Huomenna jää vuokra ja puhelinlaskun jälkeen 27euroa tilille, kiitos tukien leikkaamisen
27 eurolla pitäisi pärjätä koko kuukausi?
Onko tämä jotain painajaista? Mitä ihmeen järkeä on näissä tukien leikkauksissa???
Mulla ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin alkaa varastamaan ruokaa.
Kommentit (212)
"Hyvinvointivaltio", "Maailman onnellisin maa". Ehkä niille top 10 prosentille, mutta ei opiskelijoille, yksinhuoltajille, lapsille, työttömille tai pieni- tai keskituloisille naisille.
Kansa on myös erittäin epäempaattista ja häijyä. Koronan aikana ja jälkeen varsinkin on huomannut että ihmisistä on tullut entistä veemäisempiä. Yhteen hiileen ei puhalleta vahingossakaan, köyhille täytyy päästä jäkättämään mieluummin kuin niille jotka tämän tilanteen tähän jamaan ovat saattaneet.
Yritin tienata myymällä tavaroita kun ei työtä muualta ole tippunut. No muuten kiva mutta kun kaikilla muillakin on taloudellisesti vaikeaa niin mitään ylimääräistä ei osteta.
Mites tuo töihin meno, pitäisikö sitä harkita?
Valitettavasti edellinen vasemmistohallitus tuhosi Suomen talouden ja tämä on nyt vain pakko kestää. Ikävä juttu.
Mulla jää joka kuukausi säästöön 3000 euroa. Kannattaa käydä töissä niin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko töitä katellut?
Olen! Tänäänkin.
Ap
Katteleninen ei auta. Kääri hihat ja MENE TÖIHIN, kyllä niitä löytyy, jos ei nirsoile.
Teille dinosauruksille sietäisi painua kalloon se että EI VÄLTTÄMÄTTÄ LÖYDY TYÖPAIKKAPULASSA.
Jos työnantajalle tulvii satoja hakemuksia, hän todennäköisesti valitsee sen jolla on eniten kokemusta juuri siitä työstä ja jos se et ole sinä niin voi voi.
Toisaalta et myöskään saa olla liian vanha edes kokeneena koska silloinkaan et tule valituksi. Työnantajat vaativat paljon koska voivat ja silti joku menee puolella puupennillä tekijäksi, tai jopa ilmaiseksi koska meille nerokkaasti on sellainen systeemi kehitetty ettei vain tarvitsisi oikeasti palkata ketään ja voidaan roikottaa ilmaistyöntekijöitä tuilla nimellisesti työttöminä.
Työt joihin periaatteessa kenties otetaan kuka vaan taas eivät niinkään ole töitä, kuten puhelinmyynti. Suurin osa "palkasta" pitää tehdä myymällä ja myydäkseen jotain pakolla puhelimessa pitää olla tietynlainen ihminen (= kykenevä häiriköimään ja väkipakolla tuputtamaan turhaa roskaa vanhuksille väsytystaktiikalla ilman että moraali huutaa vastaan) tai ei saa myydyksi mitään, saa potkut ja karenssin - tadaa, olet entistä köyhempi.
Minusta on aika outoa että ei pärjää Suomessa kun hiukan katsotaan miten ihmiset elää muissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä mukavaa porukkaa. Ihmisten pitäisi enemmän tukea toisiaan kuin solvata maanrakoon vaikeassa tilanteessa. Ajatelkaapa omalle kohdallenne, jos vaikka työt loppuisi eikä uutta löytyisi millään, rahat loppuisi ja ympärillä olevat ihmiset vain hokisivat, että mene töihin.
Vaikea kuvitella, että jäisin tuleen makaamaan. Kun olin lasten kanssa kotona ilman tuloja, ja mies oli matkatöissä, käytin alkuviikon siihen, että järjestin itselleni viikonlopputöitä, myös eri paikkakunnalta. Viikonloppuna mies hoiti lapset, ja minä tein perjantaina ja lauantaina 10-12-tuntiset työvuorot, joskus myös sunnuntaina lyhyemmän, koska mies lähti taas illalla omaan työhönsä. Mutta sillai selvittiin pahimman ajan yli.
Millä vuosikymmenellä? Vai oliko peräti jurakaudella?<
Olin vuokratyöfirman listoilla ja soitin myös suoraan firmoihin. Aina löytyi töitä.
Mutta keksi sinä tekosyitä ihan rauhassa.
Olen iloinen tukien leikkauksista. Eipä loi set roiku veronmaksajien kukkarolla niin pahasti. Joutuvat muuttaan lähiöihin ja työssäkäyville vapautuu asuntoja. Hyvä hallitus 👍
Vierailija kirjoitti:
Loispskiaisen kannattiais mennä töihin tai sitten junan alle. Köyhyys on jokaisen oma syy eikä näitä elättejä kannata sääliä.
Mene sinä, voin vannoa että 0 ihmistä edes muistaa kuka olit, paitsi ehkä jossain lähikaupassa joku mainitsee että sitä norsunvtulla olevaa naamaa ei olekaan aikoihin näkynyt.
"Siksi meillä on olemassa toimeentulotuki. Ihmisistä pidetään huolta mutta ei sillä ole herroiksi tarkoitus elää vaan pärjätä pahimman yli. Kukapa haluaisi saada parempaa jos se tuodaan valmiina kotiovelle. Tuen pitääkin riittää vain välttämättömiin menoihin."
Toimeentulotuen perusosaa ei ole itse asiassa tarkoitettu vuokran maksamiseen, se on tarkoitettu muuhun elämiseen. Mutta koska vuokrat ovat nousseet niin paljon (ja Kelan normit eivät), niin monet joutuvat maksamaan osan vuokrastaan rahoista, jotka on alun perin tarkoitettu esim. ruokaan tai vaatteisiin.
Kelan sivuilta voi lukea, mihin se perusosa on tarkoitettu. Eli perusosalla katetaan:
ruokakulut
vaatemenot
vähäiset terveydenhuoltomenot
henkilökohtaisen puhtauden ja kodin puhtauden menot
paikallisliikenteen käyttö
sanomalehtitilaukset
puhelimen ja tietoliikenteen käyttö
harrastus- ja virkistystoiminta.
Ei mitään mainintaa asumiskuluista. Eli jos tuosta perusosasta joutuu laittamaan vuokraan vaikka 200 €, niin on päivänselvää, että ihminen on tosi tiukilla ja elämä menee todella ankeaksi. Itse asiassa se ei ole enää edes elämistä, vaan pelkkää selviytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti edellinen vasemmistohallitus tuhosi Suomen talouden ja tämä on nyt vain pakko kestää. Ikävä juttu.
Oikeistohallitukset ovat sitä tuhonneet jo vuosikymmeniä. Miksi te idiootit ette koskaan opi?? Onko teillä jotenkin normaalia paksumpi kallo?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei taas mitään rahahuolia.
Tilillä on 2200e ja tiistaina tulee lisää.
Mulla on tilillä 26 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko töitä katellut?
Olen! Tänäänkin.
Ap
Katteleninen ei auta. Kääri hihat ja MENE TÖIHIN, kyllä niitä löytyy, jos ei nirsoile.
Teille dinosauruksille sietäisi painua kalloon se että EI VÄLTTÄMÄTTÄ LÖYDY TYÖPAIKKAPULASSA.
Jos työnantajalle tulvii satoja hakemuksia, hän todennäköisesti valitsee sen jolla on eniten kokemusta juuri siitä työstä ja jos se et ole sinä niin voi voi.
Toisaalta et myöskään saa olla liian vanha edes kokeneena koska silloinkaan et tule valituksi. Työnantajat vaativat paljon koska voivat ja silti joku menee puolella puupennillä tekijäksi, tai jopa ilmaiseksi koska meille nerokkaasti on sellainen systeemi kehitetty ettei vain tarvitsisi oikeasti palkat
Tämä dinosaurus on 66v ja jatkuvasti soitetaan töihin, vaikka olen ollut jo vuoden eläkkeellä.
"Olin vuokratyöfirman listoilla ja soitin myös suoraan firmoihin. Aina löytyi töitä.
Mutta keksi sinä tekosyitä ihan rauhassa."
Eli jurakaudella siis ilmeisesti.
Tässä saa ihan rauhassa olla vuokratyöfirman listoilla ilman mitään yhteydenottoja.
Menepä vaikka vaihteeksi työnantajille kyselemään mikä on heidän tekosyynsä olla palkkaamatta äläkä nakuta vanhoihin aikoihin perustuen niille jotka nykyajassa etsivät mutta eivät saa töitä. Meillä on helvetinmoinen taantuma, surkeampi taloustilanne kuin edes 2008 lamassa, surkea ostovoima ja paljon enemmän työttömiä kuin töitä.
Olisi muuten täysin mullistava ehdotus:
MENE T Ö I - H I N!!!
Jää paljon enemmän käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko töitä katellut?
Olen! Tänäänkin.
Ap
Toisaalta et myöskään saa olla liian vanha edes kokeneena koska silloinkaan et tule valituksi. Työnantajat vaativat paljon koska voivat ja silti joku menee puolella puupennillä tekijäksi, tai jopa ilmaiseksi koska meille nerokkaasti on sellainen syst
Onnea vaan.
Oletko kuullut ikäsyrjinnästä? Oletko kuullut kuinka moni keski-ikäinen kertoo etteivät työnantajat edes vilkaise heihin päin?
Aina on poikkeuksia ja anekdootteja, ja sitten on ihan havaittuja trendejä.
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen tukien leikkauksista. Eipä loi set roiku veronmaksajien kukkarolla niin pahasti. Joutuvat muuttaan lähiöihin ja työssäkäyville vapautuu asuntoja. Hyvä hallitus 👍
Mistä edes on tullut käsitys että tyypit asuvat huvikseen kalliisti? Eiköhän suurin osa asu jo ihan niissä lähiöissä koska jostain keskusta-asumisesta suuren osan joutuu maksamaan itse ja se on kallista. Ihan trolleille tiedoksi, kela maksaa vuokrasta suhteessa tietyn osan jo nyt ja mitä kalliimmin asuu, sitä enemmän itse maksaa.
Jouduin joskus muuttamaan kalliiseen asuntoon koska se oli AINOA minkä lopulta sain kun kaikkiin asuntonäyttöihin tuli kymmeniä ihmisiä ja sekin asunto oli aivan hevonkuusessa erittäin kaukana keskustasta. Sellaiset ovat vuokramarkkinat.
"Muuttakaa halvempaan asuntoon" on naurettavan naiivi neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko töitä kysellyt? Juuri oli juttu että Kesko hakee jatkuvalla syötöllä logistiikkatyöntekijöitä ja töihin pääsee heti, edes kielitaito ei ole pakollinen.
Ei kiinnosta, koska palkka on pieni ja joutuisi heräämään aikaisin aamulla.
Mulle tarjottiin kaksivuorityossa teollisuus työssä tehtaassa 11 euroa tuntipalkkaa..
En saanut paikkaa mutta eipä tuosta palkasta enempää käteen jää kuin kelasta
Saisit lisät. Iltalisän ainakin.
Itse olin töissä muutama + vuosi sitten 10,50 tuntipalkalla, plus euron Iltalisä ja 2 euron yölisät. Käteen jäi kyllä (tuntimäärät vaihteli) 1300- 1800 euroa.
Saako Kelasta tuon summan vai?