Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Suomeen tulossa YLEISTUKI

Vierailija
31.03.2024 |

Uudistuksen tavoitteena on aikaansaada yksi yleistuki sisältäen perusosan elämiseen, asumisosan asumiseen ja harkinnanvaraisen osan viimesijaiseksi turvaksi. 

Olisiko 300 euroa kuukaudessa hyvä YLEISTUKI sisältäen vuokran, sähkön, veden, lääkkeet, lääkärikäynnit ja muun elämisen?

Työttömän kannattaa tällöin mennä kommuuniin

Kommentit (183)

Vierailija
61/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ollutkin hullua, että asutaan kalliissa asunnossa ja ostetaan kalliit lääkkeet Kelan piikkiin

Minulle 3 kk lääke maksaa 4,50e. Oikea hinta on 1600e. En millään pystyisi ostamaan lääkettä ilman korvausta.

Vierailija
62/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ollutkin hullua, että asutaan kalliissa asunnossa ja ostetaan kalliit lääkkeet Kelan piikkiin

Kukaan ei käytä lääkkeitä huvikseen. Paitsi ehkä sinä. Ja jossain on ihmisen asuttava. Vuokralainen ei määritä itse vuokraansa. Sen tekee vuokranantaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin tervetullut asia. Saan siis jäädä työttömänä olemaan, jos rikkaudet ei kiinnosta kunhan saan maksettua pakolliset menot ja vähän ruokaa hengenpitimeksi. Mahtavaa!

Noinhan asia on aina ollut. Ei ole ollut mitään estettä sinulle

Vierailija
64/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ajattelit että huvikseen niitä kalliita lääkkeitä ostetaan?

Nimim; käytin lääkärin määräämänä ja Kelan täyskorvaamana 130e/kpl hintaista piikkiä koska muuta ei ole markkinoilla. 

Joo minäkin ihan huvikseni käytän lääkkeeseen kuukaudessa 100 euroa.

Ei noille oikeistopelleille kannata puhua sarkastisesti, ottavat tosissaan.

Vierailija
65/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle 3 kk lääke maksaa 4,50e. Oikea hinta on 1600e. En millään pystyisi ostamaan lääkettä ilman korvausta.

Minun syöpälääkkeeni maksaa 6.000e/kk. En millään pystyisi ostamaan sitä ilman Kela-korvausta, mutta kommentoijan mielestä olisi tietenkin parasta että kuolisin pois.

Vierailija
66/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että 300€/kk? Edes 6000€/kk bruttotuloilla ei meinaa selviytyä yksin asuessa lasten kanssa. Hulluksi mennyt elinkustannukset pk-seudulla. 

Vierailija
67/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei käytä lääkkeitä huvikseen. Paitsi ehkä sinä. Ja jossain on ihmisen asuttava. Vuokralainen ei määritä itse vuokraansa. Sen tekee vuokranantaja.

30 neliön asuntoon mahtuu hyvin 2 perhettä. Sopu sijaa antaa. Näin saa omat vuokratulonsa kohtuulliseksi.

Vierailija
68/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ap olet tämän 300€ tiedon repinyt? 

Eikö tämä ollut aloittajan ehdotus - pohdintaa.

Mikä teidän medianlukutaito on?

Vierailija
69/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kommuuneja olisi monenlaisia, vaikkapa irstaille homoille omansa niin miksipä ei. joku parakkikylä voisi myös toimia. oma makuusoppi ja yhteiset tilat. 

Vierailija
70/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti jotkut ameebat kuvittelevat, että kyse on aina tai edes pääsääntöisesti omasta valinnasta? Että yli 300000 ihmiselle olisi soveltuva työpaikka, jos he vain HALUAISIVAT? Että suurin osa tuosta porukasta ei ole käytännössä työkyvytöntä? 

Täällähän on palsta täynnä paskahousuja jotka ajattelevat noin. Samoiten hallitus. 

Kyllä. Ottaisin vastaan ihan minkä tahansa kevyehkön työn jota pystyn tekemään terveyteni puitteissa. Mutta eihän edes täällä, pikkukaupungissa ole töitä meille 1500 työttömälle. Nuoria on työttömänä noin 200. Naapurikaupungissa taitaa olla yli 5000 työtöntä...Olen aina työllistynyt suhteilla tai vuokrafirma on tarjonnut jotain. TE- toimisolle tietenkin sanon että olen ihan itse löytänyt työpaikan. Todellisuudessa en ole ikinä päässyt itse hakemiini tai TE- toimiston osoittamiin paikkoihin. Nyt näyttää pahalta. Pärjätään kyllä ihan hyvin kun ei tarvitse mitään ylimääräistä hankkia.

Vierailija
71/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan siihen ei sisälly mitään vastikkeellista pakkohyppyytystä eli orjuutusta niin muutamakin satanen kuussa on ihan kiva juttu.

Ihanko oikeasti ajattelet, että on ok olla muiden elätettävänä ihan vain koska ei huvita? Maksan mielelläni veroja oikeasti työkyvyttömien, vanhusten ja lasten tukemiseen, mutta laiskat siivelläeläjät eivät mielestäni ansaitsisi mitään tukia. 

Vierailija
72/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimim; käytin lääkärin määräämänä ja Kelan täyskorvaamana 130e/kpl hintaista piikkiä koska muuta ei ole markkinoilla. 

Minulla on ollut myös kallis lääkitys opiskeluaikana, mutta maksoin sen kokonaan itse. Olin silloin nuori, joten en tajunnut, että olisin voinut maksattaa senkin jollain muulla... 

Vierailija
73/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli meinaavat antaa muutaman satasen ja sillä on pärjättävä. Ei enää täydentäviä toimeentulotukia, asumistukia tai vastaavia. No samapa tuo, en nauti niitä itse. Sääliksi käy niitä jotka joutuu tuolle armotuelle.

Onhan siinä yleistuessa täydentävä osuus.

Vierailija
74/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tuo yleistuki on vastikkeellinen. Ei ilmaista rahaa kotona makaamisesta.

Jos kerta löytyy töitä niin silloin työstä on maksettava palkkaa. Tuki on tuki ja palkka on työstä.

Jospa tuensaaja tekisi töitä vain sen tukirahansa edestä? Kun saa 300 euroa näppiin, niin sitä ennen on oltava se siihen rahaan oikeuttava työtuntimäärä töissä? Silloinhan se on palkkaa, ja sille voi laskea tuntiliksan. Joku 10e/h on muutama päivä töitä, vaikka osapäiväisesti. Miksi pitäisi saada olla vain tekemättä yhtään mitään.

Esim. ammattitaitoiset hoitoalojen koulutetut voisivat tehdä avustavia töitä sairaaloissa jne. Säilyisi taito yllä, eikä ainakaan syrjäytyisi. Tuskin kukaan pilkkaisikaan, kun siitä tulisi yleinen käytäntö, ja nykyään voi kuka tahansa menettää työpaikkansa. Lisäksi jonkun irtisanoutuessa, sairastuessa tai eläköityessä olisi valmiina jo "testattu" henkilö palvelukseen.

Vierailija
75/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lääkkeeni maksaa aikanaan otettu vakuutus. Sellaista vakuutusta ei ole enää saanut pitkiin aikoihin. Haen aina välillä lääkkeitä vaikka en tarvitsekaan.

Vierailija
76/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009633219.html

Aika suuri summa, pitääköhän paikkaansa. Tuolla summalla kukaan ei mene töihin, miksi menisi?

Vierailija
77/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin. Vielä kun saataisiin sairaiden itse kustantamaan terveydenhuoltomenonsa.

Niin että vain 0.5% kansasta voisi kustantaa terveydenhoitonsa? 

Vierailija
78/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että 300€/kk? Edes 6000€/kk bruttotuloilla ei meinaa selviytyä yksin asuessa lasten kanssa. Hulluksi mennyt elinkustannukset pk-seudulla. 

Siellä ei ole mikään pakko asua.

Vierailija
79/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tuo yleistuki on vastikkeellinen. Ei ilmaista rahaa kotona makaamisesta.

"Gulag ei koskaan ollut kannattava, mutta se dominoi kaivostyön ja metsätyön aloilla.[3] Gulag-työvoima ei ollut yhteiskunnalle ilmaista. Työn tuottavuus oli 5060 prosenttia pienempi, ja kymmentä vankia kohden oli yksi vartija."

- Wikipedia

Kaipa työttömät laitetaan sitten kaivoksille töihin kaivamaan mineraaleja ulkomaisille jättifirmoille. Osa sitten siivoaa jäljelle jääviä paskoja luonnosta ilman kunnollisia suojavälineitä. Edelliset kun on listitty tällä työllä niin uusi satsi otetaan sisään. 

Vierailija
80/183 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo minäkin ihan huvikseni käytän lääkkeeseen kuukaudessa 100 euroa.

Kiva kustantaa sairaiden lääkkeitä🤷

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi