Miten saan kesään mennessä pois 10 kg?
Neuvoja tarvitsisin. Olen 168 cm pitkä ja painan 85 kg, ikää 41. Eli pudotettavaa on. Haluaisin kesään mennessä pois 10 kg mutta en tiedä miten.
Nykyinen ruokavalio on sellainen, että en syö ollenkaan pullia, karkkeja, sipsejä, limsoja tms makeita tai herkkuja. En myöskään käytä ollenkaan alkoholia. Leipää ja pastaa syön vain harvoin. Painoni on silti pysynyt tässä samassa jo pari vuotta, vaikka jätin nuo herkut pois kokonaan ja leipääkin vähensin paljon. Eli en tiedä miten laihtua kun tämä muutos ei auttanut yhtään.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen ole mitään poppakonsteja. Sinun pitää laihtua noin 3kg/kk eli -21.000 kcal/kk eli -700 kcal/päivä. Alat laskea kaloreita ja alat liikkua joka päivä niin, että pääset tuohon.
Vajaa kahden tunnin pyöräily kuluttaa tuon 700 kcal, eikä tarvi edes mennä lujaa. Itsellä kaksi tuntia/909 kcal
Miten lasket noi kalorit?
Kännykän sovellus laskee. laitan päälle kun lähden ja sammutan palatessa.
Luku on yhtä tyhjän kanssa. Sykevyöllä ja ajotietokoneella saisit hiukan tarkemman arvon mutta vain wattipolkimet olisi tarpeeksi tarkkoja.
Kai se kännysovellus suuntaa antava on, ja satavarmaa on että tunnin-kahden pyöräily kuluttaa enemmän kuin 0 kcal, voi jopa enemmän kuin ton 909/2 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen ole mitään poppakonsteja. Sinun pitää laihtua noin 3kg/kk eli -21.000 kcal/kk eli -700 kcal/päivä. Alat laskea kaloreita ja alat liikkua joka päivä niin, että pääset tuohon.
Vajaa kahden tunnin pyöräily kuluttaa tuon 700 kcal, eikä tarvi edes mennä lujaa. Itsellä kaksi tuntia/909 kcal
Luku on yhtä tyhjän kanssa. Sykevyöllä ja ajotietokoneella saisit hiukan tarkemman arvon mutta vain wattipolkimet olisi tarpeeksi tarkkoja.
Kai se kännysovellus
Kännykkäsovellus on hyödytön tuohon. Tuo on pelkkä arvaus sinun syöttämien tietojen perusteella.
Syöt vielä vähemmän joka päivä tai alat nostelemaan painoja kuntosalilla. Paras tietenkin kun teet kummatkin.
Itse en ole ikinä laihtunut muuten kuin kitudieetillä. Olen kohta 40 ja kiloja saa pois vieläkin, mutta ainut keino on syödä mitättömän vähän. Liikunnan lisääminen ei auta laihtumiseen minulla yhtään. Jos teen lihaskuntoharjoituksia, ruokahalu kasvaa ihan järjettömäksi ja jollei syö tarpeeksi, ei jaksa liikkua. Jos syö niin, että jaksaa liikkua, kilot pysyvät tai jopa lisääntyvät. Kävelyä/kevyttä hölkkää jaksaa tehdä minikaloreillakin ja teenkin, mutta kyllä se on ruokavalio, jolla minulla paino putoaa. Ja nimenomaan se, että syön rajusti alle kulutuksen. Mitkään "voit vetää niin paljon sianihraa kuin mahaan mahtuu ja laihdut, jollet syö mitään muuta"-tyyppiset kuurit ei minulla toimi ollenkaan.
Olen ap:n kanssa aika samassa tilanteessa, muutaman sentin lyhyempi ja muutaman kilon kevyempi, mutta bmi likimain sama, ja 25 kiloa pitäisi saada pois, että olisi hyvässä painossa. 20 riittäisi, mutta siinä on vielä selvästi pullukka omalla vartalonmallilla.
Sellaista harhakuvaa en elättele, että 10 kiloa saisi n pudotettua kesään mennessä, eli 2 kk:ssa. 500 kcal:n dieetillä varmaan onnistuisi, muttei mua enää tässä iässä kiinnosta itseäni sellaisella rääkätä.
Eli ei mulla mitään neuvoa ole antaa, tulinpahan vain toteamaan, ettet ole yksin. Ei ole helppoa laihduttaminen paitsi ilmeisesti joillekin onnekkaille, joille riittää, että jättää yhden voileivän viikossa pois ja lisää yhden hölkkälenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luku on yhtä tyhjän kanssa. Sykevyöllä ja ajotietokoneella saisit hiukan tarkemman arvon mutta vain wattipolkimet olisi tarpeeksi
Meinaatko että muutaman tunnin liikunta ei kuluta mitään? heitäppä arvailuja mikä luku olisi lähempänä totuutta? Taidanpa jäädä tänään sohvalle sipsin ja pepsin kera jos kerran liikunta ei laihduta.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ikinä laihtunut muuten kuin kitudieetillä. Olen kohta 40 ja kiloja saa pois vieläkin, mutta ainut keino on syödä mitättömän vähän. Liikunnan lisääminen ei auta laihtumiseen minulla yhtään. Jos teen lihaskuntoharjoituksia, ruokahalu kasvaa ihan järjettömäksi ja jollei syö tarpeeksi, ei jaksa liikkua. Jos syö niin, että jaksaa liikkua, kilot pysyvät tai jopa lisääntyvät. Kävelyä/kevyttä hölkkää jaksaa tehdä minikaloreillakin ja teenkin, mutta kyllä se on ruokavalio, jolla minulla paino putoaa. Ja nimenomaan se, että syön rajusti alle kulutuksen. Mitkään "voit vetää niin paljon sianihraa kuin mahaan mahtuu ja laihdut, jollet syö mitään muuta"-tyyppiset kuurit ei minulla toimi ollenkaan.
Olen ap:n kanssa aika samassa tilanteessa, muutaman sentin lyhyempi ja muutaman kilon kevyempi, mutta bmi likimain sama, ja 25 kiloa pitäisi saada pois, että olisi hyvässä painossa. 20 riittäisi, mutta siinä on vielä selvästi p
Jos sinä yrität laihduttaa kituuttamalla, niin se ei tarkoita, että laihtua voi myös syömällä hyvin.
Ja ihan oikeesti, kituuttaminen on typerin keino laihduttaa.
"Meinaatko että muutaman tunnin liikunta ei kuluta mitään? heitäppä arvailuja mikä luku olisi lähempänä totuutta? Taidanpa jäädä tänään sohvalle sipsin ja pepsin kera jos kerran liikunta ei laihduta."
Kuinka moni laihduttaja jaksaa ja pystyy liikkumaan muutaman tunnin päivässä?
Vierailija kirjoitti:
"Meinaatko että muutaman tunnin liikunta ei kuluta mitään? heitäppä arvailuja mikä luku olisi lähempänä totuutta? Taidanpa jäädä tänään sohvalle sipsin ja pepsin kera jos kerran liikunta ei laihduta."
Eihän ne "jaksa" edes muuttaa syömisiään.
A, koita muuttaa ruokavaliosi rakennetta vähemmän energiapitoiseksi. Voit napostella edelleen mutta sipsien sijasta vaikka porkkanoita, kurkkuja, minitomaatteja, yms vähemmän hiilihydraattipitoista ja vähärasvaista ruokaa. Tuohon päälle vielä joka päivä edes jotain liikuntaa, ei tarvitse välttämättä olla mitään hikitreeniä vaan päivittäinen rauhallinen kävelykin riittää avuksi. Kuntosaliharjoittelukin olisi hyvä mutta katsotaan sitä sitten kun olet pystynyt ylläpitämään noita muita elintapamuutoksia parin vuoden ajan.
Jos painoa haluaa pysyvästi pois, ainoa mikä auttaa on elintapojen pysyvä muutos. Erilaiset pikadieetit ja muut taikatemput voi unohtaa, mieluummin pysyvä elämäntapamuutos. Paino lähtee tuskastuttavan hitaasti mutta tämä on silti parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
A, koita muuttaa ruokavaliosi rakennetta vähemmän energiapitoiseksi. Voit napostella edelleen mutta sipsien sijasta vaikka porkkanoita, kurkkuja, minitomaatteja, yms vähemmän hiilihydraattipitoista ja vähärasvaista ruokaa. Tuohon päälle vielä joka päivä edes jotain liikuntaa, ei tarvitse välttämättä olla mitään hikitreeniä vaan päivittäinen rauhallinen kävelykin riittää avuksi. Kuntosaliharjoittelukin olisi hyvä mutta katsotaan sitä sitten kun olet pystynyt ylläpitämään noita muita elintapamuutoksia parin vuoden ajan.
Jos painoa haluaa pysyvästi pois, ainoa mikä auttaa on elintapojen pysyvä muutos. Erilaiset pikadieetit ja muut taikatemput voi unohtaa, mieluummin pysyvä elämäntapamuutos. Paino lähtee tuskastuttavan hitaasti mutta tämä on silti parempi vaihtoehto.
Ap on huomattavan ylipainoinen. Itse aloittaisin pikadieetillä ja miettisin elämäntapoja sillä välin.
Ei ole vinkkejä, ikävä kyllä.
Tulin vain toteamaan, että mittani on samat. Ja syön paljon roskaruokaa, karkkia, juon olutta ja toki lisäksi kotiruokaakin.
Hämmentävää, jos olet nuo "ylimääräiset" jättänyt pois ja paino ei putoa!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vinkkejä, ikävä kyllä.
Tulin vain toteamaan, että mittani on samat. Ja syön paljon roskaruokaa, karkkia, juon olutta ja toki lisäksi kotiruokaakin.
Hämmentävää, jos olet nuo "ylimääräiset" jättänyt pois ja paino ei putoa!!!
Aivan. Jotain väärää ap tekee.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut saa sen liikunnan jo työssä, mutta kun meikä jäi eläkkeelle jäi sekin. Ei kai kenenkään ole pakko joka päivä sitä kahta tuntia mennä, vaikkapa kolmena päivänä tunnin-kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kertonut aktiivisuudestasi. Keskeisintä laihtumisessa tosiaan on se että syö vähemmän kuin kuluttaa. Itse alle kolmekymppisenä viime vuonna 20 kiloa pudottaneena voin sanoa, että istumatyötätekevänä asiantuntijana annokset saa pitää aika pieninä, jos haluaa laihtua. Aktiivisuutta nostamalla voi hiukan kompensoida, mutta ei paljoa.
Teen toimistotyötä jonka lisäksi ulkoilen kävelylenkkejä noin tunnin joka päivä. Minulla on eräs sairaus, jonka vuoksi kuntosali ja juoksu ei tule kyseeseen. Kävelylenkkejä voin yrittää lisätä. Ap
Entä uinti? Voimistelu? Tanssi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut saa sen liikunnan jo työssä, mutta kun meikä jäi eläkkeelle jäi sekin. Ei kai kenenkään ole pakko joka päivä sitä kahta tuntia mennä, vaikkapa kolmena päivänä tunnin-kaksi.
Ainakaan AP:lle se tunnin kävelylenkki ei ole riittänyt. Puhutaan oikeasti isoista määristä ja tehokkaista treeneistä, jotta liikunnalla olisi isompaa vaikutusta. Yllä jo joku linkannut jutun aiheesta.
Kun ei hyväksytä sitä ruokaa, millä onnistuu.