Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttakaa halvempaan asuntoon.

Vierailija
31.03.2024 |

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt että esim tuhannet suomalaiset sairaanhoitajat ovat olleet Lontoossa ja muissa suurkaupungeissa töissä ja lähes poikkeuksetta asuneet nurinoitta kimppakämpissä. Miksei Suomessa voisi? Miksi pidetään ihmisoikeutena, että MUUT kustantavat juuri sinulle oman asunnon hyvältä paikalta kalliilta alueelta?

Ei Suomessa ole kimppakämppiä opiskelijasoluja lukuunottamatta. Muualla järjestetty se asia vähän paremmin.

Vierailija
22/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa köyhät vaikka poriin jos ei hesan keskustasta löydy halvempaa asuntoa.

Asun porissa ja halvat on asunnot:3

Onko siellä työ- ja opiskelupaikkoja, kouluja ja päiväkoteja kaikille helsinkiläisille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin teen. Löysin juuri Espanjasta 300€ kaksion talveksi. Se on juuri saman verran, kuin nyt maksan yksiöstä asumistuen jälkeen, eli vaikutus on minulle nolla, mutta voitan elinkustannuksissa vähän ja onhan se mukavampi olla lämpimämmässä ja valoisammassa paikassa talvi. Uskon, että elämäniloa saan tällä vaihtoehdolla enemmän. Nyt vielä järjestelen asunnotonta asumista kotimaassa kesäksi. Vaihtoehtoja on monia, kun alkaa suunnittelemaan.

Vierailija
24/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaminen on aika kallista. Olen kyllä katsonut halvempaa asuntoa, mutta en tiedä mistä revin yhtäkkiä 1400 euroa vuokravakuuteen ja 200 euroa muuttofirmaan. Onko ehdotuksia?

Vierailija
25/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muuten alkaa olemaan Helsingissä pulaa mm. kaupan työntekijöistä. Suurinosa osa-aikaisia ja osa-aikatyötä ei kannata tehdä ja lisätään vielä se, että joutuu jonnekin Vantaan perähikiälle asumaan, niin matkojen takia loppuu loputkin kannattavuudesta.

Vierailija
26/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa halvempaan asuntoon ja muuttakaa töiden perässä. Muuttotappio kunnissa ja kaupungeissa voi löytyä halpoja asuntoja mutta ei töitä. Tai muuta helsinkiin tai tampereelle ja maksa koirankopin kokoisesta yksiöstä tonnin vuokraa. 

Tallinnaan muutto alkaa vaikuttamaan todella houkuttelevalta etätyötä tekevälle asiantuntijalle. 20% tasavero tuo valtavat veroedut!

Vierailija
27/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule ap, sinä et paljoa tiedä. Sinusta kuitenkin välittyy kuva, että haluat aiheuttaa esim. asumistukea saavalle pienituloiselle ikävän olon. Se kertoo sinusta itsestäsi paljon. Ehkä et voi itse kovin hyvin ja purat pahaa oloasi täällä?

Vierailija
28/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla tarjota näille ihmisille halvempaa asuntoa?

Käsittääkseni edullisimmat vuokra asunnot on jotain 200e/kk.

Vierailija
29/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaminen on aika kallista. Olen kyllä katsonut halvempaa asuntoa, mutta en tiedä mistä revin yhtäkkiä 1400 euroa vuokravakuuteen ja 200 euroa muuttofirmaan. Onko ehdotuksia?

Keva, M2, Retta(ei kaikki) ohan näitä missä vakuus 0€ tai 250/350€

Pakuovelle.com 4h 68€

Vierailija
30/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadulle pääset ilmaiseksi kun häätö tulee.

Vierailija
31/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule ap, sinä et paljoa tiedä. Sinusta kuitenkin välittyy kuva, että haluat aiheuttaa esim. asumistukea saavalle pienituloiselle ikävän olon. Se kertoo sinusta itsestäsi paljon. Ehkä et voi itse kovin hyvin ja purat pahaa oloasi täällä?

Tämä. Tällä palstalla on paljon näitä pahoinvoivia jotka purkavat sitä sitten tällaisilla aloituksilla. Tsemppiä ja jaksamista kaikille pienituloisille! Älkää välittäkö näistä. 

Vierailija
32/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt että esim tuhannet suomalaiset sairaanhoitajat ovat olleet Lontoossa ja muissa suurkaupungeissa töissä ja lähes poikkeuksetta asuneet nurinoitta kimppakämpissä. Miksei Suomessa voisi? Miksi pidetään ihmisoikeutena, että MUUT kustantavat juuri sinulle oman asunnon hyvältä paikalta kalliilta alueelta?

Ei Suomessa ole kimppakämppiä opiskelijasoluja lukuunottamatta. Muualla järjestetty se asia vähän paremmin.

Tässä kiteytyy monien valittajien ongelma: 'järjestetty'. Itsehän ei voi järjestää mitään, aina on muiden tuotava valmis ratkaisu nenän eteen, ja mielellään muiden kustantamana. Henkisesti aikuinen ihminen etsii itse omat ratkaisunsa. Sosialismin yksi hallintakeino on alistaa ihmiset henkisiksi lapsiksi.

Kimppakämpän voi järjestää ITSE vuokraamalla isomman kömpän yhden tai kahden muun kanssa. Ai niin mutta ongelma on siinä, että pitäisi ITSE ottaa vastuuta OMASTA elämästään. 

Vierailija
33/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keva, M2, Retta(ei kaikki) ohan näitä missä vakuus 0€ tai 250/350€

Pakuovelle.com 4h 68€

Täällä ainakin on noiden yhtiöiden vuokrat paljon kalliimpia kuin yksityisten vuokranantajien, joten ei juuri hyödytä tuo pieni vuokravakuus. Enkä edes haluaisi muuttaa niihin. 

Osaako tuo paku myös kantaa tavaroita? Tiedätkö kuinka paljon joutuu maksamaan, jos vahingossa kolhii tuollaista pakua?

Vierailija
34/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadulle pääset ilmaiseksi kun häätö tulee.

Miksi mulle tulisi häätö?

Vierailija
35/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppa-asuminen ja kimppakiva on ratkaisu

Vierailija
36/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa tässäkin keskustelussa ihmisten avuttomuuden ja saamattomuuden. Selkeitä ratkaisuehdotuksia alapeukutetaan, mitään uutta ratkaisua ei edes harkita vaan halutaan vaan että miut tekevät ja kustantavat kaiken.

No, kyllä se ulosmittaaja sitten auttaa tavaroiden kannossa pihalle.

Vierailija
37/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vuokraongelmaan on ihan järkevä, kokeiltu ja toimiva ratkaisu.

Vuokrankorotuksesta kieltäytyminen ei saa olla vuokrasopimuksen irtisanomisperuste ja vuokrasopimuksen irtisanomisesta vuokraajan puolelta aina 2kk vuokran suuruinen korvaus vuokralaiselle.

Saapi vuokraaja harkita tarkaan, mikä on kämpän markkina-arvo ja lähettääkö sen korotuskirjeen.

Vierailija
38/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrankorotuksesta kieltäytyminen ei saa olla vuokrasopimuksen irtisanomisperuste ja vuokrasopimuksen irtisanomisesta vuokraajan puolelta aina 2kk vuokran suuruinen korvaus vuokralaiselle.

Saapi vuokraaja harkita tarkaan, mikä on kämpän markkina-arvo ja lähettääkö sen korotuskirjeen.

Tavallaan tuo ratkaisisi ongelman koska markkinoilta poistuisi valtavasti vuokra-asuntoja.

Vierailija
39/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan tuo ratkaisisi ongelman koska markkinoilta poistuisi valtavasti vuokra-asuntoja.

Eli myydään edullisesti sille vuokralaiselle. Ei tuo vuokranantajien elättäminen tuo lisäarvoa Suomelle. Menkööt oikeisiin töihin.

Vierailija
40/101 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden yh-vanhempien kohdalla selvä ratkaisu on, että lapsen toinen vanhempi maksaa enemmän elatustukea. Yhdessä ne lapset on hankittu, yhdessä niistä pitää kantaa myös taloudellinen vastuu vaikka vanhemmat olisivat eronneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi