Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muille omistusasunnossa asuville sinkuille tullut ongelmana tapailukumppanin vuokralla asuminen?

Vierailija
31.03.2024 |

Eli usein ongelmaksi ainakin itsellä muotoutuu tuo, että itse asun omassa ja toinen taas vuokralla. Itselleni voisi sopia omat asunnot, mutta usein se toinen haluaa muuttaa jossain vaiheessa yhteen. Oma kaksio on mielestäni hieman pieni kahden asuttavaksi, mutta yhteistä asuntoakaan on vaikea ostaa, kun toisella ei ole laittaa juuri mitään pääomaa.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös tässä ongelma oo enemmänkin sun omistusasunto eikä toisen vuokra-asunto. 

Vierailija
22/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä. 

Vuokralla asuvan on pakko olla köyhä.

Ei voi olla mitään muuta syytä vuokralla asumiseen 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä aloitus. :(

Vierailija
24/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinä mielessä joo, että vuokralla asuva on liki poikkeuksetta ollut kovinkin hanakka muuttamaan nopsasti yhteen eli siis sanomaan oman vuokra-asuntonsa irti, koska "ainahan me melkein ollaan saman katon alla" ja turha se on kahdesta maksaa..

Yhden kerran menin tuohon halpaan vain huomatakseni, ettei mies maksanut asumisestaan enää yhtään mitään kenellekään.

Ei kai sitä nyt herranen aika omalle kumppanille makseta? Olette perhe ja rahanne yhteisiä lainkin mukaan.

Vierailija
25/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko ongelmaksi muotoutuu? Äkkiähän sitä tapailukumppanista eroon pääsee, kun tuon kertoo. 

26/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun veli asuu velattomassa asunnossa ja on tosi isotuloinen ja hänen kohdallaan naisystävät ovat lyhyen seurustelun jälkeen ehdottaneet yhteenmuuttoa.

Vierailija
27/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut ongelmana..suosittelen pysymään sinkkuna jatkossakin.

Vierailija
28/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ratkaisu voisi olla se, että muutatte yhdessä vuokra-asuntoon, jonka maksatte yhdessä ja laitat samalla oman kämppäsi vuokralle. Veroja tietty joutuu maksamaan vuokratuloista, joten ei tällä systeemilläkään voitoille jää.

No ei kukaan täyspäinen muuta omasta kämpästä johonkin kalliiseen vuokrakämppään. Samalla joku tyyppi paskoo ja kuluttaa sitä sun oikeaa asuntoa.

Vierailija
29/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi varakkaampi kumppani, tingi jostain muusta, kun raha on sulle selvästi tärkeää.. 

Raha on kyllä kaikille tärkeää, varsinkin kela-kuppaajille.

Vierailija
30/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä mielessä joo, että vuokralla asuva on liki poikkeuksetta ollut kovinkin hanakka muuttamaan nopsasti yhteen eli siis sanomaan oman vuokra-asuntonsa irti, koska "ainahan me melkein ollaan saman katon alla" ja turha se on kahdesta maksaa..

Yhden kerran menin tuohon halpaan vain huomatakseni, ettei mies maksanut asumisestaan enää yhtään mitään kenellekään.

Ei kai sitä nyt herranen aika omalle kumppanille makseta? Olette perhe ja rahanne yhteisiä lainkin mukaan.

Siksipä kannatta vältellä köyhiä ja pienituloisia loisia, vaikka muuten olisivat miten ihania ihmisiä. Yhteen ei ainakaan kannata muuttaa, jos ei halua olla sosiaalitoimisto.

Vierailija
31/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinkku voi muuttaa kumppaninsa kanssa yhteen? Ja miksi? Joko on sinkku tai ei.

Niinpä mitä Vit? Sinkku ja muuttamassa yhteen 🤣

Vierailija
32/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on oma asunto, mutta ei haittaa yhtään toisen varallisuus tai varattomuus. Ei se ole niitä asioita, mitä suhteesta haen.

Helppo leikkiä hyvää ihmistä, jos ei asiaa tarvitse konkreettisesti kohdata. Olisitko valmis muuttamaan sitten esim vuokralle omassa kämpässä asumisen sijaan vain koska toinen on pa?

Vierailija
33/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut aiemmin tajunnut, että potentiaalisen kumppanin vuokra-asuminen on joillekin deal breaker, kunnes kuulin yleisessä saunassa kahden naisen keskustelevan aiheesta. Toinen heistä oli juuri tavannut miehen, mutta ihmetteli, miksi tämä asui edelleen vuokralla.

Itse asun kaupungin vuokra-asunnossa enkä koe tarvetta ostaa omaa asuntoa, kun voin säästää ja sijoittaa muuhunkin kuin seiniin. Olen aina ollut rehellinen asiasta treffikumppaneilleni enkä tietääkseni ole tullut torjutuksi siitä syystä.

Vierailija
34/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta Kelalle tulee kalliimmaksi kun omistusasuja luopuu omistusasunnosta ja siirtyy vuokralle asumaan ja nostamaan kaikki tuet.

Vierailija
35/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos toinen ei pysty ostamaan, niin sitten kai järkevintä on muuttaa yhteen vuokralle ja laittaa se oma omistusasunto vuokralle. Toisaalta hölmöä maksaa vuokraa, kun omistusasuminen on niin paljon halvempaa. 

Vierailija
36/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa yhteinen asunto eri omistusosuuksin, esim 20/80.

Vierailija
37/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinkku voi muuttaa kumppaninsa kanssa yhteen? Ja miksi? Joko on sinkku tai ei.

Huvittavaa kun pitää ruveta saivartelemaan, kun osuu arkaan paikkaan eikä sitten muuhun pysty 🤭

Vierailija
38/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun olen vuokralla asujan kanssa, lopulta tulee ilmi, että he kärsivät peräsuolen laskeumasta.

Uusi palstahullu bongattu: Peräsuolenlaskeumahullu.

Vierailija
39/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa yhteinen asunto eri omistusosuuksin, esim 20/80.

Tuossa ei ole mitään järkeä. Käytännössä se 20% omistava ei omista mitään, ja toisaalta miksi joku haluaisi luopua omasta kodistaan muuttaakseen johonkin, mitä ei omista kokonaan? Usein omistusasunto on valittu ja laitettu just oman maun mukaan, joten eivät ihmiset niitä halua myydä jatkuvasti ja vaihtaa. Ja toisaalta noista asuntokaupoista tulee aina varainsiirtoverot, joten mitä järkeä.

Vierailija
40/61 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan valinnut kumppaniani hänen taloudellisen tilanteensa perusteella. 

Onko tuo jotenkin naisille tyypillinen luonteenpiirre?

Olisipa niin. Itse en kelvannut miehelle, koska minulla on huono palkka ja asun vuokralla. Hän asuu itse asumisoikeusasunnossa ja on keskipalkkainen, mutta hänellä on kalliita haaveita, joiden toteuttaminen vaatii varakkaan kumppanin. 

"Raha ratkaisee", mies sanoi. En koskaan kertonut hänelle, että minulla on muuta omaisuutta. En valehdellut myöskään, mutta hän oletti itse että olen köyhä, esim. että jouduin koronasulkujen aikaan peruspäivärahalle ym. Enpä ole pitänyt tapanani esitellä varallisuuttani enkä valittaa kaiken kalleuttakaan, kuten monet. En kuluta kuitenkaan paljoa.

Miehelle en kertonut, että voisin koska tahansa ostaa kahdelle riittävän asunnon vaikka yksin, koska minua loukkasi hänen oletuksensa ja se, etten kelvannut niitten takia hänen kumppanikseen. En itse antaisi rahan ratkaista ja mielelläni huolehtisin vaikka molempien asunnon kuluista. Hyvä tietysti, jos mies tulee toimeen omillaan. Ex-miesystävän materialismi tappoi kiinnostuksen. Minulle olisi riittänyt rakkaus, hänelle ei, mutta kukin tavallaan.