Mitä leikkelettä ostatte leivän päälle?
Me ostetaan vain naudanpaistia ja hevosen suolalihaa.
Kommentit (79)
En syö voileipiä joten ei tarvitse ostaa leikkeleitä. Voileipien syöminen on turhaa ja lihottaa älyttömästi.
Vierailija kirjoitti:
Säälittää aina kaupassa kun porukka ottaa jotain gotleria tai lauantaimakkaraa kylmäkaapista. Tietää, että ei hyvin mene.
Jaa. Itse en koe olevani niin hirveän köyhä, mutta kyllä tuo lauantaimakkara tuoreen ruisleivän päällä maistuu.
Toinen herkku on maksamakkara.
Viime viikolla tehtiin emännän kanssa kaalilaatikkoa ja hyvää oli.
Nyt pääsiäisen kunniaksi tehtiin pottumuusia ja kaveriksi loimutin 1,5kg lohifileen.
Vierailija kirjoitti:
Minun mummuni ja pappani söivät aina lauantaimakkaraa. Ja lapsuudenkodissanikin syötiin sitä paljon. Oli ihan vakioleivänpäällinen. Työmiehillä oli ennen vanhaan pötkö lauantaimakkaraa eväänä leivän ym. ohessa.
Meilläkin lapsena lempimakkara oli lauantaimakkara. Harmitti, kun isä osti aina jotain gotleria ja siinä on niitä lihan paloja.
Lauantaimakkaran tai mortadellan näköinen Bolony (bologna) -makkara on nykysin suosittua monissa maissa ihan ruuanlaitossakin hienoilla kokeilla. Esim. ohuita viipaleita paistetaan rapeaksi öljyssä ja sitten pilkotaan vaikka salaattiint tai pizzan päälle.
Mies ostaa aina neljää eri leikkelettä aamiaispöytään, varakas toimitusjohtaja kun on.
Sinappikalkkuna on suosikki. Usein myös kylmäsavuhärkää. Miehelle on sitten lisäksi palvikinkkua, broilerleikkeitä tms., elää leivällä.
Vierailija kirjoitti:
Säälittää aina kaupassa kun porukka ottaa jotain gotleria tai lauantaimakkaraa kylmäkaapista. Tietää, että ei hyvin mene.
Mun lemppari leikkeleet leivän päälle on lauantaimakkara, naudanlihaleike, kalkkunaleike ja maksamakkara. Ei ole hinnasta kiinni se mitä ostetaan, vaan siitä mikä miellyttää makunystyröitä 😊 Monet eri hintaiset leikkeleet on hyviä.
Parasta leivänpäällystä on mielestäni tomaatti ja basilikan lehtiä päällä. Jokohan noissa kotimaisissa yrteissä alkaisi lehdet pysyä muutaman päivän kiinni kasvissa.
Vierailija kirjoitti:
En syö voileipiä joten ei tarvitse ostaa leikkeleitä. Voileipien syöminen on turhaa ja lihottaa älyttömästi.
No mikä se sitten ei lihota ja antaa kuituja tarpeeksi?
En syö leikkeleitä. Yritän syödä terveellisesti, vaikka köyhä olenkin.
Atria artesaani murea kanafilee löyty -60%
Kalkkunaa, joskus harvoin kinkkua
Alentajaa pelkästään . Joskus siivu kalkkunaa. Ei rahalysymys.
Vierailija kirjoitti:
Bullshittia. Elän leivällä (okei, syön toki muutakin). Ja bmi alle 19. Ei siis lihota.
N
ranskanleipää. voita. lauantaimakkaraa sen olla pitää, nam, nam
Leikkeleissä on liikaa suolaa, joten en käytä laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen keto-siemenleipää. Yhden palan syön aamiaisella ja ei kyllä lihota. Päälle laitan itsetehtyä guacamolea.
Vierailija kirjoitti:
Leikkeleissä on liikaa suolaa, joten en käytä laisinkaan.
Onhan niitä ihan sydänmerkittyjäkin. Ei tarvii ostaa niitä supersuolaisia vaihtoehtoja.
Ei lihaa
olen juuston kannalla