IL: Suomeen tulossa YLEISTUKI
Uudistuksen tavoitteena on aikaansaada yksi yleistuki sisältäen perusosan elämiseen, asumisosan asumiseen ja harkinnanvaraisen osan viimesijaiseksi turvaksi.
Olisiko 300 euroa kuukaudessa hyvä YLEISTUKI sisältäen vuokran, sähkön, veden, lääkkeet, lääkärikäynnit ja muun elämisen?
Työttömän kannattaa tällöin mennä kommuuniin
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ollutkin hullua, että asutaan kalliissa asunnossa ja ostetaan kalliit lääkkeet Kelan piikkiin
Ehkä osastolla olo sairaalassa olisi sitten parempi vaihtoehto. Sinnehän se suunta on ilman kattoa pään päällä ja lääkkeitä. Joskus näin, että vuorokausihinta olisi sellaiset pari sataa euroa. Luulen, että vaatteet, ruuan, katon pään päälle ja lääkkeet maksaa hieman vähemmän kuin pari sataa vuorokaudessa.
Eikös vuorokausi maksa potilaalle 100 e?
200-3000e riippuen hoidosta. Jos et mitään hoitoa saa muuta kuin petipaikan, ruuan ja lämpimän tervehdyksen niin se maksaa hieman päälle 200e/vrk
Nyt, kun leikataan ja keksitään kaikenlaista uutta, niin näin työssäkäyvänä vaadin sitä, että kun kiristellään ja korotellaan veroja ja leikitään, että velka lyhenee. Minä haluan verorahoilleni vastinetta niin, että noi kerätyt kiristykset ja korotukset alkaa näkymään ihmsten elämissä, EIKÄ SITÄ kerättyä rahaa jaella taas muualle ja oma kansa kulkee paskat housuissa. Mulle henkkoht on se ja sama onko joku työtön, mutta jos ihmisiä aletaan kurjistamaan ja se kerätty ei raha ei näy tässä maassa, niin sitä en hyväksy millään.
Mun mitta alkaa olemaan täynnä touhua ja sitä, että kukaan ei palkkaa ihmisiä oikeihin töihin oikealla palkalla. Meillä pomo ei palkkaa eläkkeelle jäävien ja jo jäätyjen tilalle yhytään vakituista duunaria oikealla palkalla. Se on mennyt jo niin pitkälle ettei palkkaa edes kesätöihin ihmisiä oikealla palkalla. 9e työttömät tekee nykyään noi hommat ja pomo kierrättää noita 4kk välein. NE menee sellaisella kuin työkokeilija, harjoittelija jne jne. Pomo kännissä valitti kesäjuhlissa, että konttorin puolen tyypeillä on ihan liian isot liksat. Se tosiaan sano sen ääneen ja kunnon jurrissa. Nythän se hieroo käsiään, jos noi heikennykset tulee voimaan, niin konttorin väki saattaa raapia päätään. Tämä on tulevaisuutta kaikkialla. Ei kannata huudella, että menkää töihin jne jne. Ei niitä duuneja ole kaikille ja varsinkaa palkalla millä pitäs elää. Viereisessä firmassa aikalailla sama tilanne. Yhtäkkiä siellä alkanut pyörimään näitä harkkareita jne.
Nämä leikkaukset muutenkin sais koskea muitakin kuin pelkkiä Virtasia ja Mäkisiä. Yksikään Somaliperhe ei muuta pienempään asuntoon ja se on täysin varma asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ollutkin hullua, että asutaan kalliissa asunnossa ja ostetaan kalliit lääkkeet Kelan piikkiin
Kukaan ei käytä lääkkeitä huvikseen. Paitsi ehkä sinä. Ja jossain on ihmisen asuttava. Vuokralainen ei määritä itse vuokraansa. Sen tekee vuokranantaja.
Sairaudet ovat lähes kaikki itseaiheutettuja. Ei ole reilua, että ihmiset pakotetetaan yhteiseen sairaskassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan siihen ei sisälly mitään vastikkeellista pakkohyppyytystä eli orjuutusta niin muutamakin satanen kuussa on ihan kiva juttu.
Ihanko oikeasti ajattelet, että on ok olla muiden elätettävänä ihan vain koska ei huvita? Maksan mielelläni veroja oikeasti työkyvyttömien, vanhusten ja lasten tukemiseen, mutta laiskat siivelläeläjät eivät mielestäni ansaitsisi mitään tukia.
Pakkohyppyytys ei tuota kuin vtutusta, ja hyppyyttäjän palkka maksaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen 1500 euroa kuussa käteen olisi sopiva, sen ovat asiantuntijat laskeneet moneen kertaan. Jos olisi vähemmän niin kela/ sossu saisi edelleen auttaa aika monia. Yleistuki ei muuttaisi mitään, tulisi vaan tolkuttoman kalliiksi ja ihan turhaksi joten tuskinpa tulee. Tosin enpä tuolta epäpätevältä porukalta enempää voisi vaatiakaan.
Olen työtön minimalisti ja minulle riittäisi vaikka 900 jos ei tartte tehdä mitään ja on ihmisoikeus olla olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen 1500 euroa kuussa käteen olisi sopiva, sen ovat asiantuntijat laskeneet moneen kertaan. Jos olisi vähemmän niin kela/ sossu saisi edelleen auttaa aika monia. Yleistuki ei muuttaisi mitään, tulisi vaan tolkuttoman kalliiksi ja ihan turhaksi joten tuskinpa tulee. Tosin enpä tuolta epäpätevältä porukalta enempää voisi vaatiakaan.
EU on määritellyt, että 1100 €/kk on minimi.
Ap olet varsin yksinkertainen. Ei se summa pienene vaan ovat kaikki kolme osaa samassa tuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuo yleistuki on vastikkeellinen. Ei ilmaista rahaa kotona makaamisesta.
"Gulag ei koskaan ollut kannattava, mutta se dominoi kaivostyön ja metsätyön aloilla.[3] Gulag-työvoima ei ollut yhteiskunnalle ilmaista. Työn tuottavuus oli 5060 prosenttia pienempi, ja kymmentä vankia kohden oli yksi vartija."
- Wikipedia
Luen myös erästä gulag- aiheista kirjaa, alansa merkkiteosta. Gulagit rakensivat kaikki merkittävimmät itänaapurin kohteet aikoinaan. Oli Vienan ja Karjalan alueilla joitakin ihan voittoa tuottaviakin leirejä. Pääosin gulagien taloudet olivat todella kalliita, kuluja oli vaikka esim. ruoka ja vaatteet ym. olivat usein ala- arvoisia. Huonoilla välineillä töiden teettäminen oli aivan järjetöntä ja kaikinpuolin kansan energiaa tuhlaavaa ja tehotonta. Se mikä noissa gulageissa oli jotenkin hyväksyttävää että sinne passitettiin juuri ensin kaikki rikkaat ja varakkaat ja minusta sitä voisi soveltaa nykyäänkin. Jokaisen työkykyisen, oli sitten rikas, sijoittaja, omistaja, perijä vai mikä, pitäisi tehdä tietty työmäärä tai maksaa kovat verot yhteiskunnan hyväksi. Ken ei töitä tee, sen ei pidä syömän, sanoi joku täälläkin. Ei ole tullut polttomoottoriautoilusta tolkuttoman kallista, itse asiassa sehän on halventunut. Ei tule yleistukea. Iltiksen jutut on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Nyt, kun leikataan ja keksitään kaikenlaista uutta, niin näin työssäkäyvänä vaadin sitä, että kun kiristellään ja korotellaan veroja ja leikitään, että velka lyhenee. Minä haluan verorahoilleni vastinetta niin, että noi kerätyt kiristykset ja korotukset alkaa näkymään ihmsten elämissä, EIKÄ SITÄ kerättyä rahaa jaella taas muualle ja oma kansa kulkee paskat housuissa. Mulle henkkoht on se ja sama onko joku työtön, mutta jos ihmisiä aletaan kurjistamaan ja se kerätty ei raha ei näy tässä maassa, niin sitä en hyväksy millään.
Mun mitta alkaa olemaan täynnä touhua ja sitä, että kukaan ei palkkaa ihmisiä oikeihin töihin oikealla palkalla. Meillä pomo ei palkkaa eläkkeelle jäävien ja jo jäätyjen tilalle yhytään vakituista duunaria oikealla palkalla. Se on mennyt jo niin pitkälle ettei palkkaa edes kesätöihin ihmisiä oikealla palkalla. 9e työttömät tekee nykyään noi hommat ja pomo kierrättää noita 4kk vä
No ei tietenkään muuta kun heillä on niin erilainen kulttuuri joka vaatii enemmän tilaa ympärilleen
ihan tosissaan olette siis täällä valmiita työntämään ihmisiä kaduille ja kujille kuolemaan nälkään sekä viluun, kun ei ole riittävää toimeen tuloa? (kaikki eivät töihin pääse eikä kaikille töitä edes olekaan)
Sairasta, eipä voi muuta sanoa... todella häiriintynyt ajattelutapa, ymmärtääkseni psykopatiaksi tuollaista sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009633219.html
Aika suuri summa, pitääköhän paikkaansa. Tuolla summalla kukaan ei mene töihin, miksi menisi?
Tuo on kyllä liian paljon, työnteko ei läheskään kaikkia enää motivoisi. Toivottavasti Suomessa pidetään summan kanssa järki kädessä.
Minusta ihan sopiva, kyllä sillä moni pärjäisi. Nyt saan reilusti enemmän osaeläkettä ja kassan rahaa. Töihin menen vaikka katuja lakaisemaan jos sellainen paikka olisi lähellä. Ei vaan ole avoimia paikkoja meikäläiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei käytä lääkkeitä huvikseen. Paitsi ehkä sinä. Ja jossain on ihmisen asuttava. Vuokralainen ei määritä itse vuokraansa. Sen tekee vuokranantaja.
Sairaudet ovat lähes kaikki itseaiheutettuja. Ei ole reilua, että ihmiset pakotetetaan yhteiseen sairaskassaan.
Hyvin harva sairaus on itse aiheutettu. Moni sairaus on lisäksi synnynnäinen.
Vierailija kirjoitti:
28 alapeukuttajaa on sitä mieltä että aikuisia ihmisiä pitäisi muka muiden elättää ja kustantaa kaikille omat privaattiasunnot.
On todellakin aika lakkauttaa oleskeluyhteiskunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuo yleistuki on vastikkeellinen. Ei ilmaista rahaa kotona makaamisesta.
"Gulag ei koskaan ollut kannattava, mutta se dominoi kaivostyön ja metsätyön aloilla.[3] Gulag-työvoima ei ollut yhteiskunnalle ilmaista. Työn tuottavuus oli 5060 prosenttia pienempi, ja kymmentä vankia kohden oli yksi vartija."
- Wikipedia
Luen myös erästä gulag- aiheista kirjaa, alansa merkkiteosta. Gulagit rakensivat kaikki merkittävimmät itänaapurin kohteet aikoinaan. Oli Vienan ja Karjalan alueilla joitakin ihan voittoa tuottaviakin leirejä. Pääosin gulagien taloudet olivat todella kalliita, kuluja oli vaikka esim. ruoka ja vaatteet ym. olivat usein ala- arvoisia. Huonoilla välineillä töiden teettäminen oli aivan järjetöntä ja kaikinpuolin kansan energiaa tuhlaavaa ja tehotonta. Se
Yleisesti yhteiskunnilla on enemmän varaa laitoksiin ja vankiloihin kuin ihmisten auttamiseen ja tasa-arvon edistämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön minimalisti ja minulle riittäisi vaikka 900 jos ei tartte tehdä mitään ja on ihmisoikeus olla olemassa.
Jokaisella on ihmisoikeus olla olemassa. Mutta ei ole ihmisoikeus että aikuista työkykyistä ihmistä elätetään muiden aikuisten toimesta. Veronmaksajan ihmisoikeus on se, etteivät muut käytä hänen panostaan hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, töistä kuuluu maksaa palkkaa.
Jos mun mies kuolee ennen mua niin olen ajatellut perustaa kommuunin. Yhteisvoima paras voima eikä se tarkoita että olisi joku ruma paikka vaan kaunis. En sinne ottaisi ketä tahansa eikä se oli teidän rumassa Helsingissä vaan jossain missä silmä lepää ja on kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet täysin oikeassa. Olen syntynyt ja elän, siis aiheutan itse kaiken. Aiheutan myös auringon nousun ja kuun ja tähdet taivaalle. Jos en eläisi, ei niitä minulle olisi. Mielelläni olen aina maksanut veroni vaikka en ole paljon rahoilleni vastinetta saanutkaan. Esim. kulttuuri ja huippu- urheilu harrastelevat hyvin pitkälti pienellä porukalla ja kalliisti muiden rahoilla. Suosittelen muuttamaan vaikkap itänaapuriin, siellä on edullista etkä maksele toisten kuluja juurikaan. Voit ottaa itse vakuutukset mitkä haluat. Jenkeissä sama. Turha täällä on itkeä.
Semmoisessa "Tyttökullat" tyyppisessä kommuunissa voisi elääkin vanhempana.
Tuo on kyllä liian paljon, työnteko ei läheskään kaikkia enää motivoisi. Toivottavasti Suomessa pidetään summan kanssa järki kädessä.