Huomenna jää vuokra ja puhelinlaskun jälkeen 27euroa tilille, kiitos tukien leikkaamisen
27 eurolla pitäisi pärjätä koko kuukausi?
Onko tämä jotain painajaista? Mitä ihmeen järkeä on näissä tukien leikkauksissa???
Mulla ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin alkaa varastamaan ruokaa.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet jo saanut ensi kuulle toimeentulotuki päätöksen niin eihän leikkaukset vielä siinä näy? Eikö leikkaukset näy vasta 1.4 jälkeen tehdyissä päätöksissä eli toukokuun toimeentulotuessa koska maaliskuussa tehtyjen päätösten aikaan ei leikkaukset ole vielä astuneet voimaan.
Noin se menee. Kaveri just kertoi, kun on työtön, niin toukokuussa vasta näkyy muutos ja samalla sanoi, että saa ton muutoksen toimtulotuesta takas sitten, että pelkkää pyörittelyä toi leikkaus on. Se siis sai jo kelasta toimtulopuolelta päätöksen, että toukokuulle saa puutuvan osan mitä leikataan nyt. Silti sama talo hoitaa ton asian.
Se näytti niitä papereita. Kelaraha 595e, asumistuki 465e ja toimtulotuki 135e. Nyt, kun leikkaus tulee, niin kelaraha 595e, asumistuki 400e ja toimtulotuki 200e. Eli asumistuki pienenee ja toimtulotuki nous
Arvasin, että tässä käy näin. Eli mitään säästöä ei saada aikaan. Loppupelissä puuttuvat miljardit revitään TAAS keskiluokan selkänahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet jo saanut ensi kuulle toimeentulotuki päätöksen niin eihän leikkaukset vielä siinä näy? Eikö leikkaukset näy vasta 1.4 jälkeen tehdyissä päätöksissä eli toukokuun toimeentulotuessa koska maaliskuussa tehtyjen päätösten aikaan ei leikkaukset ole vielä astuneet voimaan.
Noin se menee. Kaveri just kertoi, kun on työtön, niin toukokuussa vasta näkyy muutos ja samalla sanoi, että saa ton muutoksen toimtulotuesta takas sitten, että pelkkää pyörittelyä toi leikkaus on. Se siis sai jo kelasta toimtulopuolelta päätöksen, että toukokuulle saa puutuvan osan mitä leikataan nyt. Silti sama talo hoitaa ton asian.
Se näytti niitä papereita. Kelaraha 595e, asumistuki 465e ja toimtulotuki 135e. Nyt, kun leikkaus tulee, niin kelaraha 595e, asumistuki 400e ja toimtulotuk
Toi on hyvä kysymys.
Rahoja vaan siirrellään eri nimikkeellä. Täysin työtön ihminen ei ole leikkauksessa mukana just ton takia, kun saa sen menetetyn tulon eri nimellä. Tilastollisesti se näyttää hyvältä, mutta todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
En keksi ongelmia, todellisia tilanteita jotka sattuneet lähipiirissä. Tietenkin jos sinulle ei ole sattunut niin "ei voi sattua kenellekään". Näinhän se menee :D.
No Sittehän leikkaus toimi just oikein. KAIKKEIN heikoimmassa asemassa olevilta ei leikkaannu. Näin ei varmasti ole kaikkien kohdalla. Eli kaikenkaikkiian hyvin onnistunut leikkaus.
Uusi etuus tulossa
https://www.iltalehti.fi/talous/a/438c806e-30c7-4744-8eb8-943a7ae2991b
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet oikeasti köyhä, niin saat toimeentulotukea. Oma vika, jos asut liian kalliissa asunnossa. Me muualla kuin pääkaupunkiseudulla asuvat olemme joutuneet jo monta vuotta maksamaan paikkakuntakohtaisen vuokrakaton ylittävän osan vuokrasta maksamaan muista tuista.
Mikään pakko ei ole siellä Hesassa asua. Mutta tietysti, jos on 1980-luvulla Helsinkiin ahtautuneiden jälkeläinen ja siten asunut koko ikänsä Hesassa, niin vaikeahan sitä on kuvitellakaan muuttavansa pois. Hesan kalleuden takia ei ole mitään jäänyt säästöön ja koko elämän ajan kaikki ympärillä ovat toitottaneet, kuinka kehä kolmosen ulkopuolella ei ole yhtään mitään. Pelkkää metsää ja eristyksissä eläviä, sisäsiittoisia mutanttiperheitä.
En ole kasvanut Helsingissä, joten tiedän minkälaista mutanttiporukkaa isojen kaupunkien ulkopuolella on. Varsinkin hyvin pienissä maalaiskunnissa nuoret ihmiset (ne jotka ovat jäljellä) ovat melkoisen häiriintyneitä ihmisiä. Sisäsiittoituuskaan ei ole mikään vitsi, vaan totisinta totta esim. Kainuussa.
Höpö höpö. Taitaa vaan raha poltella turhan paljon ap:n taskuja ellei lämpimikseen provoile.
Itsekin joudun hakemaan toimeentulotukea kuukausittain, mutta tilille jää lähes aina 50-200 euroa tilille ennen seuraavaa päätöstä.
Ei mulla silti ole ylimääräistä rahaa, eikä tuo laske seuraavan tuen määrää.
Sulla pitäis olla edunvalvoja. Et selvästi osaa hoitaa asioitasi. Nytkin on ollut kuukausitolkulla aikaa muuttaa edullisemmalle paikkakunnalle.
Orpo-Purran hallitus on päättänyt poistaa Suomesta köyhyyden kokonaan ja pysyvästi - tappamalla köyhät nälkään ja kylmään.
Paljon vähemmän olisi kärsiviä, jos aikoinaan se tietty porukka ei olisi ottanut pentujen tekemistä velvollisuuden kannalta, vaan olisivat miettineet järjen kanssa, että meneekö se niin että köyhien kannattaa tehdä lapsia, kun onhan täällä sosiaaliturva, lapsilisät ym. että ei muuta kuin pari pentua jalkoihin pyörimään ja rahaa alkaa tulemaan ovista ja ikkunoista niin, ettei kerkee kaikkia seteleitä lompakkoonsa tunkemaan.
Mikään ei tule niin kalliiksi kuin vanhat virheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä huisin empatiakykyisiä vastauksia tyyliin mene töihin, mikset muuttanut halvempaan asuntoon, hae toimeentulotukea.
Toimeentulotukea ei välttämättä edes saa. Jo Torin myynnitkin lasketaan tuloiksi.
Itselläni markkinoiden halvimpia vuokra-asuntoja. Silti raha ei riitä.
Olen vakavasti masentunut. Siksi kävin VAIN osa-aikatyössä keikoilla. Kuitenkin työssä kotonaolon sijaan. Nyt lopetin.
Ymmärrän täysin aloittajaa. Tilanne on kamala.
no v*tt* minä ne tori myynnit sitten mielestäi on jos ei tuloja?
No just siksihän sitä pistetään ylimääräiset roinat nurkista pois ja myyntiin, että saataisi vähäsen tilin saldoa suuremmaksi ja leivän päälle jotain muutakin kuin pelkkää ylähuulta. Eläminen maksaa ja jostain on siihen eurot raavittava. Naisilla on helpompaa, kun he istuu pankin päällä.
Itteä harmittaa kun käyttötili meni alle 5000€ oon sitä pitänyt ns.kusirajana että alle 5000€ Ei saisi mennä.no säästötileillä tietenkin on kymmeniä tuhansia , mutta silti harmittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika iso vuokra jos tuista jää noin vähän jäljelle.
Eipä sen vuokran tarvi iso olla .
Vuokra ,sähkö,vesi. 550 euroa kk ,työmarkkinatuki 600 euroa kk, asimistuki 150 euroa..
Puhelin 35 euroa kk,bussikortti 60 euroa kk
100 euroa koko kuukaudelle ja syoda pitäs. Myös pystyä
Jätät jotain kertomatta, koska jos tulosi (koko talouden tulot) olisi tuossa SAISIT toimeentulotukea hakiessasi sitä. Ja miksi tuhlaat puhelimeen 35 €/kk tuossa tilanteessa. Olet tainnut ostella puhelimen osamaksulla ja siksi puhelinkulusi tolkuttoman korkeat.
No tuo 35 euroa nyt kun on aika yleinen Tele operaattorin palvelu paketin hinta jossa puhelut mukana.
Joo en saa toimeentulotukea. ..enkä voi hakea. Tama nyt on tätä todellisuutta.
Minun asiassa monet tulee menettämään työmarkkinatuen asumistuet myös kun tämä yleistuki tulee voimaan uusien ehtojen kanssa. Minulla on osuus kuolinpesassa joka estää tukien saannit
Sinulle jää sitten vähän alta euro per päivä. Sen mukaan voit menosi suunnitella. Ei riitä viinaan ja tupakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itteä harmittaa kun käyttötili meni alle 5000€ oon sitä pitänyt ns.kusirajana että alle 5000€ Ei saisi mennä.no säästötileillä tietenkin on kymmeniä tuhansia , mutta silti harmittaa
Ja 0 korolla tottakai
Josko nyt pikkuhiljaa aikuisten oikeasti koettaisit kohottaa sen prceesi penkistä ja menisit töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä huisin empatiakykyisiä vastauksia tyyliin mene töihin, mikset muuttanut halvempaan asuntoon, hae toimeentulotukea.
Toimeentulotukea ei välttämättä edes saa. Jo Torin myynnitkin lasketaan tuloiksi.
Itselläni markkinoiden halvimpia vuokra-asuntoja. Silti raha ei riitä.
Olen vakavasti masentunut. Siksi kävin VAIN osa-aikatyössä keikoilla. Kuitenkin työssä kotonaolon sijaan. Nyt lopetin.
Ymmärrän täysin aloittajaa. Tilanne on kamala.
Nää on näitä jotka ei voi töitä tehdä koska sitten pitää itse maksaa kaikki menot. Oli sitä rahaa sitten millainen määrä tahansa niin se ei ikinä riitä. Kela saattaa auttaa siinä että vuokrat tulee hoidettua kun itse eivät ymmärrä maksaa vuokriaan.
Ja kun tili on tyhjä ennen aikojaan niin selitys kuukuu "kun ei saa tilillä olla rahaa tai se vähennetään seuraavasta tuesta."
Oikeastihan se ei mene noin silloin kun ei ole "ylimääräisiä" tuloja ja se on näillä tiedossa.
Eivät välttämättä ole työkykyisiä silti. Jotkut persoonallisuuden häiriöt selittää tuollaisen elämänkatsomuksen
Vierailija kirjoitti:
Sinulle jää sitten vähän alta euro per päivä. Sen mukaan voit menosi suunnitella. Ei riitä viinaan ja tupakkaan.
Eurolla saa kaurahiutale paketin vaikka joka päivä ja vettä saa hanasta
Kyllä sillä parjaa
Tämä ketju näyttää, miten häijyjä ihmiset ovat toisilleen. Oikein ylpeinä ilkeillään toinen toistaan rumempia tekstejä. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju näyttää, miten häijyjä ihmiset ovat toisilleen. Oikein ylpeinä ilkeillään toinen toistaan rumempia tekstejä. Hyi.
Toisessa ketjussa kun kyseltiin omaisuutta ja autoja niin tesloja ja porchea oli joka toisella miljoonia osakkeissa ja pankkitilillä.
Muuta pakettiautoon taikka telttaan asumaan.