Muuttakaa halvempaan asuntoon.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/olen-itkenyt-kaksi-viikkoa-viisi-su…
Turha itkeä tukien leikkauksia.
Kommentit (101)
Kyllä mä tunnen työttömiä ihmisiä tai opiskelijoita, jotka ovat muuttaneet pienemmästä asunnosta isompaan/huonommalta alueelta paremmalle asumistuen avulla, kun he ovat laskeneet, ettei se tule paljoa sen kalliimmaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo sanoa että muuttakaa halvempaan asuntoon kun ei niitäkään niin helpolla löydy ainakaan kohtuu läheltä työpaikkoja. Muuta kauemmaksi ja työmatkoihin menee sitten paljon enemmän. Ja ei en puhu nyt itsestäni koska en itse saa asumistukea.
Niin? Pendelöinti on ihan normaalia ja osa (työ)elämää hyvin monille.
Kun tekee fyysistä työtä ja työmatkoihin menee kolme tuntia päivässä kolmea eri liikennevälinettä käyttäen, niin voin sanoa että kotiin tullessa on aika poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa köyhät vaikka poriin jos ei hesan keskustasta löydy halvempaa asuntoa.
En ikinä vaihda Helsinkiä johonkin Poriin 🤢
Kontula, Hertsikka ja Meri-Rastila on jatkossa sun paikka. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt että esim tuhannet suomalaiset sairaanhoitajat ovat olleet Lontoossa ja muissa suurkaupungeissa töissä ja lähes poikkeuksetta asuneet nurinoitta kimppakämpissä. Miksei Suomessa voisi? Miksi pidetään ihmisoikeutena, että MUUT kustantavat juuri sinulle oman asunnon hyvältä paikalta kalliilta alueelta?
Ei Suomessa ole kimppakämppiä opiskelijasoluja lukuunottamatta. Muualla järjestetty se asia vähän paremmin.
Kyllä on. Älä valehtele. Laita hakuun kommuunit Suomi, niin löydät paikkasi 👍
Christiiina kirjoitti:
Kyllä mä tunnen työttömiä ihmisiä tai opiskelijoita, jotka ovat muuttaneet pienemmästä asunnosta isompaan/huonommalta alueelta paremmalle asumistuen avulla, kun he ovat laskeneet, ettei se tule paljoa sen kalliimmaksi
Onneksi tämä ei ole enää mahdollista. Hyvä hallitus 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa köyhät vaikka poriin jos ei hesan keskustasta löydy halvempaa asuntoa.
No sitten vaan kättä taskuun ja rutinat pois
Ei ole järkeä muuttaa samalla alueella kaksiosta yksiöön, joka maksaa 100€/kk vähemmän, koska senkin vuokra nousee parissa vuodessa samaan, kuin missä kaksion on nyt, mutta yksiöön ei voi ottaa kämppäkaveria jakamaan kuluja. Kaksioon voi.
Ei ole järkeä muuttaa isoista kaupungeista pikkupaikkakunnille, missä on pienemmät vuokrat, koska hyväksyttyjen asumiskulujen rajatkin on siellä pienemmät ja työpaikkoja niukemmin.
Aion alivuokrata asunnostani toisen huoneen jollekulle. Jos sopivaa henkilöä ei löydy (pian varmastikin alkaa löytyä...) niin muutan vain: 1) soluhuoneeseen/kimppakämppään 2)suunnilleen nykyisen asunnon hintaiseen isompaan tai samankokoiseen, sijainniltaan kämppiksen löytämisen kannalta parempaan asuntoon 3)korsuun/telttaan/vallattuun taloon/asuntovaunuun/autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontula, Hertsikka ja Meri-Rastila on jatkossa sun paikka. 😊
Meidän kaksio Helsingin itälähiössä ylittää reippaasti Kelan toimeentulotuessa hyväksyttävät asumismenot.
Vierailija kirjoitti:
Tähän vuokraongelmaan on ihan järkevä, kokeiltu ja toimiva ratkaisu.
Vuokrankorotuksesta kieltäytyminen ei saa olla vuokrasopimuksen irtisanomisperuste ja vuokrasopimuksen irtisanomisesta vuokraajan puolelta aina 2kk vuokran suuruinen korvaus vuokralaiselle.
Saapi vuokraaja harkita tarkaan, mikä on kämpän markkina-arvo ja lähettääkö sen korotuskirjeen.
Siis onko tää laissa oleva juttu? Miten en oo tienny? Vai pitääkö se siis sopia erikseen vuokrasopimusta tehdessä?
Juuri ihmiset haluttiin kaupunkeihin kun siellä on töitä. Sijoittajien omistamiin ylihintaisiin kanankoppeihin asumaan lähiöön. Nämä saatiin kikkailtua sijoittajille kannattaviksi sillä, että yhtiölainan lyhennyksen sai käsitellä kuluna, mikä on täysin päätöntä mutta laillista.
Nytkö pitäisikin muuttaa takaisin landelle halvempien asuntojen perässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla tarjota näille ihmisille halvempaa asuntoa?
https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot?pagination=1&sortBy=price_asc…
Kaikesta voidaan sopia mutta lemmikit kielletty?!
Monet yksityiset korottavat nyt pienten asuntojen vuokria. Itse asun melko edullisessa kaksiossa. Elokuussa asumistuen tarkastuksessa lähtee asumistukea pois. Halpaa asuntoa on vaikea löytää. Lumon ja kaupungin yksiöt ovat kalliita. Muutamiin halvempiin on pitkät jonot. En asu Hesassa. Olen osa-aikatyössä, en muuta Lieksaan, Poriin tai Nilsiään.
Tuohan on samanaikaisesti yritys säästää ja korjata itse aiheutettu ongelma. Pikkuyksiöitä rakennettiin nollakorkokiimassa liikaa kun jokainen halusi asuntosijoittajaksi.
Nyt sitten pyritään puskemaan niihin asukkaita, mikä tietysti nostaa yksiöiden vuokria samalla. Lopulta ihmiset eivät muuta halvempiin asuntoihin, mutta sen sijaan että annettaisiin markkinoiden korjata tilanne (->lisää isompia asuntoja), valtio puskee työttömiä, opiskelijoita ja eläkeläisiä sijoittajien syliin.
Tunnen kaksi ihmistä jotka joutuivat muuttamaan kalliimpaan asuntoon, koska edellisessä oli liikaa neliöitä. Sekö on järkevää?
Tämän halvempaa ei olekaan. Asuminen 0e.
"Tunnen kaksi ihmistä jotka joutuivat muuttamaan kalliimpaan asuntoon, koska edellisessä oli liikaa neliöitä. Sekö on järkevää?"
Nykyisessä asumistuessa ei ole mitään neliörajoja, ainoastaan vuokran suuruus ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa halvempaan asuntoon ja muuttakaa töiden perässä. Muuttotappio kunnissa ja kaupungeissa voi löytyä halpoja asuntoja mutta ei töitä. Tai muuta helsinkiin tai tampereelle ja maksa koirankopin kokoisesta yksiöstä tonnin vuokraa.
Olen sanonut monta kertaa että ikiliikkuja on keksitty. Muuta pääkaupunkiseudulle kalliiseen asuntoon jotta voit ehkä työllistyä. Muuta sieltä sitten jonnekin periferiaan jossa on halvat asunnot mutta ei työtä. Me asutaan alle 100 km Hesasta mutta tästä ei muuteta minnekään. Ei tosin saada mitään tukiakaan vaikka töitä ei ole eikä tule joten meillä kaikki ok.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla tarjota näille ihmisille halvempaa asuntoa?
Ei ole sillä niissä on jo vuokralaiset eivätkä asunnot ole pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa tässäkin keskustelussa ihmisten avuttomuuden ja saamattomuuden. Selkeitä ratkaisuehdotuksia alapeukutetaan, mitään uutta ratkaisua ei edes harkita vaan halutaan vaan että miut tekevät ja kustantavat kaiken.
No, kyllä se ulosmittaaja sitten auttaa tavaroiden kannossa pihalle.
Luuletteko oikeasti, että ihmisiä voidaan häätää kadulle? Ne sijoitetaan kriisimajoituksiin yms. ja ne vasta maksaa.