaita vaatteita, ostan mielelläni käytettyjäkin. Laadukkuus tarkoittaa minulle mahdollisimman kestävää, yleensä kotimaassa tai euroopassa kangasta myöten valmistettua vaatetta. Merkillä ei ole väliä, muilla ominaisuuksilla kyllä. 

Vierailija
28/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin suomalaista ja luonnonkuituja, saatan maksaa haluamastani ja harkitsemastani kertaostoksena enemmän, mutta ostan harvoin ja tarpeeseen. Ihan järjettömiä en maksa. Esim merinovillaneuleen ostin viimeksi satasella. Minulla on jo paljon hyviä vaatteita eikä välitöntä tarvetta uusille.

Vierailija
29/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan ihan tilanteen mukaan vaatteita.joskus jos löydän paidan tai housut joista pidän niin en katso hintaa vaan ostan ne.käyn kyllä joskus kirpparillakin ja sieltäkin löytyy edullisia vaatteita mukaan kotiin vietäväksi.

Vierailija
30/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkivaatteita jonkun verran törkeän halvalla. Niiden halpojen merkkivaatteiden hankkiminen on oma taitonsa. Tiedän esim. kirpparit, joista niitä löytyy esim. uusina. Tietyt merkkivaatteet on vaan sen takia, että ne kestää paremmin kuin jotkin muut vaatteet. Kyllä lenkkareiden pitää aina olla jotkin merkkikengät. En millään Lidlin lenkkareilla mene lenkille, ettei jalat hajoa. 

Vierailija
31/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin 700€ takin. Ja oon opiskelija :D käyn kyllä töissä

Vierailija
32/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen vaatteeni mahtuvat 50-150 € hintahaitariin kappaleelta. Eli vähän kalliimpia ostan mutta harvoin mitään tosi kallista kuitenkaan. Kalleimmatkaan vaatteeni ei maksa paljon yli 200 €. Ommelliselta ostan paljon että saan laadukkaita Suomessa valmistettuja vaatteita ja tuen suomalaista työtä.

Vierailija
33/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kalliita mutta hyviä, ja sitten pidän pelkästään niitä. Panostan retkeilymerkkien 100 % villaa oleviin villapaitoihin, enkä käytä syksystä kevääseen oikeastaan mitään muuta. Ne maksavat 150-230 e, mutta vastaavia ei saa halvemmalla. Teen töitä kotona ja harrastan kotipihassa, joten en tarvitse erikseen mitään työ- tai kaupunkivaatteita, villapaidat ovat samalla riittävän siistejä teams-palavereihin ja pikkukaupungin keskusta-asiointiin, että 100 % villaisina toimivat teknisesti kuten urheiluvaatteet.

Vierailija
34/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mieluinen niin luonnonkuituisessa paidassa kipuraja menee jossain 150€. Ulkoilivaatteet on varmaan olleet kalliimpia, takit 250 alessa ja housut saman. Farkkuni maksaa 50. Kenkäni on kotimaisisa.

Ruskovillan silkkivillaa ja villafleecetakkia olen kuolannut pitkään... ei raaski, vaikkakaan en niiden ostamisesta konkurssiinkaan menisi. Lapsella on silkkivillat ollut vähän joka koossa. Teini tuossa totesikin toissaviikolla että hänellä taitaa olla aika laadukkaat vaatteet, oli kai hokannut ihan itse kun kaveri puhui ostoksistaan. Silleen merkittömiä kyllä, ettei ole (nuoriso)muotimerkkejä.

Vierailija
35/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tasan yksi kauppa josta saa vaatteita ja se on Halpahalli. Joten sieltä mitä nyt milloinkin sattuu olemaan tarjolla.

Vierailija
36/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman halpaa.

Vierailija
37/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mitään isoja logoja näkyviin, eikä tarvitse olla merkkivaate. Suosin villaa, puuvillaa ja pellavaa ja voin maksaa laadusta, mutta en merkistä.

Viimeisimmät hankinnat ovat  kashmirneule ja alpakkaneuletakki (vähän alle 200 €/kpl alennuksessa) sekä pellavamekko kesäksi, sekin alennuksella 90 €. 

Vierailija
38/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan niin pirun harvoin vaatteita, koska ostan aina kestävää ja laadukasta. Enkä osta kuin tarpeeseen. Ja koska sitten tarvitsen niin harvoin ostaa vaatteita, niin sillä hinnallakaan ei ole niin paljon väliä.

Vierailija
39/51 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan sellaisia, jotka mahtuvat päälle. Olen naiseksi pitkä ja raskasrakenteinen (olin myös laihana), joten markettivaatteista vain harvat sopivat ylleni. Marketista saa onneksi hyviä verkkareita ja joskus täysvillaisia, ohuita neuleita. Sen sijaan T-paidat ostan Marimekolta. Normaali hinta yhdelle on nykyään 70 €. Käytänkin ne sitten loppuun, koska uusia ei viitsi ostella joka vuosi.

Miten voit ostaa Marimekon t-paitoja? Eivät ne ole kivoja.

No en kivuudesta tiedä, mutta ne istuvat minulle kuin nakutettu. Harvat paidat ovat riittävän pitkiä niin, ettei vatsa pilkota.

Meitä on tosiaan niin erimuotoisia ja -kokoisia, etteivät samat vaatteet istu kaikille.

Vierailija
40/51 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät ja talvitakit saa maksaa, koska niiltä vaadin paljon. Satasia niihin menee, mutta en sinänsä rajaa hintaa kun harvoin tarvitsee ostaa.

Paidat ja housut 30-50€. Alusvaatteisiin hurahtaa sama. Aluspaitoja ja kotona pidettäviä trikoita ostan marketista halvalla. Muut vaatteet tilaan esim. Espritiltä. Inhoan shoppailua.