Huomenna jää vuokra ja puhelinlaskun jälkeen 27euroa tilille, kiitos tukien leikkaamisen
27 eurolla pitäisi pärjätä koko kuukausi?
Onko tämä jotain painajaista? Mitä ihmeen järkeä on näissä tukien leikkauksissa???
Mulla ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin alkaa varastamaan ruokaa.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä mukavaa porukkaa. Ihmisten pitäisi enemmän tukea toisiaan kuin solvata maanrakoon vaikeassa tilanteessa. Ajatelkaapa omalle kohdallenne, jos vaikka työt loppuisi eikä uutta löytyisi millään, rahat loppuisi ja ympärillä olevat ihmiset vain hokisivat, että mene töihin.
Vaikea kuvitella, että jäisin tuleen makaamaan. Kun olin lasten kanssa kotona ilman tuloja, ja mies oli matkatöissä, käytin alkuviikon siihen, että järjestin itselleni viikonlopputöitä, myös eri paikkakunnalta. Viikonloppuna mies hoiti lapset, ja minä tein perjantaina ja lauantaina 10-12-tuntiset työvuorot, joskus myös sunnuntaina lyhyemmän, koska mies lähti taas illalla omaan työhönsä. Mutta sillai selvittiin pahimman ajan yli.
Onko se jäämistä tuleen makamaan, jos laittaa satoja hakemuksia eikä yksikään tärppää? Mennäkö väkipakolla johonkin työpaikkaan?
Ei varmasti rahat riitä jos asutaan liian kalliissa asunnossa ja valehdellaan ettei halvempaa löydy.
Helsingissä 148 yksiötä vapaana missä vuokra alle 715 euroa. Kyllä on pokkaa valehdella ettei halvempaa löydy.
Myös Kela maksaa muuttoavustusta.
Vuokraovi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan tiistaina 2059€ netto.
Mitäs siihen sanot 🙃
Minä saan 2650 euroa, torstaina tuli sivutyön palkka 985 euroa.
Mitäs ap tuumaat, jos menisit töihin?
Toki! Millaisia töitä olet minulle tarjoamassa?
Missä työpaikka sijaitsee?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen tukien leikkauksista. Eipä loi set roiku veronmaksajien kukkarolla niin pahasti. Joutuvat muuttaan lähiöihin ja työssäkäyville vapautuu asuntoja. Hyvä hallitus 👍
Mistä edes on tullut käsitys että tyypit asuvat huvikseen kalliisti? Eiköhän suurin osa asu jo ihan niissä lähiöissä koska jostain keskusta-asumisesta suuren osan joutuu maksamaan itse ja se on kallista. Ihan trolleille tiedoksi, kela maksaa vuokrasta suhteessa tietyn osan jo nyt ja mitä kalliimmin asuu, sitä enemmän itse maksaa.
Jouduin joskus muuttamaan kalliiseen asuntoon koska se oli AINOA minkä lopulta sain kun kaikkiin asuntonäyttöihin tuli kymmeniä ihmisiä ja sekin asunto oli aivan hevonkuusessa erittäin kaukana keskustasta. Sellaiset ovat vuokramarkkinat.
"Muuttakaa halvempaan asuntoon" on naurettavan naiivi neuvo.
148 asuntoa vapaana missä vuokra on alle 715 euroa. Nykyään on pulaa vuokralaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko töitä katellut?
Eri. Mitä se katselu hyödyttää? Siitä ei saa palkkaa elämiseen. Itse haen ("katselen") koko ajan töitä, mutta rekryprosessit ovat pitkiä. Jos en saisi työttömyyskorvausta, olisin itsekin vaikeuksissa.
Kyllä se on niin että elätte liian leveästi
asunto ei oo varojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
"Olin vuokratyöfirman listoilla ja soitin myös suoraan firmoihin. Aina löytyi töitä.
Mutta keksi sinä tekosyitä ihan rauhassa."
Eli jurakaudella siis ilmeisesti.
Tässä saa ihan rauhassa olla vuokratyöfirman listoilla ilman mitään yhteydenottoja.
Menepä vaikka vaihteeksi työnantajille kyselemään mikä on heidän tekosyynsä olla palkkaamatta äläkä nakuta vanhoihin aikoihin perustuen niille jotka nykyajassa etsivät mutta eivät saa töitä. Meillä on helvetinmoinen taantuma, surkeampi taloustilanne kuin edes 2008 lamassa, surkea ostovoima ja paljon enemmän työttömiä kuin töitä.
Mitähän ihmeellisiä töitä mahdat hakea? Meidän perheen nuorisokin on työllistynyt vuokratyöfirmojen kautta. Yksi sai vakkari paikankin teollisuudesta. Nyt on armeijassa, ja työpaikka odottaa. Yhdellä pidemmällä lomalla kävi tekemässä työvuoroja siellä, ottivat riemusta kiljuen hyvän työntekijän hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Yksinasuvalla toimeentulotuki 587 euroa. Kyllä tuolla summalla pärjää.
Joo niin pärjäisi jos oikeasti jäisi tuon verran vuokran ja laskujen jälkeen mutta monella ei jää kun pitää maksaa vuokran omavastuu osuus (voi olla jopa 200€+/kk), puhelin, netti yms laskut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs siihen sanot 🙃
Ap
Vantaa Power Tammisto, voin ottaa sinut harjoittelijaksi kesän ajaksi jos haluat?
Täsmälleen 1.4 ei leikkaukset juurikaan vaikuta, vasta myöhemmin ja ajankohta vaihtelee tilanteen mukaan joten älä valehtele.
Ollaan oltu joskus toimeentulotuella ja kyllä sillä pärjäsi jos ei ole päihdeongelmia tai velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä mukavaa porukkaa. Ihmisten pitäisi enemmän tukea toisiaan kuin solvata maanrakoon vaikeassa tilanteessa. Ajatelkaapa omalle kohdallenne, jos vaikka työt loppuisi eikä uutta löytyisi millään, rahat loppuisi ja ympärillä olevat ihmiset vain hokisivat, että mene töihin.
Vaikea kuvitella, että jäisin tuleen makaamaan. Kun olin lasten kanssa kotona ilman tuloja, ja mies oli matkatöissä, käytin alkuviikon siihen, että järjestin itselleni viikonlopputöitä, myös eri paikkakunnalta. Viikonloppuna mies hoiti lapset, ja minä tein perjantaina ja lauantaina 10-12-tuntiset työvuorot, joskus myös sunnuntaina lyhyemmän, koska mies lähti taas illalla omaan työhönsä. Mutta sillai selvittiin pahimman ajan yli.
Onko se jäämistä tuleen makamaan, jos laittaa satoja hakemuksia eikä yksikään tärp
Mene jollekin kurssille, jossa opetetaan kunnollisen hakemuksen ja cv:n teko. Sä saat lähettää sitä paskaa hakemustasi vaikka tuhansia, eikä kukaan jaksa lukea alkua pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos asut omassa asunnossa, et saa senttiäkään asumistukea tai toimeentulotukea. Käteen jää asumiskulujen jälkeen 300€. Sillä maksat KAIKEN yksin.
Hae toimeentulotukea. Tai varaa netistä aika lähimpään seurakuntaan, diakonissalle. Hän voi antaa ruoan ostamiseen rahaa tai ainakin ostokuponkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs siihen sanot 🙃
Ap
Vantaa Power Tammisto, voin ottaa sinut harjoittelijaksi kesän ajaksi jos haluat?
Miksi et ap vastaa viestiin kun sinulle tarjotaan töitä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos asut omassa asunnossa, et saa senttiäkään asumistukea tai toimeentulotukea. Käteen jää asumiskulujen jälkeen 300€. Sillä maksat KAIKEN yksin.
No sitten sä myyt sen kämppäsi, jos ei työnteko ole vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Välillä tämä palstan typeryys saa ihan voimaan pahoin. Porukka on nyt viime kuukaudet avanneet joka päivä ketjuja missä valitetaan miten vähän jää jatkossa tukirahoja handuun ja samalla ihmetellään, että mitä järkeä tässä on. Kun se asian järki on juuri se, että nyt sitä rahaa jää niin niukasti, että pitäisi sen "paskaduuninkin" alkaa jo pikku hiljaa kiinnostamaan. Se että rahaa jää vähän, on koko homman pointti ja tarkoitus. Ihminen ei vain voi olla niin yksinkertainen, ettei muka tajua mihin tällä kaikella pyritään. Mutta eiköhän viimeistään huomenna tule taas yksi älypää ihmettelemään samaa. Ei mikään ihme ettei ole töitä löytynyt, kun älykkyys on tuota tasoa.
Ei ne tyypit silti tule ikinä töihin menemään. Eikä kukaan heitä huoli, koko ikänsä työttömänä lojuneita ei kutsuta edes haastatteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko töitä kysellyt? Juuri oli juttu että Kesko hakee jatkuvalla syötöllä logistiikkatyöntekijöitä ja töihin pääsee heti, edes kielitaito ei ole pakollinen.
Ei kiinnosta, koska palkka on pieni ja joutuisi heräämään aikaisin aamulla.
Jestas, ettei työ kiinnosta, kun joutuu jopa aamulla heräämään. Luuletko meidän työssäkäyvien esim. aamuvuorolaisten nukkuvan kovinkin pitkään? Olet tosiaan lusmu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs siihen sanot 🙃
Ap
Miksi et ap vastaa viestiin kun sinulle tarjotaan töitä??
Heti ap katosi johonkin kun olisi töitä tarjolla 😂